LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tips ‘n Trucs - Een vastlopende PLAYSTATION®3

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
Issy_I
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 dec 2008 05:27

Tips ‘n Trucs - Een vastlopende PLAYSTATION®3

Ongelezen bericht door Issy_I »

Tips ‘n Trucs - Een vastlopende PLAYSTATION®3

Tegenwoordig hoor je steeds vaker dat mensen vastlopers hebben en kapotte PLAYSTATION®3’s. En vaak zal de fout toch bij diegene zelf liggen. Zoals een tijdje geleden bij radar, een jongen zijn PS3™ ging kapot maar hij had de console wel in een kast staan waar de warmte amper weg kon. Raar hoor dat je PS3™ overhit raakt. Ik zou juist zoveel mogelijk proberen om te voorkomen dat er iets met het zwarte pareltje gebeurd. Ook tegen vastlopers doe ik het een en ander. Hieronder daarom een aantal tips die ik zelf toepas en ik vind dat het een positieve uitwerking heeft op de levensduur van mijn zwarte pareltje.

1. Plaats je PLAYSTATION®3 NOOIT in een afgesloten omgeving

Je PS3™ is een uitzonderlijk krachtig stukje hardware en beestachtig krachtige hardware produceerd warmte. Omdat je PS3™ in een kastje te zetten waar het aan elke kant maar 5 of tien centimeter de ruimte heeft en daardoor de warmte niet goed kwijt kan is vragen om problemen. Ik heb het netjes op mijn tv-meubel staan, want zeg nou eerlijk de PLAYSTATION®3 mag gezien worden.

2. Maak je PLAYSTATION®3 geregeld schoon

De PS3™ trekt nog wel eens stof aan en stof is niet goed, haal gewoon 1 keer per 2 weken of vaker een stofzuiger over de luchtroosters van je PLAYSTATION®3. Hou de stofzuiger wel op afstand (ligt eraan hoe krachtig hij is). Voor de 40 gig is er een speciale manier waardoor de ps3 stof zou uitblazen maar ik heb daar persoonlijk de vertrouwen niet zo in. En het feit dat ik een 60 gig heb en de optie hier niet voor is (behalve het onderste boven houden van de PS3™ , waardoor hij ook hard alles eruit blaast) ga ik op deze manieren niet verder in. Voorzichtig stofzuigen lijkt mij nog steeds het best.

3. Schakel het INFORMATION BOARD uit

Toen de INFORMATION BOARD in je XMB werd getoverd, bleek het bij veel spellen vastlopers te veroorzaken. Het zal nu langzamerhand wel opgelost zijn, maar persoonlijk vind ik het toch een nutteloze toevoeging. Voor al je info over de PLAYSTATION®3 moet je sowieso bij ps3clan.nl zijn dat weet iedereen. Dus ga in je XMB naar INFORMATION BOARD, dit staat waar je internetbrowser ook staat en druk op driehoekje. Nu kan je het uitschakelen.

4. Schakel AUTOMATISCH INLOGGEN uit

Het opstarten van ieder hardware kost extra power en het zwarte pareltje heeft al zat te doen tijdens het opstarten dus waarom zou je je PS3™ ook nog een belasten met het onnuttige automatisch aanmelden? Dit belast het alleen maar zwaarder en beter voorkomen dan genezen toch. Hoe meer dingen je laat opstarten met bijv. je pc hoe langzamer het gaat en hoe meer kans op vastlopers. Dus ga in je XMB naar je gebruikersnaam en druk op driehoekje, kies nu AUTOMATISCH INLOGGEN uit.

5. Schakel SCHIJF AUTO-Start uit

Hetzelfde verhaal als hierboven tijdens het opstarten is er genoeg aan het werk in je PLAYSTATION®3 dus waarom extra belasten met een schijf automatisch te laten draaien. Je kan zo zelf bepalen of je nou een game of film wilt (af)spelen of gewoon internetbrowsen. Ga in je XMB naar systeeminstellingen en kies SCHIJF AUTO-START uit.

