LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] help Taurus wasmachine problemen

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
ladydolphin
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 sep 2005 18:52

help Taurus wasmachine problemen

Ongelezen bericht door ladydolphin »

Hallo allemaal.

Ik heb hulp nodig wat te doen.
Op 14 juli 2005 heb ik een taurus wasmachine 1400 toeren gekocht bij de Mediamarkt. op 12 september 2005 is de paking van de trommel stuk gegaan en deze hebben ze op vrijdag 17 september gereparerd. Vandaag is de zelfde wasmachine weer stuk gegaan, de trommel is helemaal vast geslagen en ik kan weer niet wassen. Ik heb me buik vol van deze wasmachine en zou graag een ander merk willen maar ik hoe ver kan ik dit eizen bij een wasmachine van 2 maanden oud. wie kan mijn advies geven. Taurus heeft bij de eerste keer al laten weten dat zij niet mee wilde werken om mijn geld of nieuwe wasmachine te geven.

Help

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: help Taurus wasmachine problemen

Ongelezen bericht door inxsnl »

Hallo taurus gebruiker.
Weet u wie de fabrikant is van deze handelsnaam?
Of wilt u het type nr hier vermelden .

Mogelijk kan ik u dan verder helpen

Tim

ladydolphin
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 sep 2005 18:52

Re: help Taurus wasmachine problemen

Ongelezen bericht door ladydolphin »

Vandaag is de monteur geweest en na aanleindig van de consumentenbond wordt er een nieuwe machine gebracht van een ander merk. gelukkig loop het goed af.

Aardige Mevrouw
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 jun 2005 09:19

Re: help Taurus wasmachine problemen

Ongelezen bericht door Aardige Mevrouw »

Mijns insziens is dit geval dus weer keurig opgelost. Heb echter volgende keer wat meer geduld, geef ook een fabrikant/leverancier even kans om te repareren. Daar heb je tenslotte garantie voor. Al zouden ze iedere week bij je op de stoep moeten staan. Ga ook niet direct gillen om een ander merk, destijds heb je -hopelijk- goed overwogen de keuze gemaakt voor dit merk/type. Een ander (bekend A) merk hoeft ook niet per definitie zaligmakend te zijn. Je kunt het altijd wel een keertje slecht treffen, nu weet u voor een volgende keer (hoewel ik u dat niet toewens) dat u ook een optie heeft een nieuwe te krijgen. Hoeft trouwens helemaal geen consumentenbondzaak te worden. Een redelijk gesprek met goede argumentatie is toch bij de meeste leveranciers wel voldoende om e.e.a. in orde te krijgen. Succes er verder mee!

Astra23
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 aug 2005 16:47

Re: help Taurus wasmachine problemen

Ongelezen bericht door Astra23 »

Beste aardige mevrouw,

Wat een mooie afsluiter in dit verhaal! Ik zou graag willen zien dat iedere klant zo over deze situatie dacht. Dat zou het voor een servicetechnicus veel prettiger maken om te zijn werk te doen.
Het is trouwens wettelijk zo dat een fabrikant 3 of 4 keer het recht heeft om te repareren.

Aardige mevrouw, bent u zelf ook betrokken in de witgoedbranche?

Groeten, Peter

Aardige Mevrouw
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 jun 2005 09:19

Re: help Taurus wasmachine problemen

Ongelezen bericht door Aardige Mevrouw »

Hallo Astra23,
Niet in de witgoedbranche, maar wel in een branche waar ik iedere dag met garantie te maken heb. Consumenten schreeuwen letterlijk om garantie, maar als ze dan moeten/kunnen komen (in mijn geval) dan is het allemaal tegen het zere been. Vaak weet men ook niet eens wat men aan garantie koopt.........
Daarom heb ik ook even op dit geval gereageerd, de monteur was nog maar 1 keertje bij haar geweest, tja.........wat kun je daar nu van zeggen. Mensen vergéten ook vaak dat apparatuur kapot kàn gaan en dat ze daarom blij moeten zijn garantie te hebben? Alleen is de mentaliteit een beetje beneden peil tegenwoordig & wordt je voor je het weet nog uitgemaakt voor rotte vis ook(...). Daarom vind ik de huidige Sire spot m.b.t. het korte lontje van de Nederlanders wel passend. Met vriendelijke groet, een Aardige Mevrouw (want dat ben ik ook echt ook, tenminste als je ook redelijk tegen mij bent; mijn credo dan ook: wat je geeft is wat je krijgt) :D

ladydolphin
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 sep 2005 18:52

Re: help Taurus wasmachine problemen

Ongelezen bericht door ladydolphin »

beste aardig mevrouw.

Een keertje kapot kan gaan JA klopt maar de pakking van een wasmachine van 2 maanden nee dat is vragen om problemen. Zelfs de monteur had het nog nooit mee gemaakt. mag ik dan want trouwen zie het reseltaat het gebeurt gewoon weer.
En een goed gesprek met taurus ja ja ze wilde niet eens luisteren. mediamarkt heeft dan ook om verschillende redenen de samen werkt gestop. Dat doe ze echtniet zo maar
Als ik de consumentembond niet had ingeschakeld had ik kunnen fluiten want Taurus wilde met alle geweld weer z,n machine neer zetten maar in taurus heb ik geen vertrouwen meer. Na Waterschade en schade aan de kleding wilde ik een goeie machine. Mediamarkt heeft mij de kans gegeven om een andere machine uit te zoeken.

Als ik niet had volgehouden had ik weer z,n rot ding gehad

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: help Taurus wasmachine problemen

Ongelezen bericht door inxsnl »

Hoe wie wat en waar.
U kunt aleen andere consumenten helpen als u het type nr op deze site zet.

Tim

rebbel
Berichten: 103
Lid geworden op: 23 aug 2005 11:23

Re: help Taurus wasmachine problemen

Ongelezen bericht door rebbel »

@Aardige Mevrouw: wat ben ik blij te weten dat u ook in het echt een aardige mevrouw bent.Ik dacht al zal deze Aardige Mevrouw nu ook echt wel zo een aardige mevrouw zijn.Wand ik ken meer mensen die zeggen dat ze aardig zijn maar die zijn dus echt niet aardig dat zijn hele vervelende mensen.Die zeuren over van alles en nog wat.Maar dat doet u gelukig niet want u zecht dat u echt een Aardige Mevrouw bent.

Met vriendelijke groet van een Heer van stantjes.

Gesloten