LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEG wasmachine ontploft, wie herkent dit?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: AEG wasmachine ontploft, wie herkent dit?

Ongelezen bericht door plumber »

eigenlijk wel raar hoor dat je je eigen opnieuw
registreerd om je gelijk te halen :shock:

J.Dubbeltje
Berichten: 69
Lid geworden op: 24 nov 2008 17:26

Re: AEG wasmachine ontploft, wie herkent dit?

Ongelezen bericht door J.Dubbeltje »

Die plumber moet niet zijn eigen visie geven ,maar met oplossingen komen.
Ik vind dat AEG over deze negatieve berichtgeving van zijn producten meteen moet reageren en de zaak alleen al voor haar naam zou moet oplossen.
AEG is al zolang in de markt en ik denk zo dat ze dat ook wel willen houden.
De slogan is een Miele gaat langer mee,maar voor de prijs ga ik met AEG in zee.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: AEG wasmachine ontploft, wie herkent dit?

Ongelezen bericht door plumber »

Die plumber geeft niet zijn eigen visie maar die plumber
geeft zijn ervaring weer.De mensen worden in de gebruiksaanwijzing
gewaarschuwd maar daar kijken ze pas naar als het te laat is.
alles moet tegenwoordig vlug vlug gaan en alle appies
moeten het maar doen zoals de mensen willen.Bij sommige
appies moet nou eenmaal meer aandacht aan besteed worden.
Als ik mijn keramische kookplaat uitzet dan weet ik dat er
nog restwarmte inzit en toch verbrand ik af en toe mijn klau ehhh
handen eraan.Is gewoon eigen schuld.Vind het maar raar
hoor dat hij niet meteen koud is kan ik nergens mijn beklag doen.

DesertStorm
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 aug 2008 16:31

Re: AEG wasmachine ontploft, wie herkent dit?

Ongelezen bericht door DesertStorm »

Ik krijg vandaag een brief terug van AEG (Electrolux) of ik bij mijn verzekering wil claimen?
Letterlijk staat er:
Tenzij u ons in het bezit kunt stellen van nadere informatie en/of onderbouwing zullen wij ons standpunt inzake aansprakelijkheid handhaven. Wellicht is het mogelijk deze bij uw verzekering te claimen.
Ik wist niet eens dat ik hun aansprakelijk had gesteld, dacht dat ik beroep deed op de garantie?
Zal wel aan mij liggen dat ik het niet begrijp hoe de vork in elkaar steekt en ondertussen moet ik maar mijn (gezin met 2 kinderen) wassen bij de buren doen (aardig buren trouwens en heeft begrip voor mijn situatie) ?

evertbosch
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2009 17:22

Re: AEG wasmachine ontploft, wie herkent dit?

Ongelezen bericht door evertbosch »

Jaren terug hadden wij een AEG-Turnamat. Spontaan klapte de centrifuge uit elkaar. Kan het hier ook met centrifugeren zijn gebeurd?

Sixtiesfan
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2009 19:08

Re: AEG wasmachine ontploft, wie herkent dit?

Ongelezen bericht door Sixtiesfan »

Bij mijn Miele wasmachine, ook een bovenlader, is (jaren geleden) hetzelfde gebeurd tijdens het centrifugeren. Het eerlijke antwoord vanuit Miele was, dat bij dat type bij volle belading tijdens het centrifugeren door materiaalverzwakking (een soort metaalmoeheid) de trommel zodanig uitzette dat de dekselsluiting het verwarmingselement net aan kon raken en zo doende de hele tromel uit elkaar kon trekken. Ondanks dat de machine bijna 10 jaar oud was heb ik een nieuwe machine bij hun kunnen kopen tegen zowat de inkoopprijs (enkele honderden, toen nog, guldens goedkoper dan de laagste aanbieding in de winkels). Deze machine draait al meer dan 20 jaar nog steeds tot volle tevredenheid. :D

Toolboy

Re: AEG wasmachine ontploft, wie herkent dit?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Wat bij eigen verzekering claimen?? Complete onzin niet in trappen.
Het miele verhaal is helemaal waar en is ook van toepassing in uw geval denk ik.

