LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelost!! - Geen eindcontrolles bij ACER - Opgelost!!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Ben38
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2009 10:49

Opgelost!! - Geen eindcontrolles bij ACER - Opgelost!!

Ongelezen bericht door Ben38 »

Vandaag 11-04-2009 kwam de nieuwe laptop binnen (Acer Aspire 7730G-844G100BN) die wehkamp gisteren voor me heeft geregeld maar ook deze werkt niet helaas.
Wehkamp kan in dit geval hier niets aan doen want dit is een fout van ACER , ik kreeg bij het opstarten namelijk meteen de melding van ''INVALIDE PARTITION TABLE'' , dat bewijst maar weer dat ACER totaal geen eindcontrolles uitvoert op hun producten want anders was deze nooit door de controlle gekomen.

woendag word deze opgehaald en krijg ik weer een nieuwe de komende week via wehkamp.
ik heb Dhr D.Hendriksen van Wehkamp.nl inmiddels via e-mail hiervan op de hoogte gesteld.
en wacht nog op zijn reactie.

Ik vind namelijk dat er eens flink met de vuist op tafel moet geslagen worden bij ACER want dit kan gewoon niet!
vraag me af wat voor een mensen daar werken bij ACER , 1 ding is zeker verstand van computers hebben ze niet!

ik houd jullie weer op de hoogte


mvg, Ben
Laatst gewijzigd door Ben38 op 23 apr 2009 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Opgelost!! - Geen eindcontrolles bij ACER - Opgelost!!

Ongelezen bericht door Cesar »

Stop toch met Acer en Packard Bell.

Ze zijn de aankoop niet waard.

En ik kan het weten

Ben38
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2009 10:49

Re: Opgelost!! - Geen eindcontrolles bij ACER - Opgelost!!

Ongelezen bericht door Ben38 »

je zegt ''ik kan het weten''
geef mij dan ook eens de reden waarvoor ?
Met Packard bell heb ik persoonlijk nog totaal geen problemen mee gehad en mijn broer en zijn kinderen ook niet , die draaien al jaren zonder problemen op packard bell

Acer is een ander verhaal , sinds de fabriek van notebooks en desktops naar nederland is gekomen is het een regelrechte ramp geworden.
ik krijg af en toe het idee dat de pc's/notebooks door mensen word gebouwd die totaal niet weten waar ze mee werken.
ik heb vrienden die al een paar jaar op acer draaien zonder problemen en ze zijn zelf dik te vreden over hun systeem .
dat was ook de reden dat ik voor acer ben gegaan.
ik heb zelf altijd mijn pc's laten bouwen in een computerwinkel maar dat vond ik gewoon te duur.

mvg,Ben

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Opgelost!! - Geen eindcontrolles bij ACER - Opgelost!!

Ongelezen bericht door gravedigger »

ik heb zelf altijd mijn pc's laten bouwen in een computerwinkel maar dat vond ik gewoon te duur.
Met zo'n uitspraak lok je BBCS wel uit de tent ja

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Opgelost!! - Geen eindcontrolles bij ACER - Opgelost!!

Ongelezen bericht door Cesar »

Laat dat dan duurder zijn maar dan heb je wel service.

Acer is gewoon een klotezaak. Iedereen mag en moet dit weten.

Wel uitgebreid mogen betalen voor een uitgebreide verzekering, vervolgens is de laptop niet te repareren en moet je maar iets anders kopen.

Weg uitgebreide verzekering, is serienummer-gebonden.

Niks geld terug. Apparaat was 4 maanden oud.

Wel via Mediamarkt de centen van de laptop terug ontvangen maar mijn uitgebreide verzekeringspremie is weg, 145 euro.

Acer en PB zijn een en hetzelfde bedrijf.

Ik kreeg een vragenlijst van PB hoe tevreden ik was met mijn Acer.
Kun je wel invullen.

Ben38
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2009 10:49

Re: Opgelost!! - Geen eindcontrolles bij ACER - Opgelost!!

