LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
teddybeer39
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mar 2008 16:40

Mediamarkt

Ongelezen bericht door teddybeer39 »

Ik heb vanochtend een acer laptop gekocht en bij thuiskomst bleek na de installatie dat er verschillende toetsen niet werken.
Ik had de doos al buiten gezet in de regen, dus die heb ik weer binnen gezet en even laten drogen.
Na dat alles redelijk droog was heb ik de laptop keurig ingepakt en ben weer naar de mediamarkt gegaan.
Daar bekeken ze hem achter in de werkplaats ofzo, en toen kwamen ze terug met de mededeling dat ze mij geen nieuwe konden meegeven.
De reden die ze mij opgaven was dat er zoveel water (lees extreem) in zat dat ze allebei een kletsnatte broek hadden. ( hoezo overdreven)
Ik kon er dus niets van zien en ik kon blijven praten als brugman en het enige wat ze wilden was de laptop terug sturen naar de fabrikant.
Ik had op dat moment de laptop nog geen 3 uur in mijn bezit.

Zelfs mijn buurman is er heen geweest om het recht te zetten, maar de mediamarkt weigerd om de laptop om te ruilen.
ook al hebben ze zelf geen bewijs dat de laptop helemaal onder water stond.

Ik ben nu ten einde raad, omdat ook Acer zelf niets voor mij kan doen.

Wie weet raad en kan mij helpen ???

De laptop is vandaag gekocht om 11.22 uur en ik was om goed 13.05 uur terug bij de mediamarkt.

Dit kan toch niet, dat ze zo met consumenten omgaan ???

Hopelijk is er iemand die mij echt kan helpen.

alvast bedankt

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door alfatrion »

Is de laptop nat geworden of alleen de doos?

Als het product zelf niet nat is geworden dan heb je een hele goed kans om een rechtzaak te winnen. Deze zou je zonder advocaat kunnen voeren, maar juridisch bijstand is wel te adviseren.

Voor dat je een dergelijk traject in gaat moet je er voor zorgen dat je kunt bewijzen dat ze vervanging hebben afgewezen. Ik adviseer je een (aangetekende) brief te schrijven naar de manager van de winkelier, waarin je de omstandigheden kort, krachtig en helder omschrijft en aangeeft dat jij je beraad op eventuele stappen als zij niet over gaan tot vervanging.

Op de consuwijzer kun je voorbeeld brieven vinden.

teddybeer39
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mar 2008 16:40

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door teddybeer39 »

volgens hun was de laptop vol met water en dat bij beiden de broek helemaal nat was.
Ik kon sowieso aan hun kleding niet zien dat het nat was.
Ze hebben verder ook geen bewijs, maar het blijft mijn woord tegen die van hen.
Ze waren tenslotte met 1 man en 2 meiden.
En tja, ik ben maar een domme klant.

Maar ik weet zeker dat de laptop droog was en alleen de doos wat nat was.
verder niets. maar ik ga zeker eens kijken op consuwijzer voor een voorbeeld brief.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Pruim »

Maar waarom stop je die laptop dan in een natte doos? Waarom niet de doos even apart gehouden.

En je hebt gelijk bij thuiskomst die doos buiten gelegd in de regen?

Ik kan er niets aan doen, maar vind het toch een beetje een vreemd verhaal.

teddybeer39
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mar 2008 16:40

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door teddybeer39 »

Ik heb de laptop uitgepakt en heb de doos idd naar buiten gegooid.
Je verwacht dat wanneer je een artikel koopt, dat dat goed is.
De doos heeft ongeveer een half uur buiten gelegen en ongeveer 10 minuten daarvan regende het.

Ik heb de doos wel even laten drogen, maar je weet zelf hoe een doos eruit ziet wanneer die nat is geweest.

De laptop zelf was absoluut niet nat.

Hopelijk begrijp je het nu beter.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Big-V »

De laptop is vandaag gekocht om 11.22 uur en ik was om goed 13.05 uur terug bij de mediamarkt.
Ik weet niet hoe ver je van de MediaMarkt woont, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat je om half 12 een laptop koopt..
- naar huis rijdt
- de laptop installeert
- de doos buiten zet
- er achter komt dat het regent
- de doos weer binnen haalt
- de doos laat drogen
- de laptop weer inpakt
- teruggaat naar de MediaMarkt

.. en dat alles in zo'n anderhalf uur. Ik krijg een natte krant nog niet eens droog in dat tijdsbestek.
In principe heb je recht op vervanging of reparatie van een defect product; ook als de verpakking niet meer intact is.
In dit geval kan ik me nauwelijks voorstellen dat ook de laptop geen vochtschade heeft opgelopen..

Ik hoop voor je dat het alsnog goed komt, maar ik vind het op z'n minst èrg onvoorzichtig overkomen.

Patrick18
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mar 2008 10:45

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Patrick18 »

Ik weet niet hoe ver je van de MediaMarkt woont, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat je om half 12 een laptop koopt..
- naar huis rijdt
- de laptop installeert ...........
Waarom over een tijdsbestek gaan lullen als teddybeer39 een serieus probleem probeert te verhelpen?

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Big-V »

Waarom over een tijdsbestek gaan lullen als teddybeer39 een serieus probleem probeert te verhelpen?
Begrijp je de strekking van mijn post echt niet? Ik probeer duidelijk te maken dat het verhaal aan alle kanten rammelt..

Gesloten