LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie bij LIDL

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.

Is deze vraag eerder aan de orde geweest

LIDL garantie afwijzing na één maand
0
Geen stemmen
Ben ik verpicht de garantie met de fabrikant te regelen.
2
100%
 
Totaal aantal stemmen: 2

groen2
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 feb 2006 09:35

Garantie bij LIDL

Ongelezen bericht door groen2 »

Mag Lidl garantie (2 maanden oude elektr.onderdeken en of een TV app.)afwijzen met de mededeling:U moet zelf de garantie regelen met de fabriKant in WINSCHOTEN!!!!!!!.Die na telef.kontakt zegt:STUUR HET MAAR NAAR ONS OP DAN ZULLEN WIJ DE ZAAK BEKIJKEN!!!
IS DIT NIET IETS WAT LIDL ZELF MOET DOEN???
HOE MOET IK EEN TV NAAR WINSCHOTEN KRIJGEN???en wat gaat me dat niet kosten??

Pieter

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Garantie bij LIDL

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Volgens mij is de Lidl inderdaad verantwoordelijk in deze kwestie aangezien zij het apparaat verkopen. Ze kunnen wel proberen je af te schuiven, maar dat moet je niet accepteren.

Maar even off the record, wie koopt er een tv bij de Lidl? Je koopt toch ook geen zakdoeken bij de Mediamarkt?

groen2
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 feb 2006 09:35

Re: Garantie bij LIDL

Ongelezen bericht door groen2 »

Vandaag de dag kan men overal van alles kopen Supermarkts ,Doe het zelf zaken,Tuincentra. niemand is vies van iets verkopen met winst.Ik schakel daar ook mediamarkt en correct enz.onder.Het neemt niet weg dat de leverancier z'n verplichtingen moet nakomen.
M.i.doet lidi dat niet .DE VRAAG IS WAT IS ER AAN TE DOEN WANNEER LIDL BIJ ZIJN STANDPUNT BLIJFT .iK HEB EEN RECHTSBIJSTAND VERZEKERING; ECHTER DIE WIL SLECHTS IN AKTIE KOMEN BOVEN EEN BEDRAG VAN 175 EURO(ook weer zoiets vreemds)Het gaat mij niet zozeer om het aanschaffingsbedrag van de deken (19.90 euro)maar meer om de ongeíteresseerde behandeling van de lidl.
Ik kan naar de rechter gaan hetgeen een veelvoud aan kosten gaat opleveren.Misschien de ombudsman,maar die gaat volgens mij niet naar de rechter.Het is de onmacht die mij dwars zit.Een organisatie zoals RADAR zou hier op in moeten springen

forrelletje
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:54

Re: Garantie bij LIDL

Ongelezen bericht door forrelletje »

Volgens mij staat er boven de apperaten een mededeling dat je voor garantie de leverancier moet benaderen.Is altijd bij de Lidl

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Garantie bij LIDL

Ongelezen bericht door angel1978 »

Print de wet uit die dit betreft:

kijk maar even op www.staiksterk.nl ( heb 'm zo niet paraat )

en duw die onder de neus van de filiaalleider.

Een winkel is aan te spreken op de spullen die zijn gekocht.
Dit is per wet geregeld en zij moeten dit weer bij de leverancier zien te krijgen.

Terug naar de Lidl dus en niet laten afschepen !

groen2
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 feb 2006 09:35

Re: Garantie bij LIDL

Ongelezen bericht door groen2 »

LIDL IS NIET TE VERMURWEN.MEN VERWIJST NAAR EEN BORDJE IN DE ZAAK WAAROP STAAT BINNEN 1 MAAND RUILEN OF GELD TERUG MET HET MONDELINGE ADVIES KONTAKT OP TE NEMEN MET DE FABRIKANT VIA EEN TELEF.NR.
HET MAAKT NIET UIT HOE GROOT OF ZWAAR HET ARTIKEL IS DE KLANT MOET ZELF MAAR ZIEN HOE HIJ HET ARTIKEL BIJ DE FABRIKANT KRIJGT.
IN MIJN GEVAL IS DIT OP LATEN STUREN NAAR WINSCHOTEN.
DE KOSTEN DAARVAN DEKKEN DE LADING NIET DUS MOET IK MIJN VERLIES MAAR NEMEN.IN DIT GEVAL IS HET GEEN GROOT BEDRAG .
INTUSSEN STAAT LIDL MIJ GEWOON UIT TE LACHEN.ZEER FRUSTREREND.!
hET HAD ERGER GEKUNT B.V. MET EEN TELEVIE OF IETS DERGELIJKS;HET IS TOCH VAN DE GEKKE DAT ZO IETS MOGELIJK IS.
iK WEET NIET WAT IK HIER VERDER NOCH AAN KAN DOEN.