6. Synchroniseer je trophies voordat je een game afsluit


Ik heb wel eens gehoord dat er mensen zijn die ineens trophies kwijt zijn of iets dergelijks. Of als je PS3™ het om de een of andere wazige reden toch begeeft en je niet de trophies hebben gesynchroniseerd ben je je trophies kwijt. Dus voor de echte trophyhunters onder ons, elke keer voordat ik een game afsluit en ik heb een aantal trophies gehaald ga mijn trophies syncen. Dit doe ik door me aan te melden op PSN en naar mijn vriendenlijst te gaan en dan op mezelf te klikken zodat mijn card geshowed word. Nu worden de trophies geupload naar de SONY® servers en kunnen ze niet meer van je afgepakt worden.

Nou dit waren ze, ik hoop dat je er wat aanhad en je moet natuurlijk helemaal zelf bepalen of je het wilt volgen. Maar bij mij werkt het goed. succes.

henson
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 okt 2008 23:18

Re: Tips ‘n Trucs - Een vastlopende PLAYSTATION®3

Ongelezen bericht door henson »

@ Issy_1:

Tjonge jonge wat een mooi verhaal! En een prachtige lay-out ook nog! Zo professioneel zie je het zelden! Lijkt wel of je in dienst bent van Sony (of ingehuurd) en aan damage control doet!

Maar even serieus: heb je ook tips 'n trucs voor al die mensen op dit forum die geen dummies zijn en toch een defecte PS3 hebben?

-Hoe kunnen ze bijv. hun eigen toestel behouden bij reparatieverzending naar Sony i.p.v. een zgn. refurbished van iemand te ontvangen die altijd oververhit is geweest en nu weer op het punt staan defect te gaan?
-Hoe kunnen ze Sony ervan overtuigen dat [/b]een jaar garantie op een toestel van € 600,-- toch echt te weinig is en dat er buiten die garantietermijn een derde van de aankoopprijs (€200,--) als reparatievergoeding door Sony wordt gevraagd?
-Hoe kunnen ze Sony ervan overtuigen dat een toestel van € 600,-- toch echt verzekerd verzonden moet worden omdat anders het risico van verlies bij verzending voor de klant is en dat Sony die kosten op zich zou moeten nemen omdat zij als producent verantwoordelijk zijn voor alle kinderziektes in dit toestel.
-Hoe kan de koper zien dat het toestel voorzien is van een blu-ray lens die langer meegaat dan de tot nu toe gebruikelijke 14 maanden?

Heb nog wel meer vragen, maar ben vast benieuwd naar je antwoord op deze bovenstaande......want verreweg de meeste klachten op dit forum gaan helemaal niet over het vastlopen van de PS3 maar over compleet defecte toestellen en de Super Slechte Sony Service!

Groet, Henson

Issy_I
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 dec 2008 05:27

Re: Tips ‘n Trucs - Een vastlopende PLAYSTATION®3

Ongelezen bericht door Issy_I »

hey Henson bedankt voor je reactie, ik had zelf een 60 Gb die overhit is geraakt maar dat kwam door mn eigen dikke schuld! ik kreeg de welbekende YLOD........ik had mn verwarming op zn max staan waardoor mn Ps3 dus warme lucht opzoog in plaats van verse koue lucht.. ook stond mn Ps3 dag en nacht aan en gebruikte hem voor alles en nog wat, ik had mn Ps3 letterlijk mishandeld.. dussss

nee ik werk niet voor sony, als je de tekst zou lezen dan had je moeten weten dat dit tekst afkomstig is uit een Ps3 site genaamd Clan.nl

toen mn Ps3 kapot ging na 14 maanden (2 maanden buiten de garantie) had ik sony gebeld en ze deden helemaal niet moeilijk.. het klinkt een beetje raar wat ik nu ga zeggen maar het is wel logish als je ff nadenkt. wanneer jou Ps3 stuk gaat krijg je idd eentje die van iemand anders is geweest.. dus eentje die mischien helemaal verrot is gespeeld bij wijze van spreken....... klinkt erg allemaal, maar het valt reuze mee.. ten eerste krijg je een Ps3 terug die helemaal van top tot teen is gecheckt/nagekeken en getest op duurzaamheid.. alvorens jij een 'gereviseerde' terug krijgt..

