LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Radar test printers

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Radar test printers

Ongelezen bericht door gezondheid »

Ze hebben alleen cartridges getest. Ik vroeg me af of laser printers niet zuiniger zijn? Zie ook http://www.radartv.nl/uitzending/archie ... artridges/

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Radar test printers

Ongelezen bericht door trail46 »

gezondheid schreef:Ze hebben alleen cartridges getest. Ik vroeg me af of laser printers niet zuiniger zijn? Zie ook http://www.radartv.nl/uitzending/archie ... artridges/
Absoluut zuiniger en een stuk sneller ook. Heb zelf 2 maanden terug een Samsung Xpress M2070 all in one gekocht. Afdrukken en kopiëren in zwart wit ( haarscherp ) en scannen in kleur. Een razendsnel ding waarbij een volledige volle geschreven A4 in minder dan 3 seconden word afgedrukt. Zitten ook geen cartridges meer in maar een volle toner voor 1000 printjes. Een losse toner (origineel Samsung) kocht ik in de aanbieding voor €37.- inclusief dus verlopig geen omkijken meer. Betaalde wel meer als de genoemde printers ( ik betaalde €97.- thuis bezorgt) al kost hij nu ineens €114.- maar dat is nog geen geld.Kortom, als je veel in zwart wit afdrukt of het niet uitmaakt ( een brief van bv Nuon ) hoef ik echt niet in kleur te bewaren is een laserprinter een stuk goedkoper printen.Foto's moet je zo en zo nooit met een huishoudprinter doen, je cartridges zijn zo leeg en het is dan veel voordeliger om die even op een USB-stick te zetten en bij de hema of kruidvat te laten afdrukken.
@aangepast
Laatst gewijzigd door trail46 op 14 jan 2015 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Radar test printers

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Uiteraard zijn laserprinters zuiniger, kantoren staan er niet voor niets vol mee. Geen inkt te bekennen daar.
Alleen de toners zijn vrij duur. Je doet er heel lang mee maar áls je moet vervangen dan mag je de portemonnee trekken. Dat is voor een thuisgebruiker natuurlijk niet zo prettig. Voor een paar tientjes wat inktbakjes halen is dan prettiger.
Overigens bieden inktjets als grote voordeel dat je ermee op fotokwaliteit kunt afdrukken, met laser niet. Het is toonbaar, maar niet mooi.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Radar test printers

Ongelezen bericht door trail46 »

Captain Pervert schreef:Uiteraard zijn laserprinters zuiniger, kantoren staan er niet voor niets vol mee. Geen inkt te bekennen daar.
Alleen de toners zijn vrij duur. Je doet er heel lang mee maar áls je moet vervangen dan mag je de portemonnee trekken. Dat is voor een thuisgebruiker natuurlijk niet zo prettig. Voor een paar tientjes wat inktbakjes halen is dan prettiger.
Overigens bieden inktjets als grote voordeel dat je ermee op fotokwaliteit kunt afdrukken, met laser niet. Het is toonbaar, maar niet mooi.
De originele toner (1000/1200 afdrukken) kost rond de €40.- (betaalde zelf iets minder) dus dat valt mee. wat foto's betreft heb je zeker gelijk, dat word niets maar die wil ik ook niet met een normale thuisprinter afdrukken want dan kost het ook een vermogen. De oplossing schreef ik in mijn eerste reactie.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Radar test printers

Ongelezen bericht door gezondheid »

Trail46, toevallig ik heb de Samsung Xpress M2070 ook! Alleen hij ging al snel leeg. Wat blijkt? De nieuwe toner blijkt maar voor 30% gevuld te zijn? Maar ik kan blijven afdrukken ondanks dat hij de melding geeft dat de toner vervangen moet worden. Deze laserprinter was beslist niet duur.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Radar test printers

Ongelezen bericht door trail46 »

gezondheid schreef:Trail46, toevallig ik heb de Samsung Xpress M2070 ook! Alleen hij ging al snel leeg. Wat blijkt? De nieuwe toner blijkt maar voor 30% gevuld te zijn? Maar ik kan blijven afdrukken ondanks dat hij de melding geeft dat de toner vervangen moet worden. Deze laserprinter was beslist niet duur.
Dan heb ik kennelijk geluk gehad? Want de toner waarmee hij geleverd is was 100% vol. Maar goed, ik denk dat deze printers toch uiteindelijk goedkoper in gebruik zijn en het milieu minder belasten al was dat voor mij geen argument eerlijk gezegd. Alleen de aanschaf is een klein beetje duurder maar dat haal je er zeker wel uit op den duur. Mij koste hij dus €97.- ( met volle toner ) en nu zag ik dat hij bij de MM €114.- koste.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Radar test printers

Ongelezen bericht door sjohie »

Printerfabrikanten leveren tegenwoordig nieuwe modellen niet zelden met zogenoemde transport-cartridges, oftewel inktpatronen (inktjet) of tonercartridges (laser) die maar voor de helft of minder zijn gevuld.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Radar test printers

Ongelezen bericht door trail46 »

sjohie schreef:Printerfabrikanten leveren tegenwoordig nieuwe modellen niet zelden met zogenoemde transport-cartridges, oftewel inktpatronen (inktjet) of tonercartridges (laser) die maar voor de helft of minder zijn gevuld.
Klopt, mijn vorige inkjet-printer had ook nauwelijks inkt. De originele had 12ml en de bijgeleverde 4 ml. Bij sommige printer zijn een set cartridges dan ook duurder dan een nieuwe printer. Idioot gewoon en een geweldige verspilling van grondstoffen.

