LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] energiezuinige vaatwasser

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door Slobberbone »

bosse bol schreef:
559 M3
kachel staat nu aan lekker 20 graden in huis,kids gaan ieder dag in bad, 5a 6 keer draaid de wasmachi
Ben ongelovig hoor wat dat aangaat maar ben er heilig van
overtuigt dat bij die 599M3 er nog een 1 voor moet.
Nee geen 1 ervoor er moet zelfs nog 40 M3 eraf het is 559 M3 :D

Ik woon hier 3 1/2 jaar en ik heb de meter op nu 2200 M3 staan.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Beste resultaat de 50 graden bioprogramma kost mij 0.48 Kw/h aan stroom per vaat maar vaat perfect schoon en kastdroog.

Zo bespaar ik toch nog ruim 10 % op mijn stroomnota :)
Doelstelling om in 2013 niet meer dan 2000 Kwh te verbruiken.

stofzuigertje

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een A+ is vanaf €219 te koop en de A++ vanaf €319,- en dat is beter dan de A+++ die ik niet kan terug verdienen.
De A+ is nog met gewone korfje en de A++ met bestek lade zoals Miele ooit begon.
De zuinigste is nog te duur dus dat verdien je niet terug bij 1x per dag wassen en of ze 40 jaren mee gaan?

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door hawkwind »

@slobberbone :
600 m3 gas en 2000 kwh stroom met 6 personen per jaar.......droom lekker verder :lol:

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door Slobberbone »

hawkwind schreef:@slobberbone :
600 m3 gas en 2000 kwh stroom met 6 personen per jaar.......droom lekker verder :lol:

Gasverbruik haal ik nu al wel maar mijn elektra is iets hoger 2400 nu maar 2000 is doelstelling,hoezo daar hoef ik niet over te dromen dat gaat mij lukken volgend jaar :D

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door riddert »

@Slobberbone,

Da's wel extreem zuinig zeg. Ik verbruik met 2 personen 4071kWh en 1380 m3 per jaar.

Dat komt op 160 euro per maand. Wat wil je met die 400kWh besparing nu eigenlijk bereiken?
Ofwel wat scheelt jou dat op je energierekening? En is dat je al die moeite waard?

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door hawkwind »

riddert schreef:@Slobberbone,

Da's wel extreem zuinig zeg. Ik verbruik met 2 personen 4071kWh en 1380 m3 per jaar.

Dat komt op 160 euro per maand. Wat wil je met die 400kWh besparing nu eigenlijk bereiken?
Ofwel wat scheelt jou dat op je energierekening? En is dat je al die moeite waard?
Dat is een vrij normaal verbruik
.
Wij gebruiken kwa stroom 5000-5500 kwh per jaar , maar ja, er staat wel in de zomermaanden een
airco te loeien in de slaapkamer.
2 koelkasten en 2 diepvrieskasten.
Plasma tv en 3 computers...
Wasdroger / wasmachine en een vaatwasser.
Buizenversterker etc.....
Gasverbruik : 1200m M3

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door Slobberbone »

riddert schreef:@Slobberbone,

Da's wel extreem zuinig zeg. Ik verbruik met 2 personen 4071kWh en 1380 m3 per jaar.

Dat komt op 160 euro per maand. Wat wil je met die 400kWh besparing nu eigenlijk bereiken?
Ofwel wat scheelt jou dat op je energierekening? En is dat je al die moeite waard?
Ik betaal 85 euro in de maand en niet eens bij de goedkoopste energie bedrijf dus het kan nog goedkoper krijg wel aan het eind van jaar paar tientjes terug. Het is gewoon bewust worden van stroom gebruik heb hier jonge kids maar leren nu bij geen gebruik kamer alles uit.Echt veel moeite kost het niet eens doe wat ik wil laptops staan hier ook 16 uur perdag aan nu tv voor kids etc.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door Slobberbone »

hawkwind schreef:
riddert schreef:@Slobberbone,

Da's wel extreem zuinig zeg. Ik verbruik met 2 personen 4071kWh en 1380 m3 per jaar.

