LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld terugkrijgen in plaats van een tegoedbon.

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Azmi
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2007 22:55

Geld terugkrijgen in plaats van een tegoedbon.

Ongelezen bericht door Azmi »

Goede dag allemaal,

Vorige week heb ik een tas gekocht in amsterdam. En na een paar keer gebruitk te hebben begon de tas scheurtjes te vertonen. Ik eerste instantie dacht ik dat het een lederen tas is. Want de prijs was ongeveer € 120,-

Ik ben na 6 dagen terug naar de winkel gegaan om het probleem uit te leggen. De winkel eigenaar heeft de tas teurggenomen maar die wilde mijn geld niet teruggeven. Ik moest genoegen nemen met een tegoedbon.

Weet iemand hoe het wettelijk is? Heb ik in deze situatie recht op mijn geld?

Is de winkeleigenaar verplicht mijn geld terug te geven?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een tekst uit het wetboek, zodat ik deze kan opzoeken en meenemen naar de winkel om te laten zien dat ik gelijk heb (hoop ik)

Alvast bedankt.

Vriendelijke groeten,

Azmi

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Geld terugkrijgen in plaats van een tegoedbon.

Ongelezen bericht door caruso »

Allemachtig! Weer een vraag over dit onderwerp!
Gebruik de zoekfunctie eens, dan krijg je alle info die je hebben wilt en hoef je niet weer een vraag over dit, uitgemolken, onderwerp te stellen!

ikbenik

Re: Geld terugkrijgen in plaats van een tegoedbon.

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ten eerste:

De winkelier is niet verplicht om gelijk het geld terug te geven, hij moet eerst in de gelegenheid worden gesteld om het probleem op te lossen.


Als detaillist zou ik het behoorlijk onbeschoft vinden dat klanten gelijk hun geld terugeisen.

Want dan gaan ze gelijk naar de concurrent.
En zulke gasten krijgen wat mij betreft ook een trap na en hoeven nooit meer bij mij te komen.

Want als er iets mis gaat (wat altijd kan gebeuren) willen sommige consumenten gelijk hun geld terug (en mij niet in staat stellen om het probleem op te lossen) en ze rennen gelijk dan naar de concurrent.

Walgelijk gewoon, om van te kotsen! :evil:

picnicker
Berichten: 89
Lid geworden op: 09 sep 2007 12:34

Re: Geld terugkrijgen in plaats van een tegoedbon.

Ongelezen bericht door picnicker »

Geplaatst op 29 Sep 2007 23:46 door ikbenik


--------------------------------------------------------------------------------

Ten eerste:

De winkelier is niet verplicht om gelijk het geld terug te geven, hij moet eerst in de gelegenheid worden gesteld om het probleem op te lossen.


Als detaillist zou ik het behoorlijk onbeschoft vinden dat klanten gelijk hun geld terugeisen.

Want dan gaan ze gelijk naar de concurrent.
En zulke gasten krijgen wat mij betreft ook een trap na en hoeven nooit meer bij mij te komen.

Want als er iets mis gaat (wat altijd kan gebeuren) willen sommige consumenten gelijk hun geld terug (en mij niet in staat stellen om het probleem op te lossen) en ze rennen gelijk dan naar de concurrent.

Walgelijk gewoon, om van te kotsen
Kijk ikbenik je trekt weer een conclusie t.a.v. de cunsument
die ik niet begrijp,dat vind ik dus walgelijk.
A. De topicstarter vraagt gewoon iets ze eist niks.
B. Wat valt er op te lossen aan een gescheurde tas.
Een nieuwe geven die natuurlijk ook weer gaat scheuren.
Nee af en toe begrijp ik je echt niet hoor.

ikbenik

Re: Geld terugkrijgen in plaats van een tegoedbon.