T.Koornhof
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 feb 2007 15:34

Re: Radar test printers

Ongelezen bericht door T.Koornhof »

Ik ben in het bezit van een Hp Photosmart 5520 +/_ 2 jaar oud na een tijd gaan de inkt cartridge op
Koop een aantal tegelijk 4 zwart en 2 kleur gewoon in voorraad
DE kleuren gaan toch niet hard
gaat van de week de zwarte leeg zet er een nieuwe in wordt deze geweigerd je krijg alles te zien op je scherm dat je de verkeerde in de printer zit
Gaat ik zoeken op het internet dat het kan wezen dat de datum is verlopen ik kijk er op 2015-05
Een telefoon gepleegd naar Hp waar ik een 25 min moet wachten tot er iemand de antwoordt kan geven krijg je als antwoord meneer U inkt cartridge is over de datum
Vraag je beleeft waar kan ik dat vinden als ik een printer koopt dat je op moet passen dat je geen inkt cartridge over een bepaalde datum kan gebruiken
Staat nergens vermeld bij aan koop
Dus weer een truc

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Radar test printers

Ongelezen bericht door ruud_a »

trail46 schreef:
gezondheid schreef:Trail46, toevallig ik heb de Samsung Xpress M2070 ook! Alleen hij ging al snel leeg. Wat blijkt? De nieuwe toner blijkt maar voor 30% gevuld te zijn? Maar ik kan blijven afdrukken ondanks dat hij de melding geeft dat de toner vervangen moet worden. Deze laserprinter was beslist niet duur.
Dan heb ik kennelijk geluk gehad? Want de toner waarmee hij geleverd is was 100% vol. Maar goed, ik denk dat deze printers toch uiteindelijk goedkoper in gebruik zijn en het milieu minder belasten al was dat voor mij geen argument eerlijk gezegd. Alleen de aanschaf is een klein beetje duurder maar dat haal je er zeker wel uit op den duur. Mij koste hij dus €97.- ( met volle toner ) en nu zag ik dat hij bij de MM €114.- koste.
Beter voor het milieu?
Maar als ik mij niet vergis, moet u de complete toner unit compleet met electronica in de vuilnisbak gooien wanneer die leeg is?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Radar test printers

Ongelezen bericht door renewouters »

gezondheid schreef:Ze hebben alleen cartridges getest. Ik vroeg me af of laser printers niet zuiniger zijn? Zie ook http://www.radartv.nl/uitzending/archie ... artridges/
Printen is eigenlijk nergens meer voor nodig. Beeldschermen zijn tegenwoordig zo goed dat je vrijwel alles van het scherm (of tablet) kunt lezen.

En als je foto's wilt afdrukken wint een inkjetprinter (zelfs de goedkopere) het van een kleurenlaserprinter. Laserprinter zijn eigenlijk alleen maar geschikt voor kantoortoepassingen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Radar test printers

Ongelezen bericht door puma73 »

ruud_a schreef:
trail46 schreef:
gezondheid schreef:Trail46, toevallig ik heb de Samsung Xpress M2070 ook! Alleen hij ging al snel leeg. Wat blijkt? De nieuwe toner blijkt maar voor 30% gevuld te zijn? Maar ik kan blijven afdrukken ondanks dat hij de melding geeft dat de toner vervangen moet worden. Deze laserprinter was beslist niet duur.
Dan heb ik kennelijk geluk gehad? Want de toner waarmee hij geleverd is was 100% vol. Maar goed, ik denk dat deze printers toch uiteindelijk goedkoper in gebruik zijn en het milieu minder belasten al was dat voor mij geen argument eerlijk gezegd. Alleen de aanschaf is een klein beetje duurder maar dat haal je er zeker wel uit op den duur. Mij koste hij dus €97.- ( met volle toner ) en nu zag ik dat hij bij de MM €114.- koste.
Beter voor het milieu?
Maar als ik mij niet vergis, moet u de complete toner unit compleet met electronica in de vuilnisbak gooien wanneer die leeg is?
Nee hoor, als je een beetje moeite doet kun je die gewoon voor recycling inleveren.

Moneyman
Berichten: 30109
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Radar test printers

Ongelezen bericht door Moneyman »

renewouters schreef:
gezondheid schreef:Ze hebben alleen cartridges getest. Ik vroeg me af of laser printers niet zuiniger zijn? Zie ook http://www.radartv.nl/uitzending/archie ... artridges/
Printen is eigenlijk nergens meer voor nodig. Beeldschermen zijn tegenwoordig zo goed dat je vrijwel alles van het scherm (of tablet) kunt lezen.

En als je foto's wilt afdrukken wint een inkjetprinter (zelfs de goedkopere) het van een kleurenlaserprinter. Laserprinter zijn eigenlijk alleen maar geschikt voor kantoortoepassingen.
Lekker kort door de bocht. Ik ben dolblij met m'n laserprinter. Er zijn genoeg situaties waarin een beeldscherm geen bruikbaar alternatief is voor een geprint papier. Dan is een laserprinter sneller, goedkoper en veel beter van kwaliteit.

Gesloten