LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Archos 70b eReader

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
noordweg
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:50

Archos 70b eReader

Ongelezen bericht door noordweg »

Bij Dixon's een Archos 70b eReader gekocht. Zeer summiere handleiding in de verpakking. Met het apparaat kun je een heleboel: e-mailen, internetten, video's kijken, muziek luisteren, foto's kijken en natuurlijk ook e-readen.
Alleen is er niet achter te komen hoe dat moet!
In de verpakking zit een heel summiere handleiding van 8 bladzijden.
Op internet is geen handleiding/manual/ gebruiksaanwijzing te vinden. Ook niet op de site van Archos zelf.
De verkoper van Dixon's is een uur met het apparaat bezig geweest. Hij weet "op gevoel" een aantal zaken voor elkaar te krijgen, maar weet naderhand eigenlijk niet meer wat hij heeft gedaan.
Ik vind dat je een apparaat waar geen gebruiksaanwijzing van te krijgen is uit de collectie moet nemen.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Archos 70b eReader

Ongelezen bericht door trebelski »

Hier een rdelijk uitgebreide gebruiksaanwijzing helaas wel in het Engels maar dat kan je laten vertalen.

http://www.archos.com/support/download/ ... DE_QSG.pdf



Vertalen kan hier.. http://translate.google.nl/?hl=nl&tab=wT#
Laatst gewijzigd door trebelski op 20 mar 2011 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.

dejalo
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2011 20:56

Re: Archos 70b eReader

Ongelezen bericht door dejalo »

Als je via de brouwser je regristreerd zoals staat vermeld in de korte gebruiks aanwijzing die bij de e reader zit dan kun je via je e reader de gebruiks taanwijzing gewoon via een app downloaden en staad hij gewoon in je bibliotheek. Dit het ik zelf ook gedaan. Gelukkig is hij helemaal in het nederlands Ik was namelijk opzoek hoe je een boek kan verwijderen na het lezen ervan. op je sd card.
Ik ben zelf niet de alleerhandigste maar ik vind het wel een zeer makkelijk in het gebruik het lijkt gewoon een kleine 1 pad.
Natuurlijk heb ik ook even moeten zoeken maar ook dat hoort bij deze tijd!
Het kan altijd ingewikkelder.

Farrow100
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2011 15:36

Re: Archos 70b eReader

Ongelezen bericht door Farrow100 »

Hallo,

Wij hebben de E-reader nu ook geregistreerd maar wij kunnen nog steeds de volledige Nederlandse handleiding niet vinden bij de Appslib.

Waar staat deze precies want er zijn zoveel Apps?
Eigenlijk willen wij alleen weten hoe je boeken moet verwijderen op je e-reader, want dan zijn we alweer een stap verder.

Kunnen jullie ons zeggen hoe wij de handleiding precies kunnen downloaden?
In de verkorte handleiding staat namelijk niet zoveel.

Alvast bedankt. :D

sinimas
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2011 00:13

Re: Archos 70b eReader

Ongelezen bericht door sinimas »

Farrow100 schreef:Hallo,

Wij hebben de E-reader nu ook geregistreerd maar wij kunnen nog steeds de volledige Nederlandse handleiding niet vinden bij de Appslib.
:D
Oh hoe herkenbaar, ben al de hele avond aan het puzzelen maar kom er nog maar niet uit dus graag nog wat hulp alsjeblieft?
Ik heb me ook geregistreerd maar krijg enkel de korte versie van de handleiding en meer niet.

Groetjes van Simone

chenlia
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2011 22:45

Re: Archos 70b eReader

Ongelezen bericht door chenlia »

Hallo allen ,
Voor een ieder die wat toelichting wenst zal ik wat uitleg geven over de reader.
hoe er opzetten:Hoe verwijderen.
1 sluit je reader op je pc aan.2 klik op:deze computer,
3 Nu zie je,de schijven die op je pc zijn aan gesloten.
4 klik op ARCHOS reader .
5 Nu zie je een aantal mappen waaronder:
Data,ebook,video,music,pictures en als hij er in zit je sdcard.
6 we gaan boeken er inzetten.Klik de map ebook open en copier je boeken er naar toe.
7 Boeken verwijderen.Ga naar de map ebook.
klik met de rechter muisknop op het boek dat je verwijderen wil.
kies de optie verwijderen.
8 Als je video er op wil zetten of er af wil halen gaat dat precies het zelfde als bij ebook.
Ik hoop dat jullie hier mee wat verder komen en is dat niet zo plaats hier dan je vraag misschien kan ik je helpen.
De nederlandse vertaling heb ik ook en zal proberen of ik hem op dit forum kan zetten.
Mvg Chenlia

chenlia
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2011 22:45

Re: Archos 70b eReader

Ongelezen bericht door chenlia »