mn nieuwe Ps3 maakte al na een paar weken een hoop herrie, had veel vastlopers en dat soor dingetjes.. nu heb ik een 'gereviseerde' die muisstil is, tot nu to geen 1 vastloper duss ik ben hartstikke blij met mn gereviseerde zwarte pareltje en omdat ik weet dat deze door een technische Sonymedewerker van top tot teen is nagekeken en gecheckt op storingen of fouten in de hardware en uiteindelijk gecheckt op duurzaamheid.. een nieuwe ps3 rolt af van een lopendeband, gaat vervolgens in een doos en klaar niks handmatig gecheckt of getest..

trouwens een gereviseerde ziet er gewoon als nieuw uit, verpakt met folie.. gewoon een ziet er fris en nieuw uit

Issy_I
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 dec 2008 05:27

Re: Tips ‘n Trucs - Een vastlopende PLAYSTATION®3

Ongelezen bericht door Issy_I »

aan de ene kant geef ik je ook wel weer gelijk.. een machine van 450 euro (NU) hoort niet na 14 maanden stuk te gaan, maarja een full option machine met de nieuwste snufjes waaronder een blu-ray speler heeft altijd in het begin kinderziektes.. en op de laserproblemen moet sony vindt ik 3 jaar garantie geven net als de RROD met de Xbox360

maar mijn mening is dat een gereviseerde mischien zelfs beter is als een nieuwe.. vandaar dat een 2e 'gereviseerde' Ps3 zelden stuk gaat...

henson
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 okt 2008 23:18

Re: Tips ‘n Trucs - Een vastlopende PLAYSTATION®3

Ongelezen bericht door henson »

@Issy_1:

Bedankt voor je snelle reactie; lees dat je je positieve visie iets hebt bijgesteld, maar:
maar mijn mening is dat een gereviseerde mischien zelfs beter is als een nieuwe.. vandaar dat een 2e 'gereviseerde' Ps3 zelden stuk gaat...
is klinkklare onzin en kun je op dit forum het tegenovergestelde lezen; er zijn zelfs meldingen van mensen die tot twee a drie keer toe een slechte refurbished hebben ontvangen; in mijn geval was ie zelfs DOA! Over slechte service gesproken! Als het een ander, meer "algemeen" product was geweest als bijv. een LCD-tv zouden ze de fabriek allang hebben kunnen sluiten en kocht niemand meer de versie van Sony! Denk ook dat als Nintendo een dergelijke machine op de markt zet het snel is bekeken met het marktaandeel van de PS3! Helaas is de concurrentie nog niet zover....maar in de toekomst wellicht wel en dan zullen de ontevreden Sony klanten wel weten welk systeem ze aanschaffen.......
Overigens je opmerking:
trouwens een gereviseerde ziet er gewoon als nieuw uit, verpakt met folie.. gewoon een ziet er fris en nieuw uit
pikt bijna niemand; stel je eens voor dat ze dat bij auto's deden....je koopt een nieuwe auto, rijdt heel voorzichtig en weinig km's en dan gaat de motor stuk door kinderziektes binnen de garantieperiode.... de garage geeft je dan na een paar weken een afgeragde, andere wagen retour maar euhhhhhhh hij is wel opnieuw gespoten hoor....!!!!! Geen enkel zinnig mens zou dit pikken!

Kortom: Sony Sucks!

Groet, Henson

Issy_I
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 dec 2008 05:27

Re: Tips ‘n Trucs - Een vastlopende PLAYSTATION®3

Ongelezen bericht door Issy_I »

hahaha kijk ik vindt het niet erg dat ik een Ps3 terug heb gekregen die van iemand anders is geweest..zolang hij maar niet weer kapot gaat in 14 maanden.. maar je hebt gelijk oke.. sommigen willen hun eigen Ps3 terug.. maar de game industrie is een andere bizsnes, een game console wordt vaker en intenser gebruikt als een ander electrisch apparaat.. ik geef sony gewoon een 2e kans om hun fout te fixen.. normaal kunnen we met zn alleen een nieuw ps3 eisen of dat de onze gefixed worden. maar waarom dat niet gebeurd is een ander verhaal.

