LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mycom

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
klompb
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2006 09:00

Mycom

Ongelezen bericht door klompb »

Voorheen was Mycom mij favorite computer winkel maar dat is nu wel heel erg verandert. Ik heb eergisteren een Logitech Harmony 525 gekocht. Dit is een afstandbediening voor meerdere apparaten. In de winkel werd mij verteld dat ik deze ook op me computer kon gebruiken. Helaas was deze verpakking erg moeilijk open te krijgen en moest met brute kracht worden geopend. Nou is dit gelukt en bleek achteraf dat mijn moederbord dit niet ondersteund. Daarom moest ik deze afstandbediening terug brengen en daar werd mij verteld dat ik 5 euro moest betalen omdat de verpakking stuk was. Dus ik vroeg of als ik hem netjes open had gemaakt ik dit ook moest betalen. Maar nee dan hoefde dit niet. Mag dit wettelijk wel? Ik ben nu 5 euro armer en heb nog steeds geen remote. Ik zet dit nog in het form maar als ik het antwoord heb van mycom dan ga ik er wat dieper opin.

edv
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 mei 2005 11:52

Re: Mycom

Ongelezen bericht door edv »

Natuurlijk mag dit je mag zelfs blij zijn dat je je geld terug krijgt. Je hebt immers zelf verzuimd om eerst te kijken of je moederbord dit wel ondersteunt.

Dus wees blij dat het je maar 5 euro kost mycom kan hem nu niet meer als nieuw verkopen en zitten dus met een veel grotere kostenpost.

Eerst kijken en uitzoeken en dan pas kopen en niet altijd uitgaan van wat een verkoper je verteld.

Sjo.erd
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mar 2006 04:08

Re: Mycom

Ongelezen bericht door Sjo.erd »

De koop is gesloten onder valse voorwendselen dus de klant mag de koop ongedaan maken. Of de winkel wettelijk gezien vervolgens 5 euro mag rekenen voor de open gemaakte verpakking weet ik niet. Maar een beetje winkel zal gezien het duidelijk hun fout is direct aanbieden het gehele bedrag te retourneren.

Hamlet
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 apr 2006 22:26

Re: Mycom

Ongelezen bericht door Hamlet »

Ik had een vergelijkbare ervaring met MyCom. Ik had een selphy fotoprinter gekocht en ze hadden nog maar 1 set origineel papier. Vervolgens werd mij verzekerd dat HP fotopapier (ansichtformaat) prima werkte met deze printer. Dit bleek dus helemaal niet zo te zijn, dit papier is net iets korter en wordt niet geaccepteerd door de printer. Hier kom je pas achter als je het hebt uitgeprobeerd. Vervolgens weigerden ze de geopende verpakking terug te nemen! Toch 5 euro voor 20 kaartjes waar ik niets mee kan. Ik vind dit een schandalige manier van doen.

Gesloten