LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleemoplossing BCC

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
remco79
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2005 20:49

Probleemoplossing BCC

Ongelezen bericht door remco79 »

Goedenavond,

Hebben er meer mensen 'last' van onderstaand probleem met de BCC?

Ik schrijf deze brief naar aanleiding van mijn aankoop van een JVC kleuren tv (typenr. AV21KT1S). Deze heb ik in september 2003 gekocht bij de BCC in Zoeterwoude. Ik heb reeds enige tijd klachten over deze tv, welke met enige regelmaat terugkeren. Het gaat hierbij met name om het geluid wat regelmatig geheel wegvalt en wegblijft. Ik zal een chronologisch overzicht maken, waaruit de klachten blijken en op welke manier deze opgelost zouden moeten zijn.

- 4 september 2003, aankoop van de televisie
- Eind april 2004 eerste klachten. Nadat de tv een week uit had gestaan bleek er geen geluid meer uit te komen toen wij deze voor het eerst aanzetten (26 mei opgehaald ter reparatie)
- 9 juni 2004 is de tv retour gekomen en deze was inderdaad gemaakt, echter na ruim twee maanden kwamen er wederom klachten
- 6 augustus 2004 is de tv opgehaald voor reparatie. We hebben een tijd niets vernomen van de tv, pas nadat we zelf contact op hadden genomen met de BCC (na ruim anderhalve maand) bleek dat er geen klacht was waargenomen.
- 12 oktober 2004 (ruim twee maanden voor een reparatie weg geweest, zonder iets te repareren), tv is retour gekomen, echter namen wij direct de klacht weer waar, waarop op 14 oktober reeds een mail is gestuurd met bericht dat ik geen vertrouwen meer had in kijkplezier van deze tv!
- 15 november 2004, eindelijk antwoord dat er dan een monteur aan huis zou komen om de klacht waar te nemen en eventueel te repareren.
- 14 december, reparatie aan huis, deze monteur kon het euvel wél vinden en ook direct op lossen.
- 16 juni 2005, wederom hetzelfde probleem en direct contact gezocht met de helpdesk
- BCC heeft geen contact met ons weten te vinden voor een ophaalafspraak, dus bellen wij zelf met de helpdesk
- 2 juli 2005, de tv wordt opgehaald, echter is er geen afspraak geweest over een leentoestel (de vraag is niet gesteld), dus zitten we vanaf dat moment met een eigen reserve toestel (klein en bv. zonder teletekst)
- 15 juli 2005 eerste contact over status reparatie en voornamelijk het eventueel inzetten van een leentoestel.
- 19 juli 2005, er is nog geen status omtrent de reparatie en op de vraag of er een leentoestel beschikbaar is wordt niet gereageerd!
- 26 juli, contact over reparatie en leentoestel, geen uitsluitsel en er is geen leentoestel beschikbaar vanwege de vakantie periode.
- 29 juli, telefonisch contact over de status en het leentoestel. De externe reparateur heeft geen klacht waar kunnen nemen en het toestel wordt terug gehaald naar de eigen werkplaats. Eind volgende week zal er contact opgenomen worden met mij over de status van het toestel.
- 5 augustus (eind volgende week), geen contact vanaf BCC
- 12 augustus zelf contact gezocht met de BCC. Blijkt iets mis te gaan, systeem gaat plat en ik kan niet verder geholpen worden, maar nummer en naam wordt genoteerd en ik wordt ’s middags terug gebeld.
- 12 augustus om 17:30 geen telefoon gehad van de BCC, dus zelf maar weer gebeld, er is geen nieuwe status en het wordt overgedragen aan een collega, die mij maandag absoluut terug gaat bellen (ik zeg er zelfs nog bij dat ik anders dinsdag een tv uit de showroom haal en daar wordt mee ingestemd!)
- 15 augustus om 17:30 weer geen contact gehad met de BCC, dus zelf bellen. Hier wordt verteld dat er geprobeerd is contact te zoeken om 16:10. Dit is niet gebeurd, of op mijn thuistelefoon. Ik heb in een aantal voorgaande gesprekken echter duidelijk aangegeven dat ik overdag op mijn mobiel bereikbaar en niet thuis! In dit gesprek wordt mij wederom beloofd dat er morgen contact met mij wordt opgenomen. Ik heb hier, zoals u zich misschien kunt voorstellen, echter geen vertrouwen meer in. Vandaar ook deze brief.