Dat komt op 160 euro per maand. Wat wil je met die 400kWh besparing nu eigenlijk bereiken?
Ofwel wat scheelt jou dat op je energierekening? En is dat je al die moeite waard?
Dat is een vrij normaal verbruik
.
Wij gebruiken kwa stroom 5000-5500 kwh per jaar , maar ja, er staat wel in de zomermaanden een
airco te loeien in de slaapkamer.
2 koelkasten en 2 diepvrieskasten.
Plasma tv en 3 computers...
Wasdroger / wasmachine en een vaatwasser.
Buizenversterker etc.....
Gasverbruik : 1200m M3
Zo daar valt nog veel eer te behalen qua stroombezuiniging :shock: Jaren geleden woonden op een flat en toen letten we er ook niet op waterkoker,magnetron,oven op elektra,airco,joekel van tropisch aqarium.Toen zaten we ook ruim over de 4000 Kwh per jaar.

Oven gebruiken we veel dus gasoven,magnetron bijna nooit dus deur uit zelfde als waterkoker visjes hebben het ook niet gered,mijn enorme klasse A monoblock heb ik ook maar weg gedaan.

Nieuwe vrieskist koelkast hier toen gekocht meest energiezuinige (ff nameten velen hebbben veel te koud staan kost ook weer extra energie )

Plasma nooit gekocht(stroomslurpers) maar mijn eerste generatie lcd was ook niet erg zuinig maar die is vooral weg gegaan om het flutgeluid.Pc,s allemaal de deur uit en zijn nu 3 laptops scheelt ook een hoop stroomverbruik.

Mensen kopen een 2500 turbo stofzuiger waarom :? een stofzuiger van 900 Watt zuigt net zo goed en is veel zuiniger.

Oh mijn gasverbruik ketel juist getuned uiteraard vetrekken verwarmen die nodig zijn iedere radiator voorzien van folie. En hij kan uurtje voor naar bed weer omlaag die thermostaat.

Ik vindt bij ons wel meevallen lees van die zuinigigheidsfreaks die doen het met de helft wat ik verbruik ook een gezin.

Bewust kijken met wat je koopt

bosse bol
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:56

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door bosse bol »

Slobberbone schreef:Beste resultaat de 50 graden bioprogramma kost mij 0.48 Kw/h aan stroom per vaat maar vaat perfect schoon en kastdroog.

Zo bespaar ik toch nog ruim 10 % op mijn stroomnota :)
Doelstelling om in 2013 niet meer dan 2000 Kwh te verbruiken.
Heb je wel eens gedacht aan de bacteriën met 50 graden.Bovendien kom je met
water binnen van 60 graden zoals je zelf schrijft.Allemaal temp. wat prima is
voor de bacteriën.Gezien je gebruik maakt
hij niet het hele program af van drogen.Is nml.+/- 90 graden.Als mijn vaatwasser
klaar is dan kan ik de inhoud niet beetpakken zo heet is dat.Ook in mijn toenmalige
Bauwknecht.Maar zo als ik uit diverse opmerkingen van jouw lees ben je de hele dag bezig om te
bezuinigen.Loopt nog eens verkeerd af.Toch geloof ik je niet aangaande je gebruik.
Je hebt de verkeerde nicknaam.Je moet Rutte neerzetten want die belazerd de
boel momenteel ook :wink:

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door Slobberbone »

bosse bol schreef:
Slobberbone schreef:Beste resultaat de 50 graden bioprogramma kost mij 0.48 Kw/h aan stroom per vaat maar vaat perfect schoon en kastdroog.

Zo bespaar ik toch nog ruim 10 % op mijn stroomnota :)
Doelstelling om in 2013 niet meer dan 2000 Kwh te verbruiken.
Heb je wel eens gedacht aan de bacteriën met 50 graden.Bovendien kom je met
water binnen van 60 graden zoals je zelf schrijft.Allemaal temp. wat prima is
voor de bacteriën.Gezien je gebruik maakt
hij niet het hele program af van drogen.Is nml.+/- 90 graden.Als mijn vaatwasser
klaar is dan kan ik de inhoud niet beetpakken zo heet is dat.Ook in mijn toenmalige
Bauwknecht.Maar zo als ik uit diverse opmerkingen van jouw lees ben je de hele dag bezig om te
bezuinigen.Loopt nog eens verkeerd af.Toch geloof ik je niet aangaande je gebruik.
Je hebt de verkeerde nicknaam.Je moet Rutte neerzetten want die belazerd de
boel momenteel ook :wink:
Hij maakt zeker programma af duurd notabene 170 minuten laatste verbruik was 0,52 kw/h de vaat.
Hoe warm het is weet ik niet maar voorheen heet maar kun je nog wel beetpakken.

