LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] service plus polis stelt niets voor

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ottoschut
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2013 18:34

service plus polis stelt niets voor

Ongelezen bericht door ottoschut »

De (verlengde) garantieregeling (service plus polis €150+) van BCC stelt echt niets voor. In vertrouwen afgesloten, maar nu weet ik dat pas als je goed de tekst leest, want dan blijkt er geen enkele garantie in te staan. Al 2 x eerder ter reparatie aangeboden. Als ik met een haperend scherm aankom, dan blijkt na onderzoek dat deze klacht niet onder garantie valt, omdat er vochtschade in de laptop (1 jaar oud) zit. Gebruikersfout dus. Ik weet heel zeker dat mijn laptop geen vochtschade heeft opgelopen. ben er erg zuinig op. Is bovendien grondig gecontroleerd in de winkel: volkomen gaaf, nog geen krasje op te zien.
De reparatie kost nu € 459,- . De bewijslast ligt (na 6 maanden fabrieksgarantie) echter wel bij mij begrijp ik. Ze sturen foto's op "van de waterschade in het apparaat". Hoe moet ik bewijzen dat het ding niet te water is geraakt? Wat me het meest raakt is niet de kosten, maar de onrechtvaardigheid van dit hele gedoe in de wetenschap dat het niet jouw schuld is. Bah BCC, nooit meer. Is overigens nog niet afgelopen.
ps: BCC heeft de service plus polis ondergebracht bij een verzekeraar (HDI) Dus lees de polis voorwaarden goed, want feitelijk wordt alles weer uitgesloten.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: service plus polis stelt niets voor

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Waterschade wil niet zeggen dat de laptop in het water heeft gelegen. Naast de fluitketel geeft stoom, in de badkamer heb je waterdam. En zo zijn er meer plekken waar er vocht bij de laptop kan komen.
Garanties is iets waar u zelf geen invloed op heeft.

Gesloten