LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laptop.Welk merk is het best ?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.

Welk merk is het best?

Dell
5
23%
Apple
8
36%
Hp
4
18%
Acer
4
18%
Medion
1
5%
 
Totaal aantal stemmen: 22

frankajax
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2007 18:58

Laptop.Welk merk is het best ?

Ongelezen bericht door frankajax »

Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede snelle laptop.
max 120 gb intern
videokaart van 256 mb met een tft scherm
met windows vista en dual-core intel maar dan de iets beterder versie van dual-core Ik heb bij Dell gekeken, maar ik weet dan niet of ik wel de beste koop...
ik ben opzoek naar een laptop rond de 900 euro.
weten jullie misschien een goede laptop, of kunnen jullie me een bepaald merk aanraden? :D

Groetjes Frank

ikbenik

Re: Laptop.Welk merk is het best ?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Je bent er één vergeten: Toshiba.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Laptop.Welk merk is het best ?

Ongelezen bericht door Pruim »

stap eens een computerzaak binnen en ga vragen. En dan bedoel ik geen mediamarkt of iets dergelijks, want het personeel daar is niet aangenomen ddordat ze ook maar enige kennis van zaken hebben.

En als ik Acer aanraad, dan zal ik wel een hoop commentaar over me heen krijgen.
maar mijn acertjes houden het gemiddeld 2 jaar vol tegen 1 jaar voor de toshiba. (hoog en laag frequente trillingen zijn nu eenmaal niet bevorderlijk voor een lange levensduur.)

En denk er ook eens goed over na of je wel echt een laptop nodig hebt. Een 'normale' pc is namelijk wel een stukkie goedkoper.

frankajax
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2007 18:58

Re: Laptop.Welk merk is het best ?

Ongelezen bericht door frankajax »

als aller eerst bedantk!

Ik had hiervoor ook een laptop en dat beviel me wel. En het komt ook wel handig uit omdat ik over een jaar of 2 ga studeren.

wij hebben thuis ook een Acer laptop, maar ik vind hem een beetje traag, voor de rest een erg goed ding. Hiervoor had ik een Dell laptop en die beviel me erg goed. Hij was goedkoper dan de acer laptop, maar wel een stuk sneller..

En bij de Acer laptop is nu de muis al kapot(die zich in de laptop bevind). Maar dat zal vast we niet bij elke laptop zo zijn..

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Laptop.Welk merk is het best ?

Ongelezen bericht door jor »

Als je echt waar voor je geld wil hebben kan je best bij Dell terecht, Echter de service is een stuk minder lijkt het, Ik zeg lijkt het omdat ik zelf prima ervaringen met dell heb maar dat kan ook komen dooordat ik toen een zakelijke klant was.De laptops opzich zijn prima. Een desktop zou een ander verhaal zijn omdat de meeste van ons wel eens iets willen aanpassen en dat word erg moeilijk bij Dell omdat ze eigen onderdelen gebruiken. Voor laptops is dat minder belangrijk , die worden meestel toch niet aangepast.Dell dus.

Succes van jor.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Laptop.Welk merk is het best ?

Ongelezen bericht door queenfan »

De beste laptop is iets persoonlijk, heb goede ervaring met HP en met Apple.

Ook kan je een Apple laptop niet vergelijken met een Windows laptop beide andere OS, dit kan anders uitpakken qua ervaring en wordt het dus een persoonlijke mening.

frankajax
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2007 18:58

Re: Laptop.Welk merk is het best ?

Ongelezen bericht door frankajax »

Oke, ik zie dus dat iedereen op een ander soort merk instemt, wat ik in elk geval doe is naar een computerwinkel gaan.
Deze aanbieding zelf viel mewel in positiefe zin op: http://www1.euro.dell.com/content/produ ... redirect=1

Het is de linker laptop voor 999,- normaal is die 1049,- is dit een beetje een goeie laptop?

bedankt!
groetjes frank

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Laptop.Welk merk is het best ?

Ongelezen bericht door D1RK »

Dell heeft de laatste tijd erg lange levertijden en veel klachten hierover....

