Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
geertschenk
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 dec 2018 16:07

Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Ongelezen bericht door geertschenk »

Bij wish site zijn zeer veel artikelen te koop tegen "spotprijzen. Kwaliteit zeer slecht . Meestal Chinees.
Bijv: Casio horloge 6 Euro. Namaak dus, M.I. verboden.

Ik bestelde het om eens te kijken of het nep was. Het pakketje kwam. Mooi doosje, maar leeg!
Klantenservice is voorgeprogrammeerd. Antwoord krijg je niet. Steeds doorgeschakeld en weer zo'n voorgeprogrammeerde tekst.
Voor die paar euro die ik betaald heb, stopte ik met deze ellende.
Kijk ook uit als je een product bekijkt. Ernaast staat een grote balk met 'Koop nu'.
Als je daarop (per ongeluk) op klikt zit het in de winkelwagen en krijg je er niet meer uit.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Hoi, je stelling klopt! De kwaliteit van Wish is te mooi om waar te kunnen zijn, Als je iets koopt, kijk dan eerst op google en neem dan pas een besluit tot een aankoop. Wish staat er om bekend dat ze rotzooi of namaakzooi verkopen.

Meer info over Wsh:https://en.wikipedia.org/wiki/Wish_(platform)


Er is vaker slecht nieuws geweest over Wish:

webwinkels-f69/is-webshop-wish-betrouwbaar-t173989.html
https://opgelicht.avrotros.nl/forum/web ... 26295.html
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/w ... 7189b6a547
https://www.ervaringen.nl/wish.com
https://nl.trustpilot.com/review/www.wish.com

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wish is een Chinese website, geen wonder dat je spullen uit China krijgt. Gelukkig wordt de consument aan alle kanten beschermd, dus simpelweg even een deurwaarder op zijn fietsje naar China laten gaan en alles komt goed.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik moet toch heel eerlijk zeggen dat ik nog nooit een probleem met Wish heb gehad. En ik bestel dan misschien 1 of 2 keer iets per jaar.

Arizonakid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Natuurlijk is het Chinese zooi, maar lege doosjes versturen doen ze niet. Als er op dat doosje stond dat de inhoud een horloge was, zal dat wel ergens tijdens de reis verdwenen zijn.

sake1987

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Ongelezen bericht door sake1987 »

Arizonakid schreef:
05 apr 2021 14:25
Natuurlijk is het Chinese zooi, maar lege doosjes versturen doen ze niet. Als er op dat doosje stond dat de inhoud een horloge was, zal dat wel ergens tijdens de reis verdwenen zijn.
Maar een verdwenen Casio van 6 euro lijkt me geen kwade opzet.
Andere vraag? Is TS niet strafbaar door bewust een nep artikel te kopen en te importeren?

marnix
Berichten: 811
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Ongelezen bericht door marnix »

sake1987 schreef:
05 apr 2021 14:52
Arizonakid schreef:
05 apr 2021 14:25
Natuurlijk is het Chinese zooi, maar lege doosjes versturen doen ze niet. Als er op dat doosje stond dat de inhoud een horloge was, zal dat wel ergens tijdens de reis verdwenen zijn.
Maar een verdwenen Casio van 6 euro lijkt me geen kwade opzet.
Andere vraag? Is TS niet strafbaar door bewust een nep artikel te kopen en te importeren?
Ik vermoed dat een "nepper" kopen niet strafbaar is, edoch ik ben geen expert.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het is wel strafbaar als je ze voor de handel koopt. Meerdere tegelijk bijvoorbeeld. Hier zal de douane ook tegen optreden.

Chrisstern
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2021 10:42

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Ongelezen bericht door Chrisstern »

Ik kan mij totaal niet vinden in de negatieve reacties over Wish.
Ik koop er al jaren en heb nog nooit een probleem gehad met de klantenservice.
Als een artikel niet naar wens is heb ik altijd mijn geld terug gehad en kon het artikel weg gooien.
Alijd een goede reactie van de klantenservice.
Ja sommige artikelen zijn nep maar dat weet je vooruit als je bij Wish of alieexpress koopt.
Advertentie, s zijn vaak misleidend. Maar ff door zoeken dan weet je dat.
Gr een blije Wishkoper

Teunbosseman
Berichten: 4359
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

geertschenk schreef:
04 apr 2021 17:57
Bij wish site zijn zeer veel artikelen te koop tegen "spotprijzen. Kwaliteit zeer slecht . Meestal Chinees.
Bijv: Casio horloge 6 Euro. Namaak dus, M.I. verboden.

Ik bestelde het om eens te kijken of het nep was. Het pakketje kwam. Mooi doosje, maar leeg!
Klantenservice is voorgeprogrammeerd. Antwoord krijg je niet. Steeds doorgeschakeld en weer zo'n voorgeprogrammeerde tekst.
Voor die paar euro die ik betaald heb, stopte ik met deze ellende.
Kijk ook uit als je een product bekijkt. Ernaast staat een grote balk met 'Koop nu'.
Als je daarop (per ongeluk) op klikt zit het in de winkelwagen en krijg je er niet meer uit.

Hier ook bijna alleen maar goede ervaringen met Wish. Die problemen welke er waren werden via de autobot opgelost middels wish credit.
Als je iets in je winkelwagen hebt liggen en toch niet wilt hebben dan dien je het aantal op 0 te zetten. Dan verdwijnt deze uit je winkelwagen.