Op deze pagina staat de nederlandse handleiding.
http://www.archos.com/support/download/ ... -_v2.1.pdf

Mvg Chenlia

justmo
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jul 2011 15:04

Re: Archos 70b eReader

Ongelezen bericht door justmo »

Hoi!

Vorige week heb ik de Archos 70B Ereader aangeschaft om voornamelijk ebooks te kunnen lezen en video's te kunnen bekijken. En betreft deze twee onderdelen ben ik ook erg tevreden. Maar je kunt met deze ereader ook surfen over het web en applicaties downloaden/updaten via appslib, maar (vooral dat downloaden/updaten) werkt zo goed als niet. Ligt dat, volgens jullie, aan mijn wifi verbinding (hij geeft op de archos 1 tot max. 2 streepjes aan), of aan de software van archos/android versie?
En is er iets aan te doen? Want ook al heb ik hem daar niet voor gekocht, het lijkt mij toch leuk om een aantal applicaties te downloaden en bijv. het woordenboek in aldiko (werkt oa via google) te kunnen gebruiken.
Alvast bedankt!! :D

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Archos 70b eReader

Ongelezen bericht door LeoZ »

Ben bang dat opeens iedereen tablets, e-books, e.d. moeten hebben, en dat zijn vaak echte "digibeten"... gelijk roepen dat het allemaal niet werkt, in plaats van eerst zelf actie ondernemen en iets opzoeken... zoals op Google.

Ik heb diverse vrienden die een laptop hebben en elke X weer een virus hebben en de boel vastloopt, zo ook met nieuw aangekochte (Android) tablets, en ondergetekende kan dan weer langs komen om het weer draaiende te krijgen én 1 en ander uit te leggen (daar hebben ze in de winkel geen tijd voor óf geen zin in!)

Tip?... koop een gewoon boek bij b.v. de bruna... :mrgreen:

mbloe
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2011 19:08

Re: Archos 70b eReader

Ongelezen bericht door mbloe »

Hoi, ik heb nog wat vraagjes over de Archos:

Hoe kan het dat als het apparaat op mijn computer is aangesloten, dat ik dan niet kan zien welke boeken er in mijn bieb zitten?? Ik kan dat pas zien als het apparaat van de computer is losgekoppeld.

Hoe zet ik een boek terug uit `history` als ik hem niet aan het lezen ben?

Bij het apparaat zit een usb-snoer. Apparaat wil vandaag niet opladen via usb, wel als ik er een normale stekker aanplug en in het stopcontact doe. Heeft iemand anders dat ook??

Ik kan met het apparaat op internet, alleen de webmail van hetnet kan ik niet uitlezen. Weet iemand hoe dat kan?
Bij Ziggo webmail geeft het apparaat aan, dat ziggo niet door de webbrowser van Archos ondersteund wordt, maar hij gaat wel door naar de webmail.

Hoop dat iemand mij kan helpen... (ik heb ook problemen met die handleiding van 4 blz!)

Dank alvast! :-)

teunezuela
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2011 11:20

Re: Archos 70b eReader

Ongelezen bericht door teunezuela »

Voor boeken te plaatsen en controleren middels de computer, zoek naar Calibre.
veel mogelijk en gemakkelijk, ook voor het vertalen van boeken naar Epub formaat. gratis en veel verder dan Adobe digital....

ik hoop dat hier veel mensen wat aan hebben.
gr martin
Laatst gewijzigd door teunezuela op 29 aug 2011 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Arnold05
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:00

Re: Archos 70b eReader

Ongelezen bericht door Arnold05 »

Hieronder een link waar de nederlandse handleiding is te downloaden.
hopelijk hebben jullie hier iets aan.
Gr.
Arnold

http://www.portablegear.nl/download.htm ... nederlands

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: Archos 70b eReader

Ongelezen bericht door amelissen »

LeoZ schreef:
Tip?... koop een gewoon boek bij b.v. de bruna... :mrgreen:
Totaal niet mee eens. Als je een e-reader koopt moet dat ook makkelijk te bedienen zijn, maar het bovengenoemde apparaat is naar mijn mening meer een android c.q. tablet is als een e-reader (ook al noemen ze het zelf een e-reader). Als je er meer dingen mee kan doen, wordt het gelijk wat complexer. Het heeft bijvoorbeeld geen e-ink wat eigenlijk bij alle "echte" e-readers standaard is maar een gewoon lcd scherm.

