LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kattenwegjaagspray

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Roelofhendrik
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Roelofhendrik »

@Ichiko,
lekkere egotripper ben jij. Jij vindt het nodig om 2 kinderen te fokken en vindt dat je alleen voor die 2 kinderen kinderbijslag moet kunnen krijgen, lekker zeg. Als jij er zo over denkt heb ik medelijden heb met je kinderen, als je zo'n egocentrische ouder heb, verschrikkelijk. Voor mij is het 1 pot nat, of je nou 2 of 10 kinderen hebt, of je dat uit geloofsovertuiging of uit geslachtsdrift of uit eigenbelang doet; GEEN kinderbijslag. En kom niet met 1 of ander zielig verhaal aan; jouw kinderen hebben niet aan jou gevraagd of ze alstublieft verwekt mochten worden. M.a.w. kinderen zijn een stuk egoïsme, maar dat had ik in het bovenstaand stukje al bewezen.

Ichikoh
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 aug 2004 13:04

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Ichikoh »

Beste Roelofhendrik of is het HendrikofRoel,

Je relaas verteld meer over jouw, dan over mij. Mijn kinderen krijgen elke 3 maanden het volledige bedrag van de Kinderbijslag gedeeld door 2 op hun bankrekening gestort. Denk dat weinig ouders dit doen of de mogelijkheid hebben
.
Ga me niet een zielig verhaal ophangen dat je medelijden hebt met m´n kinderen. Zeker dierenliefhebber en geen kinderen. Ik verwek geen kinderen, ik ben geen machine maar een liefhebbende ouder! :P

Helaas heb je de Kinderbijslag aan de regering te danken en het is vrijwel onmogelijk om dit te annuleren, daar krijg je last mee met de belasting, ze gaan dan rare vragen stellen, ik heb me maar weer geschikt en kreeg ik met terugwerkende kracht 5x het bedrag overgemaakt. :shock:

Ik heb nog een stelling: ik heb zelf voor kinderen gekozen, dus zal ik voor ze blijven zorgen totdat ze zelf er voor kiezen het huis uit te gaan. Ik ga ze ook niet verplichten om kostgeld te gaan betalen, en voordat je gaat steigeren, ik leer ze wel met geld om te gaan en dat je dan ook weer niet zo belérend gaan doen, dat ze dan verwend en verpest worden. Ik ben al vanaf m´n 7e jaar zelfstandig en probeer m´n kinderen alle normen en waarden bij te brengen en niet dat het van die verschrikkelijke klierende kinderen zijn die overal de boventoon voeren en een zogenaamde vrije opvoeding hebben gehad dat ik nergens meer met ze naar toe kan. Ze hebben alle vrijheid zelf verworven maar niet opgelegd gekregen!

Volgens mij ging de stelling in dit Forum over huisdieren en met name katten. En dan komen we uit via sex van de buren op kinderen, ja de mijne zijn ook ingeent en ontwormt, nou goed! :wink:

movieman
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 mar 2006 17:07

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door movieman »

Geplaatst op 05 Apr 2006 19:01 door Ichikoh

...ja de mijne zijn ook ingeent en ontwormt, nou goed!
Vraagje... De kinderen of de katten? :twisted: Geintje! :D

Heeft niemand de vervolguitzending gezien? Het schijnt namelijk zo te zijn dat grootmoeder's middeltjes veel beter werken dan al die dure producten: knoflook en mottenballen stonden geloof ik op 1 en 2. Zo zie je maar weer, er zijn altijd alerte kijkers met goeie tips.

Groetjes.
:wink:

Ichikoh
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 aug 2004 13:04

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Ichikoh »

Quote van movieman: Vraagje... De kinderen of de katten? Geintje!
Ik bedoelde daar als geintje inderdaad m´n kinderen mee, ingeent wel ontwormt niet! (voor eggie) :D

Gr,

Bedankt movieman!

Eindelijk iemand die normaal reageert en die er het zijne van denkt. :wink:

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Gaat de discussie nu ineens over kinderbijslag. Overigens is het zo dat allochtonen de laatste tijd niet meer zo fokken zoals jij dat zegt. Vind wel dat je niet voor elk kind kinderbijslag moet en kunt vragen. De keuze is immers meestal bij jezelf. Wat mij betreft mag de kinderbijslag helemaal worden afgeschaft. Gezinnen worden in Nederland sowieso behoorlijk bevoordeeld. Kan hier wel een politiek praatje gaan houden maar dat doe ik niet. Zag vandaag weer dat Nederland opnieuw op nr. 1 staat voor wat betreft het uitgeven aan ontwikkelingsgeld. Werkelijk ongelooflijk!!!