Ook de service is niet bepaald snel, dus een normale winkel die zelf kan repareren, dus een klein plaatselijk winkeltje is gezien jou gebruik beter, soms iets duurder, maar als het €50 meer is, en als je toevallig een leuke 1 Gb zie, dan kunnen zij er gewoon 2x1Gb in zetten en de orignele voor de normale prijzen verkopen, dus upgraden bij aankoop zodat het snel genoeg is en je hebt dan het juiste type!

Let wel op je huidige programma's en printer, want die zijn meestal niet Vista proof...
Vele moeten via hun oude alles doorsturen en een Powerpoint presentatie afspelen op een Vista gemaakt op oude apparaten werkte niet!

Er komen weer diverse merken met XP Computers en Notebooks!

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Laptop.Welk merk is het best ?

Ongelezen bericht door Nita »

De beste laptop,in ieder geval een hele goede keus "TOSHIBA".

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Laptop.Welk merk is het best ?

Ongelezen bericht door queenfan »

opzich zijnde bekende merken niet slecht is mijn mening, het is wat je er mee wilt doen.

Zware programma's betekend ook een laptop met andere specs die de laptop duurder maken.
Maar de gebruikelijke office, internet, mailen enz dan is de Dell links qua specs goed genoeg.

mauzzah
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2007 17:23

Re: Laptop.Welk merk is het best ?

Ongelezen bericht door mauzzah »

Sony vaio heb je ook nog, als je een leuke laptop wilt met een 256mb videokaart kan ik je ook nog www.xxodd.nl het is net als dell een alleen-internet shop maar het is wel meer gericht op de gamewereld, alhoewel er gewoon fatsoenlijke tussen zitten voor een minder dure prijs

ernst2
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 jun 2005 11:21

Re: Laptop.Welk merk is het best ?

Ongelezen bericht door ernst2 »

Toshiba is qua hardware als laptop altijd een zeer betrouwbare keus. Ook zijn waarde behoudt hij na zoveel jaar. Sony is goede tweede en Dell als goede derde.
Merken zoals Acer e.d. zou ik links laten liggen want dat geeft vroeg of laat altijd gedonder.

Wil je echt een behoorlijke laptop hebben die zowel hardwarematig als softwarematig altijd werkt dan raad ik aan een Mac te nemen. Verhalen dat de Mac niet compatible is e.d. is een leugen en onzin verhaal dat niet klopt.

Plopzelf
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mar 2007 17:09

Re: Laptop.Welk merk is het best ?

Ongelezen bericht door Plopzelf »

Mis mijn favoriet in de poll :D ASUS[/b]

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Laptop.Welk merk is het best ?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

k zou absoluut geen mac nemen, lijkt leuk maar is alleen een hype ding
thosiba is erg goed, en ik persoonlijk heb goede ervaringen met acer
sommige ook weer niet, ik ben daar in elk geval tevreden mee

parky
Berichten: 67
Lid geworden op: 20 jun 2005 21:34

Re: Laptop.Welk merk is het best ?

Ongelezen bericht door parky »

nou geweldig hoor zo'n toshiba, ik heb een tecra ervan en is helemaal niks vergeleken met een macbook pro, 1500 euri's weg :evil: voor mijn gevoel dan.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Laptop.Welk merk is het best ?

Ongelezen bericht door queenfan »

Moppentappers

k zou absoluut geen mac nemen, lijkt leuk maar is alleen een hype ding
Verklaar je nader, ervaring mee????

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Laptop.Welk merk is het best ?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

met een mac?
ik heb er eens mee gespeeld, ken ook iemand met een mac
en ik denk dat het gewoon een ge-hyped ding is

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Laptop.Welk merk is het best ?

Ongelezen bericht door queenfan »

dat bedoel ik eens mee gespeeld.
Ik gebruik Windows, Linux en Mac en mijn ervaring is dat de MAc prettiger werk.
Ik heb dus ervaring met drie OS-en maar wil Windows ook niet afkraken ik vind dat het een persoonlijke menning is.

Voorbeeld is dat er heel veel mensen zijn die problemen hebben met Vista, mijn ouder hebben dit niet zijn zeer tevreden.
Deze mensen zullen het systeem helemaal afkraken terwijl het mits de juiste apparatuur een goed systeem is.
Oke virussen zijn er maar dat licht aan je zelf of je er last van heb of niet.

Gesloten