LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Robotstofzuiger rijdt alleen rechtsaf

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Annetp
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 sep 2014 20:12

Robotstofzuiger rijdt alleen rechtsaf

Ongelezen bericht door Annetp »

Goedenavond, Ik heb een vraag: ik heb op 19-12-2016 een nieuwe robot stofzuiger gekocht van LG via Wehkamp, hij was in de aanbieding van 650 voor 350 euro.
Na vier weken stofzuigen deed hij iets geks: hij ging alleen nog maar rechtsaf.
De procedure van Wehkamp is: klacht indienen en het kapotte product opsturen.
Drie weken later kwam de stofzuiger gerepareerd terug, Wehkamp liet me weten dat het besturingssysteem was vervangen.

Na weer anderhalve week stofzuigen blijkt hij sinds gisteren alleen nog maar linksaf te draaien. Dat lijkt me erg op het eerste defect.
Een mail en een telefoontje naar Wehkamp geeft echter niet de gewenste reactie: ik kan weer een klacht indienen en het product ter reparatie insturen, ik heb echter luid en duidelijk aangegeven dat ik niet voor niets een robotstofzuiger aanschaf: ik heb naast twee grote herdershonden ook nog vijf katten en vier kinderen, een baan van 32 uur en een HBO studie die aandacht vragen: tijd voor dagelijks stofzuigen heb ik niet.

Ik heb al eerder twee andere robot stofzuigers gehad, deze hadden een gemiddelde levensduur van drie jaar, wat ik met mijn intensieve gebruik niet echt slecht vind. Maar een robot voor deze prijs, die meer ter reparatie afwezig is dan dat hij doet waar ik voor heb betaalt, maar vooral de weinig klantvriendelijke reactie van Wehkamp (procedure is opsturen en dan drie weken minimaal wachten) vind ik echt uit de vorige eeuw. Heb ik daar gelijk in? Ik wil wel graag mijn recht weten want echt vertrouwen in deze robot heb ik uiteraard niet meer!
Waar kan ik informatie vinden over wat mijn rechten zijn bij aanschaf van een dergelijke kat in de zak?
Ik hoor dat heel erg graag!
Laatst gewijzigd door Radar op 06 mar 2017 15:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: Robotstofzuiger rijdt alleen rechtsaf

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Goedenavond,

Vervelend dat de stofzuiger wederom een mankement vertoond.
Ik begrijp dat je erg druk bent en dat dit apparaat onmisbaar voor je is.
Zou je ons je gegevens willen toesturen? Dit mag naar [email protected]

Met vriendelijke groet,
Webcareteam Wehkamp

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Robotstofzuiger rijdt alleen rechtsaf

Ongelezen bericht door thecure »

tja als je het zo druk hebt, is het dan geen beter idee om de beesten de deur uit te doen?

Annetp
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 sep 2014 20:12

Re: Robotstofzuiger rijdt alleen rechtsaf

Ongelezen bericht door Annetp »

@Thecure
Dat lijkt mij een niet heel relevant antwoord op mijn vraag, ik koop een product en vraag naar mijn consumentenrechten, wie ben jij om dan over mijn huishouden te oordelen?
Kom liever met een steekhoudend antwoord.

angel1978
Berichten: 10960
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Robotstofzuiger rijdt alleen rechtsaf

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jij komt met je hele huishouden aanzetten en gebruikt je drukte en huisdieren als argument.
Die hebben volgens mij geen enkele invloed op je consumentenrechten, dus of noem ze gewoon niet, of accepteer dat anderen er dan ook op reageren.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Robotstofzuiger rijdt alleen rechtsaf

Ongelezen bericht door berndv »

Annetp schreef:@Thecure
Dat lijkt mij een niet heel relevant antwoord op mijn vraag, ik koop een product en vraag naar mijn consumentenrechten, wie ben jij om dan over mijn huishouden te oordelen?
Kom liever met een steekhoudend antwoord.
wat jij in je huis doet moet je zelf weten. Je rechten staan in het wetboek, en daarbij komt het er in het kort op neer dat je recht hebt op herstel of vervanging, mocht herstel of vervanging niet mogelijk zijn, heb je recht op ontbinding van de overeenkomst.