Ichikoh
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 aug 2004 13:04

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Ichikoh »

We willen toch met alles op 1! staan.

Van mij mag de Kinderbijslag ook weg, zie mijn relaas na HendrikofRoel of RoelofHendrik, hoe heet hij hij nou of is het nou Roel of Hendrik?
Ik kreeg zelfs via de belastingdeinst een boete omdat ik de Kinderbijslag weigerde, je krijgt zelfs brieven van de SVB en dat er maatregelen genomen zullen worden en dat er via de belastingdienst een onderzoek naar de financiële situatie gedaan zal worden. Overijverige ambtenaren die niets beter te doen hebben en zodra er een afwijking in het normale is springen de lichten op rood, ze zouden beter hun schijnwerpers kunnen richten naar wat er mis is met bepaalde uitkeringen die onterecht worden aangevraagd en klakkeloos worden uitgekeerd.

Het is werkelijk ongeloofelijk wat betreft het aanpraten van het schuldgevoel door de regering, in de tussentijd het eigen land laten bezuinigen om zoveel mogelijk geld naar het buitenland te laten sluizen zonder enig resultaat, als een druppel op een gloeiende plaat.

Uiteindelijk krijgen we de rekening gepresenteerd doordat we het verwijt krijgen dat de westerse landen middels geld het schuldgevoel van de arme landen proberen weg te kopen en in de tussentijd voeren ze oorlog en weten ze niet waar het geld uiteindelijk aan welke strijkstok is blijven hangen. Maar dat hoor je pas na 10 jaar als de waarheid boven water komt. Uiteindelijk komen we tot bezinning en gaan we projectn in de eigen landen opzetten om te zorgen dat ze de eiegen broek op kunnen halen, al valt werken nog niet mee, daar wordt je moe van!
9! van de 10 Projecten zijn binnen 10 jaar gestopt of blijken niet rendabel te zijn, ik ben benieuwd wat de microsubsidies van 50,-- te weeg brengen voor het opzetten van een eigen bedrijf, welke onnozel dat weer bedacht heeft en er voor zorgt dat middels de banken er weer persoonlijk een schuld wordt opgebouwd en het niet afhankelijk is van het land waar de terugbetalingen van de schuld aan het westen een farce blijkt te zijn :cry:

En in de tussentijd blijven de katten je tuin bevuilen!

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Interessant Ichi, ik heb ook zo mijn eigen visie. Weet je trouwens dat er nergens ter wereld zoveel instanties en stichtingen zijn als Nederland. Ja wij willen altijd haantje de voorste zijn. Het meeste geld uitgeven aan ontwikkelingsgeld, het meeste geld uitgeven aan de EU de Polen vrolijk naar binnen halen en dezelfde Polen ons geld weer meenemen naar Polen (wat slecht is voor onze economie), de wachtlijsten hier groter worden als een kind met afwijking niet geholpen wordt (zie Jong gisteren lees dwangneurose) we lekker doorroken in horeca's (schijt aan jonge kinderen al dan niet met astma), auto's belasten met hoge extra belasting (bpm) en vieze auto's vrolijk rond blijven rijden of zelfs gratis (oltimers), je extra betaald voor schonere bezine (shell power) terwijl vuilere benzine goedkoper is. groene stroom duurder is dat vuilere, 80 km zone's terwijl die meer files veroorzaken, veel 30 km zone's en idioot veel drempels (remmen optrekken, vervuiling, slijtage), Villa's minder belasten omdat de Gemeentes bang zijn voor procedures maar wel lekker doorberekenen aan de gewone man, geld ophalen van het Rode Kruis terwijl dat geld voor 90% niet aankomt in Afrika (dit heb ik van een chirurg gehoord en daar nooit meer gaat werken), de directeurs die zich lekker verrijken, betalen voor UPC digitaal terwijl in America dit gewoon gratis is........... en nergens zoveel ter wereld als in Nederland kattenvoer wordt gekocht terwijl dit beest in veel landen niet meer dan een straycat is of consumptie!

Ichikoh
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 aug 2004 13:04

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Ichikoh »

In Vietnam schijnt hond (of Rover) ook best te smaken, ik moet er niet aan denken. Maar gisteren (5/4) op TV, BBC 2, in de aflevering van de Hairy Bikers werd weer zonder dat de programmamakers het wisten 'het huisdier' die hier verafgood wordt, als 'pork' aangezien, maar bij navraag bleek de plaatselijke slager een bijprodukt te verwerken.

