LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Botsing met putdeksel; hoe gemeente dit laten vergoeden?!

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Bart4
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 dec 2007 15:50

Botsing met putdeksel; hoe gemeente dit laten vergoeden?!

Ongelezen bericht door Bart4 »

Afgelopen zomer heb ik met mijn auto een botsing gehad met een putdelsel welke uit de weg stak met daarnaast verzakte straat wat een schade van € 1500,- veroorzaakte.
Om dit te laten vergoeden door de aansprakelijke gemeente heb ik mijn rechtsbijstand hierop gezet en heb nu na meer dan een half jaar nog steeds geen vergoeding ontvangen, omdat de aansprakelijke gemeente telkens blijft beweren dat de weg niet dermate erg verzakt is en ik waarschijnlijk te hard heb gereden.
Dit klopt natuurlijk van geen kant, want ik heb binnen de snelheid gereden en mijn auto is ook niet verlaagd.
En nu zeggen ze dat als ik mijn gelijk wil hebben er een rechtzaak dient te komen, waar ik niet op zit te wachten. Wat kan ik doen om de gemeente toch zover te krijgen dat ze mijn schade vergoeden?
Alvast bedankt voor reacties!

Groetjes
Bart

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Botsing met putdeksel; hoe gemeente dit laten vergoeden?!

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Bart4 schreef:Afgelopen zomer heb ik met mijn auto een botsing gehad met een putdelsel welke uit de weg stak met daarnaast verzakte straat wat een schade van € 1500,- veroorzaakte.
Om dit te laten vergoeden door de aansprakelijke gemeente heb ik mijn rechtsbijstand hierop gezet en heb nu na meer dan een half jaar nog steeds geen vergoeding ontvangen, omdat de aansprakelijke gemeente telkens blijft beweren dat de weg niet dermate erg verzakt is en ik waarschijnlijk te hard heb gereden.
Dit klopt natuurlijk van geen kant, want ik heb binnen de snelheid gereden en mijn auto is ook niet verlaagd.
En nu zeggen ze dat als ik mijn gelijk wil hebben er een rechtzaak dient te komen, waar ik niet op zit te wachten. Wat kan ik doen om de gemeente toch zover te krijgen dat ze mijn schade vergoeden?
Alvast bedankt voor reacties!

Groetjes
Bart
U geeft zelf al een antwoord op uw vraag, lijkt me.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Botsing met putdeksel; hoe gemeente dit laten vergoeden?!

Ongelezen bericht door tenormin »

Ja, daarbij komt natuurlijk dat, als er een rechtzaak van komt u daadwerkelijk moet bewijzen niet te hard te hebben gereden. En dat lukt niet. Maar heeft u destijds geen foto's gemaakt over hoe het putdeksel erbij lag? Als u dat allemaal heeft lijkt me een rechtzaak overbodig. Dan kunt u de Gemeente overtuigen. Zijn er trouwens na uw "aanvaring" met het putdeksel door de Gemeente wel maatregelen genomen? Dat zou dan wel als een "klein" bewijs moeten gelden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Botsing met putdeksel; hoe gemeente dit laten vergoeden?!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Eens wat grasduinen op deze site?
https://www.google.com/search?q=site%3A ... 80&bih=876

En anders eens langs gaan bij www.hetjl.nl

bobkeizer
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2014 07:01

Re: Botsing met putdeksel; hoe gemeente dit laten vergoeden?!

Ongelezen bericht door bobkeizer »

moet bewijzen niet te hard te hebben gereden

Dit lijkt mij niet relevant en is een veronderstelling van de gemeente en geen feit. Alleen belastingrecht kent een omgekeerde bewijslast waarbij men onschuld moet bewijzen. In geval van snelheidsovertreding zou het aan de gemeente zijn dit te bewijzen, niet aan u.

Maar dat heeft niets met deze schade te maken.
De schade is ontstaan door achterstallig of geen wegonderhoud en in deze is de gemeente verantwoordelijk.
Indien u niet voldoende voorzichtig bent geweest bij het berijden van de weg kan de vergoedingsplicht van de wegbeheerder worden verminderd maar dat is, nogmaals, aan de gemeente om aan te tonen, Niet aan u

Aangezien men niet bereid is uw schade te vergoeden is de gang naar de kantonrechter inderdaad nodig.

Lees hier maar verder, Alles staat duidelijk uitgelegd
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/divers ... taald.html

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Botsing met putdeksel; hoe gemeente dit laten vergoeden?!

Ongelezen bericht door eleven »

Afgelopen zomer heb ik met mijn auto een botsing gehad met een putdelsel welke uit de weg stak met daarnaast verzakte straat wat een schade van € 1500,- veroorzaakte.
Is deze schade ter plaatse door iemand (Gemeente,Politie) geconstateerd en opgenomen?
Is deze verzaking en de putdeksel intussen gerepareerd?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Botsing met putdeksel; hoe gemeente dit laten vergoeden?!

