LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechtste beurt Braun organisatie

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
m.conings
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2018 12:47

Slechtste beurt Braun organisatie

Ongelezen bericht door m.conings »

Slechtste service die je maar kunt bedenken van de Braun organisatie.
Aankoop ORAL-B PRO.7000 9-2-2017. Defect en ingeleverd via de winkel van BCC 7-10-2019. Via BCC reparatie kosten offerte ontvangen.
Ben zéér ontstemd over zulk soort reparatieofferte.
Aankoop: 134,00 €, reparatiekosten van de deze tandenborstel goed 2 1/2 jaar oud 125,76 €.
Geen enkele vorm van empathie/coulance van jullie organisatie mogen ontvangen.
Via BCC en rechtstreeks bij Braun mijn ongenoegen kenbaar gemaakt. Terwijl de reactie van een medewerkster van de service afdeling aangaf; Wat jammer om te horen dat u deze ervaring heeft meegemaakt. Ik kan begrijpen dat u hier niet tevreden mee bent, en ik heb uw feedback hierover dan ook alvast geregistreerd.
(medewerkster Ellen).
Voor mij geen Braun artikelen meer en zeker geen elctrische tandenborstel!

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Slechtste beurt Braun organisatie

Ongelezen bericht door Lowieze »

Tja, als dat nu eenmaal de reparatiekosten zijn. De tandenborstel is ruim 2,5 jaar gebruikt en valt niet meer onder de garantie.
Vindt het een beetje onzinnig om dan te zeggen: voor mij geen Braun artikelen meer.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Slechtste beurt Braun organisatie

Ongelezen bericht door renewouters »

Vrij normaal dat reparatiekosten bij producten in deze prijsklasse (en hoger) relatief hoog zijn. Die producten worden automatisch en ook nog eens in lage lonen landen geproduceerd, maar reparatie vindt in Europa plaats (vraag voor de gein ook eens bij je eigen werkgever wat een uur werk kost, ter relativering). Ieder ander merk zou hetzelfde handelen dus een beetje idioot om te zeggen dat je geen Braun meer koopt hierom.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Slechtste beurt Braun organisatie

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
22 dec 2019 14:15
Tja, als dat nu eenmaal de reparatiekosten zijn. De tandenborstel is ruim 2,5 jaar gebruikt en valt niet meer onder de garantie.
Vindt het een beetje onzinnig om dan te zeggen: voor mij geen Braun artikelen meer.

Dat laatste ben ik met je eens. Ik gebruik al tientallen jaren elektrische tandenborstels van Braun (heb nu zelfs exact dezelfde als TS gekocht in november 2014) en er is er nog nooit eentje kapot gegaan.

Ik zou eigenlijk wel willen weten wat er precies kapot is gegaan. Wordt hij bijv. niet meer opgeladen?

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Slechtste beurt Braun organisatie

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik heb een keer een Braun tandenborstel gehad die na bijna een jaar de geest gaf. Gemeld bij Oral-B, ik mocht de tandenborstel gratis opsturen en kreeg netjes een nieuwe toegestuurd.
Dus van een slechte service kan ik niet spreken.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechtste beurt Braun organisatie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

m.conings schreef:
22 dec 2019 13:28
Slechtste service die je maar kunt bedenken van de Braun organisatie.
Aankoop ORAL-B PRO.7000 9-2-2017. Defect en ingeleverd via de winkel van BCC 7-10-2019. Via BCC reparatie kosten offerte ontvangen.
Ben zéér ontstemd over zulk soort reparatieofferte.
Aankoop: 134,00 €, reparatiekosten van de deze tandenborstel goed 2 1/2 jaar oud 125,76 €.
Buiten de garantie en zonder te weten wat er aan de hand is kan ook niet aangegeven worden of het artikel non conform was, of dat de schade door eigen schuld is ontstaan.
m.conings schreef:
22 dec 2019 13:28
Geen enkele vorm van empathie/coulance van jullie organisatie mogen ontvangen.
Zo groot is mijn bedrijf ook weer niet om het een organisatie te noemen. Maar als het u blij maakt wil ik best wel even sorry zeggen.
m.conings schreef:
22 dec 2019 13:28
Via BCC en rechtstreeks bij Braun mijn ongenoegen kenbaar gemaakt. Terwijl de reactie van een medewerkster van de service afdeling aangaf; Wat jammer om te horen dat u deze ervaring heeft meegemaakt. Ik kan begrijpen dat u hier niet tevreden mee bent, en ik heb uw feedback hierover dan ook alvast geregistreerd.
(medewerkster Ellen).
Voor mij geen Braun artikelen meer en zeker geen elctrische tandenborstel!
Wat had u dan voor oplossing willen hebben?

