LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NS en incasso/betalingsmails

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Kate25
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 mei 2008 21:51

NS en incasso/betalingsmails

Ongelezen bericht door Kate25 »

Zag andere topics, maar niet meer actief, mbt NS en hun maandelijkse incasso/betalingsmails.

NS blijft mij mailen, dat ik mijn doorlopend maandabonnement niet zou hebben betaald
Ik heb hun Klantenservice meerdere keren gemaild, inclusief data + bedragen + bank en andere info, die aantonen dat ik wel betaald heb. Bij elke betaling staat ook netjes vermeld om welke OV-kaart het gaat.

Toch blijft NS dreigen met incasso bureaus en het blokkeren van de kaart.

Heeft iemand nog een oplossing.
Bellen met NS klantenservice heb ik al maanden geleden opgegeven. Dan heb je nl geen bewijs dat je NS Klantenservice hebt gebeld. Bovendien zijn dat call-service medewerkers die en niet overal inzage in hebben, en niets overdragen en het lost niet op - terwijl het je wel geld kost (wachttijd etc).
Dus ik zorg altijd dat ik alles schriftelijk meldt via het NS formulier en dan krijg je het standaard mailtje.

Eerst de bevestiging van ontvangst en vervolgens dat ze weken achterstand hebben in het wegwerken van klachten. Vervolgens hoor je niets meer - tot er opeens weer een mailing begint dat je je maandelijkse abonnementsafdracht niet hebt betaald.

Enig idee, waarom de NS blijft zaniken - ondanks dat ik alles gewoon schriftelijk kan bewijzen m.b.t. maandelijkse betalingen? Ondanks dat ze alle nodige informatie meerdere keren is gemaild??!!

Het is zelfs een keer voorgekomen, dat ik volgens NS te vroeg mijn maandelijkse betaling had overgeboekt. Die hebben ze terug gestort, zodat ik twee dagen later toen ik dit zag, de betaling nogmaals heb overgeboekt. Toen was het blijkbaar wel okay; hebben ze het geld gehouden. Stapel toch?

Moet ik kosten maken om de NS directie schriftelijk te informeren van de wanpraktijken? Of wellicht de Raad van Bestuur? Als die niet dure feesten houden van het binnenstromende geld?

NeoDutchio
Berichten: 12327
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: NS en incasso/betalingsmails

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Is het niet gewoon makkelijker om een automatische incasso te nemen? U weet dan zeker dat er op tijd betaald wordt naar het juiste nummer met de juiste referentie. Daanaast bent u zelfs nog beter beschermd.

U heeft betaald, zegt u, maar klopt het rekeningnummer en betalingskenmerk ook? 1 lettertje of cijfertje kan al een betaling onvindbaar laten zijn.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: NS en incasso/betalingsmails

Ongelezen bericht door Brahms »

NS heeft een eigen forum. Als je echt zeker weet dat de betalingen juist zijn uitgevoerd dan zou ik het daar eens opplaatsen.

Geen ellelang verhaal met kort de gegevens vermelden.

Kate25
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 mei 2008 21:51

Re: NS en incasso/betalingsmails

Ongelezen bericht door Kate25 »

Nee: je moet gewoon helemaal niets via het NS forum regelen. NS is te bedonderd om mensen in dienst te nemen om netjes vragen en klachten te beantwoorden. Ze laten hun klanten dat via hun forum oplossen.

Je moet gewoon de directie, hoofd klantenservice & klantenservice mailen en aanschrijven, dreigen dat je naar de pers stapt, contact zoeken met journalisten en je eigen blogs gebruiken.

Op 21 augustus een mailtje van NS hoofd operations:

oh oh oh, sorry, we hebben eindelijk tijd gemaakt om uw beweringen te kontrolen en constateerden dat u 2 jaar geleden inderdaad te veel hebt betaald.
Uiteraard krijgt u daar geen rente over ...

We houden een onbekend bedrag in voor een rekening die volgens ons niet door u betaald is - ja, u kunt wel beweren dat u meer dan 10 jaar bankafschriften heeft en kan aantonen wat u wel of niet betaald heeft ...
We houden gewoon een onbekend bedrag voor een niet gespecificeerde rekening in, op het bedrag dat u 2 jaar geleden teveel heeft betaald

En de rest van het bedrag storten we terug op uw rekening wanneer het ons uit komt.

Wie gaat er aan zo'n bedrijf een machtiging voor incasso geven?
Ik had een machtiging gegeven, maar die machtiging voor NS is heus niet zonder aanleiding ingetrokken en beëindigd.

Ik ben niet de enige NS klant die herhaaldelijk genept is over te veel ingehouden en te veel in rekening gebrachte kosten.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: NS en incasso/betalingsmails

Ongelezen bericht door Nevyn »

Weet je zeker dat het een mail van NS is ? Ik heb niks met de NS van doen en krijg ook geregeld dreigmails van ze, maar als ik dan even naar de afzender kijk, blijkt het spam te zijn.

Gesloten