LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Microsoft: Sla Vista maar over

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Microsoft: Sla Vista maar over

Ongelezen bericht door NONO »

Moet eerlijk zeggen, blijft toch eigenlijk wel lachen met dat Microsoft:
http://www.automatiseringgids.nl/techno ... 0over.aspx

Om je klanten te adviseren een bepaald product maar liever niet te kopen.
En de "gewone" klanten dan, die in hun reclames zo amateuristisch worden voorgesteld, die moeten in de tussentijd dan maar wel die troep kopen.

Want dat is wat Microsoft impliciet eigenlijk zegt - "Gezien de kwaliteit van de Release Candidate van Windows 7, zou ik op die versie overstappen als ik op dit moment bezig was Vista te testen", zei Veghte. -, wacht maar liever op Windows 7, omdat dat dus kennelijk veel beter is dan Vista.

Laten we wel wezen, als je nu een Vista computer koopt, dan krijg je over een paar maanden niet gratis een update naar Windows 7.
Dus waarom zou je nu nog überhaupt een PC met Vista aanschaffen?

Natuurlijk, ook Apple staat voor hetzelfde probleem met Snow Leopard.
Maar dat kraakt zijn huidige product of zelfs het voorgaande Tiger in ieder geval niet zoals Microsoft dat met Vista doet.

nanda80
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 dec 2008 16:33

Re: Microsoft: Sla Vista maar over

Ongelezen bericht door nanda80 »

en dan maar over de prijs van Windows 7 maar te zwijgen. Het is kennelijk velen malen duurder dan Vista terwijl je straks gratis kan upgraden van Vista naar Windows 7.

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: Microsoft: Sla Vista maar over

Ongelezen bericht door Henk25 »

Ik zag bij een webwinkel dat XP nog goed verkocht wordt, dat geeft toch te denken.

stofzuigertje

Re: Microsoft: Sla Vista maar over

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vooral voor bedrijven en kleine winkels die ook aan bedrijven leveren is nog erg veel XP te leveren, niet elk nieuw moederbord is geschikt voor XP, geen drivers, maar er is nog voldoende, ook Laptops.

U kunt de harde schijf delen en de gratis probeer versie daar op zetten.
Dus Windows 7 is al gratis te proberen tot maart 2010, en vermoedelijk tegen vrienden prijsje later tot echte als nodig.

U heeft dan XP voor meer snelheid.
Win 7 voor meer mogelijkheden.

Dus Vista hoeft niet, tenzij je liever in een wit en bruingoed winkel koopt, want U is toch gek.

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Microsoft: Sla Vista maar over

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Ik snap niet dat mensen niet de moeite nemen om eens bijv (Linux) Ubuntu uit te proberen, het kast wat moeite, maar is rete stabiel en gratis, De installatie iseen fluitje van een cent en op internet is genoeg info te vinden.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Microsoft: Sla Vista maar over

Ongelezen bericht door LeoZ »

Beertje02:: Natuurlijk is Linux een goed én snel alternatief, maar de meeste mensen hebben al moeite met b.v. het instellen van een email account (Outlook) en kunnen hooguit wat internetten, chatten, e.d.

Dus dan is Linux niet echt aan te raden.

Windows XP:: wordt hier en daar nog verkocht, maar véél belangrijker:::

Hoe lang wordt XP nog door Micro$oft ondersteund met updates en patches?... vast niet lang meer!

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Microsoft: Sla Vista maar over

Ongelezen bericht door pbarendse »

en dan maar over de prijs van Windows 7 maar te zwijgen. Het is kennelijk velen malen duurder dan Vista terwijl je straks gratis kan upgraden van Vista naar Windows 7.
En waar haal je die wijsheid vandaan? Dat zou wel echt de eerste keer zijn dat Microsoft een upgrade naar een nieuw OS gratis aanbiedt! Ain't gonna happen...
Hoe lang wordt XP nog door Microsoft ondersteund met updates en patches?... vast niet lang meer!
Mainstream support is net gestopt. Windows XP zit nu nog tot april 2014 in de 'extended support' fase. Dat wil zeggen dat er wel kritische veiligheidsupdates worden uitgebracht, maar bjv. geen service packs of nieuwe functionaliteit.

Roop1302
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 aug 2008 23:52

Re: Microsoft: Sla Vista maar over

Ongelezen bericht door Roop1302 »

Hmmm ik heb het prima naar m'n zin met Vista.

Requiem1991
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 okt 2009 12:54

Re: Microsoft: Sla Vista maar over

Ongelezen bericht door Requiem1991 »

Wat is er in hemelsnaam mis met Vista ? konden de mensen de overstap van XP naar Vista niet aan ofzo ?
Overal geklaag over hoe slecht Vista wel niet was, dit begrijp ik voor geen meter.
Ik heb Vista Home Premium x64 sinds de release en nog NOOIT problemen mee gehad.
Windows 7 is beter als XP en Vista ja, het is sneller en gebruiksvriendelijker.
Maar Vista was geen slechte OS.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Microsoft: Sla Vista maar over

Ongelezen bericht door LeoZ »

Ik ben het met Requiem1991 eens: Met Vista is niets mis, máár sinds begin december heb ik een nieuwe PC met Windows 7 er op geïnstalleerd en dan merk ik toch dat Wndows 7 sneller opgestart is, de programma's sneller opgestart heeft én véél minder geheugen gebruikt!

Een laptop die ik eind januari 2008 gekocht heb met Windows Vista vergelijk ik met name het geheugen verbruik, als deze laptop opgestart is heeft Vista al bijna 1,5 GB in gebruik, terwijl de PC met Windows7 nauwelijks 1 GB in gebruik heeft.

Beide PC's hebbben 4 GB geheugen aan boord.

Verder vergelijk is: Windows 7 is Vista die nu af is! (ook de verbetering met drivers).

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Microsoft: Sla Vista maar over

Ongelezen bericht door queenfan »

Persoonlijk denk ik dat het grootste probleem van Vista was de valse start doordat bedrijven hun apparatuur niet compatibel hebben gemaakt of slecht compatibel met Vista.

Ook zijn er genoeg mensen die het liefst op een 386 DX Vista willen, ik heb Vista geprobeert bij mijn ouders en opzich niks mis mee behalve de gewoonlijke Windows problemen maar dat is te verwaarlozen als je kijkt hoeveel problemen de gebruiker zelf heeft veroorzaakt en Microsoft hiervan de schuld gegeven heeft.

Dat uit de mond van een Applefan, Vista is zo slecht als de gebruiker het behandelt.

Gesloten