Haha mijn nickname is een hele goede band speelden live geweldig en is vernoemd naar een hond die graag aan zijn bot slobberd. Tja jouw nickname daar doe je mijn vrouw weer een plezier mee :wink:

Mijn verbruik is echt en ik ben er vast niet zo mee bezig als jullie want jullie geloven het niet en toch is het zo. Rutte daar ben ik ook geen fan van.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door hawkwind »

[quote="Slobberbone"]Hij maakt zeker programma af duurd notabene 170 minuten laatste verbruik was 0,52 kw/h de vaat.
Hoe warm het is weet ik niet maar voorheen heet maar kun je nog wel beetpakken.[quote].

170 minuten??, dat is wel erg lang.
Mijn Siemens (8 jaar) doet over een 55 graden eco programma 88 minuten.
Stroomverbruik 1,44 kwh volgens het boekje , zelf gemeten 1.43 kwh (dus mijn meter is OK).
Onmogelijk om de vaat na afloop direct te verwijderen , de boel moet eerst een half uur afkoelen.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door Slobberbone »

hawkwind schreef:
Slobberbone schreef:Hij maakt zeker programma af duurd notabene 170 minuten laatste verbruik was 0,52 kw/h de vaat.
Hoe warm het is weet ik niet maar voorheen heet maar kun je nog wel beetpakken.
.

170 minuten??, dat is wel erg lang.
Mijn Siemens (8 jaar) doet over een 55 graden eco programma 88 minuten.
Stroomverbruik 1,44 kwh volgens het boekje , zelf gemeten 1.43 kwh (dus mijn meter is OK).
Onmogelijk om de vaat na afloop direct te verwijderen , de boel moet eerst een half uur afkoelen.

Dat is zeker lang programma maar laatste uurtje is hij aan het drogen en pompt nog een keer water weg.

1.43Kw/h daar kan ik hem op 60 graden zetten volgens boekje gebruikt hij dan 1.35 Kw/h.

Vanavond even snel 40 graden proberen kijken wat hij dan doet qua verbruik en wasresultaat.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door ruud_a »

Slobberbone schreef:
hawkwind schreef:600 m3 gasverbruik per jaar met een 6 persoonshuishouden is schier onmogelijk.
Ons verbruik is 1200m3 p/j met een 3 persoonshuishouden.
Rijtjeshuis bouwjaar 2005 , perfect geisoleerd.
Thermostaat staat op 19,5 graden van 07.00 tot 08.30 en van 16.30 to 22.30.
Huiskamer op het zuiden , dus als het zonnetje schijnt is het op een koude winterdag gewoon
21-22 graden in huis.
CV ketel van maart 2011 (Intergas hre 28-24).
Douchefrequentie 2 a 3 x per week per persoon (5-10 minuten).
En slobberbone :600 kuub........ :lol:

Tja en toch is het zo in 2010 was het nog ruim 800 M3 ik heb de ketel zelfde die jij heb eens onderhanden genomen ik hoef geen 80 graden warmwater ook de cv niet en zo ben ik nu bij ideale afstelling gekomen.

60 graden warmwater en 50 cv uiteraard eco uit en tapwater.
Kachel is vlot warm en werkt goed en zuinig zo.
Woning 2009 Klasse A Huiskamer zuiden met grote raampartijen hier ook zo 21 graden.
Kids iedere dag in bad.

Maar wat ik niet snap 3 persoons huishouden
Quote>
Onze Miele draait komende februari al 16 jaar zonder noemenswaardige problemen.
Gemiddelde wasfrequentie 8-10 wasjes per week.

10 wassen, ik doe er 5 max 6 maar wel met 6 persoonshuishouden.10 wassen is 50 kilo textiel :shock:

Oh mijn gasverbruik over 2011/2012
559 M3 :shock: :lol:

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door ruud_a »

Slobberbone schreef:
hawkwind schreef:600 m3 gasverbruik per jaar met een 6 persoonshuishouden is schier onmogelijk.
Ons verbruik is 1200m3 p/j met een 3 persoonshuishouden.
Rijtjeshuis bouwjaar 2005 , perfect geisoleerd.
Thermostaat staat op 19,5 graden van 07.00 tot 08.30 en van 16.30 to 22.30.
Huiskamer op het zuiden , dus als het zonnetje schijnt is het op een koude winterdag gewoon
21-22 graden in huis.
CV ketel van maart 2011 (Intergas hre 28-24).
Douchefrequentie 2 a 3 x per week per persoon (5-10 minuten).
En slobberbone :600 kuub........ :lol:

Tja en toch is het zo in 2010 was het nog ruim 800 M3 ik heb de ketel zelfde die jij heb eens onderhanden genomen ik hoef geen 80 graden warmwater ook de cv niet en zo ben ik nu bij ideale afstelling gekomen.

