LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwaliteit Komo afvalzakken

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Proentje
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jan 2018 08:53

Kwaliteit Komo afvalzakken

Ongelezen bericht door Proentje »

De kwaliteit van KOMO afvalzakken is sterk verslechterd de afgelopen maanden/jaren. De zakken zijn van te dun plastic en scheuren wanneer ze uit de pedaalemmer worden gehaald. Niet op de lassen, maar gewoon daar waar je handen zitten als je ze eruit tilt. Komo heeft een klachten adres, maar daarvoor MOET je wel alles invullen op hun klachtenformulier. Wat nou als je het certificaatnummer niet hebt omdat je de wikkel reeds weggooide?

Zakken zijn slecht.
Klacht deponeren vraagt om aankoop van opnieuw KOMO zakken.
[link door Moderatie verwijderd] voor wie het wil proberen.
Laatst gewijzigd door Radar op 15 jan 2018 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd door Moderator

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Kwaliteit Komo afvalzakken

Ongelezen bericht door Brahms »

Proentje schreef:De kwaliteit van KOMO afvalzakken is sterk verslechterd de afgelopen maanden/jaren. De zakken zijn van te dun plastic en scheuren wanneer ze uit de pedaalemmer worden gehaald. Niet op de lassen, maar gewoon daar waar je handen zitten als je ze eruit tilt. Komo heeft een klachten adres, maar daarvoor MOET je wel alles invullen op hun klachtenformulier. Wat nou als je het certificaatnummer niet hebt omdat je de wikkel reeds weggooide?
Zakken zijn slecht.
Klacht deponeren vraagt om aankoop van opnieuw KOMO zakken.
[link door Moderatie verwijderd] voor wie het wil proberen.
Gewoon in de winkel even het nummer overschrijven, als je het al alle moeite waard vind om te klagen.
Vind je een product niet goed of prettig, koop een ander merk, bv het huismerk van je supermarkt.
Ruim voordeliger, je gooit ze toch maar weg.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kwaliteit Komo afvalzakken

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik herken je klacht overigens niet.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Kwaliteit Komo afvalzakken

Ongelezen bericht door grun »

Ik gebruik ze al jaren en heb er geen klachten over. Ze zijn vrij stevig en wat ik prettig vind, is dat ze als ze net van de rol gescheurd zijn makkelijk te openen zijn. Andere merken zijn veel meer statisch ofzo waardoor de open kant(en) meer aan elkaar kleeft.

Proentje
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jan 2018 08:53

Re: Kwaliteit Komo afvalzakken

Ongelezen bericht door Proentje »

Goh beste mensen. Ik wil er geen moeite voor doen. Daar gaat mijn klacht nu juist over. Alle moeite die een mens moet doen als hij feedback wil geven aan een fabrikant. Ik ga dus niet naar de winkel om een nummer van een wikkel over te schrijven. Ik had overigens niet verwacht dat mijn gegronde klacht op het Radar forum tot strijd zou leiden. Jammer hoor.
(De strijders waren er wel als de kippen bij.) Succes vrienden.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kwaliteit Komo afvalzakken

Ongelezen bericht door Moneyman »

Proentje schreef:Goh beste mensen. Ik wil er geen moeite voor doen. Daar gaat mijn klacht nu juist over. Alle moeite die een mens moet doen als hij feedback wil geven aan een fabrikant. Ik ga dus niet naar de winkel om een nummer van een wikkel over te schrijven. Ik had overigens niet verwacht dat mijn gegronde klacht op het Radar forum tot strijd zou leiden. Jammer hoor.
(De strijders waren er wel als de kippen bij.) Succes vrienden.
Strijd...? :shock: :roll: :shock: :roll:

Je beschrijft een probleem, je krijgt de enige logische oplossing voorgelegd, maar die wil je niet. Tsja. Het komt je niet vanzelf aanrollen...

jij ook succes dan maar, in je strijd met de vuiliszakken.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Kwaliteit Komo afvalzakken

Ongelezen bericht door grun »

Je schrijft 'ze scheuren waar m'n handen zitten'. Dat doet vermoeden dat je vier vingers van elke hand aan weerszijden onder de omgeslagen rand van de zak plaatst om daarna de zak uit de afvalbak omhoog te trekken. Normaal zou dit niet mogen tenzij je misschien lange en/of scherpe nagels hebt?

