LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Canon inkt cartridges zijn niet vol

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
barukedo
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2017 13:42

Canon inkt cartridges zijn niet vol

Ongelezen bericht door barukedo »

Canon levert bij aanschaf van een inkjet printer standaard cartridges die niet geheel afgevuld zijn. Zij noemen dit starters cartridges. Mijn black cartridge was binnen 3 maanden volledig leeg terwijl mijn print gebruik minimaal is ( normaal doe ik daar zo'n 18 maanden mee) Mijn color cartridge is nog zo goed als vol. Op mijn vraag bij Canon kreeg ik een misleidend antwoord (o.a. het reinigen van de koppen wanneer de printer ingeschakeld wordt kost veel inkt). Hun advies was om de printer altijd aan te laten staan ?????? Het antwoord bevreemdde mij en bij verder navraag gaf men toe dat de cartridges slecht afgevuld worden en zij gaven daarna het advies om nieuwe Canon cartridges aan te schaffen. Heeft iemand ook ervaring met deze misleiding ??????
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jul 2017 23:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

marcogroningen
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2011 20:26

Re: Canon inkt cartridges zijn niet vol

Ongelezen bericht door marcogroningen »

Misleiding? Je geeft zelf al aan "Canon levert bij aanschaf van een inkjet printer standaard cartridges die niet geheel afgevuld zijn." Dus je weet van tevoren dat je ze niet lang zult kunnen gebruiken.

NeoDutchio
Berichten: 12325
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Canon inkt cartridges zijn niet vol

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Inkt is het duurste van de hele printer. U denkt toch niet dat u veel inkt krijgt op de veel te lage prijzen van de printers. Daarbij koopt u een printer, en niet een printer met inkt. Wees blij dat u er iets bijkrijgt, anders moet u meteen al bij gaan kopen.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Canon inkt cartridges zijn niet vol

Ongelezen bericht door witte angora »

Sterker nog: die half afgevulde cartridges kun je gewoon los kopen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Canon inkt cartridges zijn niet vol

Ongelezen bericht door renewouters »

barukedo schreef:Op mijn vraag bij Canon kreeg ik een misleidend antwoord (o.a. het reinigen van de koppen wanneer de printer ingeschakeld wordt kost veel inkt). Hun advies was om de printer altijd aan te laten staan ?????? Het antwoord bevreemdde mij en bij verder navraag gaf men toe dat de cartridges slecht afgevuld worden en zij gaven daarna het advies om nieuwe Canon cartridges aan te schaffen. Heeft iemand ook ervaring met deze misleiding ??????
Wat is er misleidend aan? Als je de printer aan zet hoor je toch zelf ook dat ie eerst de printnozzles gaat reinigen met inkt. Het klopt gewoon en is inherent aan de gebruikte technologie. Als iemand van Canon zegt dat de cartridges slecht zijn afgevuld klinkt dat eerder als een contact center medewerker die de klant naar de mond wil praten dan de werkelijke reden. De cartridges die je erbij krijgt als je de printer koopt (voor onder de kostprijs) zijn slechts bedoelt om de klant op weg te helpen. Als je nietsvermoedend een printer koopt en je komt thuis en het blijkt dat er geen inkt bij zit (wat op zich helemaal niet zo gek zou zijn; als ik een camera koop zit er ook geen SD kaartje in, als ik een auto koop moet je er ook brandstof bij kopen - of uitonderhandelen) heeft de klant geen goede ervaring. Die wil immers direct kunnen printen.

Misschien wordt het tijd dat fabrikanten gewoon wat strikter worden. In dit geval dus gewoon een printer voor een normale prijs maar zonder inkt leveren, en laat de klant zelf inkt kopen. Dan is het voor iedereen duidelijk.

stofzuigertje

Re: Canon inkt cartridges zijn niet vol

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U heeft keuze uit;
De gratis bijna lege.....
De normaal gevulde originele.....
De Extra gevulde originele XL....

De merkloze extra gevulde XL voor minder als normaal gevulde Canon....
Enkel voor de koop even kijken of ze de nieuwste cartridge al leverbaar is en wat deze merkloos/huismerk gaat kosten!

De Toner voor de Laser printer, zelfde verhaal....
300 pagina, 1500 pagina en 2500 Pagina.... en daar doen ze het ook zakelijk!
Wel was ik zo slim op Ali Baba 5 Chips te kopen en een zakje Toner poeder en zelf bij te vullen.....
Nog goedkoper dan welke merkloze dan ook....

atlas1302

Re: Canon inkt cartridges zijn niet vol

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Bekend verhaal, als die cartridge`s er in zitten gaat iedereen er van uit dat het ook werkt, zijn ze leeg wat heeft het dan voor nut!

