LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] puc

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.

ben jij blij met de puc?

Peiling eindigde op 14 dec 2007 20:37

ja
9
47%
nee
10
53%
 
Totaal aantal stemmen: 19

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: puc

Ongelezen bericht door roerganger »

Maar voorlopig is het nog een kwestie van de pik op de puc hebben. :P

BZ'tje
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:00

Re: puc

Ongelezen bericht door BZ'tje »

Nee joh, er zijn best wel wat tevreden gebruikers.
Ik heb juist de pik op de Senseo...dusss... :lol:

Niet gelijk lopen schelden hè... :mrgreen:

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: puc

Ongelezen bericht door hharteman »

Quote
------
Ze zullen het apparaat toch wel eerst aan testen onderworpen hebben.
-------------------------------------------------------------------------------

Meestal wel maar soms is er veel haast een produkt op de markt te brengen.
Vaak zijn apparaten niet goed uitontwikkelt.

In Nederland vinden wij dat lauwe bakkie maar niks, echter in sommige landen wordt de koffie lauw gedronken.
Voor de Nederlandsche markt moet dat aangepast worden.
Ook Duitse machines hebben de eigenschap de koffie minder warm te maken.
Voor mij is een bakkie pas op temperatuur bij 83 graden.
Zelfs bij de Senseo verwarm ik mijn kopje voor.

BZ'tje
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:00

Re: puc

Ongelezen bericht door BZ'tje »

Wist ik niet, en nooit van gehoord van lauwe koffielanden! :?

Het volgende komt uit een naar mij toegezonden e-mail van het PUC-team:
"Wij hebben je opmerkingen inmiddels doorgestuurd naar de designer in Laren
en zij nemen alle opmerkingen van gebruikers mee."

Het lijkt mij dan een gewoon in nederland ontworpen apparaat hoor...

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: puc

Ongelezen bericht door hharteman »

Misschien wel ontworpen, maar is in China in elkaar geprutst.
Als dat ding in nederland gemaakt zou zijn was ie 4x zo duur.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: puc

Ongelezen bericht door roerganger »

de designer in Laren
Aaaaaaahhhhh, dus niet de kwaliteit stond voorop, maar het design! Want anders was het wel door een techneut ontworpen!

Nu wordt het duidelijk waarom dat ding niet werkt zoals men mag verwachten. Die zal wel gedacht hebben dat de puc net zoiets is als een design salontafel, alleen moet er nu koffie uit komen.

Blij dat ze nu zelf aangeven waar het probleem ligt.

odo
Berichten: 77
Lid geworden op: 21 sep 2004 13:02

Re: puc

Ongelezen bericht door odo »

Met designer zal wel industrieel ontwerper bedoeld worden, niet een vormgever. Een complex toestel als een Puc ontwerpen is nog wel een hele opgave, zeker voor een consumentenprijs van 89 euro. Is er geen beter ontwerp mogelijk? Zeker wel. Bent u bereid om voor dat goede model 149 euro te betalen? Misschien, maar velen niet denk ik.

In de loop van de jaren zal de Senseo/Puc techniek waarschijnlijk wel worden ingehaald door andere pod sytemen (bijv. LaVazza / Kimbo) en volautomatische machines. LaVazza is veel groter dan DE en meer op export gericht. Kimbo is ook groter maar richt zich meer op de italiaanse thuismarkt. Ook stijgt de belangstelling voor het originele koffiepad (ESE of Illy-syteem) langzaam.

De Senseo/DE is een groot succes op een klein gebied (NL) en klein succes in een groot gebied (Duitsland). Wij staren is blind op dit kleine NL en denken dat de hele wereld graag een Senseo wil, maar dat is maar ten dele waar. In Duitsland werd in 2006 maar 2 tot 3% van de totale koffieverkoop in pads en kapsules verkocht. Het marktaandeel SenseoPads is waarschijnlijk minder dan 1% (4000 ton).

Douwe Egberts weet dit drommels goed en zet nu heel zwaar in op de verkoop van volautomatische machines om de verkoop van hun espressobonen te promoten. Zeker nu hun monopoly op de productie van koffiepads (softpads) door de rechtbank is afgewezen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: puc

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik denk/vrees dat het wel los zal lopen met de inburgering van fatsoenlijke machines zoals ESE serving machines en volautomaten. De prijs daarvan ligt een stuk hoger dan bij de Senseo-achtige systemen. Je geeft zelf al aan dat mensen waarschijnlijk niet bereid zijn om 149 euro voor een beter ontwerp te betalen.

Het succes van de senseo zit hem vooral in het gemak. Enigszins te vergelijken met het succes van theezakjes: de thee smaakt slechter en het is duurder, maar toch gebruikt bijna iedereen ze. Net als bij de Senseo's.

(Zou de promotie van hun espressobonen er trouwens niet meer mee te maken hebben dat ze pas relatief kort geleden een enigszins fatsoenlijke espressofabriek in (volgens mij) portugal hebben overgenomen?)

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: puc

Ongelezen bericht door roerganger »

zeker voor een consumentenprijs van 89 euro
Ik wil niet lullig doen, maar dat is nog altijd 200 oude guldens. Een hoop geld voor een beetje plastic dat bepaald niet tot ieders tevredenheid werkt. Een gewone, ouderwetse koffiezetter is nog altijd stukken goedkoper, en je maakt er veel lekkerder koffie mee.

