LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Partner Bol.com levert bestelling niet
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 03 sep 2020 14:05
Partner Bol.com levert bestelling niet
Op 25 augustus 2020 bij Bol.com 2 scheerapparaten besteld van Philips S9000 series prestige model S9820.
Dit zou via een partner van Bol.com uitgeleverd worden op 4 september 2020 voor de prijs van € 154,00.
Op 2 september 2020 krijg ik een mail van Bol.com met de volgende tekst:
"Onlangs heb je via Bol.com een artikel gekocht bij de euroknaller. Deze partner heeft het artikel niet kunnen versturen. Uiterlijk over 3 werkdagen storten we € 308,00 terug."
Bol.com gebeld en aangegeven dat het scheerapparaat type S9820 nog steeds te koop staat op hun site maar nu staat er, wordt geleverd door Bol.com. De partner vermelding is ineens verdwenen.
De klantenservice van Bol.com geeft aan dat ik het scheerapparaat dan op nieuw moest bestellen. Echter is de prijs nu ineens € 229,00 ipv € 154,00 per scheerapparaat. Dat is een verschil van 2x € 75,00 = € 150,00
Toen ik zei dat ze de 2 scheerapparaten toch uit hun voorraad konden leveren gaf ze niet thuis en vermeldde klantenservice dat ik bij de partner De Euroknaller besteld had en die konden niet leveren.
Ik heb toch een overeenkomst gesloten met Bol.com, op de site van Bol.com besteld en een mail ontvangen met de tekst: "Fijn dat je koos voor Bol.com. We gaan direct aan de slag!"
Bol.com heeft het scheerapparaat type S9820 op voorraad, dan moeten ze toch ook uitleveren?
Klantenservice Bol.com zegt dat ze niks voor mij kunnen betekenen. Bol.com kan toch haar verantwoordelijkheid nemen en dit met de Partner regelen en gewoon uitleveren?
Dit zou via een partner van Bol.com uitgeleverd worden op 4 september 2020 voor de prijs van € 154,00.
Op 2 september 2020 krijg ik een mail van Bol.com met de volgende tekst:
"Onlangs heb je via Bol.com een artikel gekocht bij de euroknaller. Deze partner heeft het artikel niet kunnen versturen. Uiterlijk over 3 werkdagen storten we € 308,00 terug."
Bol.com gebeld en aangegeven dat het scheerapparaat type S9820 nog steeds te koop staat op hun site maar nu staat er, wordt geleverd door Bol.com. De partner vermelding is ineens verdwenen.
De klantenservice van Bol.com geeft aan dat ik het scheerapparaat dan op nieuw moest bestellen. Echter is de prijs nu ineens € 229,00 ipv € 154,00 per scheerapparaat. Dat is een verschil van 2x € 75,00 = € 150,00
Toen ik zei dat ze de 2 scheerapparaten toch uit hun voorraad konden leveren gaf ze niet thuis en vermeldde klantenservice dat ik bij de partner De Euroknaller besteld had en die konden niet leveren.
Ik heb toch een overeenkomst gesloten met Bol.com, op de site van Bol.com besteld en een mail ontvangen met de tekst: "Fijn dat je koos voor Bol.com. We gaan direct aan de slag!"
Bol.com heeft het scheerapparaat type S9820 op voorraad, dan moeten ze toch ook uitleveren?
Klantenservice Bol.com zegt dat ze niks voor mij kunnen betekenen. Bol.com kan toch haar verantwoordelijkheid nemen en dit met de Partner regelen en gewoon uitleveren?
-
- Berichten: 12331
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Partner Bol.com levert bestelling niet
U hebt niet bij Bol.com besteld, maar bij een partner van Bol. En dat heeft u gedaan via het platform Bol.com. Het enige waar Bol mee te maken heeft is dat ze verkoopruimte verkopen aan verkopers. De prijzen die deze verkopers vragen staan los van Bol.
Ik heb gezocht op euroknallers bij Bol, maar deze verkoper is niet meer te vinden. Ik weet niet of dit hetzelfde is bedrijf is als euroknallers.nl, maar daar zijn de nodige klachten over te vinden.
Als er een dergelijk groot prijsverschil is, dan heeft dat een reden. In principe kost alles overal hetzelfde. Er kan een paar euro tussen zitten vanwege de marge/kosten, maar een verschil van €75,- op een dergelijk product moet toch wel vraagtekens geven. Of het gaat om grijze import, of het kan simpelweg niet.
Ik vrees dat er niets anders op zit dan elders te gaan kijken.
Ik heb gezocht op euroknallers bij Bol, maar deze verkoper is niet meer te vinden. Ik weet niet of dit hetzelfde is bedrijf is als euroknallers.nl, maar daar zijn de nodige klachten over te vinden.
Als er een dergelijk groot prijsverschil is, dan heeft dat een reden. In principe kost alles overal hetzelfde. Er kan een paar euro tussen zitten vanwege de marge/kosten, maar een verschil van €75,- op een dergelijk product moet toch wel vraagtekens geven. Of het gaat om grijze import, of het kan simpelweg niet.
