LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Esceha
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door Esceha »

Knipsel1.jpg
(68 KiB) 2619 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Ik las zeer recent dat de update(s) naar Windows 10 zelfs documenten verwijderd. Zo zijn er personen successievelijk aan werkstukken bezig die zijn verwijderd.

Ik heb nergens last van, wan tik heb de update(s) uitgeschakeld.

Configuratiescherm
Type rechts bovenaan: Updates
Klik: Automatische updates in- of uitschakelen
Kiest onder het kopje Belangrijke updates: Nooit naar updates zoeken

Chr1s960
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2016 15:04

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door Chr1s960 »

Door hier http://ultimateoutsider.com/downloads/ GWX Control Panel te downloaden.

witte angora
Berichten: 30796
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door witte angora »

Vandaag nog geen enkele pop-up van Windows 10 gehad. Wat een rust! Nog even een dag of twee aankijken of het zo blijft...

Wel vanmorgen een melding dat er een update was. Dat even bekeken. Uiteraard is het wat werk om dit te bekijken en handmatig te laten installeren. Maar ik heb nu de controle over wát er geïnstalleerd wordt, en dat was voorheen niet. Voor mij voelt dat toch wat beter eigenlijk.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Esceha schreef:
Knipsel1.jpg
Ik las zeer recent dat de update(s) naar Windows 10 zelfs documenten verwijderd. Zo zijn er personen successievelijk aan werkstukken bezig die zijn verwijderd.

Ik heb nergens last van, wan tik heb de update(s) uitgeschakeld.

Configuratiescherm
Type rechts bovenaan: Updates
Klik: Automatische updates in- of uitschakelen
Kiest onder het kopje Belangrijke updates: Nooit naar updates zoeken
Zeer onverstandig, want zo is je OS dus ook niet veilig.
Je kan opties 2 of 3 het beste gebruiken zodat je eerst zelf kan kijken voor de updates geïnstalleerd worden.

Niet updaten is gewoonweg dom. Kun je net zo goed met Windows 95 of XP gaan internetten.
Laatst gewijzigd door Julie4444 op 18 mar 2016 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

witte angora schreef:Vandaag nog geen enkele pop-up van Windows 10 gehad. Wat een rust! Nog even een dag of twee aankijken of het zo blijft...

Wel vanmorgen een melding dat er een update was. Dat even bekeken. Uiteraard is het wat werk om dit te bekijken en handmatig te laten installeren. Maar ik heb nu de controle over wát er geïnstalleerd wordt, en dat was voorheen niet. Voor mij voelt dat toch wat beter eigenlijk.
Zolang je KB 3035583 hebt verwijderd zal er geen enkele pop-up komen. Het windows-vlaggetje onderin je task bar is dan ook weg. En ja, die update code ken ik uit mijn hoofd omdat microsoft hem een paar keer stiekem terug in het lijstje had gezet. :lol:

witte angora
Berichten: 30796
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door witte angora »

Helaas, zojuist toch weer een pop-up ontvangen. Kan ik ergens aangifte doen tegen Microsoft wegens herhaalde computervredebreuk? Dit wordt toch echt te gek. :evil:

*edit*: het zat dus in een update die ik vanmorgen geïnstalleerd heb. Dat was zogenaamd een update voor windows 8.1, maar in werkelijkheid was het dus de bekende spam. Opmerkelijk dat het installeren vanmorgen nauwelijks tijd kostte, terwijl het ongedaan maken van de installatie een aantal minuten heeft gekost.

Esceha
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door Esceha »

Er wordt door een digibeet gemeld dat ik dom zou zijn door updates in zij totaliteit te blokkeren, docht diegene weet niet dat Windows 10 nu ongevraagd binnenkomt. Dat gebeurde al eerder, waarna Microsoft beweerde dat dit een fout was. Dit is echter wederom aan de orde, maar nu gaat het ook nog eens gepaard met verwijderen van bestanden.
http://tweakers.net/nieuws/109255/windo ... -13&u=1500

Voorts is diegene ook niet op de hoogte dat er een update is geweest waardoor opstarten en herstarten onmogelijk werd.

witte angora
Berichten: 30796
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat klopt Esceha, ik heb gisteren dus een update gedaan voor Windows 8.1, en dat bleek achteraf dus dat bestand te zijn dat die pop-up veroorzaakt. Dat bestand wat ik dus eerder verwijderd had. Die update was geen fout, maar een doelbewuste poging om die spam wéér op de computer van gebruikers te krijgen. En het snelle installeren en het daarna minutenlange verwijderen is kennelijk bedoeld om de gebruiker zo murw te maken dat die het opgeeft en de pop-up toch maar laat komen, zodat die uiteindelijk toch maar overstag gaat en Windows 10 alsnog installeert.