Ongelezen bericht door Ben38 »

Ik heb geen idee wat je bedoeld ?

Ben38
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2009 10:49

Re: Opgelost!! - Geen eindcontrolles bij ACER - Opgelost!!

Ongelezen bericht door Ben38 »

Geplaatst op: 12 Apr 2009 14:08 Onderwerp:



Laat dat dan duurder zijn maar dan heb je wel service.

Acer is gewoon een klotezaak. Iedereen mag en moet dit weten.

Wel uitgebreid mogen betalen voor een uitgebreide verzekering, vervolgens is de laptop niet te repareren en moet je maar iets anders kopen.

Weg uitgebreide verzekering, is serienummer-gebonden.

Niks geld terug. Apparaat was 4 maanden oud.

Wel via Mediamarkt de centen van de laptop terug ontvangen maar mijn uitgebreide verzekeringspremie is weg, 145 euro.

Acer en PB zijn een en hetzelfde bedrijf.

Ik kreeg een vragenlijst van PB hoe tevreden ik was met mijn Acer.
Kun je wel invullen.
Ik weet niet of je mijn eerste melding had gelezen waar nu OPGELOST bij staat, daar had je kunnenn lezen dat ik via wehkamp een nieuwe had ontvangen en dat ik ook het bedrag van de extra garantie retour ga krijgen.

het klopt wat je zegt wat betreft de zaak ACER , heb met de helpdesk daar geen goede ervaringen gehad.
maar wij kunnen nog zoveel hier schrijven als we willen , bij acer zal het toch niet veranderen.

En je hebt ook gelijk wat betreft de betere service bij een computer winkel , maar als je de financiële middellen er niet meer voor hebt houd alles op hé.
en ja natuurlijk kun je ook nog altijd er voor sparen , maar als een pc stuk gaat en je kan niet zonder pc blijft er niet veel keus over dan een goedkopere pc aan te schaffen.

en als je wilt dat iedereen het weet dat acer een k.....zaak is dan moet je dat niet hier plaatsen want de mensen die hier komen zitten meestal al met de problemen.
zorg dan dat wat je wilt zeggen over acer via een uitzending van tros radar naar buiten komt , dan bereik je ook een grote groep en alleen dan zal je plan werken hoe goed je het ook allemaal bedoeld.

als je echt wil dat er iets veranderd bij acer zul je naar japan moeten gaan , want zolang het hoofdkantoor niet ingrijpt zal er niets veranderen.
japan heeft niet voor niets de fabriek in duitsland gesloten . De fabriek in Nederland is nu voor geheel europa het aanspreekpunt van acer voor reparaties etc.. etc...
En als dat straks ook weer teveel problemen opleverd die in het nadeel van acer werken vertrekken ze ook weer uit nederland.

maar goed ik kwam hier eigenlijk alleen maar mijn ervaring melden.
meer kunnen we toch niet doen.



mvg,Ben

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Opgelost!! - Geen eindcontrolles bij ACER - Opgelost!!

Ongelezen bericht door Cesar »

Wijsheid en begrip kan ik je niet bijbrengen.

ACER EN PACKARD BELL ZIJN EEN BEDRIJF.

Hoe komt het anders dat ik een vragenlijst van PB moest invullen van ACER.

Nog meer onduidelijkheden?

Trouwens, ACER is niet uit Japan maar uit China.

Ben38
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2009 10:49

Re: Opgelost!! - Geen eindcontrolles bij ACER - Opgelost!!

Ongelezen bericht door Ben38 »

Cesar
Geplaatst op: 12 Apr 2009 19:43 Onderwerp:



Wijsheid en begrip kan ik je niet bijbrengen.

ACER EN PACKARD BELL ZIJN EEN BEDRIJF.

Hoe komt het anders dat ik een vragenlijst van PB moest invullen van ACER.

Nog meer onduidelijkheden?

Trouwens, ACER is niet uit Japan maar uit China.

