LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn computer leverancier stopt en nu

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
DerWolk
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2009 13:50

Mijn computer leverancier stopt en nu

Ongelezen bericht door DerWolk »

geachte lezers,

mijn vraag is:

Ik heb begin 2008 een compleet nieuw systeem gekocht bij mijn vaste computer leverancier. Nu is deze per 31-12-2008 volledig gestopt met zijn werkzaamheden, door omstandigheden. (nee geen crisis)

Nu is mijn vraag als ik problemen krijg kan ik hem dan nog verplichten op dit op te lossen of moet ik daarvoor bij de fabrkant zijn.

Gegroet

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Mijn computer leverancier stopt en nu

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Als het goed is kan je gewoon direct terecht bij de fabrikant.

Toolboy

Re: Mijn computer leverancier stopt en nu

Ongelezen bericht door Toolboy »

Nope.
Het eerste halfjaar na aankoop kunt u in dit geval het proberen bij de fabrikant.Als het bedrijf is overgenomen kunt u de nieuwe eigenaar aanspreken op de garantie.
Anders heeft u helaas pech.

T

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Mijn computer leverancier stopt en nu

Ongelezen bericht door BBCS »

Als het een eenmansbedrijfje is dan is de eigenaar hoofdelijk aansprakelijk, dus dan wel.
Als een bedrijf gestopt is met de activiteiten, dus dat het bedrijf opgeheven wordt, kun je niet meer wenden tot de eigenaar van dat bedrijfje.

Als een bedrijf failliet gaat is de eigenaar hoofdelijk aansprakelijk.
Of dit nu een bv of een eenmanszaak is, maakt niet uit.
Maar dat is iets totaal anders.

Als een eigenaar van een computerbedrijf besluit om te stoppen (gezondheid, pensioen) dan kan de klant na beëindiging van het bedrijf niet meer aankloppen bij de voormalige eigenaar dat hij een probleem op moet lossen.
Het bedrijf bestaat dan niet meer, dus stopt dan ook de verantwoordelijkheid van die eigenaar.
Als het bedrijf is overgenomen kunt u de nieuwe eigenaar aanspreken op de garantie.
Als de nieuwe eigenaar alles heeft overgenomen, wel.

Echter komt het ook voor dat een eigenaar stopt en dat iemand anders een andere vestiging van een bepaalde keten op start, dan niet.

In Nijmegen is het gebeurd dat Vobis stopte en dat een andere persoon in een ander pand een Vobis vestiging opende.
De nieuwe vestiging had niks te maken met de oude vestiging, en daardoor konden de klanten van de oude Vobis vestiging niet bij de nieuwe vestiging aankloppen voor garantieafwikkelingen en problemen.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mijn computer leverancier stopt en nu

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nu is mijn vraag als ik problemen krijg kan ik hem dan nog verplichten op dit op te lossen of moet ik daarvoor bij de fabrkant zijn.
Dat hangt er vanaf. Als het een eenmansbedrijfje is dan is de eigenaar hoofdelijk aansprakelijk, dus dan wel. Als het een BV is, dan is het weer dat ligt het voor de hand dat het bedrijf zal worden overgenomen.

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: Mijn computer leverancier stopt en nu

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Mocht je geen garantie meer kunnen krijgen via het bedrijf waar je de pc hebt aangeschaft: je kunt de meeste hardwareonderdelen zelf ook aanmelden bij de fabrikant. Probleem is natuurlijk dat je niet zomaar weet wat er defect is. Als je dit kunt laten vaststellen door iemand die er veel verstand van heeft (misschien kun je het zelf) kun je zelf het defecte onderdeel als RMA aanbieden.

Softwarematige problemen vallen praktisch nooit onder garantie.

Gesloten