Mijn conclusie is duidelijk. Ik ben helemaal klaar met Windows. Volgende apparaat wordt ofwel een tablet met Android, ofwel een Apple computer. Wat Microsoft doet vind ik niet normaal.

En een update waardoor opstarten en herstarten onmogelijk wordt? Hoe bedenken ze zoiets?

witte angora
Berichten: 30796
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door witte angora »

Dit geloof je dus niet.

IK heb dus een HP-laptop. Vanmorgen een melding van HP. Toch even gekeken wat dat nou weer is. In het geopende venster stond dus dat updates automatisch worden geïnstalleerd. Dus ook de Windows 10 'update'. Dat kan me dus zomaar ineens door de strot worden geduwd, of ik het nu wil of niet. Heb dit dus moeten zetten op: 'Controleren op updates, maar mij laten kiezen welke moeten worden gedownload en geïnstalleerd'. Net als ik gisteren in het configuratiescherm heb moeten doen.

Als Microsoft het niet via het eigen besturingssysteem kan, doen ze het dus via de fabrikant. Zonder netjes te melden dat ze die wijziging aanbrengen. Onbegrijpelijk.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Esceha schreef:Er wordt door een digibeet gemeld dat ik dom zou zijn door updates in zij totaliteit te blokkeren, docht diegene weet niet dat Windows 10 nu ongevraagd binnenkomt. Dat gebeurde al eerder, waarna Microsoft beweerde dat dit een fout was. Dit is echter wederom aan de orde, maar nu gaat het ook nog eens gepaard met verwijderen van bestanden.

Voorts is diegene ook niet op de hoogte dat er een update is geweest waardoor opstarten en herstarten onmogelijk werd.
Ik ben zeker geen digibeet hoor, maak je maar geen zorgen. Je mag bij het geven van advies echter wel even uitgaan van de gemiddelde gebruiker.

Helemaal niet updaten is gewoonweg onverstandig en dus slecht advies. Er zijn niet voor niets security updates. Of zou je evengoed willekeurige mensen aanraden met XP te gaan werken? XP is toch wel een prima OS wat betreft simplicity en stabilitiet.

Dat verhaal dat W10 zichzelf zomaar installeert bij mensen die standaard update settings hebben heb ik ook gelezen. Echter heb ik daar geen last van omdat ik zelf bepaal welke updates geïnstalleerd worden, en dat zijn de security updates + enige relevante bugfixes. Die telemetry updates van Microsoft hoef ik ook niet. Gaat ze geen bal aan en heeft geen praktisch nut voor een individuele gebruiker.
witte angora schreef:Dit geloof je dus niet.

IK heb dus een HP-laptop. Vanmorgen een melding van HP. Toch even gekeken wat dat nou weer is. In het geopende venster stond dus dat updates automatisch worden geïnstalleerd. Dus ook de Windows 10 'update'. Dat kan me dus zomaar ineens door de strot worden geduwd, of ik het nu wil of niet. Heb dit dus moeten zetten op: 'Controleren op updates, maar mij laten kiezen welke moeten worden gedownload en geïnstalleerd'. Net als ik gisteren in het configuratiescherm heb moeten doen.

Als Microsoft het niet via het eigen besturingssysteem kan, doen ze het dus via de fabrikant. Zonder netjes te melden dat ze die wijziging aanbrengen. Onbegrijpelijk.
Het is altijd aan te raden enige pre-geïnstalleerde troep van de fabrikant van je PC af te gooien. Dat geldt voor dingen als "HP update", "HP storage", "HP backup", "HP store", etc. Ook de printersoftware is vaak niet eens nodig bij HP, als je een HP printer hebt. Kan je gewoon via Windows aansturen.

Controleren op updates en zelf kiezen welke moeten worden gedownload en geïnstalleerd is dezelfde setting die ik gebruik. Als je 3035583 uit de lijst hebt gegooid en "verborgen" zou het probleem zich niet opnieuw moeten voordoen.

Ben het wel volledig met je eens dat dit Apple-esque gedrag van Microsoft ze absoluut niet siert.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door newmikey »

Zit eigenlijk te wachten op de eerste meldingen van mensen die hun PC door middel van ransomware onbruikbaar versleuteld hebben zien worden omdat ze alle updates hebben uitgezet om maar van die Win10 update af te zijn.

