LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nintendo DS spellen nep of echt

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Zwaan

Nintendo DS spellen nep of echt

Ongelezen bericht door Zwaan »

Wij zijn net in het bezit van een ds lite en zijn bezig om spellen te kopen.
Er is mij vertelt dat het "rondje" op het doosje en het spel aangeeft dat het orgineel en echt is.
Is het ovaal, eivorm, dan is het nep.
Op bepaalde verkoopsite`s zie je die veel.
Nu heb ik een spel bij een speelgoedzaak gekocht waar ook een ovaal
"Official Nintendo seal " opstaat.
Mijn vraag is nu: Hoe kan ik nep spellen herkennen en heb ik er nu al 1 gekocht.

Bedankt alvast.
Greta

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Nintendo DS spellen nep of echt

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Volgens mij zijn er geen nepspellen voor de Nintendo DS. Als het spel werkt op het apparaat en je hebt het in de winkel gekocht, wat is dan het probleem?

Zwaan

Re: Nintendo DS spellen nep of echt

Ongelezen bericht door Zwaan »

Mijn vraag is hoe kun je een NEP spel herkennen?
Van de DS!!
Graag gewoon antwoord op mijn vraag en mensen die commentaar hebben, willen die dan niet reageren.
Daar heb ik niks aan.
En natuurlijk zijn er nep spellen, kijk maar op MP.
Daar staan genoeg voor de advance.
Dus voor de ds zullen er ook genoeg zijn, maar hoe weet je nu of je de goede hebt?

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Nintendo DS spellen nep of echt

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Er is mij vertelt dat het "rondje" op het doosje en het spel aangeeft dat het orgineel en echt is.
Is het ovaal, eivorm, dan is het nep.
Wie heeft je dat verteld? Als het voor makers van nepsoftware mogelijk is om zo'n goede kopie te maken dat hij alleen van echt te onderscheiden is door middel van een al dan niet eivorming Nintendo Seal of Quality, hoeveel moeite is het dan om van de ovaal een rondje te maken zodat hij NIET van echt te onderscheiden is? Dat is toch het streven voor iedere vervalser, een zo echt mogelijk resultaat afleveren?

Iemand die valse euro's slaat gaat toch ook niet Beatrix een snor geven om de munt als vals herkenbaar te maken?

Verder is het zo dat als je bij een gemiddelde speelgoedzaak een spel koopt, je er voor 100% van op aan kunt dat het echte software is. Piraterij-kopieën zoals jij omschrijft vind je alleen op de markt in Turkije of in Thailand, en in beperkte oplages komen die ook hier terecht en die worden dan verkocht via marktplaats en viavia verkoop.

Zo heb ik ook wel eens import dingen gekocht voor de NES vroeger; 13 games op 1 gamecartridge voor de prijs van 2 games.

Maar dat men in de winkel (Bart Smit, Intertoys...) nepsoftware verkoopt lijkt me uitgesloten, ook als het niet bewust is. Die dingen kopen ze bij de groothandel en die haalt het van de importeur.

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: Nintendo DS spellen nep of echt

Ongelezen bericht door Dragoon »

Mijn vraag is hoe kun je een NEP spel herkennen?
Van de DS!!
Graag gewoon antwoord op mijn vraag en mensen die commentaar hebben, willen die dan niet reageren.
Daar heb ik niks aan.

Denk je op deze manier echt een fatsoenlijk antwoord te krijgen..?
Hij reageert gewoon normaal op je vraag.

Zwaan

Re: Nintendo DS spellen nep of echt

Ongelezen bericht door Zwaan »

Blijkbaar is het toch moeilijk om een vraag te beantwoorden.
Heb nog steeds geen antwoord.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Nintendo DS spellen nep of echt

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik tel al 3 antwoorden in dit kleine stukje.

Zwaan

Re: Nintendo DS spellen nep of echt

Ongelezen bericht door Zwaan »

Er zijn dus geen neppers, ben benieuwd.

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: Nintendo DS spellen nep of echt

Ongelezen bericht door gjvisser »

Zie hier misschien je antwoord. Er zijn dus fake spellen in omloop. Ik denk alleen dat je deze tegenkomt via marktplaats, ebay e.d., niet in de speelgoedwinkel:

http://ds.qj.net/How-To-Spot-Pirated-Ni ... /aid/55601

Zwaan

Re: Nintendo DS spellen nep of echt

Ongelezen bericht door Zwaan »

Heel erg bedankt voor je antwoord, hier hebben we echt wat aan.

Gr Greta

Atmoz
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 nov 2006 10:11

Re: Nintendo DS spellen nep of echt

Ongelezen bericht door Atmoz »

Als het voor makers van nepsoftware mogelijk is om zo'n goede kopie te maken dat hij alleen van echt te onderscheiden is door middel van een al dan niet eivorming Nintendo Seal of Quality, hoeveel moeite is het dan om van de ovaal een rondje te maken zodat hij NIET van echt te onderscheiden is?
:twisted: :lol:

Met "nep spel" bedoel je neem ik aan een kopie van een bestaand spel. Gewoon "zelf gebrand" ofzo?

Als het spel het toch gewoon doet, en het ziet er "echt" uit dan zou het goed moeten zijn. Aan zo'n sticker kun je zoiets denk ik niet zien. Want als dat wel zo was zouden ze die stickers inderdaad ook wel aanpassen.

Atmoz

Gesloten