ik heb een paar jaar terug een ongeluk gehad met mn auto (golfje 2)
een vrouw (jawel) keerde met haar auto en ze keek niet of een auto eraan kwam (ik) ik botste frontaal tegenhaar op.. (haar fout dus) niemand gelukkig gewond...... mn auto totallos en zij een beetje blikschade.. wat kreeg ik terug van de verzekering........... 700 euro .. met dat geld kan ik natuurlijk geen ander normale auto kopen maar een rammelbak...

de wereld is onrechtvaardig!! mn ps3 ging stuk, ik kreeg een ander voor in de plek.. 3 jaar garantie op de laser moet kunnen vindt ik van sony.. maar ik iniedergeval ben tevreden als ik gewoon een ander Ps3 ervoor terug krijgt nieuw of gebruikt. als ik maar zo snel mogelijk kan gamen!!!

PS: mijn 60Gb toen ik hem kocht heb ik meteen in de winkel laten verzekeren voor 6 euro p/maand.. zoalng ik die 6 euro p/maand betaal krijg ik zelfs een Ps3 als de mijne over bv 5 jaar stuk gaat!

dus ik raad iedereen aan een verzekeringetje af te sluiten bij aanschaf van een PS3!

SirLucious
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2009 16:08

Re: Tips ‘n Trucs - Een vastlopende PLAYSTATION®3

Ongelezen bericht door SirLucious »

Ik kan leven met een gereviseerde, heb duidelijk gevraagd aan welke eisen moest doen. Ze stellen er dezelfde eisen aan als aan een nieuwe. Ik mag hem ook gelijk retour afzender sturen als hij mij niet bevalt.

Kijk het systeem is natuurlijk niet perfect, maar we hebben het hier inderdaad over een spelcomputer die revolutionair was. Sony heeft bovendien zijn garantie verhoogd tot 2 jaar. Is nog geen 3 jaar, maar het begin is er gemaakt.

De Xbox had een soort gelijke fout, er zat geloof ik een chip in die niet goed functioneerde. Daardoor gingen veel Xboxen kapot, zelfde probleem met de reperaties. Ik weet verder niet veel over de kapotten Xboxen, niet op ingelezen. Maar er gaan dus meer zaken kapot hier. Bovendien zijn de meeste mensen die op dit forum komen niet tevreden over de service die Sony bied. Heb ook al mensen gesproken die prima service van Sony hebben gekregen.

henson
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 okt 2008 23:18

Re: Tips ‘n Trucs - Een vastlopende PLAYSTATION®3

Ongelezen bericht door henson »

@SirLucious:
Sony heeft bovendien zijn garantie verhoogd tot 2 jaar. Is nog geen 3 jaar, maar het begin is er gemaakt.
Kijk, dat is nog eens goed nieuws! Op welke site kan ik dit vinden? En gaat Sony nu alle klanten die reeds € 200,-- hebben betaald dit bedrag terugbetalen?

Ik mag hem ook gelijk retour afzender sturen als hij mij niet bevalt.
Krijgen de mensen in dat geval ook het volledige aankoopbedrag retour van Sony?

Ben benieuwd!



[/quote]

henson
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 okt 2008 23:18

Re: Tips ‘n Trucs - Een vastlopende PLAYSTATION®3

Ongelezen bericht door henson »

Hallo,


Heb naar aanleiding van de mededeling van SirLucious
Sony heeft bovendien zijn garantie verhoogd tot 2 jaar.
met de Sony Playstation helpdesk gebeld (0495 - 574817) en de helpdeskmedewerker Niek van Tilburg bevestigt deze mededeling!

GOED NIEUWS DUS!!!!!!!:

"SINDS BEGIN 2009 GEEFT SONY 1 JAAR EXTRA GARANTIE OP DE PLAYSTATION 3 (DUS IN TOTAAL NU 24 MAANDEN), MENSEN DIE IN HET VERLEDEN REEDS BETAALD HEBBEN VOOR EEN REFURBISHED TOESTEL KUNNEN OOK HUN GELD RETOUR KRIJGEN!"


Wel jammer dat men dit pas na zoveel klachten doet, misschien heeft alle negatieve reclame (en de dalende verkoopcijfers van Sony producten) de directie wakker geschud.

Laat maar horen of men dit ook werkelijk waarmaakt!

