LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Norton Anti Virus verlengen: een ramp

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Gast2004

Re: Norton Anti Virus verlengen: een ramp

Ongelezen bericht door Gast2004 »

Hierbij wil ik als medewerker van de Symantec Klantenservice toch wel even reageren op de '-veelal negatieve- berichten over onze producten.

Ten eerste: wij zouden slecht te bereiken zijn. Dit is niet waar, ik sta bij de desk regelmatig op available terwijl er niemand belt.

Dat het moeilijk is om ons abonnement te verlengen? Ja hallo, je werkt met computers en in een tijd dat iedereen de mond vol heeft over kopen via internet is het ineens omslachtig om een abonnement te verlengen? Zoveel vragen die ik krijg die erop duiden dat mensen er eigenlijk helemaal geen zin in hebben. Mailen en chatten kan iedereen wel, en abonnement verlengen blijkbaar niet?
Overigens is het ook niet waar dat we extra administratiekosten rekenen voor betaling met overschrijving, alleen voor betalingen via telefoon worden 16 euro extra gerekend, behalve bij technische problemen.

Trouwens, er bestaan ook upgrades van onze producten. Van NAV kost die bijvoorbeeld 40 euro, van NIS 50 euro. Dus je hoeft helemaal geen nieuwe versie te kopen als je je abonnement niet wil verlengen.

Met vriendelijke groeten,

j_Lambregts
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2004 12:23

Re: Norton Anti Virus verlengen: een ramp

Ongelezen bericht door j_Lambregts »

Ik zelf heb tot nu toe twee keer een abonnement verlengd, zonder problemen. Online abonnement verlengen en geld overmaken. Na 5 dagen krijg je dan een mailtje met de code. De eerste keer verliep dit geheel zonder problemen, de tweede keer moest ik na 10 dagen een mailtje sturen omdat ik de code nog niet ontvangen had, maar die kreeg ik daarop de andere dag. Dus wat dat betreft geen problemen en alles zoals het hoort.

Echter het betrof een abonnement voor NIS 2002. En zoals misschien bekend zijn daar op dit moment problemen mee: internet is niet meer vooruit te branden. En zoals het er nu naar uitziet zal daar van de kant van Symantec geen oplossing voor komen, want NIS 2002 wordt (plotseling?) niet meer door Symantec ondersteunt. Als ik de berichten in dit en andere forums lees, dan wordt door Symantec aangeraden om te upgraden naar NIS 2004. OK, denk ik dan, maar had dan bij het verlengen van het abonnement laten weten dat NIS 2002 niet meer ondersteunt wordt.
Nu heb ik 36,24 euro betaald voor het verlengen van het abonnement en ik vertik het om nu weer 55 euro te betalen voor een upgrade. Als er op korte termijn geen oplossing van Symantec komt, gaat Norton toch echt de prullebak in en zal het er ook nooit meer opkomen, welke versie dan ook.

Nu zal iemend van de klantenservice hier niets aan kunnen doen, maar ik heb in dit geval niet met een goedwillende mederwerker van de klantenservice te maken, maar met het klantonvriendelijke beleid van Symantec. Wat mij betreft hoeven individuele medewerkers van de klantenservice niet in de verdediging ten behoeve van Symantec, meestal ligt het probleem niet bij die medewerker (enkele uitzonderingen daargelaten). De beleidsmakers van Symantec zouden wat moeten doen met dit soort discussies en klachten.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: Norton Anti Virus verlengen: een ramp

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Alleen de arrogantie al om een product van 2002, wat niet functioneert, gewoon niet meer te ondersteunen.
Als ze nu eens de mogelijkheid boden om je 2002 versie op te sturen om dit vervolgens tegen een geringe bijbetaling ( niet de upgrade prijs ) om te ruilen voor de nieuwe versie.
De hoogte van de bijbetaling zou b.v. af kunnen hangen van de restduur van het abonnement, iemand die dit dus net betaald heeft zou dan niets bij hoeven te betalen.
Klantvriendelijkheid is een zeldzaam goed aan het worden.

j_Lambregts
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2004 12:23

Re: Norton Anti Virus verlengen: een ramp

Ongelezen bericht door j_Lambregts »

Ik heb zoiets op een forum bij symantec ook al voorgesteld, maar helaas, geen antwoord. Zoals bij alle anderen die hierover sinds 12 mei klagen.