Ze lieten het zich smaken met chili en andere ingrediënten die in dit werelddeel voorhanden is.

Best wel grappig dat hier in het westen zo massaal geageerd als er weer dierenmishandeling wordt gepleegd, terecht, maar weinig als in onze consumptieindustrie weer massaal dieren geruimd worden als er weer eens een epidemie uitbreekt, dan kan je protesteren wat je wil maar echte tegenmaatregelen wordt er niet genomen. Ophokken en inenten zijn ook de oplossing niet. Vooralwaar waar de meeste epidemiën vandaan komen, het begon in Azië. Als je ziet hoe er daar met dieren wordt omgesprongen kan je wel nagaan hoe het komt. Een 2de voorbeeld kwam uit Afrika, met name Nigeria, wel eens een markt daar gezien. Goed voorbeeld voor de Keuringsdienst, wat, hoe, wel, nooit van gehoord. Zelfregulering heet zoiets!

Ik ben niet anti, ik lust nog steeds vlees, maar ik eet steeds minder rundvlees, het smaakt me niet meer!

Iz
Berichten: 59
Lid geworden op: 18 mar 2006 12:49

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Iz »

Sorry maar ik moet één ding kwijt wat ben jij een vreselijk mens ichikoh om zo over je buren te praten wat betreft kinderen en het geloof. Nou jij bent inderdaad een grote egoist zeker een kakmadam die heel erg tevreden is met zichzelf. En je werk zeker ook nog je kinderen zeker lekker op de creche nee goed hoor van je. (alleen zielig voor je kindjes) zo'n moeder.

Sorry hoor mensen maar dit moest ik even kwijt effen tussendoor we gaan weer inderdaad gewoon verder over het standpunt wat doen we tegen katten?? Waterpistool werkt heel erg goed!

Succes allemaal!!

Ichikoh
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 aug 2004 13:04

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Ichikoh »

Leuk om te zien hoe een beeld over iemand wordt gevormd. Ik ben benieuwd hoe de volgende reactie is. :twisted:

PJ66 even vraagje, heb je ook al zo'n zelfbeeld hoe anderen over je denken. :P

Hilarisch! :D

Iz
Berichten: 59
Lid geworden op: 18 mar 2006 12:49

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Iz »

Zeker als het beeld nog klopt ook!

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Hoe mensen over me denken, nou interesseert met niet zoveel, denk toch vaak anders dan het grote grut dat hier loopt. Heb een groot hekel aan onrechtvaardigheid, a-sociaal gedrag, rotzooi trappen of rotzooi gooien, en ben bepaald geen schaap en heb een duidelijk evidente mening over veel zaken. Heb ook een duidelijke politieke voorkeur en die is zeker niet van Groen Links want ik walg van die partij!

Ichikoh
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 aug 2004 13:04

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Ichikoh »

Beste IZ,

Je bent nogal zeker van je zaak, net als PJ66 zou ik kunnen zeggen dat ik zeker geen kuddedier ben, wat ik nog leuker vind dat je er volledig naast zit. Gelukkig hebben we allemaal een eigen mening, en dat is maar goed ook, maar om je daar nou zo druk over te maken. :P

Hetzelfde is dat als je iemand nog nooit ontmoet hebt aan de telefoon krijgt, je gaat je een beeld vormen en stelt de persoon voor, dit is wat je er zelf van maakt en komt 9 van de 10 keer niet overeen. Zoals ook bij jouw IZ!

Voordat je nou verder je commentaar gaat sproeien en al volledig zelfvoldaan achterover zit te wachten wat de reactie is kan ik zeggen dat ik het leuker vind hoe de reactie van anderen is en ik er totaal niet mee zit. Ik denk dat je er zelf meer last van hebt, hoe je je druk maakt over mijn kinderen en hoe zielig ze zijn en je medelijden met ze hebt. Jouw probleem! 8)

Voorlopig was de uitzending van Radar bekend dat de oude middeltjes beter zijn dan alle commerciële geldklopperij. De kat is slimmer, en zorgt nog steeds voor overlast, ander middelen zijn slechts van tijdelijke aard, net als alles, de bron zal moeten worden aangepakt! :twisted:

Iz
Berichten: 59
Lid geworden op: 18 mar 2006 12:49

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Iz »

Een verstandig mens houdt z'n mond! :lol:
Maar ik denk dat die goed geschoten is!!!