Zelf vouw ik eerst de randen van de zak weer terug. Dat kan met twee vingers en kost helemaal geen moeite als je bij een hoek begint. Pas de zak uit de bak trekken als alle zijden teruggevouwen zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12325
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kwaliteit Komo afvalzakken

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Proentje schreef:Goh beste mensen. Ik wil er geen moeite voor doen. Daar gaat mijn klacht nu juist over. Alle moeite die een mens moet doen als hij feedback wil geven aan een fabrikant. Ik ga dus niet naar de winkel om een nummer van een wikkel over te schrijven. Ik had overigens niet verwacht dat mijn gegronde klacht op het Radar forum tot strijd zou leiden. Jammer hoor.
(De strijders waren er wel als de kippen bij.) Succes vrienden.
Wat denkt u wat het nut van een klacht is als Komo dit niet kan controleren? Het kan zijn dat er een partij in de handel is terecht gekomen waarvan de kwaliteit niet goed is. Deze partij kan alleen opgespoord worden als er een nummer bekend is. Anders is het zoeken naar een speld in een hooiberg. En als er dan geen andere klachten gemeld worden zal er ook niets mee gedaan worden.

U wilt geen feedback geven, u wilt een klacht indienen. Daar zit een wezelijk verschil tussen.

Mucha

Re: Kwaliteit Komo afvalzakken

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Kwaliteit Komo afvalzakken

Ongelezen bericht door gosewijn »

De strijders waren er wel als de kippen bij.) Succes vrienden.

Nee hoor waren tot nog toe haantjes. Ik zou een advocaatje in de hand nemen ,en advies vragen. :oops: :oops: :roll:

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Kwaliteit Komo afvalzakken

Ongelezen bericht door joep873 »

Proentje schreef:Goh beste mensen. Ik wil er geen moeite voor doen. Daar gaat mijn klacht nu juist over. Alle moeite die een mens moet doen als hij feedback wil geven aan een fabrikant. Ik ga dus niet naar de winkel om een nummer van een wikkel over te schrijven
KOMO is niet de fabrikant , maar een keuringsinstantie.
Bij klachten heeft KOMO dat certificaatnummer nodig om te weten wie de fabrikant van jouw zak was. Voor dat certificaatnummer heb je geen wikkel nodig want dat staat op de zakken gedrukt.

Proentje
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jan 2018 08:53

Re: Kwaliteit Komo afvalzakken

Ongelezen bericht door Proentje »

Dank je wel Joep. Zo is het maar net. Ik heb inmiddels de oude vertrouwde zakken herontdekt. In een gele omzak en met metalen sluitstripjes. Die zijn sterk.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kwaliteit Komo afvalzakken

Ongelezen bericht door Moneyman »

Proentje schreef:Dank je wel Joep. Zo is het maar net. Ik heb inmiddels de oude vertrouwde zakken herontdekt. In een gele omzak en met metalen sluitstripjes. Die zijn sterk.
:shock: herontdekt? zo liggen ze al járen in de winkel.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Kwaliteit Komo afvalzakken

Ongelezen bericht door sjohie »

Moneyman schreef:
Proentje schreef:Dank je wel Joep. Zo is het maar net. Ik heb inmiddels de oude vertrouwde zakken herontdekt. In een gele omzak en met metalen sluitstripjes. Die zijn sterk.
:shock: herontdekt? zo liggen ze al járen in de winkel.
Er zijn volgens mij meer fabrikanten/(huis)merken die de standaard KOMO zak van 60x80 maken, en in een gele verpakking stoppen. Er zijn, lees ik hier, 9 fabrikanten van "de KOMO zak", en een aantal gebruiken gele wikkels, ipv een gele zak. Met enige fantasie kan ik me indenken dat je zo de verkeerde pakt in een supermarkt.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Kwaliteit Komo afvalzakken

Ongelezen bericht door renewouters »

Mucha schreef:Ik zou willen dat ik mijn vuilniszakken gewoon in de supermarkt kon kopen.
Hier in het centrum moet je speciale vuilniszakken kopen op het gemeentehuis. En die kosten 12 euro 50 voor 10 zakken.
In andere steden betaal je dan waarschijnlijk weer meer aan gemeentebelastingen die worden gebruikt voor het ophalen van het huisvuil.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Kwaliteit Komo afvalzakken

Ongelezen bericht door gosewijn »

Eh. we hebben het niet over vuilniszakken , maar over pedaalemmer zakken. is volgens mij een groot verschil.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kwaliteit Komo afvalzakken

Ongelezen bericht door Moneyman »

sjohie schreef:Er zijn volgens mij meer fabrikanten/(huis)merken die de standaard KOMO zak van 60x80 maken, en in een gele verpakking stoppen. Er zijn, lees ik hier, 9 fabrikanten van "de KOMO zak", en een aantal gebruiken gele wikkels, ipv een gele zak. Met enige fantasie kan ik me indenken dat je zo de verkeerde pakt in een supermarkt.
Waarom zou dat dan "een verkeerde" zijn?

Gesloten