LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bcc every day Low Pricing

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
ikbenik

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door ikbenik »

Kijk dat is nou het verschil in smaak jij vind hem goed ik niet.
Alleen zie ik nergens staan dat ik vind dat er iets mee mis is.
En zo zijn er legio dingen die de een wel goed vind en de ander niet.
Dus niet meer zo snel klaar staan met je oordeel.
Over levensmiddelen valt niet te discussieren.

Waar ik het over heb is electronica.

Het is goed, of het is niet goed.

Dat heeft niets met smaak te maken.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door magel725 »

Ik heb het al eerder gezegd dat het raar is om een artikel bij een winkel te kopen waar hij niet in de aktie is, maar dan wel de aktieprijs van de andere winkel eisen. Haal het dan gewoon bij de winkel die dat ding in de aktie heeft!

Als de AH een pak melk voor 20ct in de aktie doet, dan ga je toch ook niet bij Super de Boer om die melk?

En als het een winkel is buiten een bepaalde straal en het merk is ook nog eens anders, waarom zou een winkel dan ooit met die prijs mee moeten gaan? Echt absurd.

ikbenik

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door ikbenik »

En als het een winkel is buiten een bepaalde straal en het merk is ook nog eens anders, waarom zou een winkel dan ooit met die prijs mee moeten gaan? Echt absurd.
Ik moet wat dat betreft niets. Gelukkig niet.

Kijk:

Dat BCC en Mediamarkt zulke acties hebben, betekent dus niet dat je als consument deze acties bij andere winkels mag en moet eisen!

Net als de acties van 8 dagen niet goed, geld terug.

Deze zijn alleen geldig bij de winkels die deze actie hebben, voor de rest zijn ze niet van toepassing.


Daarbij is het ook zo dat er winkels zijn die schreeuwen dat ze de laagste prijs garantie hanteren en als het op aankomt dat ze niet thuis zijn.

Zulke zaken zijn de boel voor de gek aan het houden.

En je hebt echt een plaat voor de kop als je toch bij zulke zaken blijft kopen, waarbij je steeds als klant zijnde een beentje gelicht wordt.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door magel725 »

Oplichten vind ik dan wel weer een groot woord. Het is een extra service die af en toe mooi meegenomen is. Zolang je maar niet op deze service gaat shoppen is er niets aan de hand.

ikbenik

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door ikbenik »

Oplichten vind ik dan wel weer een groot woord.
Ik heb ook helemaal niet gesproken over oplichting, maar wel over een beentje lichten.

Oftewel, steeds onderuit proberen te komen wat je belooft hebt.

Voor de diverse ketens is het een verkoopkreet om klanten te lokken.

Als ik hier al lees hoeveel er over geklaagd wordt dat deze ketens hun beloftes niet nakomen, dan is dat echt niet normaal meer.

Ik ben van mening dat als zaken zo met hun klanten omgaan, dat de consumenten dan massaal daar weg moeten blijven.

Oftewel:
De consument pikt zulk gedrag van de winkelieren niet.

En dat is niet meer dan logisch!


Maar wat schept mijn verbazing:
De zaken die de klanten behandelen als vuil hebben het nog nooit zo druk gehad!

Dit is helaas de realiteit.

En dit soort maffe gedrag van de consument begrijp ik dus totaal niet!

Het is niet zo dat ik hiermee negatief uitlaat over de consument.

Maar als er iemand is die dit gedrag heeft, mag mij graag uitleggen waarom dat ze dit zo doen.

Want ik begrijp er totaal geen moer van.


Ik bedoel:
Ik ben zelf ook consument, en als een winkel mij als vuil behandelt, dan zien ze me daar nooit meer terug.
En niet wat toch veel mensen doen is toch steeds weer naar zulke winkels teruggaan.

En kom a.u.b. niet met de smoes aan dat daar de prijs lekker laag is, want dat is geen echte reden!
Vertel me maar wat dan wel de echte reden is.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door magel725 »

De echte reden is wel dat de prijs daar laag is.

Niet alles is stuk voor stuk goedkoper, maar feit blijft dat er wel heviger geconcurreerd wordt doordat de grote jongens hier mee werken en daardoor zie je dat de gemiddelde prijzen wel naar beneden zijn gegaan. Doordat Media Markt bekende dvd's en cd's meteen voor een tientje verkoopt is de prijs daarvan wel enorm gezakt. Ook bij anderen.

Een tijdelijk lage prijs is gunstig, maar een langdurige lage prijs is ongunstig. Het zal dus wat passen en meten zijn om prijzen op een normaal niveau te houden en zeker de kleinere zaken hebben daar veel moeite mee tenzij ze zich op internet gaan richten.

ikbenik

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door ikbenik »

De echte reden is wel dat de prijs daar laag is.

Niet alles is stuk voor stuk goedkoper, maar feit blijft dat er wel heviger geconcurreerd wordt doordat de grote jongens hier mee werken en daardoor zie je dat de gemiddelde prijzen wel naar beneden zijn gegaan.
Hoe die gasten het doen, kan ik ook, maar ik verdom het.

