LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Windows Vista

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door Cesar »

Was Uranus geen gasbol.

Een collega van me is pas afgestudeerd als MCSE-er, pakket Vista, en heeft uitgelegd waarom Vista niet meer illegaal kan werken.
Ik zal verder niet indetails treden maar zelfs illegale software met een Microsoft-erkenning wordt elk kwartaal gecontroleerd op legaliteit en indien van toepassing wordt je Vista-versie gewoon gelockt.
Moet jij contact opnemen met Microsoft en aantonen te beschikken over legale sleutels.
Wordt echt een feest.

Nou, Uranus, steek het gas nog maar eens aan en schijn een lichtje over Vista.
Laat me niet lachen, closed source gekraakt. Je moet bij de Belastingsdient of andere Overheid gaan werken. Die laten hele er gerechtelijke procedures op los om de sourcecode open te krijgen an dan nog mondjesmaat.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door jor »

Op dit moment geld dat ook voor XP/Home /Pro. De servers van microsoft vissen ook hier foute sleutels eruit en die kunnen gaan bellen met de juiste gegevens of nieuwe licentie aanschaffen.Kan natuurlijk wel worden omzeilt maar het word steeds moeilijker om te doen zodat minder mensen daartoe in staat zijn.

Jor.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door Inter »

Een collega van me is pas afgestudeerd als MCSE-er, pakket Vista, en heeft uitgelegd waarom Vista niet meer illegaal kan werken.
Toegegeven . Het wordt steeds moeilijker voor de huis tuin keuken gebruiker om het voor elkaar te krijgen maar voor alles komt er weer oplossing.
Zo heb je al de Time Crack en wat nog er meer is en nog zal komen.

Dat sommige gewoon trojans of malware zijn is mij ook wel bekend maar bij de juiste forums of nieuwsgroepen (nee dat ga ik hier niet noemen) kan je dit weer voorkomen.

ikbenik

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door ikbenik »

Toegegeven . Het wordt steeds moeilijker voor de huis tuin keuken gebruiker om het voor elkaar te krijgen maar voor alles komt er weer oplossing.
Als ik een computer binnen krijg en daar is iets mee en er zit een illegale windows Vista op, gaat ie regelrecht terug!

Doe ik niets meer mee.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door jor »

En daar ben ik het helemaal mee eens. Ik zie mensen die werkelijk €1500.- of meer uitgeven aan een goede desktop en vervolgens een bedrag van rond de €100.- teveel vinden voor het belangrijkste van de hele computer, het besturingssysteem. Gaan ze het hele internet afzoeken naar iets dat misschien tijdelijk werkt, en daar heb ik echt geen begrip voor en vind het zelfs dom.En al dat gezeur over bill gates en hoeveel geld hij heeft doet toch niets ter zake. Kan je ook over shell of albert hein zeggen en dat betaal je ook normaal.

Jor

ikbenik

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door ikbenik »

En al dat gezeur over bill gates en hoeveel geld hij heeft doet toch niets ter zake.
Dus omdat ze voor de producten van Bill Gates niet willen betalen maar wel willen gebruiken, dan jatten ze het toch gewoon?

Zulke praktijken valt onder misdaad en het is je reinste diefstal!

Als je er niet voor wil betalen, blijf er dan met je poten er vanaf!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door jor »

Ik kwam bij een oudere kennis van mij. Terwijl hij er prat op gaat Nooit iets van zijn leven te hebben gestolen vond hij het vreemd en werd zelfs boos omdat ik hem wees op zijn illegale windwos XP. Toen ik vertelde weinig trek te hebben om het in orde te maken zou hij wel iemand anders zoeken. Ook dit is gewoon stelen hoor.


Jor.

ikbenik

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik zal het nog sterker vertellen:

Ik had een reparatie en daar stond een illegale versie van windows XP op.
Ik had toendertijd (voordat ik met het bedrijf begon) ook een illegale versie van windows bemachtigd.

Ik wilde die groep mensen niet in de steek laten en bij het opnieuw installeren van windows kregen ze de illegale versie terug.

Werden ze kwaad dat ik niet een officiële versie erop had gezet zonder extra kosten!

Dus als mensen nu een illegale versie erop hebben staan, krijgen ze het mooi terug. Ik doe er niets meer mee!

Denk je de mensen te kunnen helpen, krijg je stank voor dank!

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Werden ze kwaad dat ik niet een officiële versie erop had gezet zonder extra kosten!
Staat je winkeltje soms naast een woonwagenkamp omdat je altijd van die moeilijke klanten hebt? :lol:

ikbenik

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door ikbenik »

Nee hoor! :lol:

Maar lastige klanten heb je er nu eenmaal tussenzitten.
Doe je niets aan.

Zolang het percentage op 1% ligt, neem ik dat maar voor lief.

Hoe je het went of keert, je kunt nu eenmaal niet iedereen naar de zin maken.

Bij sommige mensen kun je nooit geen goed doen.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door queenfan »

Is er al iemand die Vista gekocht heeft, zo ja en hoe bevalt het.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door jor »

Ik heb gisteren Vista premium NL. gekocht. Helaas is hij nog niet binnen.Wacht met smart zal ik maar zeggen. :wink:

Jor.

