LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Conexxion SNERT bedrijf!

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Laat maar. Ik was gelukkig niet afhankelijk van het OV zoals duizenden dat wel waren.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

En ook al zou je daar wel van afhankelijk zijn. Jij begrijpt het toch niet en dan ook op zo'n moment hebben wij lak aan alle passagiers en dus ook jij.

Jij denkt verkeerd en dat is wat wij jou duidelijk willen maken. Jouw visie op de weg van toen was misschien maar een luttele 15 minuten. Die van ons vanaf het begin tot het moment dat wij naar binnen werden geroepen.

Jij hebt niet dezelfde visie als ons op het verkeer en het wegdek. Wij zijn op een heel andere manier met het verkeer bezig dan jullie normale automobilisten. Niet rot of beledigend bedoelt, maar dit zijn feiten. Dit komt gewoon omdat het ons dagelijks werk is. Onze ervaring en verantwoordelijkheid ligt op een heel ander vlak dan die van jullie.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door tienepien »

Ik denk alleen wel dat een vervoersbedrijf in het geval dat er niet gereden kan worden zou moeten zorgen voor opvang van gestrande reizigers. Nu wordt dat voor buspassagiers erg lastig ivm al die haltes, maar voor treinen zou dat wel moeten. Tijdens de sneeuwbui in november 2005 is dit volgens mij ook goed geregeld door de NS.

Je moet alleen ook zelf na blijven denken. Zo was er tijdens een storm aan het begin van het jaar een klas gestrand in Amsterdam tijdens een excursie. Dan denk ik: er is al twee dagen weeralarm afgekondigd en nog ga je met een schoolklas op sjouw? Mooi dom.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Opvang is helemaal niet de taak van een vervoersbedrijf. Dus ook dat gaat niet op. Op dergelijke momenten moet de passagier zelf maar zien te zorgen dat deze op andere manieren thuis komt. Dat een OV bedrijf hiervoor kiest omdat deze er ruimte voor heeft dat is in hun geval. De NS kan dat inderdaad doen bij stations, maar alle bushaltes langsrijden dat is onbegonnen werk. Dan kun je net zo goed de bussen ook laten rijden.

Nogmaals een OV bedrijf is geen Leger des Heils.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door tienepien »

Nee, maar een busbedrijf is wel een bedrijf wat op dat moment zijn product niet goed levert. Nu zijn daar natuurlijk allerlei redenen voor en ook prima redenen, maar het zou wel goed zijn van het bedrijf wanneer zij voor een oplossing voor de gestrande mensen zorgt. Er zijn namelijk mensen afhankelijk van deze bedrijven en hebben geen keus. Je laat deze mensen dan in de steek.

Zoals ik al zei is dat voor een busbedrijf veel moeilijker, zo niet onmogleijk dan in het geval van treinen.
Daarnaast komt het gelukkig niet zo vaak voor!

kampvuur
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 apr 2006 13:29

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door kampvuur »

Misschien een optie bij zulke weeromstandigheden het complete luchtmacht in te huren met meerder bataljons helicopters om mensen bij de bushaltes weg te takelen????

ja hoe ver moet je gaan als klant is KONING!!!


Dit gaat natuurlijk wel ten koste van het tarief dat begrijp je natuurlijk wel ?

jiping

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door jiping »

Dan bel je toch de taxi,
die ene dag per jaar dat het ijzelt.

Maar een lekker bakje snert zou niet gek zijn,
mischien kan connexion nederlands eerste snert-ov-bedrijf worden?
In de winter dan

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Gelukkig snap je het wel een beetje, maar vertel eens. Hoe moeten jullie bij alle haltes weggehaald worden wanneer de bussen niet meer rijden. Hoe lang willen jullie opgevangen worden.... Welk personeel moet jullie opvangen. De chauffeurs kunnen dat niet. Ten eerste het staat niet in onze functieomschrijving, Ten tweede wij zitten met het ArbeidsTijdenBesluit. Dit geldt ook voor diegeen die thuis zitten en dus een dag vrij zijn. Wanneer je deze mensen van thuis laat komen dan gaat de ArbeidsTijdenWet weer in, omdat namelijk meer dan 25% van de gewerkte arbeidstijd niet in rijuren worden omgezet. Het hierop volgende is weer wie de normale dienstregeling de volgende dag weer oppakt. De chauffeurs die gereden hebben kunnen dat in het kader van het ArbeidsTijdenBesluit niet doen en de mensen die gewerkt hebben volgens het ArbeidsTijdenWet mogen dat ook weer niet doen. Met andere woorden de dienstroosters leggen volledig overhoop, want het 1 dekt het ander niet. Dus wat houd je over: Het kantoorpersoneel, maar ook daar is de dienstregeling weer van afhankelijk dus je zult hen niet allemaal kunnen laten opdraven. Verder moet je niet denken dat iemand bij ons of een ander OV bedrijf zijn vrije dag opgeeft om gestrande passagiers te helpen. Het is niet voor niets een vrije dag en dan willen wij, net als in de pauzes, niets met passagiers te maken hebben. Wij hebben deze tijd om tot rust te komen en ons voor te bereiden op onze nieuwe dienstweek om de schade in de dienstregeling zoveel mogelijk te beperken. Etc etc etc.