Ze korten op de service en de kwaliteit en kiezen dan ook vaak voor B-merken.
En dat verdom ik.


Mijn kreet is:

Ik ben niet de goedkoopste, maar je krijgt de beste service en gegarandeerde kwaliteit!



Voorbeeld:

Computer muizen:

Bij mij zijn de goedkope muizen van Trust en Sweex niet leverbaar.
Maar wel de muizen van Logitech.

Weet je wat mij echt opvalt bij die grote ketens?

Dat zij adverteren met de butgetmodellen, en dan zijn ze ook nog end-of-life.

Als die ketens echt ballen hebben, dan adverteren ze met de nieuwste modellen!

Doen ze niet, dan stijgen de prijzen!

Dit is gewoon de klanten voor de gek houden.


Het zal dus wat passen en meten zijn om prijzen op een normaal niveau te houden en zeker de kleinere zaken hebben daar veel moeite mee tenzij ze zich op internet gaan richten.

De IT'S heeft een winstmarge van 8% en sommige winkelketens hebben een winstmarge van 5% tot 8%.

Je moet dan zo ontzettend veel verkopen wil je een beetje verdienen.

kattukk
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mar 2007 17:36

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door kattukk »

Zo
leuk om te zien dat dit topic zelf naar levensmiddelen toe loopt
maar even op het onderwerp terug koment
wat bcc niet doet doet de block wel :lol:
heb daar mijn tv gehaald en zij hebben wel de prijs overgenomen
duurde wel even voor ze daar toestemming voor hadden (moesten bellen met hoofd kantoor) maar wel mee gekregen voor die prijs.

Son of god
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 aug 2004 16:17

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door Son of god »

Zoals magel725 al meerdere keren heeft geschreven. Waarom al die moeite doen om de TV voor dezelfde prijs bij een ander bedrijf te kopen i.p.v. bij de winkel waar hij in 1e instantie goedkoop is?

kattukk
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mar 2007 17:36

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door kattukk »

omdat ik 150 km van vriezenveen afwoon

Son of god
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 aug 2004 16:17

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door Son of god »

Dus woon je ook bijna 150 km van Hengelo. Of wil je de TV in (bijv) amsterdam halen bij BCC met het verhaal dat hij in Vriezeveen goedkoper is en dat minder dan 20 km is van een filiaal van hun in Hengelo?

Leg het me eens uit want volgens mij begrijp ik iets niet.

kattukk
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mar 2007 17:36

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door kattukk »

Gegarandeerd elke dag de laagste prijs!

BCC is de goedkoopste van Nederland mede omdat BCC onderdeel is van het wereldconcern KESA en omdat de artikelen met duizenden tegelijk worden ingekocht. En daar profiteert u van!

Het principe Every Day Low Pricing (EDLP) betekent dat BCC elke dag honderden prijzen bij geselecteerde vergelijkbare concurrenten checkt en haar verkoopprijs altijd naar de laagste prijs verlaagt. Zodat u de prijzen niet meer hoeft te checken.

Wanneer u binnen 14 dagen na uw aankoop bij BCC hetzelfde artikel elders voor een lagere prijs kunt kopen, betaalt BCC u:

HET PRIJSVERSCHIL
+ 25% VAN HET VERSCHIL
RETOUR !



Voor betaling van het prijsverschil + 25% van het verschil voor een elders goedkoper aangetroffen artikel gelden de volgende voorwaarden:



· Het artikel is als nieuw direct leverbaar in de originele
gesloten fabrieksverpakking

· Het artikel is voorzien van het door de officiële Nederlandse
importeur afgegeven garantiebewijs

· Het artikel moet in de winkel of op het Internet duidelijk
zijn geprijsd
· De verkoopprijs moet door BCC geverifieerd kunnen worden

· Het geconstateerde prijsverschil dient binnen het
BCC verzorgingsgebied te vallen en alleen de prijzen van de
door BCC geselecteerde collega-aanbieders komen in
aanmerking. Klik hier voor een overzicht van deze aanbieders

· Bij kortingsacties moet aan dezelfde actievoorwaarden
worden voldaan
· Geldt niet voor schade-artikelen en/of tijdens opruimingen

Het prijsverschil + 25% van het verschil wordt éénmalig retour betaald wanneer de oorspronkelijke BCC-verkoopbon kan worden getoond en wanneer is voldaan aan de bovengenoemde voorwaarden. U kunt hiervoor terecht bij het filiaal waar u uw aankoop heeft gedaan of u kunt contact opnemen met het BCC Call Center: 0900 0555 (0,30 p/m).