T

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: AEG wasmachine ontploft, wie herkent dit?

Ongelezen bericht door plumber »

Wasmachine is 1 1/2 jaar oud en dan metaalmoeheid???
Geloof mij nu maar er is niet goed opgelet tijdens het
sluiten van de deksel.
Eerst tijdens het wassen en nu zegt diamond4ever dat de monteur
zegt tijdens het centrifugeren.Hoe weet hij dat?
We worden door de TS in het ootje genomen :wink:

f.bolsius
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 nov 2009 19:26

Re: AEG wasmachine ontploft, wie herkent dit?

Ongelezen bericht door f.bolsius »

In de handel zijn flesjes, potjes, waarmee men vlekken uit kleding kan halen. Deze zijn te koop bij o.a. Kruidvat etc.
Hiermee behandeld men de vlek en laat dat intrekken. Nadien wordt de kleding in de wasmachine gedaan en gewassen. Ik heb in het verleden, tijdens mijn werkzame leven, meegemaakt dat een klant van mij een ontploffing heeft gehad in de wasmachine. Zelfs zo erg dat de badkamer flink was beschadigd. Doordat de vlekoplosser warm werd ging deze verdampen en men vermoed dat b.v. door een schakeling van de maschine een vonkje is ontstaan waardoor de ontploffing tot stand kwam. Is dit hier ook het geval dan dekt in veel gevallen de verzekering (ontploffing) de schade.
Als dit zo is dan dient men een schadeclaim bij de (inboedel)verzekering in te dienen.
Succes!

J.Dubbeltje
Berichten: 69
Lid geworden op: 24 nov 2008 17:26

Re: AEG wasmachine ontploft, wie herkent dit?

Ongelezen bericht door J.Dubbeltje »

Een wasmachine treed nooit zelf in werking als de deksel niet goed is gesloten.
Volgens het consumentenrecht mag je verwachten dat zo'n machine voor een 5á6jaar veilloos mee mag gaan.
Geef dit aan bij winkel waar jij dit product hebt gekocht,ik verwacht dat zij bij een vakbranch zijn aangesloten.
Bij geen gehoor moet je gewoon naar de geschillencommissie gaan van deze branchorganisatie en je klacht neerleggen.
Laat je niet gek maken door negatieve mededelingen buurmans gras is altijd groener(plumber).
Nogmaals met de slogan van AEG die laat je nooit in de steek!
Kom Electrolux groothandel van AEG laat je sterke garantie zien door daadkracht
en laat het niet in de negatieve-reclame opgaan.

Diamond4ever
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 nov 2009 11:48

Re: AEG wasmachine ontploft, wie herkent dit?

Ongelezen bericht door Diamond4ever »


DesertStorm
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 aug 2008 16:31

Re: AEG wasmachine ontploft, wie herkent dit?

Ongelezen bericht door DesertStorm »

Op de bon dat de monteur achterliet waar ik 87 euro moest betalen om te constateren dat het kapot is en niet onder garantie valt, staat letterlijk:
tijdens cf deur van trommel open kompleet gescheurd gebroken
Ik neem aan dat cf (centrifugeren wordt bedoeld).
Plumber, nu je weet dat het tijdens centrifugeren gebeurt is, heb je nog steeds dezelfde standpunt dat het niet aan het apparaat ligt?
Laatst gewijzigd door DesertStorm op 12 nov 2009 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.

f.bolsius
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 nov 2009 19:26

Re: AEG wasmachine ontploft, wie herkent dit?

