LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanschaf wasdroger

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
clairevanhaut
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jan 2009 09:15

Aanschaf wasdroger

Ongelezen bericht door clairevanhaut »

Onze AEG wasdroger heeft het begeven en nu zijn we op zoek naar een nieuwe. Dit forum doorgestruind en al even in een witgoedwinkel geweest en heb ik geleerd dat AEG niet meer de AEG van vroeger is en is mij aangeraden om een hoger type te kiezen omdat je anders in Electrolux "kwaliteit" terechtkomt..

Dus zijn we serieus aan het zoeken geslagen..

Onze wensen:

label B (event. A, dan krijg je warmtepomp)
uitgestelde start
water event. af kunnen voeren via afvoer
anti kreuk fase of wisselende draairichting van trommel
Niet al te lawaaiig.

De volgende merken komen dan o.i. in aanmerking

Bosch (WTE86320 of 86513)
Miele (T7744C of T8423)

of de warmtepomp drogers van AEG/BOSCH/Miele
Wat zijn daar de gebruikerservaringen van ?


Miele er is geen betere is een slogan, maar is dat zo ?

Bosch ? Wat is daar de kwaliteit van ?

Wie kan mij enig licht brengen : - )

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Aanschaf wasdroger

Ongelezen bericht door kweenie »

Tegenwoordig is het inderdaad zo dat Electrolux 'hernoemd' is naar Aeg. De goedkopere Aeg series zijn dus inderdaad wat vroeger onder de naam Electrolux werd verkocht. Maar in het algemeen zijn de 'echte' Aeg apparaten nog wel te herkennen aan bv. een hogere serienummer reeks.

Ik weet niet hoeveel geld je hebt en hoe vaak je de droger gebruikt, maar als dat redelijk vaak is, dan zou ik sowieso een A-label droger kopen. De totale besparing is vaak groter dan de meerkosten. Die zijn er tegenwoordig steeds meer. Aeg en Blomberg waren de eersten daarmee, maar nu hebben de meeste fabrikanten er wel een. Ik heb een Aeg warmtepompdroger en die doet het prima. Inclusief uitgestelde start, water af kunnen voeren via afvoer, anti kreuk fase en wisselende draairichting van trommel. Hij is niet extreem stil, maar ook zeker niet lawaaieriger dan een gemiddelde goede droger, en volgens mij zijn ze tegenwoordig ook nog stiller gemaakt. En volgens mij is het ook wel betere kwaliteit dan Electrolux...

Maar ik weet niet hoe deze zich verhoudt tot A-drogers van Miele of Bosch. Die waren er toen nog niet...

clairevanhaut
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jan 2009 09:15

Re: Aanschaf wasdroger

Ongelezen bericht door clairevanhaut »

hoi Kweenie

welk type heb jij ? die sensidry 59840 ?

Toolboy

Re: Aanschaf wasdroger

Ongelezen bericht door Toolboy »

Een hele goede optie is het merk asko.
Is super van kwaliteit .

Groet T

clairevanhaut
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jan 2009 09:15

Re: Aanschaf wasdroger

Ongelezen bericht door clairevanhaut »

intussen hebben we een mooie aeg warmtepomp droger aangeschaft..Wel prijzig maar gezien ons droog-gedrag hebben we hem er snel uit.

DikkeBertha
Berichten: 134
Lid geworden op: 19 nov 2006 20:08

Re: Aanschaf wasdroger

Ongelezen bericht door DikkeBertha »

Vorige week heb ik ook een nieuwe droger aangeschaft. Ik wilde een warmtepomp droger, dus dan heb je keus uit AEG, Bosch, Miele, Siemens en Blomberg. Blomberg was geen optie, AEG komt er bij ons niet meer in (inderdaad twijfelachtige kwaliteit en dito service), de Miele vond ik te duur (rond 1.400 euro). Blijft over Bosch en Siemens en dat zijn eigenlijk dezelfde machines. Nadeel van beide is dat je met je bakje condenswater kan gaan lopen (dus geen afvoer via een slangetje) en dat de draairichting van de trommel niet varieert, waardoor je was in elkaar kan draaien en het drogen minder goed gaat.

Uiteindelljk ben ik uitgekomen op een label-B droger (dus geen warmtepomp), namelijk de Miele T7744C voor iets meer dan 700 euro.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Aanschaf wasdroger

Ongelezen bericht door kweenie »

Sorry voor de late reactie, ik heb de 59800, de voorganger van de 59840. Volgens mij ongeveer de zelfde functies, maar de 59840 is iets ruimer.

Bevalt prima, vooral dat je hem aan kunt sluiten op een afvoer, zodat je niet steeds het condensbakje hoeft te legen, vind ik een grote vooruitgang t.o.v. mijn vorige droger. En de wisselende draairichting vond ik wel een belangrijk punt.

Eigenlijk zijn er twee nadelen. Het apparaat is erg zwaar (iets van 60 kg), terwijl gewone drogers heel licht zijn. Logisch, want daar zit ook nauwelijks iets in, alleen een ventilator en een verwarmingselement... Een tweede nadeel is dat er bij de 59800 (en volgens mij ook bij de Siemens) bij de vulopening/deur onderaan een pluizenfilter zit, waar na het drogen dus pluisjes op zitten. Als je de was uit de droger haalt voordat je dit filter schoon hebt gemaakt, dan heb je dus grote kans dat je pluisjes in je was krijgt... Maar wellicht is dit bij de nieuwere versie wel veranderd?

Ik ben in elk geval erg tevreden.

keukenboerin
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jan 2009 16:56

Re: Aanschaf wasdroger

Ongelezen bericht door keukenboerin »

ook wij hebben de aeg sensidry

bevalt zeer goed. Lawaaiig vinden wij hem niet (we hadden hiervoor wel een oud model droger), en die pluizenfilter bij de deur in de rand zit er nog.. dus even aanwennen dat je eerst die schoonveegt..

hij droogt prima, ik heb al diverse programma's geprobeerd. Wat ik ook handig vind is dat ie ook met startuitstel werkt !

Kortom een fijne droger die via internet voor een acceptable prijs te koop is.

en over de twijfelachtige kwaliteit omdat het aeg electrolux is, geldt eigenlijk alleen voor de goedkopere types van AEG. Als je een duurder type neemt dan heb je de "ouderwetse" aeg kwaliteit..

Maar kwalititeit is tegenwoordig niet meer de kwaliteit van vroeger. Ook miele gaat geen 20 jaar meer mee tegenwoordig..

Gesloten