Grz. Henson

[/b]

Issy_I
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 dec 2008 05:27

Re: Tips ‘n Trucs - Een vastlopende PLAYSTATION®3

Ongelezen bericht door Issy_I »

dankjewel voor het posten, dit vindt ik heeeeeeeel mooi van sony, voorral voor de mensen die hebben moeten betalen om hun Ps3 gefixed te krijgen... en hun geld terug kunnen krijgen

Xbox360 heeft een faillurrate van 33%.. (meer dan 1 op de 3 gaat stuk) microsoft heeft daarom na vele klachten de garantie met 2 jr verhoogd tot 3 jaar wat natuurlijk ook logisch is met zon hoge percentage

de fallurrate van de Ps3 ligt tussen de 0,02 en 0,2 (1 op de 1000-10.000)

2 jaar is mooi van sony.. dit betekend dus dat ik op mijn gerefurbiched tot oktober nog garantie heb :D (al is mijn ps3 verzekerd)

Issy_I
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 dec 2008 05:27

Re: Tips ‘n Trucs - Een vastlopende PLAYSTATION®3

Ongelezen bericht door Issy_I »

Hallo allemaal :D

Ik ben meer als een half jaar hier niet meer geweest op deze site, maar ik wil gewoon ff melden dat mn 'gereviseerde' Ps3 60Gb model nog steeds leeft en zn ding doet..... Ik ben tot nu toe erg tevreden.

Mn zwarte pareltje doet uitstekend haar werk, en maakt geen overdreven geluiden, integendeel op normale 'koele' omstandigheden is ze muisstil en er komt ook geen overdreven warme lucht van achteren vandaan, zelfs niet na een aantal uur intensief gamen.

Dus dat wilde ik eventjes met jullie delen.

groetjes, Issy

Issy_I
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 dec 2008 05:27

Re: Tips ‘n Trucs - Een vastlopende PLAYSTATION®3

Ongelezen bericht door Issy_I »

Hallo mensen hier ben ik weer!!!!!!!!
dit keer met wat slechter nieuws!!! Mijn 'gereviseerde' Ps3 is overleden... met precies dezelfde probleem namelijk de welbekende YLOD.

Ik weet niet waar ik nu moet beginnen. Ik d8 dat een 'gereviseerd' Ps3 die je terug krijgt nooit meer de YLOD zal krijgen maar kennelijk heeft sony niks geleerd van hun fouten.. ik heb ondertussen het net doorspit en kwam verontrustende feiten tegen die mijn hele kijk naar Sony heeft veranderd.. ik was een trouwe Sony klant vanwege het feit dat het bedrijf uitstekende producten afleverd. maar zelfs een bedrijf als Sony kan wel eens een productie 'foutje' maken dacht ik en dat is heel normaal, maar dit is een hardware fout waar wij als klant helemaal niks aan kunnen doen, de YLOD is een fout wat elke 60 Gb zoiezo op den duur mee te maken zal krijgen. Ik ben telleurgesteld in het feit dat Sony hun fout niet wil erkennen 150/180 euro eisen als je geen garantie meer hebt.. Ze geven je dan een gereviseerde Ps3 terug die uiteindelijk ook de YLOD zal krijgen!.. Ik ben er achtergekomen dat Sony weigert om betere kwaliteit Koelpasta te gebruiken!!

Sony gebruikt sinds begin af aan de goedkoopste troep koelpasta wat in enkele maanden helemaal opdroogt en er ontstaat dan slehte hechting tussen de chips en de warmte geleider.. het probleem blijft gewoon terug komen al betaal je 150 euro voor een reparatie.. je zal uiteindelijk weer gewoon te maken krijgen met de YLOD..
Sony gebruikt niet alleen slechte koelpasta maar brengt die ook op een verkeerde manier aan op de BGA's!!!!!!! die brengen veelste veel koelpasta aan wat resulteerd in een slechte of helemaal geen warmte geleiding omdat de warmtegeleider en de BGA'S nouwelijks bij elkaar raken!!