Ik heb bij Symantec wel net iets gelezen over geld terugkrijgen binnen 60 dagen bij aankoop van een Symantec-product. Ik moet alleen nog uit zien te zoeken hoe dat dan in zijn werk moet gaan.

M.M.L.

Re: Norton Anti Virus verlengen: een ramp

Ongelezen bericht door M.M.L. »

Zijn er nu al klachten over abonnement van NAV verlengen, het wordt nu nog leuker, De norton AV 2005 kent PRODUCT ACTIVATION; helemaal afblijven dus. En symantec reageert NIET op emailtjes met vragen.

WAt mij betreft mag dit bedrijf uit Nederland opflikkeren.

Consumentenorganisaties moeten gezamelijk een vuist maken tegen dit soort K- bedrijven.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: Norton Anti Virus verlengen: een ramp

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Het is inderdaad ongelooflijk wat een arrogantie bij dit bedrijf, als je problemen hebt hoef je van hen geen hulp te verwachten, er zijn legio klachten hierover.
Wel kun je bellen, na betaling van 29,50 euro "mag" je dan je vraag stellen.
Maar goed, we leven nu eenmaal in het tijdperk waarin bedrijven alles doen om je als klant binnen te halen, tot die tijd ben je koning, als je eenmaal klant bent kun je in de ...... zakken.

Adam

Re: Norton Anti Virus verlengen: een ramp

Ongelezen bericht door Adam »

Geplaatst op 05 Oct 2004 14:09 door Ron 2


--------------------------------------------------------------------------------

Het is inderdaad ongelooflijk wat een arrogantie bij dit bedrijf, als je problemen hebt hoef je van hen geen hulp te verwachten, er zijn legio klachten hierover.
Wel kun je bellen, na betaling van 29,50 euro "mag" je dan je vraag stellen.
Maar goed, we leven nu eenmaal in het tijdperk waarin bedrijven alles doen om je als klant binnen te halen, tot die tijd ben je koning, als je eenmaal klant bent kun je in de ...... zakken.
dat is zo, Ron, ik heb een paar keer gehad, ik stelde een vraag aan hen, kreeg verdomme een reply terug in het frans of italiaans; talen die ik niet spreek, toen ik vroeg graag in het engels of anders in het nederlands, kreeg ik weer een reply terug in een of andere taal; dus italiaans of frans.
wat een stelletje loosers zijn het.
ik moet eerlijk zeggen, ik dweepte met norton, maar inmiddels ben ik hierop terug gekomen.
voor mij dus nooit geen norton meer van symantec.

ghost
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 okt 2004 10:13

Re: Norton Anti Virus verlengen: een ramp

Ongelezen bericht door ghost »

Adam wat gebruik je nu dan voor antivirus?

Toch hopelijk geen AVG van grisoft want die is zo lek als een mandje waar geen bodem meer in zit.

Overigens hoorde ik laatst een verhaal van iemand wiens pc was vastgelopen net na de bijbetaling. Hij had een backup van voor de bijbetaling. Dus je raadt het al, opnieuw betalen bij norton. Hij heeft toen de pc helemaal schoon gemaakt en alles opnieuw geinstalleerd en dan krijg je gewoon weer een jaar licentie zonder betaling, immers de bestanden die dat registreren zijn dan weg.

Wat ik heb begrepen is dat door die product activatie die ze nu hanteren je niet meer opnieuw hoeft te betalen als je pc crashed. Ze houden nu bij hoelang je product geldig is. Of dit waar is zullen we straks wel horen van de eerste die vastlopen en opnieuw moeten activeren.

Overigens ik gebruik sophos. Volgens mij de beste in zijn soort en heeft HEEL weinig systeem belasting. Draait zelfs nog op win98 zonder dat je vertraging merkt.

DrDeathhand
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 okt 2004 11:03

Re: Norton Anti Virus verlengen: een ramp

Ongelezen bericht door DrDeathhand »

Wat een onzin dat het moeilijk is om de subscription van norton antivirus 2003 te verlengen zeg.

Het is gewoon zo super simpel, ten eerste als je op het internet zit en je wil daar dingen gaan doen waarmee betalingen aan bod komen, dan moet je gewoon een creditcard hebben period. Dus zorg daar voor, ten tweede zorgt symantec netjes voor dat je andere opties hebt die gewoon werken.