NS heeft veel meer verschillend personeel die anders kunnen worden ingezet en werken bovendien 24 uur. Hier vallen de machinisen weer onder het ArbeidsTijdenBesluit. Dus die kunnen dat ook al niet doen, maar het stationpersoneel kunnen dat weer wel. Wij rijden niet overal 24 uur. Over het algmeen rijden wij maar 20 uur per dag. De resterende 4 uur is om de bussen af te tanken en schoon te maken, want dat vergt een hoop tijd voor 2 tankers van nog eens een extern bedrijf.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door tienepien »

Lijkt me duidelijk dat dit voor een busbedrijf erg lastig wordt. En dat het DUS enorm belangrijk is dat een busbedrijf blijft rijden zolang als dat ook maar eenigszins verantwoord is. Ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in dat dat ook gebeurd :)

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Wij als chauffeurs zijnde doen ons best. :wink:

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door roerganger »

Opvang is helemaal niet de taak van een vervoersbedrijf. Dus ook dat gaat niet op. Op dergelijke momenten moet de passagier zelf maar zien te zorgen dat deze op andere manieren thuis komt.
Als de passagiers andere manieren hadden om thuis te komen dan het openbaar vervoer, hadden zij het hele openbaar vervoer niet nodig, en mist het openbaar vervoer iedere bestaansgrond, denk ik zo....

Persoonlijk denk ik dat, om problemen te voorkomen, er van verschillende kanten maatregelen moeten worden genomen. Een weeralarm dat op tijd wordt gegeven, mensen die op tijd (dat wil zeggen vóór er problemen komen) naar huis gaan, dus niet wachten tot einde werktijd...

Vorig jaar had ik (hier in Nijmegen) per ongeluk een logé uit Zwolle die vanuit zijn werk in Ede niet verder kwam dan Arnhem. Naar Nijmegen lukte nog wel, Zwolle niet meer. Terwijl hij toch al veel eerder naar huis ging dan eigenlijk de bedoeling was.

Maar ik vind het wel een vreemde stelling (wel begrijpelijk, hoor, Maarten) dat, als het OV niet kan rijden door het weer, dat de kleumende passagier die nergens terecht kan dan maar dood moet vriezen bij de bushalte.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Tja daar zal geen verandering in komen.

kampvuur
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 apr 2006 13:29

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door kampvuur »

Dood vriezen bij een bushalte lijkt me wel heel erg extreem met de relatief zachte winters in Nederland...maar het is uiteraad vervelend als je nergens terecht zou kunnen en je misschien wel uren moeten lopen naar de dichtsbijzijnde treinstation waar wel iets is geregeld en opvang is.

Mensen die moeilijk te been zijn en nergens terecht kunnen is een ander verhaal.
Maar laten we er van uitgaan dat mensen ook hun eigen verantwoording hebben en deze ook moeten nemen, zeker als er ruim van te voren een weeralarm is gegeven deze serieus in acht te nemen.

Ieder heeft zijn eigen verantwoording als het erop aankomt.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Helaas is het ook nog eens zo dat het weer niet altijd te voorspellen is en het toch net anders gaat doen als wat men dacht. Het geven van een weersalarm is dan al te laat. Hier valt dus geen rekening mee te houden en wordt dus gezien alszijnde overmacht, waardoor de passagier, wanneer deze komt te stranden, inderdaad zoals Kampvuur beschrijft, zijn of haar eigen verantwoording moet nemen.