BZ'tje
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:00

Re: puc

Ongelezen bericht door BZ'tje »

Ja, er gaat tot nu toe nog niets boven de 'ouderwetse' filterkoffie.
Daar kan nog geen pad-apparaat tegenop.

Maar ja, voor 1 of 2 bakjes koffie zijn de "paddie's" weer een uitkomst voor een snel bakje koffie.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: puc

Ongelezen bericht door kweenie »

Och, of er niets boven ouderwetse filterkoffie gaat, dat betwijfel ik... Maar het hangt er ook van af wat je er voor over hebt. Ik geef liever een paar honderd euro uit aan een goede koffiemachine waar echt lekkere koffie uit komt. Dat scheelt uiteindelijk misschien een paar cent in de prijs van je kopje koffie, maar de smaak wordt er veel en veel beter van.

Malou55
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 nov 2007 19:13

Re: puc

Ongelezen bericht door Malou55 »

Jeetje mijn puc is vandaag stuk gegaan.
Gebeld naar het servicenummer
Ik kreeg een referentienummer waarmee ik naar Blokker ben gegaan
En nu zit ik hier met mn nieuwe Puc !!
zonder problemen werd hij omgeruild , ik kon zelfs mijn geld terug krijgen als ik dat wilde
Nee ik wilde dat niet want ik ben dus tevreden met mn puc
Maar goed stel dat hij nu weer stuk gaat na 2 maanden dan neem ik wel mn geld terug .
Even afwachten dus maar

BZ'tje
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:00

Re: puc

Ongelezen bericht door BZ'tje »

Ja, met de service is niks mis mee.
Ik miste een onderdeel, mailde naar de klantenservice, werd heel vriendelijk te woord gestaan, en binnen 2 dagen had ik mijn 'roostertje' al binnen. :D


Ik hoop dat men gauw met de 2e generatie PUC's aankomt, om de negatievelingen positievelingen te laten worden, met alle verbeteringen erop en eraan.
Het kan alleen maar beter worden!!! :lol:

Malou55
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 nov 2007 19:13

Re: puc

Ongelezen bericht door Malou55 »

Nou ik denk dat de 2e generatie als stiekum is ingevoerd.
De mevrouw bij Blokker liet zich ontvallen dat ze van deze zending nog geen enkele puc had teruggekregen en dat was met de vorige wel anders.
Heel eerlijk moet ik wel zeggen dat deze puc toch een hetere kop koffie geeft.

BZ'tje
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:00

Re: puc

Ongelezen bericht door BZ'tje »

Zouden ze dat stiekum doen?! :shock:

Het lijkt me juist beter om flink reclame te gaan maken, zodat iedereen (ook de sceptische mens) wéét dat er een nieuwe verbeterde generatie PUC's is. :?
Zouden wel wat mensen over te halen zijn om alsnog een PUC aan te schaffen... :roll:


Ik heb laatst weer koffie uit een Senseo gehad toen ik op visite was: BAH! :x
Bitter en met weinig koffiesmaak...

johanccc
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2007 20:24

Re: puc

Ongelezen bericht door johanccc »

op de doos staat leterlijk:
maar dankzij een hogere druk en temperatuur wordt
de cafe creme wel een stuk lekkerder

ik vind de kofie wel lekker maar de hogere temperatuur vind ik onzin het is echt lauw en de capucino is bijna koud dat ding gooid een halfe kop koude melk in je lauwe kofie ik moet het in de magnetron opwarmen en dan is de schuim weg, gewoon een kofie verkeert leterlijk en figuurlijk.
ze claimen dat je een echte capucino er mee kan maken ??

heb de puc nu een maand is ondertussen stuk gegaan het rode lampje blijft branden resetten helpt niks breng het morgen terug naar de blokker voor garantie

BZ'tje
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:00

Re: puc

Ongelezen bericht door BZ'tje »

Het is inderdaad zo dat ik mijn kopje 20 sec. in de magnetron moet zetten...maar echt hinderlijk vind ik het niet, ik pak in de tussentijd de suiker en een theelepeltje en de 20sec. zijn om.
Eigenlijk moet dat niet mogen, dat klopt. :(

mixer
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 mei 2005 23:19

Re: puc

Ongelezen bericht door mixer »

Nou ja, hij gaat uit de handel, maar daarmee is mijn probleem niet opgelost.
Ik heb hem gekocht bij de C1000 en de mijne geeft goede hete koffie alleen is hij opeens vreselijk lawaai gaan maken en na heen en weer geemail en een telefoongesprek blijkt dat het een fabricagefout is en het ligt aan het waterklepje.
Evengoed moet ik alles zelf betalen en de huidige puC kost €59 maar ik ben duurder uit met reparatie en verzendkosten.
Dat mijn garantie verlopen is staat buiten de voorwaarden want ik heb een ondeugdelijk apparaat door fabricagefout en hij is dus ook van eind 2007 nog geen anderhalf jaar heel matig gebruikt.
Klein gezin. Maar men stelt niets bij.
Men haalt nu de PuC's uit de handel en ik begrijp niet waarom men mij geen nieuwe toestuurt.
Nu heb ik AH gemaild omdat ik voor het eerst lees dat hij van AH komt.
Ik baal van zoveel geld, heb nog nooit voor een koffiezetapparaat zoveel geld uitgegeven. En die doen het nog na 40 jaar.

Gesloten