Ten derde die line van owww tis zo moeilijk te vinden allemaal op die symantec verleng gedeelte enzo is gewoon zo super onzin, jeetje binnen 3 klikken kan je door heel het verleng gebeuren zijn en klaar zijn en voila het werkt gelijk. Je moet denk ik gewoon engels leren of zo want tsja als je dat niet kan.... dan moet je ook niet je norton virus software installeren, dat moet je dan maar laten regelen door een systeembeheerder.

Ten vierde, de opmerking van je moet gewoon norton internet security 2004 kopen of zo want dan ben je goedkoper uit, nou das gewoon BULL, die verlenging van je antivirus subscription is gewoon way goedkoper dan een nieuw paket kopen, jeetje hoe komen ze er op dat dat goedkoper is ahahahah, misschien als je het via ebay koopt of zo.

Sheesh sorry hoor maar deze post gestart door ido is echt zo'n post die geplaatst word door iemand die dus geen verstand heeft van computers, die net engels kan lezen enzz,

Gast

Re: Norton Anti Virus verlengen: een ramp

Ongelezen bericht door Gast »

Je kunt het ook eeuwig durend maken die updates.En natuurlijk gratis.
Jullie mogen zelf bedenken hoe.

Adam

Re: Norton Anti Virus verlengen: een ramp

Ongelezen bericht door Adam »

Geplaatst op 06 Oct 2004 08:25 door ghost


--------------------------------------------------------------------------------

Adam wat gebruik je nu dan voor antivirus?

Toch hopelijk geen AVG van grisoft want die is zo lek als een mandje waar geen bodem meer in zit.


Overigens ik gebruik sophos. Volgens mij de beste in zijn soort en heeft HEEL weinig systeem belasting. Draait zelfs nog op win98 zonder dat je vertraging merkt.


Ghost, ik gebruik Nis2004 .
In nis2004 zit een spam en popup blockering.
Prima, al die spam en popups moet ik niet hebben, maar nu komt het, ik ging gegeven moment naar de site van VIAVIA en hoppa mijn internetverbinding viel uit.
Oke dat kan gebeuren, dus dacht ik eris een probleem bij de provider, maar het stomste is, alles was meteen geblokkeerd, ik kon aanklikken wat ik wilde, geen kontakt.
Oke ik moest mijn pc. opnieuw opstarten, daarna werkte alles weer goed, doch zodra ik weer naar VIAVIA ging hetzelfde probleem.
Ik stelde een vraag hierover aan Symantec, het duurde verdomme 3 maanden alvorens ik antwoord van hen kreeg, in eerste instantie kreeg ik keurig netjes antwoord van hen in het Nederlands, vervolgens vroeg ik aan hen hoe ik die proxy-instelling van hen uit kon zetten, geen antwoord, ging naar de site van Symantec en las daar een bericht van een ander gebruiker die hetzelfde probleem had als ik, ook die persoon kreeg geen antwoord, ik nam het voor die persoon op; zo is Adam, en sprak Symantec aan op hun onbeleefdheid, toen wederom na 3 maanden kreeg ik een bericht van hen in het Italians of Frans.
Belachelijk! Ik vroeg hen of zij dat even wilde herhalen in het Engels of anders in het Nederlands, weer kreeg ik antwoord van hen in een voor mij onbegrijpelijke taal, nu vraag ik mij ondertussen af van, moeten wij Consumenten nu ook al Italiaans leren of Frans of voor mijn part Spaans.?
G.V.D. wat een k** zooitje is die Symantec toch, ik weet dat ik niet mag vloeken, maar het is wel logisch dat ik dat doe, het is verdomd jammer dat Norton door Symantec uitgebracht wordt, laat die Symantec toch gauw op het dak gaan zitten met hun software.
Een ding heb ik er van geleerd, nooit meer software van Symantec.
Als ik er aan denk word ik nog steeds boos, ze zijn het mij niet waard dus ik kap.
Inmiddels heb ik een goed anti-virusprogramma gevonden; A2 ik ga daar wel mee verder, dit programma'tje spoort echt alle virussen en Trojanhorses op, hetgeen Norton niet doet.
A2 is gratis te downloaden vanaf internet.