Ik snap eigenlijk al zo'n 12 jaar niet meer dat mensen zich onderwerpen aan de terreur van een besturingssysteem wat alleen met noodmaatregelen en bakken antivirussoftware hakkelend en traag aan de praat gehouden kan worden. Tuurlijk, OSX en Linux zullen ook wel aangevallen worden maar zijn van nature toch al een stuk veiliger dan het brakke Windows wat na een klein duwtje al omvalt. Als mensen nu óók nog eens de updates gaan uitzetten, is het hek helemaal van de dam!

Gompy47
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 mar 2010 10:33

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door Gompy47 »

witte angora schreef: Inmiddels ben ik het spuugzat dat er meerdere keren per week met windows 10 gespamd wordt als ik ergens mee bezig ben. Als er nou een paar keer per week een bericht in de mailbox kwam, kon ik het negeren. Maar dit kan ik niet negeren, ik moet steeds weer die pop-ups (heet dat zo?) weg klikken voor ik verder kan met waar ik mee bezig was. Het leidt me teveel af, en dat vind ik niet nodig. Weet iemand een knop of een andere mogelijkheid om die meldingen te stoppen?
Gebruik dit tooltje maar eens.
Je hoeft het niet persé te installeren, je kunt ook kiezen voor los uitvoerbaar bestand.
Een beschrijving van Tweakers:

Klik hier-> http://tweakers.net/downloads/36076/gwx ... -1710.html

Suc6

witte angora
Berichten: 30796
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door witte angora »

Geweldig Gompy, bedankt! Als ik er op klik blijkt dat ik inderdaad een aantal stappen had gezet, maar er was nog wel wat rotzooi aanwezig. Dat is nu ook opgelost, alleen maar op een paar knoppen klikken, niks opnieuw opstarten, en klaar.

Dus nu hopen dat het echt opgelost is!

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Julie4444 schreef:Zolang je KB 3035583 hebt verwijderd zal er geen enkele pop-up komen. Het windows-vlaggetje onderin je task bar is dan ook weg. En ja, die update code ken ik uit mijn hoofd omdat microsoft hem een paar keer stiekem terug in het lijstje had gezet. :lol:
Met alleen het verwijderen van KB3035583 heb je dan wellicht geen pop-up meer, maar andere aan de Windows 10 upgrade gerelateerde updates zijn mogelijk al wel gedownload. Ook die zullen nog moeten worden verwijderd. Het gaat dan naast KB3035583 (in ieder geval) om de volgende updates: KB2952664, KB2977759, KB3021917, KB3075249, KB3080149, KB3083710, KB3083324, KB3090045, KB3112343, KB3022345, KB3068708, KB2976978, KB3146449, KB3173040 en KB3163589.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door sjohie »

Wim2007 schreef:
Julie4444 schreef:Zolang je KB 3035583 hebt verwijderd zal er geen enkele pop-up komen. Het windows-vlaggetje onderin je task bar is dan ook weg. En ja, die update code ken ik uit mijn hoofd omdat microsoft hem een paar keer stiekem terug in het lijstje had gezet. :lol:
Met alleen het verwijderen van KB3035583 heb je dan wellicht geen pop-up meer, maar andere aan de Windows 10 upgrade gerelateerde updates zijn mogelijk al wel gedownload. Ook die zullen nog moeten worden verwijderd. Het gaat dan naast KB3035583 (in ieder geval) om de volgende updates: KB2952664, KB2977759, KB3021917, KB3075249, KB3080149, KB3083710, KB3083324, KB3090045, KB3112343, KB3022345, KB3068708, KB2976978, KB3146449, KB3173040 en KB3163589.
Of je wacht 5 dagen, dan is het aanbod van de gratis update verleden tijd, want dan is die afgelopen.. :wink:

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Maar 't schoont wel lekker op als je de zooi verwijderd. Of Dat automatisch gebeurt, weet ik niet. Ik stond wel gek te kijken toen ik na de upgrade ineens 35GB meer ruimte vrij had op mn c-schijf.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door Wim2007 »

sjohie schreef:Of je wacht 5 dagen, dan is het aanbod van de gratis update verleden tijd, want dan is die afgelopen.. :wink:
Dat betekent alleen niet dat de updates niet meer op de computer staan.
Moneyman schreef:Maar 't schoont wel lekker op als je de zooi verwijderd. Of Dat automatisch gebeurt, weet ik niet. Ik stond wel gek te kijken toen ik na de upgrade ineens 35GB meer ruimte vrij had op mn c-schijf.
De vermelde updates moeten handmatig worden verwijderd en kunnen, zodra er weer updates worden gedownload/worden aangeboden door Windows Update, worden verborgen.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb gelezen dat die updates (die feitelijk staan te wachten op de upgrade) verwijderd worden nadat je upgradeperiode is verlopen. Of dat waar is, weten we over een paar dagen :wink:

Gesloten