Nu we dat weten bestellen we bij onze grote Chinese vrienden een pakket black/colour xl inktcartridge voor weinig en printen maar. Thank you my friend.
De volgende vraag zou kunnen zijn waarom de Cartridge bij Canon goud moet kosten, en in China gezellig geprijsd en in dit geval excellente kwaliteit.

stofzuigertje

Re: Canon inkt cartridges zijn niet vol

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ Atlas,

Helaas zijn er mensen die de nieuwste printers kopen.
Daar zijn nog geen imitatie voor te leveren.
Ook de chip resetten lukt niet altijd.

Kijk eerst of er voordelige Ali Baba en zijn vriendjes al iets leveren!
Als je vooraf kijkt zie je hoeveel inkt erin kan... en of de chip gereset kan worden voor zelf als Junk vullen met een naald en flesje?

Een Laser gebruiker die nooit verkouden mag zijn bij Toner poeder navullen!

Verwijderd

Re: Canon inkt cartridges zijn niet vol

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Allemachtig. Dit is voor mij al bekend sinds ik 20 jaar geleden mijn eerste printer kocht...

atlas1302

Re: Canon inkt cartridges zijn niet vol

Ongelezen bericht door atlas1302 »

JohnTheBassist schreef:Allemachtig. Dit is voor mij al bekend sinds ik 20 jaar geleden mijn eerste printer kocht...
Voor ons ook :)

Mucha

Re: Canon inkt cartridges zijn niet vol

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

atlas1302

Re: Canon inkt cartridges zijn niet vol

Ongelezen bericht door atlas1302 »

breien schreef:Canon geeft toch wel minimaal twee jaar garantie op cartridges?
Als de cartridge naar een jaar niet meer goed is mag je hem dan zonder slag of stoot omruilen? of moet er dan eerst een nieuw topic gestart worden bij RADAR :?

Verwijderd

Re: Canon inkt cartridges zijn niet vol

Ongelezen bericht door Verwijderd »

barukedo schreef:Canon levert bij aanschaf van een inkjet printer standaard cartridges die niet geheel afgevuld zijn. Zij noemen dit starters cartridges. Mijn black cartridge was binnen 3 maanden volledig leeg terwijl mijn print gebruik minimaal is ( normaal doe ik daar zo'n 18 maanden mee) Mijn color cartridge is nog zo goed als vol. Op mijn vraag bij Canon kreeg ik een misleidend antwoord (o.a. het reinigen van de koppen wanneer de printer ingeschakeld wordt kost veel inkt). Hun advies was om de printer altijd aan te laten staan ?????? Het antwoord bevreemdde mij en bij verder navraag gaf men toe dat de cartridges slecht afgevuld worden en zij gaven daarna het advies om nieuwe Canon cartridges aan te schaffen. Heeft iemand ook ervaring met deze misleiding ??????
Laat ik u nu dan gelijk vertellen dat wanneer u straks uw eerste auto koopt, dat de tank dan ook zo goed als leeg is. Er zit een klein beetje benzine in zodat u bij het eerste pompstation kunt tanken, maar meer ook niet. Startklaar, noemen ze dat. Of u moet in de onderhandelingen hebben meegenomen dat de tank gevuld is. Helaas is dit bij een printer anders. Bij elke printer zijn de cartridges maar voor een kwart gevuld. Uw printer was dan misschien wel goedkoop, maar het verdienmodel van de fabrikant is gespitst op de verkoop van dure cartridges. Ga eens bij een vulstation langs en laat uw cartridges daar opnieuw vullen. Een stuk goedkoper dan elke keer nieuwe cartridges kopen.

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Canon inkt cartridges zijn niet vol

Ongelezen bericht door Nijogeth »

atlas1302 schreef:Bekend verhaal, als die cartridge`s er in zitten gaat iedereen er van uit dat het ook werkt, zijn ze leeg wat heeft het dan voor nut!

Nu we dat weten bestellen we bij onze grote Chinese vrienden een pakket black/colour xl inktcartridge voor weinig en printen maar. Thank you my friend.
De volgende vraag zou kunnen zijn waarom de Cartridge bij Canon goud moet kosten, en in China gezellig geprijsd en in dit geval excellente kwaliteit.
De cartridges zijn zo duur, omdat de printer zo goedkoop is. Nu kopen mensen makkelijker een printer en de cartridges komen er over langere tijd bij. Als mensen printers pas vanaf 250 euro kunnen kopen, gaan er een hoop minder printers verkocht worden.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Canon inkt cartridges zijn niet vol

Ongelezen bericht door Dieke83 »

breien schreef:Canon geeft toch wel minimaal twee jaar garantie op cartridges?
Ink cartridge valt bij Canon onder accessoire daar zit geen garantie op

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Canon inkt cartridges zijn niet vol

Ongelezen bericht door Nijogeth »

breien schreef:Canon geeft toch wel minimaal twee jaar garantie op cartridges?
Ja, maar de werking wordt toch niet betwist?

Gesloten