Acer heeft inderdaad packard bell overgenomen , en ja dat was een foutje van mij moest inderdaad china zijn.
lees dit bericht maar :
http://www.hardware.info/nl-NL/news/ymi ... Bell_goed/

maar dat veranderd mijn mening over packard bell niet.
maar nogmaals dit is puur mijn persoonlijke ervaring , wij hebben in onze familie nog nooit problemen met packard bell gehad vandaar dat ik er dan ook niets slechts over ga roepen hier.

bij acer heb ik dat wel ondervonden helaas en ben nu dus ook zo wijs om geen acer meer te kopen in de toekomst. :wink:

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Opgelost!! - Geen eindcontrolles bij ACER - Opgelost!!

Ongelezen bericht door Cesar »

Ik heb ook niet beweerd dat PB nu ineens slecht is of zou zijn.

Ben38
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2009 10:49

Re: Opgelost!! - Geen eindcontrolles bij ACER - Opgelost!!

Ongelezen bericht door Ben38 »

nee weet ik ook wel , ik vertel alleen mijn ervaring.


als ik je een tip mag geven neem dan contact op met je rechtsbijstandsverzekering (kostenloos) of neem zelf een advocaat (kost geld) onder de arm die kunnen je zeker helpen .

ik spreek uit ervaring , de winkel waar je je laptop hebt gekocht is namelijk in gebreken gebleven .
juist door het serienummer is het garantie pakket verbonden met je laptop.

ik zelf kocht bij wehkamp en via wehkamp kreeg ik beide nieuw geleverd.
en ondanks dat de 2e ook niet werkte krijg ik een 3e nieuwe geleverd compleet met garantie pakket.

vandaar dat ik ook mijn advocaat terug gefloten heb , anders was ik er zeker mee door gegaan.

succes!

Ben38
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2009 10:49

Re: Opgelost!! - Geen eindcontrolles bij ACER - Opgelost!!

Ongelezen bericht door Ben38 »

Het Probleem bij Acer zelf is meer dan duidelijk , de gehele reparatie procedure deugt niet.
En waarom niet ?
1) wij als klant beschrijven onze problemen die we ondervinden en juist daar gaat het al mis , want Acer moet alle probleem omschrijvingen in het engels vertalen en dat gebeurt niet goed omdat de helft gewoon word weg gelaten en de andere helft anders word omschreven dan dat de klant (wij dus) doen.
controleer de bijgevoegde reparatie rapporten maar eens , want zo ben ik er achter gekomen.

2) volgens medewerker van acer word er 1 uitgebreide test gedaan die een paar dagen in beslag neemt.
als je wilt weten of dit ook echt gebeurt kun je controleren op de website van acer , er moet dan ook een melding komen van UNDER TESTING.
Ga er daarom ook maar gerust van uit dat als je je pc/laptop binnen 5 dagen retour hebt hij ook niet is getest.

ook dit heb ik zelf ervaren.
Dus ik blijf er bij , als Acer die 2 punten eens goed ging aanpakken het allemaal veel beter zou gaan
En het beste was om de test niet door de monteurs te laten uitvoeren maar een apparte afdeling , zo heb je namelijk dubbelle controlle.


maar dat is mijn mening 8) maar wie ben ik ? :P

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Opgelost!! - Geen eindcontrolles bij ACER - Opgelost!!

Ongelezen bericht door Cesar »

Geheel met je eens.

Het mooie bij mij was echter dat Windows Vista in het engels hardware foutmeldingen aan gaf m.b.t. het videogebeuren.

Vervolgens heeft ACER tot twee maal toe mijn harde schijf vervangen.

Als men dan geen Nederlands kan dan ook geen Engels en zich houden aan een aangeschafte configuratie lukt al helemaal niet.
Mijn 7720G was voorzien van een 250Gb HD en ik kreeg hem terug met een 200Gb.
Hoe verzinnen ze het.

Alleen tot vier maal toe werd het probleem van vastlopen niet verholpen.
Ik kon soms wel een uur werken zonder problemen maar iedere paar minuten kwam ook voor.
Men kon geen problemen waarnemen twerijl het logboek van Windows vol stond.