Ik heb zelf een simpele e-reader van Sony. Die werkt als een zonnetje.

teunezuela
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2011 11:20

Re: Archos 70b eReader

Ongelezen bericht door teunezuela »

Wat je zelf al zegt jij hebt een simpele e Reader.
en dit gaat over een andere E-reader.
dus je commentaar is overbodig.

gr

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: Archos 70b eReader

Ongelezen bericht door amelissen »

teunezuela schreef:Voor boeken te platsen en controleren op de computer zoek naar Calibre.
veel mogelijk en gemakkelijk ook voor het vertalen van boeken naar Epub formaat. gratis en veel verder dan Adobe digital....

ik hoop dat hier veel mensen wat aan hebben.
gr martin

Nou zeg dat is nuttige informatie!
Daar vraagt de vraagsteller helemaal niet naar.
U kunt mijn commentaar overbodig vinden omdat ik toevallig een andere e-reader heb die veel simpeler werkt, maar u komt zelf met met een antwoord waar niet eens naar gevraagd wordt!

teunezuela
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2011 11:20

Re: Archos 70b eReader

Ongelezen bericht door teunezuela »

Ik ga er verder geen punt van maken maar,

Dat is nou net wat je wilt lezen.
en welke vraag, en wat de eerste vragensteller betreft.
Worden hier al diversen mogelijke antwoorden gegeven, maar deze verwijzen niet naar een sony E-reader. Daarom zal je het antwoord ook niet helemaal vatten.

En inmiddels wijzer, weet ik ook hier het antwoord op de eerste vraag.
Er is geen manual te vinden anders dan in de reader zelf, - een online help -

gr martin

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: Archos 70b eReader

Ongelezen bericht door amelissen »

Waar zou u een punt van willen maken dan? En ik kan prima lezen hoor, want er wordt hier uberhaupt niet gevraagd naar hulpprogramma's als Calibre gevraagd. Sterker nog, iemand die al grote moeite heeft om haar e-reader aan de praat te krijgen, verwijs je even naar nog een ander programma om het allemaal nog moeilijker te maken.

Het enige dat ik heb gemeld is dat er makkelijker e-readers zijn in bediening dan een Archos 70, kan mevrouw/meneer bij een volgende keus zeker rekening mee houden.

Pointe Noire
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2011 10:21

Re: Archos 70b eReader

Ongelezen bericht door Pointe Noire »

Ik heb een Archos 70b en boeken downloaden, muziek en andere dingen van mijn laptop geen probleem.
Ik heb wel problemen om mijn boeken in Aldiko te steken.
Ook om boeken van de History te verwijderen is een probleem.
Wie kan me ermee helpen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Archos 70b eReader

Ongelezen bericht door bprosman »

[groftaal gebruik verwijderd door de moderator] maar dit is een Android tablet met een e-reader functie en geen "echte" e-reader. DE voordelen van een e-reader (met e-ink scherm) zijn nu juist het leesbaar zijn op het strand pal in de zon, minder vermoeidheid voor de ogen, en het extreem lage stroomverbruik (3 weken lezen met 1 keer opladen). Op een laptop of iPad kun je ook e-books lezen maar dat maakt het nog geen e-reader.

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Archos 70b eReader

Ongelezen bericht door madfred »

bprosman schreef:[groftaal gebruik verwijderd door de moderator] dit is een Android tablet met een e-reader functie en geen "echte" e-reader. DE voordelen van een e-reader (met e-ink scherm) zijn nu juist het leesbaar zijn op het strand pal in de zon, minder vermoeidheid voor de ogen, en het extreem lage stroomverbruik (3 weken lezen met 1 keer opladen). Op een laptop of iPad kun je ook e-books lezen maar dat maakt het nog geen e-reader.

[groftaal gebruik verwijderd door de moderator] , je hebt helemaal gelijk!

Moderator: Houd het netjes!

Gesloten