Ongelezen bericht door olaf79 »

Afhankelijk van hoe je zelf verzekerd bent zou je aanspraak kunnen maken op het calamiteitenfonds. Dat is een fonds dat vergoed bij schade die niet te verhalen valt op een andere partij, maar ook niet door jezelf is veroorzaakt. Wel zal het lastig zijn dit na zoveel tijd nog te regelen

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Botsing met putdeksel; hoe gemeente dit laten vergoeden?!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Bart4 schreef:Afgelopen zomer heb ik met mijn auto een botsing gehad met een putdelsel welke uit de weg stak met daarnaast verzakte straat
Een putdeksel die omhoog staat met daarnaast een verzakking.
En u rijdt daar overheen?
U ziet het putdeksel toch omhoog staan?
Of was het dusdanig minimaal dat de gemeente geen nalatigheid verweten kan worden?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Botsing met putdeksel; hoe gemeente dit laten vergoeden?!

Ongelezen bericht door dhc »

Kansloos.
En daar moet u het mee doen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Botsing met putdeksel; hoe gemeente dit laten vergoeden?!

Ongelezen bericht door kokka »

bobkeizer schreef:moet bewijzen niet te hard te hebben gereden

Dit lijkt mij niet relevant en is een veronderstelling van de gemeente en geen feit. Alleen belastingrecht kent een omgekeerde bewijslast waarbij men onschuld moet bewijzen. In geval van snelheidsovertreding zou het aan de gemeente zijn dit te bewijzen, niet aan u.

Maar dat heeft niets met deze schade te maken.
De schade is ontstaan door achterstallig of geen wegonderhoud en in deze is de gemeente verantwoordelijk.
Indien u niet voldoende voorzichtig bent geweest bij het berijden van de weg kan de vergoedingsplicht van de wegbeheerder worden verminderd maar dat is, nogmaals, aan de gemeente om aan te tonen, Niet aan u

Aangezien men niet bereid is uw schade te vergoeden is de gang naar de kantonrechter inderdaad nodig.

Lees hier maar verder, Alles staat duidelijk uitgelegd
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/divers ... taald.html
Je zal toch eerst maar eens moeten aantonen dat de verzakking is ontstaan door achterstallig onderhoud.

wdubbelost
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 jul 2013 04:16

Re: Botsing met putdeksel; hoe gemeente dit laten vergoeden?!

Ongelezen bericht door wdubbelost »

dhc schreef:Kansloos.
En daar moet u het mee doen.
De vraag is alleen, uw reactie of deze casus...

stofzuigertje

Re: Botsing met putdeksel; hoe gemeente dit laten vergoeden?!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Welke verzekeraar heeft de Gemeente?

Als het 2x dezelfde is lopen ze extra traag dus soms is een andere vragen om dit te regelen beter.
Helaas zit de Achmea groep in zoveel gemeentes dat je een onafhankelijke moet hebben omdat ze nu
tegen zichzelf zitten want waarom zouden ze hun zelf op kosten brengen...

Je mag in dit soort gevallen een onafhankelijke advocaat nemen dus kijk eens waar de tegenpartij verzekerd is!

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Botsing met putdeksel; hoe gemeente dit laten vergoeden?!

Ongelezen bericht door eleven »

wdubbelost schreef:
dhc schreef:Kansloos.
En daar moet u het mee doen.
De vraag is alleen, uw reactie of deze casus...
Na twee maanden inderdaad kansloos. :lol:

wdubbelost
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 jul 2013 04:16

Re: Botsing met putdeksel; hoe gemeente dit laten vergoeden?!

Ongelezen bericht door wdubbelost »

eleven schreef:
wdubbelost schreef:
dhc schreef:Kansloos.
En daar moet u het mee doen.
De vraag is alleen, uw reactie of deze casus...
Na twee maanden inderdaad kansloos. :lol:

daar waar meneer zelf altijd zo gebrand is om anderen te wijzen op late reacties :mrgreen: :lol: :lol:

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Botsing met putdeksel; hoe gemeente dit laten vergoeden?!

Ongelezen bericht door eleven »

stofzuigertje schreef:Welke verzekeraar heeft de Gemeente?

Als het 2x dezelfde is lopen ze extra traag dus soms is een andere vragen om dit te regelen beter.
Helaas zit de Achmea groep in zoveel gemeentes dat je een onafhankelijke moet hebben omdat ze nu
tegen zichzelf zitten want waarom zouden ze hun zelf op kosten brengen...


Je mag in dit soort gevallen een onafhankelijke advocaat nemen dus kijk eens waar de tegenpartij verzekerd is!
Proost! :lol:

Gesloten