Karel123##
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 aug 2020 11:43

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Ongelezen bericht door Karel123## »

Ach ja Wish, ook ik heb eens een blouse besteld en betaald. Na een maandje wachten nog maar eens contact met ze opgenomen. Ging allemaal heel moeizaam. Plotseling waren ze alles kwijt, helaas........ik kon een overschrijving naar ze verzenden. Ze zouden er achteraan gaan. Om een lang verhaal kort te maken, geloof dat die blouse nog gemaakt moet worden na een dik half jaar :lol: Als het te mooi lijkt om waar te zijn......Hoop dat ze van het geld een ijsje hebben kunnen kopen :D

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Ongelezen bericht door Petra1987 »

NeoDutchio schreef:
05 apr 2021 12:16
Wish is een Chinese website, geen wonder dat je spullen uit China krijgt. Gelukkig wordt de consument aan alle kanten beschermd, dus simpelweg even een deurwaarder op zijn fietsje naar China laten gaan en alles komt goed.
Wish is een Amerikaanse website. Ik dacht zelf ook dat deze uit China kwam:

https://en.wikipedia.org/wiki/Wish_(platform)

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ze verkopen anders bijna alleen maar Chinese zooi.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Ongelezen bericht door sylvesterb »

juliomariner schreef:
10 apr 2021 15:33
Ze verkopen anders bijna alleen maar Chinese zooi.
Dat is vreemd voor een bedrijf uit China....

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Ongelezen bericht door juliomariner »

Met amerikaanse achtergrond, wijsneus

rvjapio
Berichten: 994
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Ongelezen bericht door rvjapio »

Wat een commentaren weer door mensen die waarschijnlijk nog nooit wat bij Wish hebben gekocht. Inmiddels draag ik een uitstekende kwaliteit coltrui van Wish waarvan ik drie weken na bestelling een mail kreeg dat 'ie in Shandong China lag. Exact een week later werd hij keurig bezorgd op mijn huisadres.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

rvjapio schreef:
10 apr 2021 17:09
Wat een commentaren weer door mensen die waarschijnlijk nog nooit wat bij Wish hebben gekocht. Inmiddels draag ik een uitstekende kwaliteit coltrui van Wish waarvan ik drie weken na bestelling een mail kreeg dat 'ie in Shandong China lag. Exact een week later werd hij keurig bezorgd op mijn huisadres.
Wat heeft het een met het ander te maken? Dat u een goede aankoop gedaan hebt wil niet zeggen dat alles goed gaat. China staat nu niet bepaald bekend om de goede kwaliteiten, maar wel om de lage prijs en het namaken van goederen (tot het C E keurmerk toe).

sake1987

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Ongelezen bericht door sake1987 »

NeoDutchio schreef:
10 apr 2021 17:17
rvjapio schreef:
10 apr 2021 17:09
Wat een commentaren weer door mensen die waarschijnlijk nog nooit wat bij Wish hebben gekocht. Inmiddels draag ik een uitstekende kwaliteit coltrui van Wish waarvan ik drie weken na bestelling een mail kreeg dat 'ie in Shandong China lag. Exact een week later werd hij keurig bezorgd op mijn huisadres.
Wat heeft het een met het ander te maken? Dat u een goede aankoop gedaan hebt wil niet zeggen dat alles goed gaat. China staat nu niet bepaald bekend om de goede kwaliteiten, maar wel om de lage prijs en het namaken van goederen (tot het C E keurmerk toe).
Ben anders zeer tevreden over mijn I Phone 11 en mijn Nike hardloop schoenen ook mijn paracetamol werkt prima, allemaal uit China.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sake1987 schreef:
10 apr 2021 17:45
NeoDutchio schreef:
10 apr 2021 17:17
rvjapio schreef:
10 apr 2021 17:09
Wat een commentaren weer door mensen die waarschijnlijk nog nooit wat bij Wish hebben gekocht. Inmiddels draag ik een uitstekende kwaliteit coltrui van Wish waarvan ik drie weken na bestelling een mail kreeg dat 'ie in Shandong China lag. Exact een week later werd hij keurig bezorgd op mijn huisadres.
Wat heeft het een met het ander te maken? Dat u een goede aankoop gedaan hebt wil niet zeggen dat alles goed gaat. China staat nu niet bepaald bekend om de goede kwaliteiten, maar wel om de lage prijs en het namaken van goederen (tot het C E keurmerk toe).
Ben anders zeer tevreden over mijn I Phone 11 en mijn Nike hardloop schoenen ook mijn paracetamol werkt prima, allemaal uit China.
Goederen bestemd voor de Europese markt moeten een keurmerk hebben. Dergelijke merkproducenten gooien natuurlijk geen rommel op de markt en hebben hun eigen kwaliteitscontroles. Mar daar gaat dit topic niet over. Ga je echter zelf bestellen bij een Ali, Wish, DHgate of wie dan ook, dan heb je de zekerheid niet van het keurmerk, dan weet je ook niet welke materialen gebruikt zijn en weet je dus ook niet wat je kan ontvangen. Voorbeelden te over dat een ontvangen artikel totaal niet lijkt op wat er aangeboden is.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Ongelezen bericht door Moneyman »

sake1987 schreef:
10 apr 2021 17:45
Ben anders zeer tevreden over mijn I Phone 11 en mijn Nike hardloop schoenen ook mijn paracetamol werkt prima, allemaal uit China.
De vraag is niet of het uit China komt, maar via welke kanalen je het koopt. Het maakt nogal wat uit wat voor paracetamol je slikt, om maar eens wat te noemen.

Gesloten