Ongelezen bericht door ikbenik »

Kijk ikbenik je trekt weer een conclusie t.a.v. de cunsument
die ik niet begrijp,dat vind ik dus walgelijk.
A. De topicstarter vraagt gewoon iets ze eist niks.
B. Wat valt er op te lossen aan een gescheurde tas.
Een nieuwe geven die natuurlijk ook weer gaat scheuren.
Nee af en toe begrijp ik je echt niet hoor.
Ik zal het proberen om het nog een keer uit te leggen:

Als sommige mensen een product kopen in een winkel en er gaat iets mis met het product (kan altijd gebeuren) dan willen ze gelijk hun geld terug, om vervolgens keihard naar de concurrent te hollen.

En van dat gedrag walg ik van.

Ten eerste dient de winkelier eerst in de gelegenheid gesteld te worden om het probleem netjes op te lossen.

Als de winkelier dan na 3 keer het probleem niet op kan lossen of niet op gelost heeft, DAN PAS kan men het geld terugeisen.

Ik heb ook ooit eens een klant gehad die gelijk zijn geld terugeiste, en ik ben daar toen niet op ingegaan (de klant heeft toen zijn geld niet teruggekregen.)
Ik heb toen wel het probleem netjes opgelost.

Want ik vind het echt de grootste onzin om het geld terug te geven, dat dan die klant keihard naar de concurrent gaat rennen.

Als die klant dan geen vertrouwen meer in mij heeft, moet hij dat gewoon zeggen en niet op zo'n achterbakse manier.
Want ik zal dan heus wel die klant te woord staan. En ik nodig hem dan uit om rond de tafel te gaan zitten en van mij krijgt hij dan ook nog een bakje koffie.

picnicker
Berichten: 89
Lid geworden op: 09 sep 2007 12:34

Re: Geld terugkrijgen in plaats van een tegoedbon.

Ongelezen bericht door picnicker »

Nou sorry ikbenik je hebt nog steeds niets uitgelegd
wel hetzelfde neergezet als je al had geschreven.

Nogmaals,de klant in dit geval eist niks maar vraagt wat.
Nogmaals,wat wil je aan een gescheurde tas doen.
Nogmaals,Hoe wil je dit dan oplossen.
Nogmaals,leg deze klant dan eens uit wat ze had moeten doen.
Nogmaals,hou je voorbarige conclusies voor je en leg het
dan uit?

ikbenik

Re: Geld terugkrijgen in plaats van een tegoedbon.

Ongelezen bericht door ikbenik »

Simpel, de winkelier had eerst de mogelijkheid moeten krijgen om die tas te repareren. Gaat dat niet, dan had de winkelier een nieuwe tas moeten geven.

Uit het betoog van de TS maak ik op dat de winkelier nooit de kans heeft gehad om het probleem op te lossen.

Een ander punt waar ik me zorgen over maak is dat de consument in het algemeen een veel te hoge verwachting heeft omtrent dat een product niet kapot behoort te gaan.

Dus het is steeds meer een trent geworden om de winkelier keihard af te straffen als een product kapot gaat, hoe oud of jong een product is.

Want gelijk je geld terugeisen en dan gelijk naar de concurrent gaan, is wel een zeer onbeschofte manier om de winkelier keihard af te straffen als een product kapot gaat.
Want dat het product kapot gaat, is niet de schuld van de winkelier, maar van de fabrikant. De winkelier kan daar in het algemeen totaal niks aan doen.

Ik hoor van toch behoorlijk wat mensen die vinden dat als een product eerder kapot gaat dan wat zij verwacht hadden, dat de winkelier hun dan troep heeft verkocht en dat zij dan vinden het recht te hebben om de winkelier daarom af te straffen.
Wat dan ook vaak gebeurd is dat de winkelier dan een slechte naam krijgt, iets wat totaal onrechtvaardig is.

picnicker
Berichten: 89
Lid geworden op: 09 sep 2007 12:34

Re: Geld terugkrijgen in plaats van een tegoedbon.

