LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stel u bent stofzuigerontwerper...

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Evy
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 dec 2006 18:56

Re: stel u bent stofzuigerontwerper...

Ongelezen bericht door Evy »

Heb ook eens een bosch stofzuiger gehad met telescoopsteel, deze schoof al binnen een paar maanden vanzelf in, ging er in eerste instantie mee naar winkel maar daar zeiden ze dat ik een nieuwe moest kopen, want dat viel buiten garantie. Heb toen contact opgenomen met bosch en stuurde binnen 2 dagen kosteloos een nieuwe, deze ook al weer kapot na 6 maanden, en kreeg weer een nieuwe buis gratis.
Zo heb ik al meerdere stofzuigers gehad, ik doe er namelijk door het vele stofzuigen nooit heel lang mee. Dus koop ik nooit meer dure stofzuigers. De vorige was van bestron een merk van kijkshop, hierbij scheurde ineens de slang uit, terug naar kijkshop en weer geen garantie, contact gehad met bestron en sturen per omgaande gratis een nieuwe slang.
Neem gewoon contact op met fabrikant/leverancier daar krijg je meestal meer voor elkaar dan bij winkel daar worden onderdelen als buizen,slangen, wieltjes,zuigmond nooit vergoed en vallen meestal buiten garantie, en bel je fabrikant hang een verhaal op over goede naam/merk/kwalitiet dan lukt het bij mij altijd wel.

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: stel u bent stofzuigerontwerper...

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Ik heb een centraal stofzuigsysteem, de motorunit hangt in de garage en de uitblaas na de stofzak zit buiten.
In huis kan mijn vrouw nu stofzuigen en de rest kan gewoon tv kijken, geen herrie en geen rondblazen van stof.
Wij hebben bij aankoop van dit huis dit direct aan latel leggen, dan valt de prijs mee en kan alles makkelijker weggewerkt worden. In iedere ruimte een aansluitpunt en een flinke lange slang en klaar is kees.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: stel u bent stofzuigerontwerper...

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 26 Dec 2006 21:09 door Sjors_B


Ik heb een centraal stofzuigsysteem, de motorunit hangt in de garage en de uitblaas na de stofzak zit buiten.
In huis kan mijn vrouw nu stofzuigen en de rest kan gewoon tv kijken, geen herrie en geen rondblazen van stof.
Wij hebben bij aankoop van dit huis dit direct aan latel leggen, dan valt de prijs mee en kan alles makkelijker weggewerkt worden. In iedere ruimte een aansluitpunt en een flinke lange slang en klaar is kees
.

Heel mooi systeem.zeker weten.
Alleen als je dat verdomde filter moet schoonmaken
dan zit je zelf nog meer onder het stof als in je hele
huis te vinden is. :evil:

Atmoz
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 nov 2006 10:11

Re: stel u bent stofzuigerontwerper...

Ongelezen bericht door Atmoz »

Als ik stofzuigerontwerper was zou ik inderdaad wat dingen anders aanpakken. Dat "ding" om de buis rechtop te parkeren breekt inderdaad echt altijd af. Dit zouden ze van een onbreekbaar materiaal moeten maken. Of gewoon van super dik ijzer. Dan breekt hij tenminste niet meer af, maar valt gewoon de stofzuiger om. Het oprolmechanisme moet gewoon ruimer worden zodat de kabel ook oprolt als de kabel niet netjes naast elkaar wordt opegerolt. En het blokkeersysteem moet ook steviger zodat dit niet kapot kan gaan. Bovendien moet de stofzuiger aan de voorkant spits zijn of een soort geleiderail bevatten zodat hij nergens achter kan blijven steken. Ook wat LED's om het ding wat mooier te laten uitzien zouden leuk zijn. Of verlichting in de zuigmond (wat over de grond gaat) zodat je ziet wat je doet (ook handig onder donkere kasten).

Verder vind ik het cycloon-systeem wel handig bedacht. Geen gerotzooi met zakken meer. Alleen inderdaad dat het best wel snel vol zit. Maarja dan moet je het even schoonmaken dan dat kan'ie weer.

Een centraal systeem is natuurlijk helemaal ideaal, en dat is dan ook aan te raden als je toch je huis nog moet bouwen.

ikbenik

Re: stel u bent stofzuigerontwerper...

Ongelezen bericht door ikbenik »

Verder vind ik het cycloon-systeem wel handig bedacht. Geen gerotzooi met zakken meer. Alleen inderdaad dat het best wel snel vol zit. Maarja dan moet je het even schoonmaken dan dat kan'ie weer.



Over de herrie maar niet gesproken!

Je moet er wel oordopjes in je oren doen, anders krijg je nog gehoorbeschadiging!

Van een afstand kun je al horen wie zo'n stofzuiger heeft!

jiping

Re: stel u bent stofzuigerontwerper...

Ongelezen bericht door jiping »

Ik heb een centraal stofzuigsysteem, de motorunit hangt in de garage en de uitblaas na de stofzak zit buiten
En als zo'n systeem ergens halverwege verstopt raakt?
Of kan dat niet?

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: stel u bent stofzuigerontwerper...

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 27 Dec 2006 18:45 door jiping

En als zo'n systeem ergens halverwege verstopt raakt?
Of kan dat niet?
Leiding van het afzuigsysteem is groter als
de slang dus 99,99% kans dat dan de slang
verstopt zit.

Toolboy

Re: stel u bent stofzuigerontwerper...