Ongelezen bericht door f.bolsius »

ALS je zeker weet dat je dat vlekkenspul gebruikt hebt kan het goed zijn dat door de ontploffing opengescheurd is. Dat de monteur schrijft dat het tijdens he centrifugeren open is gescheurd is dan een gissing van hem.
Blijft staan dat je het vlekkenspul MOET hebben gebruikt (of iets dergelijks) om aan te tonen aan de verzekering dat het daardoor kan zijn ontstaan.
Overigens , de wasmachine moet voor meer dan 40 % zijn afgeschreven wil je géén nieuwwaarde krijgen uitbetaald.
Succes.

DesertStorm
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 aug 2008 16:31

Re: AEG wasmachine ontploft, wie herkent dit?

Ongelezen bericht door DesertStorm »

Ik gebruik nooit vlekkenspul in mijn wasmachine. Dat ontploffende wasmachine heb ik ook (eerder) gelezen. Bij mij is de buitenkant van de wasmachine nog volledig goed, daar is helemaal geen schade aan. Zelfs het deksel is mooi gaaf.
Alleen de trommel is in de soep gedraaid.
De monteur van AEG (Eletrolux) is wel een vakman. Dat de trommelklep open kan springen tijdens het centrifugeren, gebeurt weleens, zei hij. Dus mijn geval is niet uniek voor hem.

f.bolsius
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 nov 2009 19:26

Re: AEG wasmachine ontploft, wie herkent dit?

Ongelezen bericht door f.bolsius »

Ja, dan houdt mijn verhaal op.
ALS AEG, c.q. de monteur dit een uniek geval vindt is het zeker zo galant om dit te betalen onder de garantie. Inderdaad zou uw winkelier zich voor u in moeten spannen om dit opgelost te krijgen. Dit is de gene die de machine heeft verkocht en dus direct verantwoordelijk.

Succes.
Groetjes

Toolboy

Re: AEG wasmachine ontploft, wie herkent dit?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Meegelezende te hebben denk ik dat de ts starter voldoende info heeft verkregen.


T

DesertStorm
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 aug 2008 16:31

Re: AEG wasmachine ontploft, wie herkent dit?

Ongelezen bericht door DesertStorm »

Op basis van jullie advies en opmerkingen heb ik een brief samengesteld, waarvoor mijn dank, en deze opgestuurd naar AEG/Electrolux.
Krijg vandaag antwoord terug dat ze geen aanleiding zag om hun standpunt te wijzigen en zegt zelfs dat ik niet bij hun had gekocht terwijl ik een beroep doe op de fabrieksgarantie van 2 jaar.
Ik ben echt ten einde raad!
Zal nooit meer een AEG/Eletrolux apparaat kopen.

zelfvervangen
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 nov 2009 13:27

Re: AEG wasmachine ontploft, wie herkent dit?

Ongelezen bericht door zelfvervangen »

Of de trommelklep zat dicht of hij stond open lees ik hier.

Wat nu als de trommelklep dicht was maar er per ongeluk een stukje was tussen

zat waardoor de trommel tijdens het draaien open ging ?! wie zijn fout is het dan

en is dit te bewijzen door de fabriek?? neen wat die hebben de was niet

onderzocht.

Trek zelf u conclusie :)

DesertStorm
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 aug 2008 16:31

Re: AEG wasmachine ontploft, wie herkent dit?

Ongelezen bericht door DesertStorm »

De monteur van de fabrikant is langs geweest. Die had met een schroevendraaien de klep ‘open’ gemaakt. Die was immers in elkaar gedraaid en kond zonder verder forceren niet open kregen. Dus als er was tussen zat, had die wel opgemerkt en bijgeschreven in zijn bevinding en dat is niet zo.
Hoe dan ook, linksom of rechtsom, bij een deugdelijke wasmachine hoort een trommelklep niet ineens los te kunnen raken tijdens het wassen.

zelfvervangen
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 nov 2009 13:27

Re: AEG wasmachine ontploft, wie herkent dit?

Ongelezen bericht door zelfvervangen »

Meer info zie geschillencomissie.nl

Gesloten