Dit is de geschiedenis in het ‘kort’. Mede doordat de tv langdurig is weggeweest en de vele energie, geld en tijd (want 0900-0555 is 0,30 eurocent per minuut en het gemiddelde gesprek, inclusief wachttijd is tussen de 15 en 20 minuten) die ik erin heb gestoken heb ik absoluut weinig plezier van mijn tv.

Verder helpt een service desk die zich niet aan afspraken houdt en zeer lang op zich laat wachten niet echt mee aan het vertouwen dat het probleem daadwerkelijk opgelost wordt. Het is daarbij ook zeker geen geruststelling dat winkelpersoneel zegt dat er allang een oplossing had moeten zijn!


Groeten Remco

visse412
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 jul 2005 23:17

Re: Probleemoplossing BCC

Ongelezen bericht door visse412 »

Beste Remco,

Zelf ben ik werkzaam bij de Media Markt. Als er na 3x repareren nog steeds dezelfde klacht terug komt dan zijn wij verplicht om de TV om te ruilen voor een nieuwe. Is de tv niet meer voorradig en kan deze niet worden besteld, dan kijken we naar een andere tv met dezelfde of betere specificatie.

Als ik jou was zou ik contact leggen met een afdlingsleider van de BCC en eisen dat je tv wordt omgeruild voor een nieuwe. Doen ze dit niet, schrijf dan een aangetekende brief naar het hoofdkantoor van de BCC.

Tot slot nog iets, als de BCC je tv 2 maanden als reparatie heeft opgestuurd en geen contact met je legt of deze weer binnen is, kan je aangifte doen van diefstal. Het klinkt misschien raar, maar vraag maar eens op het politiebureau!

In ieder geval sterkte met je TV!

Jaap

remco79
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2005 20:49

Re: Probleemoplossing BCC

Ongelezen bericht door remco79 »

Bedankt voor je antwoord.

Zoals misschien al te verwachten viel, heb ik ook de afgelopen dagen geen reactie geahd van de BCC, dus de brief naar het hoofdkantoor is reeds onderweg.

Ik denk ook dat ik de volgende TV maar bij de mediamarkt koop, daar zijn ze tenminste duidelijk en weet in ieder geval één iemand hoe het werkt, want dat ik idee heb ik bij de BCC niet :cry:

visse412
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 jul 2005 23:17

Re: Probleemoplossing BCC

Ongelezen bericht door visse412 »

Ok!

Goed dat je de brief naar de BCC hebt gestuurd. Ik verwacht wel dat ze hierop zullen reageren. Het is natuurlijk slordig van zo'n winkel om u niet verder te helpen.

Ze zeggen vaak van de megastores dat ze geen service hebben. Helaas is het ook vaak zo dat de service wat slechter is bij zo'n grote keten. Gelukkig bieden wij wel de service die een klant mag verachten. Ten minste in de vestiging waar ik werk.

Nogmaals sterkte met je TV!

B Zwanenburg
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2005 12:30

Re: Probleemoplossing BCC

Ongelezen bericht door B Zwanenburg »

Hai Remco,

Ik heb inderdaad ook enorme klachten over het callcenter van BCC. Ze bellen inderdaad NOOIT terug en de service is waardeloos. Vorig jaar in april een wasmachine gekocht. Deze was meteen al niet goed en na anderhalf jaar touwtrekken geven ze me het voordeel van de twijfel (geheel onterecht, monteur geeft aan dat machine niet goed is) en vandaag zou ik een nieuwe krijgen. Volgens de garantievoorwaarden wordt er een gelijkwaardig model gratis omgeruild. Ik heb een AEG bovenlader met 1500 toeren en daar is maar 1 model van. Zojuist staat BCC voor de deur met de wasmachine én....een rekening van 300 Euro! Ze zijn dus weer weggegaan en ik heb nog steeds geen wasmachine. Ben nu bezig om juridische stappen te ondernemen, ik sta volgens diverse consumentenorganisaties volledig in mijn recht.

Succes met je TV!

Gesloten