LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ATAG Blauwe Engel

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
schaijk23
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2006 17:17

ATAG Blauwe Engel

Ongelezen bericht door schaijk23 »

:shock:

Onlangs heb ik een nieuw huis gekocht met daarin een ATAG-Ketel, de Blauwe Engel (2000). Bij een eerste bezoek van het bedrijf (via Nuon), waarmee wij een onderhoudscontract afgesloten hebben voor de ketel, kwam men erachter dat de warmtewisselaar lekte. Volgens hen was dit een fabrieksfout die zeer vaak voorkomt bij dit type, zij namen daardoor de ketel niet in contract tot deze gerepareerd zou zijn. Via het onderhoudsbedrijf is er iemand van ATAG geweest om de boel te herstellen. De rekening ervan ontving ik echter zelf en wordt door zowel ATAG als het onderhoudsbedrijf niet vergoed. Nu heb ik 2 vragen:

1. Hoe kan ik erachter komen en aantonen dat deze reparatie idd te maken heeft met een fabrieksfout om er zo voor te kunnen zorgen dat ATAG de rekening betaald.
2. Kan ik van het contract af van het onderhoudsbedrijf (Feenstra) omdat zij toch mijn ketel afgekeurd hebben en ik dus weinig aan een onderhoudscontract heb nu de ketel helemaal hersteld is?

Iemand een idee???

andreroest
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2006 17:30

Re: ATAG Blauwe Engel

Ongelezen bericht door andreroest »

Zelfde probleem.
Wie heeft dit uiteindelijk opgelost en heeft Atag betaald.

mvg,
Andre Roest

tukker2
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 jan 2006 12:50

Re: ATAG Blauwe Engel

Ongelezen bericht door tukker2 »

Wat moest je dan betalen de onderdelen en het arbeidsloon of alleen het arbeidsloon

schaijk23
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2006 17:17

Re: ATAG Blauwe Engel

Ongelezen bericht door schaijk23 »

176 euro incl. onderdelen/raparatiekosten/voorrijkosten. Ik moet dus de hele nota betalen volgens hen.

maartenS
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2006 21:19

Re: ATAG Blauwe Engel

Ongelezen bericht door maartenS »

Ik heb zelf vorig jaar storing gehad aan de warmtewisselaar en de gastoevoer. Het water liep werkelijk aan alle kanten uit de installatie.

De installateur vond de installatie zodanig gevaarlijk en in slechte staat dat hij de ATAG heeft laten komen.

Alle storingen zijn verholpen:
warmtewisselaar vervangen
gaskoppeling vervangen
gasblok vervangen

Het gasblok viel niet onder de garantie. Volgens de voorwaarden van ATAG geldt daarvoor een garantietermijn van 5 jaar en die was verlopen.

Ik heb nog steeds een discussie met de installateur en een gedeelte van de rekening niet voldaan. Ik heb een brief aan de installateur en de ATAG gestuurd, maar de installateur vindt zich zelf geen partij en de ATAG reageert gewoon niet, ondanks meerdere pogingen daartoe van mij.

Vandaag heb ik helaas geconstateerd dat de ketel wederom water lekt. Deze keer lekt het boilervat. Ik ga morgen dus maar weer bellen.

Succes en volhouden!
-------------------------------------------
ATAG Blauwe engel II, 1998

gedwongen vervangingsplan:
2002: elektronische regeleenheid
2005: gasblok, warmtewisselaar, gasaansluiting
2006: ???

Blauwe duivel
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2006 21:30

Re: ATAG Blauwe Engel

Ongelezen bericht door Blauwe duivel »

Mijne heren,
Het verbaasd mij dat ik hier over dit onderwerp zo weinig reviews vind.
Ook ik heb de nodige trubbels met deze ketel gehad, (o.a. lekkage, slecht werkende keerklep) de prijs is in deze niet bepalend voor de kwaliteit blijkt nu achteraf.
Enfin….. uiteindelijk is de wisselaar (nog wel onder garantie) vervangen, blijkt een veel voorkomend probleem te zijn volgens mijn Installateur.
Hij is gestopt met de verkoop van Atag ketels door de vele storingen.

Atag was al bij de productie van deze ketels op de hoogte van deze veelvoudig voorkomende klacht en probeert dit met lapmiddelen zo goed mogelijk op te lossen.
Maar dan niet over de ruggen van de consument A.U.B.

Vandaar dat ik deze ketel heb gedoopt tot BLAUWE DUIVEL

Heren laat je niet afschepen, maar vecht voor je recht.

vulpen105
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2006 20:08

Re: ATAG Blauwe Engel

Ongelezen bericht door vulpen105 »

stel. we hangen 100 atag bl2 en 100 boch hrc ketels op.
en laten er twee service op los.
wie zal er de meeste onderdelen moten vervangen.

printplaten,pompen,wisselaars,overstort,ventielator,condensbekers,ontsekingspennen. van atag ik kan ze al met mijn ogen dicht vervangen.

sjaakie
Berichten: 41
Lid geworden op: 31 jan 2005 20:11

Re: ATAG Blauwe Engel

Ongelezen bericht door sjaakie »

LOL

Volgens mij kun je ook typen met je ogen dicht ;)

klaasl
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2006 20:13

Re: ATAG Blauwe Engel

Ongelezen bericht door klaasl »

:D op aanraden van de gaswacht zelf Atag gebeld
Monteur kwam binnen 2 weken
Warmte wisselaar vervangen
GEEN kosten.
Kachel ongeveer 8 jaar oud

vdevos
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2006 12:48

Re: ATAG Blauwe Engel

Ongelezen bericht door vdevos »

Wat een drama produkt is dit, heb alles bij elkaar meer uitgegeven aan reparatie dan als ik een niuwe zou hebben gekocht. ATAG... pffffff...
Altijd Trouble Altijd Gezeik = ATAG

jan_hobo
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2007 14:26

Re: ATAG Blauwe Engel

Ongelezen bericht door jan_hobo »

In 1998 een combi separate boiler en ketel) gekocht van Atag. totaal gekost incl montage hfl. 6944,--. Dacht daar kan mee vooruit.te kunnen de eerste 15 jaar. Zo oud werd de oude ketel ook maar dan met minimale kosten. Nu 3 nieuwe pompen gloeibougie en wat kleinere mankement jes. Totale kosten omgerekend 700 euro. Uiteraard ook onder garantie een nieuw blok en ontluchter. Nu is de boiler totaal doorgeroest, deze wordt niet meer geleverd. Betekent dat ik nu een nieuwe ketel moet aanschaffen. Uit "coulance" van installatiebedrijf en Atag wil men een nieuwe ketel monteren met dezelfde doorstroom voor eur. 1200,-- ex.btw.
Tsja als de ketel normaal doet wat ie moet doen is ie het goed. Uit de laatste cons. test komt Atag er goed uit. Ik heb hierbij gemengde gevoelens. In mijn directe omgeving hangen diverse ATAG ketels. Nooit een probleem. Uiteraard weet ik ook dat andere merken ook specifieke storingen hebben en dit loopt ook in de papieren Eur.

debu99
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2009 08:38

Re: ATAG Blauwe Engel

Ongelezen bericht door debu99 »

Onvoorstelbaar hoeveel problemen wij met de blauwe bengel hebben.

Warmte wisselaar, nieuwe stuur electronica, nieuwe onderbak en 't blijft gezeur geven.

Zeldzaam slecht

Gesloten