Geen verstand van zaken lijkt me een betere uitspraak.
Wat in China wordt gemaakt wordt in Holland niet begrepen.

Ben38
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2009 10:49

Re: Opgelost!! - Geen eindcontrolles bij ACER - Opgelost!!

Ongelezen bericht door Ben38 »

Cesar
Geplaatst op: 13 Apr 2009 08:42 Onderwerp:



Geheel met je eens.

Het mooie bij mij was echter dat Windows Vista in het engels hardware foutmeldingen aan gaf m.b.t. het videogebeuren.

Vervolgens heeft ACER tot twee maal toe mijn harde schijf vervangen.

Als men dan geen Nederlands kan dan ook geen Engels en zich houden aan een aangeschafte configuratie lukt al helemaal niet.
Mijn 7720G was voorzien van een 250Gb HD en ik kreeg hem terug met een 200Gb.
Hoe verzinnen ze het.

Alleen tot vier maal toe werd het probleem van vastlopen niet verholpen.
Ik kon soms wel een uur werken zonder problemen maar iedere paar minuten kwam ook voor.
Men kon geen problemen waarnemen twerijl het logboek van Windows vol stond.

Geen verstand van zaken lijkt me een betere uitspraak.
Wat in China wordt gemaakt wordt in Holland niet begrepen.
jij hebt wel 1 voordeel op mij en dat is dat je er toch nog even mee hebt kunnen werken , ik heb hem nog niet kunnen gebruiken .
maar zoals je al zegt ook bij mij stond het logboek vol fouten die er bij een nieuw systeem gewoon niet mogen staan.
sterker nog , bij de automatische instalatie bij het voor de 1e keer opstarten, kwam er al meteen heel vaak NOT MATCHED in beeld en op het einde als alles nog eens word gecontroleerd of alles goed is gegaan kwam weer steeds NOT MATCHED in beeld.
Duidelijk genoeg dat of de hardware en de software niet allemaal bij elkaar horen.
bij mij is 2x de harde schijf vervangen en 2x het moederbord en nog kreeg ik te horen dat ze het niet op kort termijn opgelost kregen (erg genoeg kreeg ik dat niet van acer zelf te horen maar van de verkoper)
Ik durf te wedden als de verkoper niet had ingegrepen ik nu nog steeds niets had gehoord van Acer.
buiten deze 2 hardware problemen werkte ook de webcam niet goed , het beeld in de HD instelling was super scherp , alleen liep het beeld niet synchroone met het geluid want het beeld liep sneller dan het geluid en dat kregen ze ook niet opgelost.
je kon namelijk video opnames maken in HD kwaliteit met mijn eerste laptop aspire 6935G maar ja als het beeld en geluid niet samen gaan heb er geen z.k aan.
De webcam werd ook beinvloed/aangestuurd door de NVIDIA software , in de NVIDIA software werken ze met beeld versnellingen die je aan en uit kan zetten (standaard staat die aan) en volgens mij zou het wel goed moeten gaan als die uit werd gezet maar er veranderde helemaal niets toen ik dat uit had gezet en dat klopt gewoon niet.

ik hoop dat als ik de 3e laptop ontvang daar de problemen stoppen want al heb ik niet meer veel haar op mijn hoofd maar de haren die er nog zitten worden toch echt grijs hiervan.

Maar goed al is het moeielijk ik probeer positief te blijven en hopen dat alles nog goed gaat komen.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Opgelost!! - Geen eindcontrolles bij ACER - Opgelost!!

Ongelezen bericht door Cesar »

Even voor de duidelijkheid...

Contact gehad met mijn advocaat.

Ik moet alle relevante stukken aanleveren en er wordt aan gewerkt.

Het is niet een geval op zich volgens haar.

Men heeft al meer te maken gehad met Acer.

Ik ben benieuwd.

Ben38
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2009 10:49

Re: Opgelost!! - Geen eindcontrolles bij ACER - Opgelost!!

