LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] welke keuze apple of microsoft laptop

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ceeszomers
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 okt 2006 22:41

welke keuze apple of microsoft laptop

Ongelezen bericht door ceeszomers »

Ik wil voor mijn prive gebruik een laptop aanschaffen
e-mails lezen\beantwoorden, internetten en af en toe op messenger\hotmail enzo.
Maar welke? Een Apple of toch een met microsoft besturing ( ik hoor zoveel over slechte Vista)

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: welke keuze apple of microsoft laptop

Ongelezen bericht door queenfan »

Beide kan voor het doel wat jij voor ogen heb, persoonlijk zeg ik Apple.

Ik ben ook overgestapt en wil zelf niet meer terug, is wel iets duurder (de nieuwste iMac (20" scherm) begint bij €995,- compleet.
Een soort gelijke pc met Windows zit je niet ver er van af maar heb je wel weer een aparte kast en scherm.

Een Apple is zeer gebruiksvriendelijk en je hebt (nog) geen last van spyware en virussen.

Maar kijk je echt naar de prijs wordt het toch een Windows machine.

ceeszomers
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 okt 2006 22:41

Re: welke keuze apple of microsoft laptop

Ongelezen bericht door ceeszomers »

ja duur in aanschaf misschien maar de virusbescherming als je niet illegaal wilt kost ook geld

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: welke keuze apple of microsoft laptop

Ongelezen bericht door Moppentappers »

als je een goede PC koopt dan zou je met vista geen problemen moeten krijgen
en over virussen gesproken, daar heb je geen last van als je niet als een kip zonder kop allerlei zooi installeert en aanklikt
en als je goede beveiliging installeert (geen norton, Mcafee oid.)
dan zit je ook veilig, en dan is het gevaar van malware ect. zodanig afgenomen dat het geen rol meer kan spelen
als je t mij vraagt, gewoon windows
ik spreek hier overigens uit eigen ervaringen mbt. malware en AV producten, dit kan natuurlijk anders zijn in andere situaties

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: welke keuze apple of microsoft laptop

Ongelezen bericht door Frans75 »

Meer een kwestie van persoonlijke smaak dan van mogelijke toepassingen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: welke keuze apple of microsoft laptop

Ongelezen bericht door puma73 »

maar de virusbescherming als je niet illegaal wilt kost ook geld
Er zijn genoeg gratis virusscanner te downloaden op het niet die niet voor professioneel onderdoen zoals avg, avast en nog meer gratis virusscanners.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: welke keuze apple of microsoft laptop

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Bovendien,

Is een laptop nou echt nodig??

Immers een vergelijkbare PC gebouwd door de computerboer om de hoek kost de helft!
Heeft standaard en dus verwisselbare onderdelen (en dat is dus niet het geval bij een laptop!!!) en je hebt een vrije keuze qua scherm.
Zelfs met een 21" scherm kun je dan nog goedkoper uit zijn dan die laptop van € 999,-

Bovendien is de gang naar de computerboer met je PC indien nodig veel en veel makkelijker dan je laptop voor reparatie wegbrengen.
In het eerste geval ben je vaak in één dag klaar, in het laatste geval weken (en als ik klagers hier weleens lees ) soms maanden!

En al door Puma geschreven, er zijn ook goede gratis antivirusscanners al gebruik ik tot volle tevredenheid Norman.

Mazzel en broche.

Grootvader

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: welke keuze apple of microsoft laptop

Ongelezen bericht door NONO »

Als dit misschien een indicatie is voor de keuze:
http://flickr.com/photos/paintitblack/2439080330/page2/

Voordeel van de Apple is dat je ook makkelijk tussen de systemen kunt wisselen:
http://www.techzine.nl/nieuws/15955/App ... osoft.html

En net zo vrolijk ook nog eens naar Linux.

Komt bij dat ik tot nu toe Windows Vista nog nooit zo goed heb zien draaien als op een iMac (ook voor wat de visuele kant aangaat).

Hoe dat eigenlijk mogelijk is weet ik niet; want je zou toch zeggen dat door het ontbreken - van dat zwaar verouderde - BIOS, dat op de één of andere manier toch aan het Windows verstand gepeuterd moet worden, een PC veel sneller zou moeten zijn. Omdat voor je gevoel de omzetting toch voor een zekere vertraging zou moeten zorgen.

Maar misschien zou me dat niet moeten verwonderen, als ik zie hoe het op Rosetta draaiende Mac Office 2004 het op een Mac Pro doet. Dat deze applicatie niet native op een Intel-Mac draait heeft Apple dan toch ook voortreffelijk opgelost.

Dus, met een Mac ben je hoe dan ook flexibeler.

Nadeel is alleen dat ze niet in het lagere prijssegment vertegenwoordigd zijn.

Tevens moet je ook altijd een beetje opletten hoe lang een serie in het leveringsprogramma opgenomen is.

De laatste paar updates gaven niet alleen een verbetering in de hardware te zien, maar tegelijkertijd ook nog eens een prijsverlaging, zoals nu net bij de iMac's voor de derde keer is gebeurd.

Als je dan net eentje van het oude type hebt aangeschaft, voel je je hoe goed het apparaat op zich ook is, toch bekocht.

Hansi2124
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 mar 2004 09:46
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: welke keuze apple of microsoft laptop

Ongelezen bericht door Hansi2124 »

Ik heb (op jouw verzoek Cees) een forum hierover geopend bij Kassa. Je kan het hier terugvinden:
Home > Forums > Laptop > Apple laptop (MacBook (Pro) t.o.v. Wintel

Misschien wil je nog een reactie hierop geven?