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Slechtste beurt Braun organisatie

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Inderdaad netjes dat je zonder gedoe een nieuwe krijgt.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Slechtste beurt Braun organisatie

Ongelezen bericht door 16again »

m.conings schreef:
22 dec 2019 13:28
Aankoop: 134,00 €, reparatiekosten van de deze tandenborstel goed 2 1/2 jaar oud 125,76 €.
Als de reparatiekosten de aankoopprijs zo dicht benaderen, behoort wat mij betreft het advies te zijn dat vervanging beter is dan reparatie

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Slechtste beurt Braun organisatie

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Zo hé die vraagt wel de hoofdprijs voor deze OralB (ik heb er in 2014 € 149,- voor betaald) https://www.bol.com/nl/p/oral-b-smartse ... 030329512/

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Slechtste beurt Braun organisatie

Ongelezen bericht door moederslink »

m.conings schreef:
22 dec 2019 13:28
(...)
Voor mij geen Braun artikelen meer en zeker geen elctrische tandenborstel!
Waarom niet? U heeft er bijna 3 jaar mee kunnen poetsen en ik neem aan minimaal 2x per dag.
Dat is dan toch een prima product?
Dat mag dan toch ook wel na bijna 3 jaar afgeschreven zijn?

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slechtste beurt Braun organisatie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En wie weet hoeveel personen dat ding dagelijks gebruikt hebben. Maar er zal vast vanaf het begin een gebrek aan zijn geweest.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Slechtste beurt Braun organisatie

Ongelezen bericht door crazyme »

m.conings schreef:
22 dec 2019 13:28
Geen enkele vorm van empathie/coulance van jullie organisatie mogen ontvangen.
Welke vorm van empathie had u verwacht dan ?

Had u een rouwkaart verwacht omdat uw tandenborstel was overleden ?
Of had u geestelijke ondersteuning gewenst voor de verwerking van het verlies.

Kom op zeg, een tandenborstel is stuk na 2,5 jaar gebruik. Een tandenborstel.
Een stuk plastic met een motortje.

En u vraagt om empathie ?
Wat jammer om te horen dat u deze ervaring heeft meegemaakt. Ik kan begrijpen dat u hier niet tevreden mee bent, en ik heb uw feedback hierover dan ook alvast geregistreerd.
U denkt toch niet echt dat een medewerker dat ook meent ? Dat is aangeleerd gedrag om te voorkomen dat de klant gaat klagen over het gebrek aan empathie wanneer ze hun zin niet krijgen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Slechtste beurt Braun organisatie

Ongelezen bericht door renewouters »

Lady1234 schreef:
22 dec 2019 21:48
En wie weet hoeveel personen dat ding dagelijks gebruikt hebben. Maar er zal vast vanaf het begin een gebrek aan zijn geweest.
Ik neem aan dat iedereen het dagelijks gebruikt. Maar op basis waarvan concludeer je dat er vast vanaf het begin een gebrek is geweest?

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slechtste beurt Braun organisatie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat kan toch niet anders, omdat hij al na bijna drie jaar de geest geeft? Tandenborstels moeten toch veel langer mee gaan? :twisted:

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Slechtste beurt Braun organisatie

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik had een goedkope van Kruidvat. Voor een habbekrats heb ik daar een jaar of tien mee gepoetst. Inmiddels poets ik alweer een jaar of vier met de tweede.
Maar ja, zo'n goedkoop ding heeft geen timer, alarm als je te hard drukt, of een app die aangeeft waar je moet poetsen. Dat moet je allemaal zelf doen. (Tien jaar lang :mrgreen:)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Slechtste beurt Braun organisatie

Ongelezen bericht door moederslink »

Sta je dan ook op één been te poetsen?
Een geweldige evenwichtsoefening voor de wat ' oudere ' mens tijdens het poetsen.... doen! 👍

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Slechtste beurt Braun organisatie

Ongelezen bericht door Revoked »

Hier hebben we maar liefst 10(!) van die elektrische borstels. En er zijn er al net zoveel stuk gegaan. Voornamelijk omdat de badkamertegels redelijk destructief van aard zijn. Eentje is getest door Colossus, een kruising Bordeaux en Rottweiler. Die vond om een vreemde reden de OralB tandpasta erg, erg lekker. Dat daaronder nog een poetsapparaat zat, boeide em niet zo.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechtste beurt Braun organisatie

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
22 dec 2019 18:13
m.conings schreef:
22 dec 2019 13:28
Aankoop: 134,00 €, reparatiekosten van de deze tandenborstel goed 2 1/2 jaar oud 125,76 €.
Als de reparatiekosten de aankoopprijs zo dicht benaderen, behoort wat mij betreft het advies te zijn dat vervanging beter is dan reparatie
Nergens blijkt uit of dat advies wel of niet gegeven is. En gezien de casus kan iedereen die keus ook vrij makkelijk zelf maken...

Gesloten