Ik vrees dat er niets anders op zit dan elders te gaan kijken.
tttlocke
vindt dit leuk
Re: Partner Bol.com levert bestelling niet
NeoDutchio schreef: ↑04 sep 2020 14:02U hebt niet bij Bol.com besteld, maar bij een partner van Bol. En dat heeft u gedaan via het platform Bol.com. Het enige waar Bol mee te maken heeft is dat ze verkoopruimte verkopen aan verkopers.
Het bestelproces vanBol.com voldoet aan de richtlijn :
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verko ... a-internet
en Bol.com laat je braaf allebei de AV voor de koop afvinken.
De "consumentenbond" vindt blijkbaar ook dat je geen rechten jegens Bol.com kan doen gelden
https://www.consumentenbond.nl/online-k ... ia-bol-com
En toch.
Je koopt op de website van Bol.com., je betaalt aan Bol.com, en in soms levert Bol.com ook met een Bol.com doos, Bol.com doet de incasso, maar als er stront aan de knikker is zijn ze niet thuis, en hebben ze geen verplichtingen.
Nu zullen er bij Bol.com wel een legertje advocaten naar de relevante wet- en regelgeving gekeken hebben, en dit solide hebben dichtgetimmerd in de AV, Ik weet echter niet of er ooit een rechter al werkelijk heeft beoordeeld wie de verkoper is in geval van dispuut.
Enfin, ik vind dat de wetgeving wel aangepast mag worden en dat bol.com (en meer soortgelijke firma's) niet álleen als platform maar als de verkoper gezien moeten worden, en dat de consumenten niet het het moeras ingestuurd worden naar de vele duizenden partners met ieder hun eigen voorwaarden.
Re: Partner Bol.com levert bestelling niet
Hoe vaak is gewaarschuwd tegen de partners van Bol maar ook dat Bol zich wel profileert als de verkoper maar geen verantwoordelijkheid neemt. Ik ben inmiddels klaar met een dergelijke partij wiens groei ambitie geen gelijke tred houdt met morele verplichtingen.
Dus: kap met Bol.
En dat daarmee Amazon interessant wordt... Bol heeft de kans gemist om zich onderscheidend en met toegevoegde waarde op te stellen.
Dus: kap met Bol.
En dat daarmee Amazon interessant wordt... Bol heeft de kans gemist om zich onderscheidend en met toegevoegde waarde op te stellen.
Re: Partner Bol.com levert bestelling niet
Helemaal mee eens, en ik vind dat de wet op de consumentenkoop hierop aangepast moet worden. En dat zou een mooie uitdaging zijn voor Radar of een gedreven 2e kamerlidJammer! schreef: ↑13 sep 2020 16:41Hoe vaak is gewaarschuwd tegen de partners van Bol maar ook dat Bol zich wel profileert als de verkoper maar geen verantwoordelijkheid neemt. Ik ben inmiddels klaar met een dergelijke partij wiens groei ambitie geen gelijke tred houdt met morele verplichtingen.
Dus: kap met Bol.
En dat daarmee Amazon interessant wordt... Bol heeft de kans gemist om zich onderscheidend en met toegevoegde waarde op te stellen.
Re: Partner Bol.com levert bestelling niet
Misschien wel iets voor een brillenwinkel, zodat men kan lezen dat het spul niet door Bol verkocht wordt.
NeoDutchio
vindt dit leuk
Re: Partner Bol.com levert bestelling niet
je mist het punt hier.breien schreef: ↑13 sep 2020 17:29Bol.com doet het zeer netjes.TS krijgt het geld retour.
TS heeft bij een partner besteld en de partner heeft de scheerapparaten niet meer op voorraad. Dat bol.com de scheerapparaten nog wel op voorraad heeft doet niet ter zake. Er was een goede reden om de producten bij een partner in plaats van bij bol.com zelf te bestellen.
Je koopt op de website van Bol.com, je betaalt via Bol.com, eventueel stuurt Bol. com een koerier en wordt het geleverd in een Bol.com doos. Bol.com doet de incasso indien nodig. Als er echter een probleem is dan heeft Bol.com 0,0 verplichtingen en ligt alles bij de partner, en gelden zijn voorwaarden die anders zijn dan die van Bol.com.
Re: Partner Bol.com levert bestelling niet
En dat staat allemaal vermeld. Niemand is verplicht om bij een partner te kopen.
Annemieke67
vindt dit leuk
J. Deltoer
vindt dit leuk
Re: Partner Bol.com levert bestelling niet
Zeker, als men slechtziend is, kan een bril helpen de toelichting die bij een verkoper staat te lezen. En dan weet men waar men aan toe is.
Dus actie vande brillenwinkel.
-
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Partner Bol.com levert bestelling niet
Alsof de TS nog terugkomt na tien dagen, met zijn ongeschoren gezichtje.
Re: Partner Bol.com levert bestelling niet
De ACM is toch ook niet te spreken over de onduidelijkheid over "partners" van bol.com, blijkt uit dit bericht van de NOS.