Er zijn vele aanbieders van consumentenelektronica actief. Niet alle partijen zijn vergelijkbaar als het gaat om betrouwbaarheid, prijzen, levering, bezorgkosten, beschikbaarheid van producten, garantie, schadeclaims, service, etc.
Daarom komen alleen de prijzen van onderstaande collega-aanbieders in aanmerking voor de laagste prijsgarantie (EDLP):


BelCompany
Bemmel & Kroon
Combifoto
Correct
De Block
Dixons
Dynabyte
Electroworld
EP
Expert
Harense Smid
It's Electric
Kijkshop
Leo van Schaijk
Maxwell
Media Markt
Mikro Elektro
Mycom
Neckermann
Otto
Paradigit
Phonehouse
Polectro
PrijsTopper
RAF Staffhorst
Saturn
Scheer & Foppen
T for Telecom
Via computers
Vobis
Wehkamp


hmmm als het over service en garantie gaat kan het toch nooit slechter zijn dan BCC

haco26
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:41

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door haco26 »

leuk dat bcc een uitgebreide lijst geeft met bedrijven waar ze , onderhands. een soort prijsafspraak mee hebben, maar surf even over internet en je vindt elk artikel vele tientallen euro's goedkoper, gratis bezorgd en gratis geplaatst en aangesloten. kijk bv. eens op modern.nl
dit soort bedrijven staat niet vermeld bij bcc omdat ze dan geld bij moeten leggen. overigens lukt het vaak d.m.v. onderhandelen toch wel om wat geld van de prijs af te krijgen

ikbenik

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dit is echt totale onzin.

Gewoon te bezopen voor woorden.

haco26
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:41

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door haco26 »

wat is onzin? voorbeeld: heb net bij modern een wasdroger besteld, incl afleveren,gratis en plaatsen+aansluiten op zolder, ook gratis en op de dag dat het mij uitkomt,nl zaterdag, 70 euro goedkoper dan bij bcc en betalen bij aflevering. de block heeft zelfde prijs als bcc, expert, ook zelfde prijs als bcc, laatste wilde eventueel 20 euro van de prijs af doen. zelfde verhaal geldt voor de lcd-tv die ik ga kopen, scheelt ong. 100 euro

ikbenik

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik lever ook de producten gratis af en ik lever het ook werkend af.

Wat ik onzin vind is dat we al op de minimale verkoopprijzen zitten en waar het nu naar toe gaat is dat dadelijk alles tegen inkoopprijs verkocht wordt.


:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Ik heb ook mijn vaste lasten die betaald moeten worden!

Mijn huur, electra, gas, water, verzekeringen, auto (zakelijk), enz.

Dat moet ook ergens van betaald worden.


Maarja, daar hebben steeds meer mensen géén begrip voor.
Als een winkelier de producten niet tegen inkoopsprijs verkoopt, deugt hij niet!

Wat een idiote instelling. :evil: :evil:

haco26
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:41

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door haco26 »

geloof het of niet,de marge voor bcc op deze droger is 100 euro. het gaat mij om mijn portemonnee en het is mijn goed recht het bedrijf te zoeken wat de laagste prijs vraagt. ook zij zullen er nog in hun ogen, genoeg aan verdienen. uiteraard heeft een internetwinkel minder kosten dan een witgoedzaak op a-locatie, waardoor bij de laatste de prijzen hoger MOETEN zijn. heb zelf lang genoeg in de handel gezeten, werkte met lagere marges dan anderen, bond daardoor klanten en verkocht daardoor meer

kattukk
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mar 2007 17:36

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door kattukk »

volgens mij werkt ikbenik voor de bcc :lol:

jijbak
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 dec 2006 19:22

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door jijbak »

Ikbenik, wat bent u toch een ongelooflijke zeur. Het is toch wel duidelijk dat een flink deel van de Nederlanders alleen maar naar de prijs kijkt? Houd daar dan als winkelier rekening mee en blijf niet volharden in hogere prijzen en betere service (zegt u zelf, kan ik niet controleren). De oudjes stellen service nog op prijs maar die sterven uit...
De huidige consument is nou eenmaal mondiger dan die van 20 jaar geleden; toen kon u die nog voor de gek houden met kletspraatjes maar internet geeft ze de kans uitgebreid op bijvoorbeeld prijs te vergelijken en dat doen ze dus ook. Das toch niet zo vreemd? En u maar tekeer gaan tegen consumenten die alleen maar voor lage prijzen gaan. Ga mee met de tijd of blijf achter in armoede...
Als u nou eens open kaart speelde en meldde waar die winkel van u zit en hoe die heet, kan men eens kijken of die service van u zo geweldig is. U lijkt me voornamelijk gefrustreerd omdat u links en rechts wordt ingehaald door concurrenten

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Bcc every day Low Pricing

Ongelezen bericht door magel725 »

Het probleem is dat de Nederlanders in het algemeen zeuren zijn en niet verder kijken dan de neus lang is.

Alles voor de laagste prijs? Ok, dan kunnen winkels niet meer bestaan en moet alles online besteld worden.

Alles online bestellen dan maar? Dat kan dan niet meer, want die maken ook geen marges en leveranciers komen dan geld tekort.

Leveranciers geld tekort? Dan de fabrikant die niet genoeg geld binnenkrijgt.

Fabrikant niet genoeg geld? Dan maar geen ontwikkelingen/innovatie en dan maar een wat mindere kwaliteit.


Internet is leuk, maar uiteindelijk wel de doodsteek naar de handel. En dat is voor niemand positief.

Gesloten