Ongelezen bericht door picnicker »

Ik ben na 6 dagen terug naar de winkel gegaan om het probleem uit te leggen. De winkel eigenaar heeft de tas teurggenomen maar die wilde mijn geld niet teruggeven. Ik moest genoegen nemen met een tegoedbon.

Weet iemand hoe het wettelijk is? Heb ik in deze situatie recht op mijn geld?
Geplaatst op: 30 Sep 2007 15:40 Onderwerp:

Simpel, de winkelier had eerst de mogelijkheid moeten krijgen om die tas te repareren. Gaat dat niet, dan had de winkelier een nieuwe tas moeten geven.

Uit het betoog van de TS maak ik op dat de winkelier nooit de kans heeft gehad om het probleem op te lossen.
Is dus weer een half antwoord ikbenik
Uit het betoog maak ik niks op hoor,alleen dat de winkelier
de tas terugneemt en een tegoedbon geeft.
En daar gaat het dus om.
Wat ik dus bedoel is dat je er weer een heel verhaal omheen
hangt ten nadele van de consument wat nergens op slaat.

ikbenik

Re: Geld terugkrijgen in plaats van een tegoedbon.

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik ben na 6 dagen terug naar de winkel gegaan om het probleem uit te leggen. De winkel eigenaar heeft de tas teurggenomen maar die wilde mijn geld niet teruggeven. Ik moest genoegen nemen met een tegoedbon.
De winkelier moet het probleem wel oplossen.
Dat hij het geld niet teruggeeft, is op zich wel zijn goedrecht, maar daar moet dan wel tegenover staan dat hij of de tas repareerd of dat hij de tas omruilt.

Zo niet, dan mag en kun je hem daarop wel wijzen.
Is dus weer een half antwoord ikbenik
Zo beter? :lol:

picnicker
Berichten: 89
Lid geworden op: 09 sep 2007 12:34

Re: Geld terugkrijgen in plaats van een tegoedbon.

Ongelezen bericht door picnicker »

ikbenik


Geplaatst op 30 Sep 2007 16:30 door ikbenik


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Ik ben na 6 dagen terug naar de winkel gegaan om het probleem uit te leggen. De winkel eigenaar heeft de tas teurggenomen maar die wilde mijn geld niet teruggeven. Ik moest genoegen nemen met een tegoedbon.


De winkelier moet het probleem wel oplossen.
Dat hij het geld niet teruggeeft, is op zich wel zijn goedrecht, maar daar moet dan wel tegenover staan dat hij of de tas repareerd of dat hij de tas omruilt.

Zo niet, dan mag en kun je hem daarop wel wijzen.

Quote:
Is dus weer een half antwoord ikbenik


Zo beter?
Nou als ik dit vergelijk met je eerste reactie
schijn je het dus wel te kunnen :wink:

ikbenik

Re: Geld terugkrijgen in plaats van een tegoedbon.

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wat niet wegneemt dat sommige mensen gelijk hun geld terugeisen en dan gelijk naar de concurrenten gaan.

En dat soort gedrag keur ik absoluut niet goed.

Ze zeggen dan niet dat ze de winkelier niet meer vertrouwen, maar geloof me dat dit soort gedrag van de consumenten een behoorlijke klap in het gezicht is van de winkelier.

En heel vaak kan de winkelier zelf ook niks aan doen dat de producten kapot gaan.

Ik hoop in ieder geval dat je kunt begrijpen wat ik bedoel.

picnicker
Berichten: 89
Lid geworden op: 09 sep 2007 12:34

Re: Geld terugkrijgen in plaats van een tegoedbon.

Ongelezen bericht door picnicker »

Ik begrijp heel goed wat je bedoeld ikbenik.
Alleen moet je eerst goed de topic lezen en dan
pas op je strepen gaan staan als het nodig is.
Er zijn meer goede dan kwade consumenten hoor.

Gesloten