Op consuwijzer staan je rechten nog iets uitgebreider beschreven en staan mogelijke voorbeeldbrieven die je kunt gebruiken.

Succes met je dieren, kinderen, studie en baan. En stofzuiger.

honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: Robotstofzuiger rijdt alleen rechtsaf

Ongelezen bericht door honda98 »

als je goed door denkt kan je toch tot de ondekking komen dat een robot stof zuiger nooit goed zal werken.
ik heb vele testen gezien van die robot stozuigers van goed koop tot duur. maar geen een kan tegen een gewone stof zuiger op.ik moest al lachen toe ze pas in de mark kwamen en wat ik toen dacht blijkt toch waar te zijn.
er gaat niets boven een gewone stof zuiger. dan kan je beter een werkster het laten doen dat is wel duurder maar het huis word wel schoon vooral als je veel huis dieren hebt is dit heel belanrijk.

BL2
Berichten: 4838
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Robotstofzuiger rijdt alleen rechtsaf

Ongelezen bericht door BL2 »

Wij hebben de kinderen de deur uitgedaan, dat scheeltook een enorme berg troep :D

Je moet het wel extreem druk hebben om niet 5 á 10 minuten per dag zelf te kunnen stofzuigen.

Verder heeft Wehkamp gelijk, gewoon opnieuw aanbieden voor herstel.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Robotstofzuiger rijdt alleen rechtsaf

Ongelezen bericht door kokka »

270 graden rechtsaf is toch ook links haha

A. Smit
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 feb 2016 16:24

Re: Robotstofzuiger rijdt alleen rechtsaf

Ongelezen bericht door A. Smit »

Ik zie dat Wehkamp al reageerde. Vraag ze om voor de reparatieduur een VERVANGENDE robotstofzuiger te sturen. Dan kun je de kapotte in dezelfde doos naar repa sturen. OF, wellicht beter, vraag helemaal nieuwe. Dan kunnen ze op hun dooie gemaakt analyseren waar het met die andere mis is. Zonder je tijd te verzieken.
vrgr AS

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Robotstofzuiger rijdt alleen rechtsaf

Ongelezen bericht door kweenie »

BL2 schreef: Je moet het wel extreem druk hebben om niet 5 á 10 minuten per dag zelf te kunnen stofzuigen.
.
Dat is een dooddoener van jewelste. Iets vergelijkbaar zou je dan kunnen zeggen over vaatwassers, je moet het wel erg druk hebben om niet zelf te kunnen afwassen. Toch zijn er honderdduizenden huishoudens met een vaatwasser.

Een robotstofzuiger is gewoon erg handig en doet ook prima zijn werk. (Vaak zelf beter dan een gewone stofzuiger, vooral bij vloerbedekking of een kleed.) Erg prettig om zo thuis te komen in een schoon huis.

Annetp
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 sep 2014 20:12

Re: Robotstofzuiger rijdt alleen rechtsaf

Ongelezen bericht door Annetp »

Inmiddels heeft Wehkamp de stukke stofzuiger gehouden en heb ik het aankoopbedrag teruggestort gekregen, zodat ik op zoek kan naar een nieuwe robot. E.e.a. Is dus uiteindelijk naar tevredenheid opgelost.
De keuze voor aanschaf van een nieuwe robot en de discussie of je al of niet profijt hebt van zo'n apparaat is volgens mij nogal afhankelijk van waaraan je die vijf minuten per dag wilt spenderen, ik besteed bijvoorbeeld liever de tijd aan mijn kinderen dan aan stofzuigen en dat er hier al zes jaar een robot zijn werk doet geeft mij veel voldoening. Zeker zoals nu, de honden in de rui gaan, merk ik echt dat het voor mij persoonlijk geen overbodige luxe is..... Dan is het natuurlijk wel prettig als je een stofzuiger koopt die het ook doet en niet om de haverklap in reparatie moet.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Robotstofzuiger rijdt alleen rechtsaf

Ongelezen bericht door kweenie »

Mooi dat het zo goed afloopt. Bedankt voor de terugkoppeling daarover. Nu maar weer een Roomba?

Gesloten