Ongelezen bericht door Ben38 »

Cesar
Geplaatst op: 15 Apr 2009 22:11 Onderwerp:



Even voor de duidelijkheid...

Contact gehad met mijn advocaat.

Ik moet alle relevante stukken aanleveren en er wordt aan gewerkt.

Het is niet een geval op zich volgens haar.

Men heeft al meer te maken gehad met Acer.

Ik ben benieuwd.


kijk dat bedoel ik :D ik ben ook benieuwd wat daar uit gaat komen.
ik ben met mijn laptop bezig , heb ik vandaag ontvangen .
Het probleem met de webcam heeft acer slim opgelost , ze hebben de software namelijk niet meer geinstaleerd en kan nu dus geen opnames meer maken via de software van de webcam , dat ging op mijn eerste laptop wel en kan nu alleen nog maar foto's maken met de cam en video gesprek voeren maar opnemen gaat niet meer.

zo kan ik ook een probleem oplossen.

Ben38
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2009 10:49

Re: Opgelost!! - Geen eindcontrolles bij ACER - Opgelost!!

Ongelezen bericht door Ben38 »

Na 3 defecte Acer laptops in nog geen 4 maanden tijd te hebben gehad kan ik met zekerheid zeggen dat hier nooit meer een Acer in huis komt.
Wat een slechte service daar zeg :x

Maar wil nogmaals mijn dank uitspreken voor de goede service die Wehkamp mij geboden heeft om dit probleem toch zo snel mogelijk uit de wereld te helpen.

Ik ben nu in afwachting van een HP laptop DV7-1299 ED
ondanks dat ik gehoord heb dat de service ook daar niet helemaal top blijkt te zijn ga ik toch de gok wagen , want volgens mij is er overal wel wat .
Het gaat mij er gewoon om dat als ik iets nieuw koop dat het dan ook allemaal gewoon werkt.
Wat er achteraf misschiens stuk gaat kan bij elk merk gebeuren. (hopenlijk niet natuurlijk!)
Alleen Acer is een uitzondering daar weten ze zelf nog niet eens wat er in bepaalde type laptops hoort te zitten en werken ze met gebruikte onderdelen bij reparaties en het zou me niets verbazen dat dit ook bij nieuwe laptops /desktops gebeurd.

Ik heb bewust nooit 2e hands pc's gekocht omdat je nooit weet wat er mee gebeurd is en ik wil andermans ellende niet overnemen.
De buitenkant mag dan wel mooi zijn bij Acer maar wat er in zit is BIG SH*T :x

Sorrie voor de taal maar moest even mij ei kwijt!

groetjes Ben

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Opgelost!! - Geen eindcontrolles bij ACER - Opgelost!!

Ongelezen bericht door Cesar »

Ik ben zo blij met mijn Sony Vaio. :lol: :lol: :lol:

Ben38
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2009 10:49

Re: Opgelost!! - Geen eindcontrolles bij ACER - Opgelost!!

Ongelezen bericht door Ben38 »

Cesar
Geplaatst op: 23 Apr 2009 17:34 Onderwerp:



Ik ben zo blij met mijn Sony Vaio.
Ik had ook bijna voor de Sony Vaio VGNAW21M gekozen maar omdat ik een 17'' scherm groot genoeg vond heb ik het niet gedaan want deze Sony heeft een 18'' scherm.
voor de rest zijn ze ongeveer gelijk.
Maar het is toch altijd maar de vraag hoe je er mee uitvalt , en zo is het eigenlijk met alles. :)

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Opgelost!! - Geen eindcontrolles bij ACER - Opgelost!!

Ongelezen bericht door Cesar »

Die van mij heeft een 16,4 '' scherm, full HD, alles er op en er aan voor 999 euro met twee jaar geen gezeur garantie standaard er bij. Mijn ACER kostte 699,00 met een berg ellende en dol.
Kwam nog 145 euri bij voor het gezeik en gezeur.

Gesloten