Aso

Re: Norton Anti Virus verlengen: een ramp

Ongelezen bericht door Aso »

Ik heb al jáááááááááren Symantec Internet Security er heb nog nooit 1 vraag hoeven stellen. Het proggie wijst zichzelf helemaal en alle vragen staan gewoon op de website.
Nu verdenk ik jullie ervan dat jullie gewoon een stelletje suk.kels zijn, of zie ik dit verkeerd?

wolkenveld

Re: Norton Anti Virus verlengen: een ramp

Ongelezen bericht door wolkenveld »

Ik heb ook norton antivirus gedownload, maar daan naast moet je toch ook moet je ook bij nav een verlenging aanvragen anders werkt het niet.
of doe ik iets verkeerd.

DrDeathhand
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 okt 2004 11:03

Re: Norton Anti Virus verlengen: een ramp

Ongelezen bericht door DrDeathhand »

Beste Mensen,

ik ben het met jullie eens en oneens. Nou laten we eerst maar eens kijken met het gedeelte van mee eens.

Ik ben met jullie eens dat de klantenservice van Norton Zuigt, ze reageren niet op mailtjes, of je krijgt van die standaard auto reply stuff terug enzo, maar dat is het wel, en als je iets verkeerd doet krijg je het gewoon niet meer voor elkaar om het goed te krijgen. Dus op dit punt ben ik het helemaal met jullie eens.

Oneens ben ik het met jullie over het punt dat het moeilijk zou zijn om norton liveupdate te verlengen. Maar je moet gewoon 1 ding weten, en dat is gewoon dat al het betalings verkeer via het internet het beste verloopt met een creditcard, en dat alle andere methodes gewoon zuig zijn en problemen geven. Maar elke algemene persoon met enig internet ervaring en computer ervaring hoort dit te weten, anders moet je niet eens met je fikken aan dat updaten van lifeupdate komen en dat de persoon laten doen die je pc heeft geinstalleerd. Want als je je creditcard gebruikt werkt het echt allemaal in 1x, ik heb zelf norton antivirus 2003 prof, en die heb ik nu al 2x geupdated en niks aan het handje, gewoon in 1x werken.

Dus de uiteindelijke clue is, zorg dat je een creditcard hebt als je betalingsverkeer via het internet wil gaan doen, voor wat voor betalings verkeer dan ook, andere dingen werken gewoon niet goed.

rojo
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 sep 2003 22:34

Re: Norton Anti Virus verlengen: een ramp

Ongelezen bericht door rojo »

Nog nooit problemen gehad met norton .
Ik heb nu norton internet security2004 en ook password manager van norton.
Werkt perfect en het verlengen van het abbonement is een fluitje van een cent ,geen probleem.
Oja ik had voor norton mccaffee nou dat was een ramp als ik virus updates ging binnen halen crashte alles en moest ik weer naar systeemherstel .nee geef mij maar norton.
en al die andere gratis virusscanners tja niks is gratis in dit leven en helemaal geen virusscanner .
Al zullen er nu natuurlijk een hoop mensenzeggen ja ik heb een gratis virusscanner en die is zo goed tot dat je met norton je pc scant en er achter komt wat er voor troep er op je pc staat .

Gast

Re: Norton Anti Virus verlengen: een ramp

Ongelezen bericht door Gast »

Wat moeilijk toch allemaal. It,s very simple.
Gewoon AVAST downloaden. GRATIS. licentie voor 14 maanden en daarna een nieuwe. GRATIS. Is een zeer goede virus scanner en wordt regelmatig automatisch ge-updated. En echt HIJ IS GRATIS EN IN HET NEDERLANDS!!!!

f1071

Re: Norton Anti Virus verlengen: een ramp

Ongelezen bericht door f1071 »

Gewoon op zijn tijd deinstalleren en op tijd weer installeren, dan blijft ie gewoon geldig.

RJD

Re: Norton Anti Virus verlengen: een ramp

Ongelezen bericht door RJD »

Klopt, zo doe ik het ook sinds ik dat heb uitgevonden. Het eerste jaar heb ik wel een verlenging gekocht via de website (met Ierse BTW), maar nu doe ik het al twee jaar door Norton AntiVirus te deïnstalleren en vervolgens weer gewoon opnieuw te installeren.
Daarna kan je weer een jaartje vooruit.

Gast

Re: Norton Anti Virus verlengen: een ramp

Ongelezen bericht door Gast »

Er circuleert een patch op het web om nav minstens 50 jaar te heractiveren.... Ik mag niet zeggen, dat het via een lunatic te downloaden is....

jtr

Re: Norton Anti Virus verlengen: een ramp

Ongelezen bericht door jtr »

waar kun je die lunatic vinden?

Gesloten