Het is zeer vervelend, maar het OV hoeft niet te spelen met levens van zijn medewerkers of andere weggebruikers om de passagier thuis te krijgen voor de warme kachel. Verzekering laat dit trouwens ook niet toe en wanneer er dan door "schuld" van 1 van de medewerkers een passagier of medeweggebruiker komt te overlijden dan zijn de gevolgen voor de bestuurder niet te overzien en kan de verzekering erg moeilijk gaan doen. Zeker wanneer blijkt dat iedereen naar binnen is geroepen. De chauffeur in kwestie kan (wat over het algemeen gebeurd) worden veroordeeld tot ruim 2 jaar gevangenisstraf vanwege dood door schuld en raakt hierna ook nog eens zijn of haar baan kwijt. Een beroepschauffeur staat minder sterk in zijn of haar schoenen dan een niet-beroepschauffeur. Veelal wordt er geschermd met de opmerking:" U bent beroepschauffeur, u diende beter te weten." Tja daar sta je dan. Een niet-beroepschauffeur kan trouwens ook deze straf krijgen alleen deze maakt iets meer kans op vrijspraak of vermindering van straf.

ex-Chauffeur
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 feb 2009 12:31

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door ex-Chauffeur »

Welkom bij de club

Viola45
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 feb 2005 18:19

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door Viola45 »

Zou Tiggi het nou allemaal begrijpen? Snap niet dat zo`n figuur haar kind zelf niet naar school brengt.

Traphuis116
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 nov 2009 16:07

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door Traphuis116 »

Viola45 schreef:Zou Tiggi het nou allemaal begrijpen? Snap niet dat zo`n figuur haar kind zelf niet naar school brengt.
Want een ongenuanceerde en grove opmerking, wie ben jij om te denken dat je zomaar op zo'n bericht van Tiggie kunt reageren. Wie weet is ze een alleenstaande ouder, moet ze hard werken om voor haar en evt. andere kinderen brood op teafel te krijgen, heeft ze geeneens een auto! En dan vragen oz ze het begrijpt? Begrijp jij het wel, er zijn heel veel mensen die op de 1 of anderen manier afhankelijk zijn van het taxivervoer van connexxion. Ik maak dagelijks mee dat mensen met steeds meer gemak de deur wordt gewezen als het op taxivervoer aankomt. De meest uiteenlopende excuses worden door de klantenservice gemaakt voor het te vroeg, te laat, niet of verkeerd ophalen van mensen. Ik kan zo wel 20 voorbeelden opnoemen wat ik hier op mijn werk in een revalidatiecetrum meemaak. Mensen die wekelijks langskomen en vaken met dan zonder problemen vervoerd worden, als ze al vervoerd worden.

En om nou te zeggen dat dit aan de mensen zelf ligt, nee, ze denken mee, stellen zich zo flexibel mogelijk op en houden maar netjes hun mond want anders worden ze straks helemaal niet meer opgehaald.

Het ligt vast niet aan de chaufeurs die doen ook hun best, net als ik mijn werk zo goed mogelijk probeer uit te voeren. Maar de organisatie hierachter maakt hele grote grove fouten die door niemand goed te praten zijn. Ook niet door de mensen die een hart voor hun bedrijf hebben! Ik vind het belachelijk dat klanten van connexxion taxiservice soms als vee behandeld worden terwijl zij de klanten zijn, maar omdat de gemeente bij connexxion heeft aanbesteed komt het grote geld toch wel binnen, en lijtk het wel of de klanten alleen maar een last zijn.

Ik hoop echt dat de mensen die dit zooitje regelen nooit een ongeluk krijgen en in een rolstoel belanden, want ze zullen van connexxion weinig hulp kunnnen verwachten.

Daarnaast kan ik me in het geval van Tiggie heel goed voorstellen dat je een kind van 9 die verder goed bij zijn verstand is, en alleen een beetje extra aandacht nodig heeft, niet dagelijks wil confronteren met terminale kankerpatienten of andere voor het kind zeer confronterende situaties. Los van dat deze mensen natuurlijk ook recht hebben op vervoer, maar komop je kunt zelf toch wel bedenken dat een jochie van 9 nou niet met veel plezier tegen het leven aankijkt als hij dagelijks dit soort dingen ziet.

Vraag me niet naar een oplossing, die heb ik niet, ben ik ook niet voor geschoold en wordt er niet voor betaald, anderen wel.

Overigens ben ik de eerste die connexxion de hemel in zal prijzen als ze het een jaartje wel goed doen, ik verwacht dat alleen nog wel even duurt!

Kortom ik ben het volledig met de kop eens en vindt de afdeling taxiservice van connexxion een heel groot SNERTBEDRIJF!

Gesloten