LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Espresso apparaat

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Renske54
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2014 16:44

Espresso apparaat

Ongelezen bericht door Renske54 »

Bij Machine (Philps Saeco),10 maanden uit de garantie gaat het schermpje kapot zodat je helemaal niets kan zien. Einde van deze machine. De machine koste ruim €450,00 en is gekocht via website Philips!

Philips doet helemaal niets (geen coulance regeling)en zegt alleen je kan de machine op eigen kosten laten repareren. De levensverwachting van zo'n machine is ca. 8 jaar (nu 3 jaar).
Ik begrijp niet dat Philips zo met zijn klanten om gaat.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Espresso apparaat

Ongelezen bericht door F.van Holten »

U zegt het zelf, uit de garantie.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Espresso apparaat

Ongelezen bericht door GJvdZ »

8 jaar voor een espressomachine is wel erg optimistisch. Zelfs met de beste Italiaanse machines haal je dat ook alleen maar als je de machine ieder jaar laat onderhouden.

Renske54
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2014 16:44

Re: Espresso apparaat

Ongelezen bericht door Renske54 »

Hoe zit dat dan met 'Levensverwachting" waar steeds zo mee geschermd wordt bij RADAR? Zijn dat dan loze opmerkingen? Je mag toch verwachten dat een zo duur apparaat langer meegaat?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Espresso apparaat

Ongelezen bericht door dhc »

Ja, dat zijn zinloze opmerkingen want relatief.
Dwing het maar af.....

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Espresso apparaat

Ongelezen bericht door sjohie »

Renske54 schreef:Hoe zit dat dan met 'Levensverwachting" waar steeds zo mee geschermd wordt bij RADAR? Zijn dat dan loze opmerkingen? Je mag toch verwachten dat een zo duur apparaat langer meegaat?
Tsja, een apparaat wat wél lang(er) mee gaat, mits goed onderhouden, is bijvoorbeeld eentje van Jura of WMF, maar dan is een vergelijkbaar apparaat 2x zo duur als een Saeco. En zelfs dan is 8 jaar lang, wie of wat zegt dat? En haal je niet de termijnen van een filterapparaat en een volautomaat door elkaar? Die eerste is natuurlijk een stuk simpeler qua ontwerp en onderdelen dan een volautmaat, en zal daardoor gemiddeld langer mee gaan.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Espresso apparaat

Ongelezen bericht door kweenie »

Voor een koffiemachine in deze prijsklasse ligt het wel in de verwachting dat na een jaar of drie de eerste stortingen zich voordoen. Dan wordt het wellicht ook tijd voor een grote onderhoudsbeurt. Dus ik zou de machine gewoon naar een reparateur brengen, zodat die er even naar kan kijken.

Dus ja je kunt een langere levensduur verwachten, maar niet zonder het nodige onderhoud en de nodige reparaties.

Renske54
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2014 16:44

Re: Espresso apparaat

Ongelezen bericht door Renske54 »

Bedankt voor ieders reactie, ik blijf toch met een vervelend gevoel zitten. Mijn man is zeer punctueel wanneer het gaat om onderhoud. Heeft dus steeds de machine helemaal schoon gemaakt. Wat kapot is is het display wat aangeeft of je een espresso of gewone koffie wilt etc. Dat wordt ook niet gecontroleerd bij een onderhoudsbeurt.
We nemen er dus allemaal genoegen mee dat een goed onderhouden apparaat van ruim €450,00 het na 3 jaar begeeft. Ik vraag me dan af waarom Antoinette dan steeds hamert op het feit "Levensverwachting van een apparaat". Oké misschien dan geen 8 jaar maar eer zeker langer dan 3 jaar!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Espresso apparaat

Ongelezen bericht door bprosman »

Einde van deze machine. De machine koste ruim €450,00 en is gekocht via website Philips!
Philips doet helemaal niets (geen coulance regeling)en zegt alleen je kan de machine op eigen kosten laten repareren.
Hoezo "Einde machine" ? Philips geeft toch aan dat de machine gerepareerd kan worden ?
Als een apparaat "8 jaar" mee gaat wil niet zeggen dat er nooit iets kapot mag gaan in die tijd.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Espresso apparaat

Ongelezen bericht door kokka »

Renske,
ik zou Hier absoluut geen genoegen mee nemen.
je mag van een espresso apparaat best verwachten dat hij langer meegaat als 3 jaar, en dan zeker het schermpje. de maalunit is een slijtage deel.
Ik zou ze een aangetekende brief sturen, waarin je stelt dat deze machine niet conform de verwachting is en dat je op basis van het conformiteitsbeginsel reparatie eist.
als je een Rechtsbijstandsverzekering hebt, kan je die inschakelen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Espresso apparaat

Ongelezen bericht door bprosman »

en dat je op basis van het conformiteitsbeginsel reparatie eist.
Reparatie had Philips toch ook aangeboden ? :wink:

stofzuigertje

Re: Espresso apparaat

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U moet betalen omdat garantie verlopen is maar....
er is een kans dat bij vervangen gezien word dat het een fabrieksfoutje was en alsnog als coulance gebeurde.....

Pas na openen in werkplaats komen soms fouten te zien en het gebeurde vaker dat ook na de garantie het goedkoper of gratis word hersteld.

Dat is pas na herstel te zien en moeten ze dus het eerst als normaal herstel aangeboden krijgen.
Vocht of breuk is uitgesloten maar van binnen een fabrieksfoutje is ook mogelijk dus zonder oorzaak waarom dit defect ging moet je maar afwachten......

Gesloten