60 graden warmwater en 50 cv uiteraard eco uit en tapwater.
Kachel is vlot warm en werkt goed en zuinig zo.
Woning 2009 Klasse A Huiskamer zuiden met grote raampartijen hier ook zo 21 graden.
Kids iedere dag in bad.

Maar wat ik niet snap 3 persoons huishouden
Quote>
Onze Miele draait komende februari al 16 jaar zonder noemenswaardige problemen.
Gemiddelde wasfrequentie 8-10 wasjes per week.

10 wassen, ik doe er 5 max 6 maar wel met 6 persoonshuishouden.10 wassen is 50 kilo textiel :shock:

Oh mijn gasverbruik over 2011/2012
559 M3 :shock: :lol:
ik zou een niewe meter vragen
ik heb een HR ketel en verbruik om te douchen 0,5 kubieke meter gas
mogelijk gaat u met 6 personen tegelijk onder de douche?

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door Slobberbone »

waarom,die meter is goed en redelijk nieuw.

Tja, is net hoelang je douchst ik ben een korte doucher mischien staat u er wel een half uur onder ?

Kids gaan graag met zijn allen in bad ook handig kost mij geen honderden liters water zou mijn water verbruik maar achterwege late want die is ook zuinig 8)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Douchen kan retezuinig. Ik douche al vele jaren onder de Tiger Turbosaver. Gebruikt 60% minder water.

Ik hoor u al denken: daar zal dan wel een zwak straaltje uit komen. Mispoes.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door nevermind »

Dat is zeker lang programma maar laatste uurtje is hij aan het drogen en pompt nog een keer water weg.
Ik hoop toch niet, dat je de afwas in een droger doet. :lol:
Ik heb ook een Siemens, en heb hetzelfde resultaat zoals hawkwind:
Mijn Siemens (8 jaar) doet over een 55 graden eco programma 88 minuten.
Stroomverbruik 1,44 kwh volgens het boekje , zelf gemeten 1.43 kwh (dus mijn meter is OK).
Onmogelijk om de vaat na afloop direct te verwijderen , de boel moet eerst een half uur afkoelen.
Dus jou afwasser doet dubbel zolang, en jij verbruikt heel wenig.
Ik geloof, neen ik zeg/schrijf het niet! :wink:

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door Slobberbone »

nevermind schreef:
Dat is zeker lang programma maar laatste uurtje is hij aan het drogen en pompt nog een keer water weg.
Ik hoop toch niet, dat je de afwas in een droger doet. :lol:
Ik heb ook een Siemens, en heb hetzelfde resultaat zoals hawkwind:
Mijn Siemens (8 jaar) doet over een 55 graden eco programma 88 minuten.
Stroomverbruik 1,44 kwh volgens het boekje , zelf gemeten 1.43 kwh (dus mijn meter is OK).
Onmogelijk om de vaat na afloop direct te verwijderen , de boel moet eerst een half uur afkoelen.
Dus jou afwasser doet dubbel zolang, en jij verbruikt heel wenig.
Ik geloof, neen ik zeg/schrijf het niet! :wink:
Maakt toch niet Hawkind en ik heb dezelfde wasmachine maar de mijne verbruikt 0.14 Kw.h per wasbeurt, dat mijn vaatwasser langer bezig is wil niet zeggen dat er meer stroom wordt verbruikt.

Stuur een Pb kom jij langs hier mijn nota bekijken kun jij de meterstanden ook allemaal zien met eigen ogen en geloven.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: energiezuinige vaatwasser

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Bob Schurkjens schreef:Douchen kan retezuinig. Ik douche al vele jaren onder de Tiger Turbosaver. Gebruikt 60% minder water.

Ik hoor u al denken: daar zal dan wel een zwak straaltje uit komen. Mispoes.

Klopt, ik heb hier de Grohe Tempesta mijn vrouw is nu aan het genieten ervan :lol:
geen turbostraal maar ozo zuinig in watergebruik :D

Gesloten