Sony had dit probleem individueel meteen kunnen oplossen door elke ingestuurd defect Ps3 te voorzien van betere kwaliteit koelpasta en mensen in dienst nemen die weten hoe je koelpasta moet aanbrengen. De bedoeling van koelpasta is dat het zo vlak mogelijk moet zijn en de hele chip (de BGA'S) moet bedekken en een zo dun mogelijk laagje aanbrengen zodat het zo goed mogelijk warmte weg kan want dan krijg je een Ps3 die niet YLODED!!! .

Jammer jammer jammer sony.. ik heb jullie een 2e kans gegeven en die hebben jullie verpest omdat jullie zo gierig zijn en DE GOEDKOOPSTE **** KOELPASTA IN EEN HI-TECH ULTRA MODERN MULTIMEDIA GAMING SYSTEM GEBRUIKEN!!!

600 euro Ps3 gekocht in Oktober 2007
ging kapot in Oktober 2008
kreeg een gereviseerde ervoor terug in januari 2009
en deze is weer kapot gegaan in maart 2010

Menasor-2002
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 apr 2009 00:00

Re: Tips ‘n Trucs - Een vastlopende PLAYSTATION®3

Ongelezen bericht door Menasor-2002 »

Ze worden ook niet voor niks Pleestation genoemd....

De enige goede PS was de oer PS-1 (PSX) PS2 was al slechter PS2Slim drama en PS3 had nooit geboren mogen worden simpel..

Hoop dat je iets beters te pakken krijgt nu :)

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Tips ‘n Trucs - Een vastlopende PLAYSTATION®3

Ongelezen bericht door LeoZ »

@Issy_1::
In jouw post van 20 februari meldde je een vergelijking met een total-loss auto... die vergelijking slaat natuurlijk nergens op!

Koop je wel eens een auto of motor?... na 1,5 jaar een stuk gedraaid motorblok en de dealer repareert het netjes... kom je na een paar dagen terug om de auto of motor op te halen... hee... ik had toch een zwart model... dit is een rode... Ja meneer... we hebben een andere genomen en was slechts 3 jaar oud en daar een nieuw blok onder gemonteerd... nee uw eigen auto/motor is terug naar de fabriek... Daar trapt geen hond in!!

Het is nog steeds van de zotte.. dat indien de PS3 defect raakt, je het repareerde toestel terug krijgt... van een ander!!

Het komt veel voor dat men erg zuinig was op de PS3... geen enkel krasje... en dan later een PS3 terug krijgt die stijf staat van de krassen... jij vindt dat blijkbaar goed... ik niet!!

Jouw 1e topic post was je wel erg positief over de PS3 én Sony... nu niet meer!!
(dus jouw koeling verhaal is wel leuk, maar heeft het ook bij jou geholpen? :mrgreen: )

Maar je hebt toch nog steeds die verzekering die 5 jaar loopt... dat is (volgens jouw verhaal) €6 per maand, €72 per jaar en dat X 5 = € 360,-

Heb je inmiddels de nieuwe (slim) PS3 helemaal (extra) zelf betaald!

Heb je daar wel eens over na gedacht?... vast niet.

De meeste verzekeringen op producten, zoals laptops, PC's, dig. camera's, Tv's, etc... zijn een sigaar uit eigen doos!

Maar in ieder geval: hoop ik voor je dat je de PS3 weer spoedig gerepareerd terug hebt.

klaasvaakje
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 jan 2010 09:59

Re: Tips ‘n Trucs - Een vastlopende PLAYSTATION®3

Ongelezen bericht door klaasvaakje »

Nog een tip: Op youtube kun je prachtige filmpjes vinden hoe je zelf je ps3 kunt repareren :wink:

Darpo
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 mar 2010 23:23

Re: Tips ‘n Trucs - Een vastlopende PLAYSTATION®3

Ongelezen bericht door Darpo »

Dit hoort volgensmij niet bij speelgoed thuis.

Trouwens er zijn oplichters die via internet een Playstation 3 verkopen, en dan is ie kapot.

klaasvaakje
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 jan 2010 09:59

Re: Tips ‘n Trucs - Een vastlopende PLAYSTATION®3

Ongelezen bericht door klaasvaakje »

Grote mensen spelen ook hoor :wink:
En ach, mijn dochter van 3 weet ook precies hoe de ds en de ps3 werkt, dus blijft het speelgoed :)

Gesloten