Ongelezen bericht door Toolboy »

Volgens mij is een centraal zuig systeem alleen voor de wel gestelden in dit land.
Dit systeem is echt niet perfekt ,maar de wel gestelden laten zich hier niet over uit,ze zullen nimmer toe geven dat ze er ook nog een 2de/3de stofzuiger bij gebruiken :wink:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: stel u bent stofzuigerontwerper...

Ongelezen bericht door bot321 »

Is niet waar Toolboy.Prijs valt best wel mee.
Systeem werkt beter dan welke stofzuiger ook.
Op sommige plekken kun je niet komen maar dat
heb je ook met de stofzuiger daar is de kruimeldingest
voor.
Heb ze geplaatst hoor dus ga niet tegen me in :wink:

jiping

Re: stel u bent stofzuigerontwerper...

Ongelezen bericht door jiping »

Wat kost dat dan :?:

En moeten de muren dan uitgefreesd worden ofzo?

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: stel u bent stofzuigerontwerper...

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 28 Dec 2006 08:36 door jiping

Wat kost dat dan

En moeten de muren dan uitgefreesd worden ofzo?


Prijs is afhankelijk van de woning en wat U wilt.
Vanaf € 1500 tot .............
Leiding kan in de hoek geplaatst worden met een
koker er omheen of ingefreesd .
Tegenwoordig ook mooie plinten heb ik alleen nog
niet mee gewerkt dus geen ervaring.

Atmoz
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 nov 2006 10:11

Re: stel u bent stofzuigerontwerper...

Ongelezen bericht door Atmoz »

Zo'n systeem kan dus eigenlijk het beste worden geplaatst als je huis nog niet af is. Mooi in de muur verwerken en alleen de gaten in de muur zichtbaar met mooie afwerkkapjes. Een grote zuiger/motor in de garage of op zolder ofzo.

Hoe zit dat eigenlijk met het aan/uitzetten van zo'n systeem? Zit er naast elk "zuiggat" een aan/uit schakelaar? C.q. lopen er overal draden naast de buizen? Of via afstandsbediening ofzo?

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: stel u bent stofzuigerontwerper...

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 28 Dec 2006 11:12 door Atmoz

Hoe zit dat eigenlijk met het aan/uitzetten van zo'n systeem? Zit er naast elk "zuiggat" een aan/uit schakelaar? C.q. lopen er overal draden naast de buizen? Of via afstandsbediening ofzo?
Via afstandbediening.

Toolboy

Re: stel u bent stofzuigerontwerper...

Ongelezen bericht door Toolboy »

Haha bot ik ga er wel tegen in.
Zelf lever ik motoren voor die dingen,en wat ik tot nu toe heb mogen leveren waren normale stofzuiger motoren.
Door de afstand van de motor en het aansluitpunt gaat er enorm veel zuigkracht verloren.
Het is heel handig ,maar in mijn ogen niet voldoende

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: stel u bent stofzuigerontwerper...

Ongelezen bericht door bot321 »

Nou Toolboy die motoren zijn wel een stukkie
groter hoor.Volgens mij heb je nooit zo'n unit
gezien.

Toolboy

Re: stel u bent stofzuigerontwerper...

Ongelezen bericht door Toolboy »

Hey bot.
Daar zitten toch ook normale by-pass motoren in.
In de simpele uitvoeringen 1 motor en in de duurdere 2.
:wink:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: stel u bent stofzuigerontwerper...

Ongelezen bericht door bot321 »



Atmoz
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 nov 2006 10:11

Re: stel u bent stofzuigerontwerper...

Ongelezen bericht door Atmoz »

Met een gewone stofzuigermotor zal het denk ik niet goed functioneren. Er is toch wel wat kracht nodig om in zo'n lange (en dikke!!) buis een goede zuigkracht te realiseren.

Als de motor toch uit het zicht (en buiten het hoor-bereik) zit zou ik een joekel van een motor installeren die echt super hard zuigt. ideaal toch? Die paar uurtjes die je per maand stofzuigt zullen 't hem ook niet doen in de stroomkosten v/d motor...

Bepje
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 apr 2006 12:19

Re: stel u bent stofzuigerontwerper...

Ongelezen bericht door Bepje »

Wij hebben 10 poezen, een langharige hond, een hardstenen vloer en een dyson animalpro stofzuiger. Ik vind het een beetje een museummodel, die paarse nuf, maar hij werkt wel erg goed, behalve dan dat ik altijd wat ruzie heb met de slang die achter de stofzuiger zelf blijft hangen (dit is een zogenaamd telescoopmodel; als je 'em opbergt schuif je de steel in elkaar en sla je de slang om het toestel, dus hij wil altijd automatisch die kant op). Voor het echt stevige stofzuigwerk (bijv. kattebaksteentjes die naast de bak gekrabt zijn) heb ik echter geen afstand kunnen doen van mijn heerlijke oude Miele (met stofzuigerzak). Hij kan tegen een stootje en rijdt altijd gewillig met je mee, waar je ook heen wil. De Dyson mag inderdaad niet over zijn eigen snoertje rijden bezweert de gebruiksaanwijzing maar voor stof en haar werkt hij helaas veeeeel beter. En hij maakt beduidend minder herrie. Maar mijn Miele blijft, zolang hij het nog doet, en een beetje tape op de slang doet daar niets aan af. En als hij ermee ophoudt koop ik gewoon weer een nieuwe erbij.

Gesloten