Domasoro
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2008 22:15

Re: welke keuze apple of microsoft laptop

Ongelezen bericht door Domasoro »

De software van Apple is erg gebruiksvriendelijk, iets minder vriendelijk zijn de medewerkers van Apple als je met een klacht komt (verkopen doen ze graag en dan zijn ze aardig). Het moederbord van de iBook gaat erg snel kapot en vervanging kost ongeveer € 900,00, reken niet op garantie of coulance als dit 2 keer in 3 jaar gebeurt. Koop lekker een Windows laptop voor een paar honderd Euro met Vista, want dat werkt prima, als je maar geen al te ingewikkelde zaken gaat doen. Succes met het maken van een keuze!

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: welke keuze apple of microsoft laptop

Ongelezen bericht door Ulbe »

Re. Kanovaarder;
Bovendien,

Is een laptop nou echt nodig??

Immers een vergelijkbare PC gebouwd door de computerboer om de hoek kost de helft!
Heeft standaard en dus verwisselbare onderdelen (en dat is dus niet het geval bij een laptop!!!) en je hebt een vrije keuze qua scherm.
Zelfs met een 21" scherm kun je dan nog goedkoper uit zijn dan die laptop van € 999,-

Bovendien is de gang naar de computerboer met je PC indien nodig veel en veel makkelijker dan je laptop voor reparatie wegbrengen.
In het eerste geval ben je vaak in één dag klaar, in het laatste geval weken (en als ik klagers hier weleens lees ) soms maanden!

En al door Puma geschreven, er zijn ook goede gratis antivirusscanners al gebruik ik tot volle tevredenheid Norman.

Mazzel en broche.

Grootvader
Hier slaat de baas wel een punt, een laptop is weliswaar erg gemakkelijk!, internetten op de bank en wireless door het hele huis,

De onderhand klassieke PC echter is prijstechnisch interessant, en natuurlijk is de bedrijfszekerheid ook nog hoger, bij een laptop kunnen problemen ontstaan door stof en oververhitting in het apparaat zelf, de electronica is zeer compact ingebouwd, en dit kan op den duur problemen geven,

Zelf heb ik nu nog de voorkeur voor een PC tegenover de laptop, maar schrik niet dat in de toekomst de PC helemaal zal verdwijnen, de laptop is behendiger en neemt maar weinig ruimte in, dit in tegenstelling van de PC,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

djmaze
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 mei 2006 01:45

Re: welke keuze apple of microsoft laptop

Ongelezen bericht door djmaze »

e-mails lezen\beantwoorden, internetten en af en toe op messenger\hotmail enzo.
Aangezien je alleen wat simpele dingen wil doen, kan je ook voor een EEE laptop kiezen.
Deze zijn erg goedkoop o.a. omdat ze Linux draaien.

http://www.eee-pc.nl/eee/besturingssysteem.html

ceeszomers
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 okt 2006 22:41

Re: welke keuze apple of microsoft laptop

Ongelezen bericht door ceeszomers »

20 jaar geleden waren er overal ter werled internet winkels maar ze worden steeds minder. Je e-mails lezen kon toen redelijk makkelijk zonder eigen PC. Nou dat is het ook, je werk op een laptop kan op je schoot overal ter wereld waar je met een lanverbinding\Usb-achtige stick op het internet kunt. Vandaar mijn vraag, die weinig positiefs antwoord geeft dus ik denk\ wacht nog wel even. bedankt allemaal voor jullie gedachten aan mij te verstrekken over dit onderwerp

ceeszomers
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 okt 2006 22:41

Re: welke keuze apple of microsoft laptop

Ongelezen bericht door ceeszomers »

En Ja die Ee Laptop kosten nog steeds maar 300 Euro zag ik op Internet
daar staat ook een demo hoe je daar mee de Simpele Vista gebruikt.
Enigste nadeel is het hele kleine scherm...... dikke bril op,denk ik

djmaze
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 mei 2006 01:45

Re: welke keuze apple of microsoft laptop

Ongelezen bericht door djmaze »

Kleine scherm is in ieder geval groter dan dat van een iPhone of Pocket PC die toch echt duurder zijn (komt waarschijnlijk doordat je er ook mee kan bellen).

Ik gebruik een PPC met WiFi, Bluetooth en GPRS omdat ik dan overal ter wereld (goedkoop en duur) mijn email kan checken en dat het scherm maar 320x240 is vindt ik niet erg.
Het went, 20 jaar geleden toch ook een klein scherm op de PC en vondt het stoer dat jij wel 640x480 SVGA had?

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: welke keuze apple of microsoft laptop

Ongelezen bericht door NONO »

Nu is de nieuwe iPhone dus niet duurder meer: http://store.apple.com/nl/browse/home/s ... co=MTE2NTQ

Hier de Keynote van Jobs over het nieuwe toestel: http://events.apple.com.edgesuite.net/0 ... index.html

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: welke keuze apple of microsoft laptop

Ongelezen bericht door queenfan »

NONO het gaat over een laptop en niet over de iPhone.

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: welke keuze apple of microsoft laptop

Ongelezen bericht door NONO »

"NONO het gaat over een laptop en niet over de iPhone."

Maar hier wel: " Kleine scherm is in ieder geval groter dan dat van een iPhone of Pocket PC die toch echt duurder zijn (komt waarschijnlijk doordat je er ook mee kan bellen)."

Dus nu is de nieuwe iPhone voor 199 euro goedkoper; en misschien voldoende uitgebreid om de meeste taken van zo'n kleine computer uit te kunnen voeren.

Gesloten