En het kan jou natuurlijk tot denken zetten! (ik hoop het zo voor je en voor je kindertjes veel succes)

Maar om nog effen op die katten terug te komen als je nou inderdaad allemaal lekker je kat binnen houdt komen er ook minder katten bij :twisted:

Amy2006
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 apr 2006 12:12

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Amy2006 »

Ik heb mijn katten "geleerd" pas naar buiten te mogen als zij hun behoefte op de bak hebben gedaan ! Persoonlijk vind ik het niet erg als andere katten dat in mijn tuin doen, het stinkt niet, zoals hondenpoep en met een schepje gooi ik het in de sloot of in een krant in de container. :wink:

Weet iemand een oplossing tegen krabben aan meubelen ? Ik heb div. krabpalen in huis maar 1 kat geeft de voorkeur aan mijn meubelen! :cry:

De Visser
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 aug 2005 16:20

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door De Visser »

ik wil reageren op het artikel over de cacaodopppen.
Er kunnen katten zijn die zich er niks van aantrekken . Het voorbeeld ligt in mijn tuin. :roll:

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Probleem is dat sommige katten niet kunnen ruiken dus die lopen overal gewoon doorheen.

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Marianna »

Ik heb mijn katten "geleerd" pas naar buiten te mogen als zij hun behoefte op de bak hebben gedaan ! Persoonlijk vind ik het niet erg als andere katten dat in mijn tuin doen, het stinkt niet, zoals hondenpoep en met een schepje gooi ik het in de sloot of in een krant in de container.

Weet iemand een oplossing tegen krabben aan meubelen ? Ik heb div. krabpalen in huis maar 1 kat geeft de voorkeur aan mijn meubelen!
De kat zal nog altijd de nagels aan de boom van de buren scherpen, bollen en andere plantjes uitgraven en zo een ergernis voor anderen zijn. Ook loopt het diertje groot risico kattenaids en/of leucose op te lopen.

Ik spuit feliway op plekken waar de katten de nagels uitzetten, helpt niet bij alle katten, maar de mijne krabben dan niet meer.

Ichikoh
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 aug 2004 13:04

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Ichikoh »

Beste Amy2006;

Met onderstaande quote:
met een schepje gooi ik het in de sloot of in een krant in de container.
Kan ik ronduit zeggen dat ik het een smerige gewoonte vind om de uitwerpselen in de sloot te gooien, tevens ook van een hond, wat ik regelmatig zag gebeuren van een, zoals IZ het zegt, Kakmadam met een schepje het dagelijks op een vaste route het bij ons in de sloot wierp. Bij ons staan er van die groene 'depodog' bakken, aangeschaft in de gehele gemeente voor een dikke 50.000,-- incl. de infrastructuur en de bijna dagelijkse ronde van een gesubsidieerde ambtenaar om de rolletjes afvalzakken aan te vullen en het ledigen van de 'strontbakken'. :?

Ik heb de dame er op aangesproken, aangezien het ook een vaarroute is en er zomers kinderen in varen met rubberbootjes, waar ze dan spelenderwijs met de handen doorheen waden, nou is het geen drinkwater, maar hoe zou jij het vinden als je kind ziek thuis komt en er later een besmetting van huisdieren fecaliën geconstateerd werd. Gebruik de middelen om de uitwerpselen van je huisdier, of het nou hond of kat is op te ruimen en bij jezelf in de afvalcontainer te deponeren. Let wel het is een gewoonte wat je in eerste instantie niet bemerkt maar waar je wel over na kan denken. :P

De dame in kwestie ruimt nu wel de uitwerpselen netjes op, er zijn er die het wel begrijpen, echter als je ze er op wijst komt de wijsheid later.

MvGr, en IZ no hard feelings, je mag best een eigen mening hebben, samen komen we er wel uit, ik kijk wel hoe je verdere reactie is en kunnen we er later om lachen. :roll:

Amy2006
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 apr 2006 12:12

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Amy2006 »

Geen paniek ! ik heb het eigenlijk maar 1 ! x gedaan, in de sloot gegooid. Voor ziekten ben ik niet zo bang, iedereen in Nederland is ingeent, mijn zoontjes speelden destijds ook op een vlot in de sloot en vielen er wel eens in maar zijn nooit ziek geworden. Ik vind het wel sympathiek dat u anderen hun mening gunt. :D

Gesloten