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door gsm-it »

Vista is even wennen aan het nieuwe Menu, het andere bureaublad en de nieuwe taakbalk indeling.
De knop voor afsluiten (PC uitschakelen) zit redelijk verborgen en is even zoeken dus. Zo lijkt bijvoorbeeld ook Uitvoeren verdwenen te zijn, maar is dacht ik een Bureau accessoire geworden onder Vista. Zo zijn er nog veel meer voorbeelden van de afwijkende gebruikersinterface. Vista bevat natuurlijk wel enige nieuwe functionaliteit.
Zo is het omgaan met afbeeldingen weer iets verbeterd.
Ik heb echter niets kunnen ontdekken dat de aanschaf van Vista op dit moment rechtvaardigt. Alles kan ook met XP, eventueel aangevuld met vaak gratis software zoals Picasa2 en Firefox 2.0.
Vista vormt voornamelijk een verwarmingsbron voor de processor en videokaart en levert op dit moment nauwelijks extra functionaliteit.
Vooral mensen die wat minder handig zijn met het gebruik van de PC kunnen beter nog even wachten, in ieder geval tot de eerste kinderziektes van Vista verholpen zijn en er meer hardware en software geschikt zal zijn voor Vista. Mijn advies: XP is nog prima te gebruiken!
Dus wacht nog lekker minstens een jaar en laat de liefhebbers die graag meteen iets nieuws willen hebben mooi hun gang gaan.
Laatst gewijzigd door gsm-it op 30 jan 2007 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door jor »

gsm-it, Ik moet je helemaal gelijk geven hierin. Maar ja. ,,Toys voor de Boys,, zal ik maar zeggen. Een beetje benauwd voor het ontbreken van diverse drivers ben ik best wel

Jor. :)

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door NONO »

Er wordt altijd zo'n drukte gemaakt over illegale kopiëen, niet in het minst door meneer Gates.

Maar ten eerste is hij juist groot geworden door het kopiëren in het verleden waarmee de wereld zich afhankelijk van zijn besturingssysteem heeft gemaakt.

Dan zullen we het nog maar niet hebben over hoeveel geld verloren is gegaan gedurende dat wij nu Windows kennen door fouten in zijn software.

Een autofabrikant die een wagen uitbrengt met dezelfde kwaliteit als Windows in het verleden zou allang door de goegemeente gemeden worden. Kijk maar eens naar merken als Lada of Zastava.
Of staat u voor de deur van die fabrieken te dringen om een exemplaar van hun producten af te nemen?

Maar in de computerwereld gelden kennelijk toch heel andere regels en is wat in andere branches onmogelijk is wel usance.

En kun je groot worden en blijven met de methoden die Microsoft er sinds jaar en dag op na houdt.

arie-gustaaf
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jan 2007 19:59

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door arie-gustaaf »

Hallo mensen,

Wat te denken van,heb recht op upgrade naar VISTA premium,jammer bij invullen van aanvraagformulier moet men aan eind creditcardnummer opgeven,dus geen creditcard geen upgrade .Betalen op een ander wijze gaat niet.Heb overal gemaild,krijg standaard antwoord ,het is nu éénmaal procedure,dat ze verschilende wetten overtreden besefffen ze niet,hoewel ik denk dat ze vooruit bedacht hebben er zijn weinigen die uiteindelijk de upgrade krijgen lekker goedkooop dus.Al mijn andere computers op 2 na komen van de LIDL.Dat eeen bedrijf als de ALDI en de MEDION zulke kunstjes flikken,ongelofelijk.Heb het hele gebeuren al aan kassa gemaild en hoop dat ze er een itum vam maken.Anders bij deze laat rader actie gaan voeren voor ons recht.

In ieder geval mag u mij mailen,dan verzamelen we de mails en sturen deze naar de ALDI tenminste als iemand mij het adres mail kan leveren.

Hoogendijk A.G. een zeer ontevreden kalnt die zich bedonderd voelt door de ALDI en MEDION.Bedankt MEDION,bedankt ALDI!!!!!!!!!!!!!

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Ik kan niet zeggen dat U slim bent geweest om een PC bij de aldi te kopen
van een supermarkt moet je eten verwachten, geen electronica
wil natuurlijk niet wegnemen dat dit geen normale gang van zaken moet zijn.
Staat er niets in de overeenkomst wat U ten goede kan komen? het is altijd erg belangrijk dat je die dingentjes leest

arie-gustaaf
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jan 2007 19:59

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door arie-gustaaf »

Slim heet er weinig mee van doen,kan ook genoeg vertellen over de computerketens.Nee er staat nergen iets ,heb alles geprobeerd,mijn enige hoop is dat er meer reakties komen.
Het is al idioot dat ik persoonlijk dit moet ontdekken.Duurbetaalde overheidsfiguren zijn hier voor in dienst maar die zullen het te druk hebben met de kleintjes,de grote durven ze niet aan te pakken.
Arie-gustaaf

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door Anastasia »

Beste allemaal,

Ik vind dat vergassen te ver gaan, toen waren er slechts mechanische rekenmachines, maar geen enkele PC.

Voor een Discount Super doen ze het goed, en soms zelfs meer dan die 3 jaar garantie, zelf iets gezien dat na bijna 4 jaar vergoed werd!

Veel Computers worden door klanten verziekt, en de oude notebook uit 1994 gebruik is dus nog dagelijks, dus zolang kan het meegaan, Batterij dus niet, maar rest is nog 100% en niemand kan zien dat ik nu hiermee werk!

Aldi heeft vele goede produkten die erg voordelig zijn.
Je weet van te voren dat het personeel niets weet, maar enkele jaren terug stonden er vaak op Woensdag ochtend rijen die langer waren dan de voorraad!
Dus binnen enkele minuten na openen winkels uitverkocht!

Geen enkele PC winkel heeft deze zeer positive reclame ooit gehad.

Dit is nu verleden tijd, maar 4 jaar terug stond mijn papa ook in de rij, en had gelukkig laatste, maar vele achter hem...

Dit is het bewijs dat goede produkten en lage prijzen toch.
Gelukkig zijn deze Russische toestanden voorbij, en we zijn nu zelf ook Vernederlandst.....

Anastasia, die nog steeds een beetje Russisch denkt.

Gesloten