r_gase
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2006 21:55

Re: Garantie bij LIDL

Ongelezen bericht door r_gase »

:D Helaas las ik negatieve berichten over de garantie afhandeling van LIDL. Indien men even de moeite neemt om Winschoten te bellen dan wordt u keurig te woord gestaan en ontvangt u een antwoordnummer waaraan u uw defecte apparaat opstuurd. Na reparatie of vervanging krijgt u het kostenloos keurig thuis bezorgt. Nee ik werk niet voor of bij LIDL maar heb deze garantie afhandeling binnen mijn familie meegemaakt. Daar kunnen heel veel andere ondernemingen een voorbeeld aan nemen. Dus gewoon even bellen en alles wordt opgelost. Succes.

groen2
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 feb 2006 09:35

Re: Garantie bij LIDL

Ongelezen bericht door groen2 »

Waarom niet gewoon naar het filiaal van lidl brengen waar je het zelf hebt opgehaald?Lidl heeft vrachtwagens af en aan rijden .heeft naar ik aanneem kundig personeel om e.e.a.schadevrij te vervoeren.
Hoe moet ik bijvoorbeeld een televisie inpakken om hem via het postkantoor schadevrij naar een vergelegen adres te krijgen. Om van alle apperatuur in mijn huis het verpakingsmateriaal te bewaren is een onmogelijke zaak.Dan zou mijn woonkamer vol met verpakkingsmateriaal staan, zodanig dat de televisie niet meer zichtbaar was.Hoe zou U dat oplossen??

gast500
Berichten: 216
Lid geworden op: 31 jul 2004 16:51

Re: Garantie bij LIDL

Ongelezen bericht door gast500 »

Heel simpel:

Je koopt bij LIDL en dus moet LIDL de garantiekwestie voor je afhandelen. Je hoeft helemaal niet zelf naar de fabrikant, daar heb je in principe niets mee te maken.

Vreselijk bedrijf, dat LIDL! Ze willen graag verkopen maar houden zich totaal niet aan de regels. Maar goed, dat hoort in een nieuwe topic thuis...

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Garantie bij LIDL

Ongelezen bericht door ?? »

Tja, je kunt moeilijk doen over de Lidl, maar een belletje naar de fabrikant is stukken eenvoudiger hoor. Want die winkel houdt toch wel voet bij stuk.

Trouwens, het gebruik van hoofdletters staat gelijk aan schreeuwen, en dat wordt bijzonder onbeschoft gevonden.

alderwood
Berichten: 273
Lid geworden op: 20 feb 2006 16:34

Re: Garantie bij LIDL

Ongelezen bericht door alderwood »

??Tja, je kunt moeilijk doen over de Lidl, maar een belletje naar de fabrikant is stukken eenvoudiger hoor. Want die winkel houdt toch wel voet bij stuk.
Koop je een printer in een vakzaak, dan moet je die ook naar de verkooporganisatie van die printer sturen als er problemen zijn.
Bij Aldi geldt het zelfde.

Ik heb meerdere ervaringen, dat op deze manier de klacht sneller en
prettiger wordt opgelost.
Lees maar eens bij de onderwerpen tv, audio en video als de winkel
de spullen aanneemt.

Als je op=op artikelen bij Aldi of Lidl koopt (en daar is niets op tegen)
dan doe je dat om een bepaalde reden.
Daarmee moet je hun manier van werken accepteren.

Koop nu eens wat voor apparaat dan ook in een vakzaak.
Zou je daar je geld terug krijgen als je de aankoop terugbrengt
omdat je er toch niet tevreden mee bent?

Gesloten