LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OV-chipkaart uit post gestolen

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: OV-chipkaart uit post gestolen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

conniesument schreef:Dit geldt ook andersom: Voor teruggave van de saldo dien je een verlopen kaart met formulier terug te sturen.
Echt? Dat hoefde ik helemaal niet. Kon gewoon online geregeld worden.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: OV-chipkaart uit post gestolen

Ongelezen bericht door olaf79 »

Zoals ik al eerder schreef. De processen van TLS deugen voor geen meter. Natuurlijk is het van de zotte dat je chipkaarten met geld erop met de post zou moeten gaan versturen. Dit kan allemaal veel handiger online.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: OV-chipkaart uit post gestolen

Ongelezen bericht door BL2 »

De processen van TLS zijn prima en veilig.

Alleen bij een anonieme kaart weten ze natuurlijk nooit naar wie het bedrag teruggestort moet worden. Daarom moet de kaart getoond worden, samen met de eigenaar gegevens.
Vandaar mijn vraag op blz 1

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: OV-chipkaart uit post gestolen

Ongelezen bericht door olaf79 »

BL2 schreef:De processen van TLS zijn prima en veilig.

Alleen bij een anonieme kaart weten ze natuurlijk nooit naar wie het bedrag teruggestort moet worden. Daarom moet de kaart getoond worden, samen met de eigenaar gegevens.
Vandaar mijn vraag op blz 1
Die processen zijn totaal niet prima en niet veilig.

Beter was:
De klant stopt de ov chipkaart in de automaat, kiest de knop terugboeken saldo. Vervolgens wordt het saldo van de kaart afgeschreven (uiteraard na bevestiging). De automaat print een unieke code en met deze code kan de klant via internet zijn geld later terugboeken. Zo hoef je geen kaart op te sturen met saldo erop.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: OV-chipkaart uit post gestolen

Ongelezen bericht door alfatrion »

conniesument schreef:Hoe krijg ik mijn saldo (meer dan 30 euro...) terug als ik mijn pas niet wil opsturen?
Door hem langs te brengen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: OV-chipkaart uit post gestolen

Ongelezen bericht door olaf79 »

alfatrion schreef:
conniesument schreef:Hoe krijg ik mijn saldo (meer dan 30 euro...) terug als ik mijn pas niet wil opsturen?
Door hem langs te brengen.
Dat is een optie. Maar nog steeds geen oplossing voor het feit dat de OV chipkaart organisatie van mensen vraagt een kaart met geld erop op te sturen. Dit is echt ongehoord stom en daarom is m.i. TLS verantwoordelijk voor de schade die optreed als gevolg van diefstal van de kaart (en het saldo).

Gesloten