LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ov-chipkaart=oplichting

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
renwel
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 nov 2008 10:32

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door renwel »

Inderdaad maar als je dan voor 35 euro reist, heb je dezelfde situatie!
Volgens mij is het maximumtarief dat je straks kwijt bent aan een enkele reis 20 euro, je kunt dus nooit een enkele reis maken van meer dan 20 euro waarde. Of heb ik het fout?

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door Dirkie »

Volgens mij is het maximumtarief dat je straks kwijt bent aan een enkele reis 20 euro, je kunt dus nooit een enkele reis maken van meer dan 20 euro waarde. Of heb ik het fout?
Je hebt het inderdaad fout. Als de reis meer dan 20 euro kost, dan wordt de borg niet teruggestort en het bedrag boven de 20 euro wordt ook van je kaart afgeschreven. Ik schreef al eerder, dat je de borg niet moet verwarren met de kosten van je reis. De borg krijg je terug, de reis moet je betalen.

rpj.max
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2009 04:40

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door rpj.max »

Sorry Dirkie, maar je verstrekt verkeerde informatie. Degene die beter moet lezen bent u echt zelf ben ik bang.

''Jammer dat lezen zo moeilijk is. Er hoeft geen 20 euro op te staan. Er moet een slechts een positief saldo op staan, voldoende om je reis te betalen.''

Dit is niet waar. Er moet wel degelijk 20 euro op je OV chipkaart staan. Als je de tijd zou nemen om eerst de feiten te bekijken, die overigens gewoon te vinden zijn op de NS website, zou je niet zomaar een niet-onderbouwende uitspraak doen.

Van de NS website:
* Voor houders van de anonieme OV-chipkaart: € 20
* Voor houders van de persoonlijke OV-chipkaart met Voordeelurenabonnement: € 10 (vanaf 1 december 2009)
* Voor houders van de persoonlijke OV-chipkaart zonder abonnement:
€ 20 (vanaf 1 december 2009)


Stel ik wil een reis maken van Amsterdam Centraal naar Apeldoorn en op dezelfde dag weer terugkeren naar Amsterdam Centraal.
Met een papieren kaartje zou dat € 25,20 (Retour) kosten.

Dezelfde reis leg ik nu met de anonieme OV Chipkaart af:
€ 12,60 voor de heen reis,
en sinds je met een ov chipkaart geen dagretour kunt kopen,
betaal je voor de terugreis weer € 12,60.
Is dus bij elkaar €25,20 dus hetzelfde bedrag als het papieren kaartje.

Het enige verschil hier is, dat je op je anonieme OV chipkaart 45,20 moet laden voordat je aan je reis begint, aangezien er 20 euro borg wordt betaald wanneer je incheckt op station Amsterdam Centraal, wanneer je uitcheckt de borg minus de reiskosten (€20 - €12,60) wordt teruggestort, wat een tegoed oplevert van €32,60, en voor de terugreis er weer €20 borg betaald moet worden tijdens het inchecken op station Apeldoorn, en bij terugkomst op Amsterdam Centraal de €12,60 weer wordt verrekend met de €20 borg.

In sommige gevallen zal de OV chipkaart juist goedkoper zijn, in sommigen gevallen juist niet. Let wel, ik heb het hier over de NS reizen, niet over de andere vervoerbedrijven.

Berekend op 2e klas tarieven.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Dirkie schreef:
Ik heb een zelfde soort kaart alleen liggen mijn zones in Rotterdam en Den Haag. In Rotterdam gebruik ik het chip deel nu 2 jaar zonder problemen. Alleen wat ik buiten mijn zones reis, wordt afgeboekt van het saldo. En in Den Haag wordt de kaart gewoon op zicht gecontroleerd. En voor zover als ik weet is hier geen prijsverhoging voor nodig geweest.
En als ik vertrek vanuit een zone in Rotterdam binnen mijn abonnement, wordt er ook nooit borg afgehouden. Zou ook nonsens zijn, want ik heb een abonnement.
De prijsverhoging is er nu ook nog niet direct.
Maar als we straks alleen nog maar met de OV chipkaart kunnen gaan reizen - dan gaat dit wel degelijk spelen.

Nu al is er sprake van verhoging - omdat je bij een NS aanvulling 57 euro betaald voor 3 zone maandkaart, en bij GVB voor de afstand Amsterdam CS - Oranjebaan (Amstelveen) 62 euro betaald. En dan met de NS ov aanvulling, kan je binnen het zonegebied ook een andere kant op, met het GVB abonnement (als ik alles goed begrijp) niet meer - moet dat betaald worden.

Leg daarnaast dat de NS versie zowel in plaats vertrek geldig is in de bus voor je aantal zones, als in plaats aankomst - en dat met de OV chipkaart dat straks niet meer geld - praten we over een behoorlijke (of eigenlijk : onbehoorlijke) prijsstijging straks. Meer dan 100% namenlijk. Alleen al hierom vind ik de OV chipkaart een vorm van oplichting , en de politici die dit wangedrocht erdoor rammen, zijn enge leugenaars in mijn ogen.

Gunit
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2009 17:54

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door Gunit »

Ik vind het goed dat de ov-chipkaart ingevoerd is. Kost mij niks, want ik zit in die business, dus ik verdien lekker mee.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door Dirkie »

rpj.max schreef
Sorry Dirkie, maar je verstrekt verkeerde informatie. Degene die beter moet lezen bent u echt zelf ben ik bang.
En ik had de volgende 2 dingen geschreven.
En in de metro in Rotterdam werkt het wel degelijk zo, althans met een niet anonieme kaart (in dit geval mijn NS Abonnement).
en
In dezelfde onschuld neem ik aan, dat het gebruik van de kaart bij de OV-bedrijven hetzelfde is en dat ze niet allemaal eigen regeltjes gaan maken.
Blijkbaar gaat iedere vervoerder zijn eigen regeltjes en voorwaarden maken. En dat was volgens mij niet de bedoeling van de OV Chipkaart.

Cor van Dijk
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 nov 2009 11:35

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door Cor van Dijk »

Als je in de toekomst met de OV-Chipkaart moet reizen moet je eerst een (onpersoonlijke) OV-Chipkaart kopen voor € 7,50. Hiervoor krijg je alleen het recht om je OV-Chipkaart op te laden om zodoende met het openbaar vervoer te kunnen reizen, na een aantal jaren komt deze kaart dan te vervallen en moet je weer een nieuwe kopen tegen de dan geldende prijs. Naar mijn mening zou het zo moeten zijn dat ik die € 7,50 direct als tegoed op mijn kaart moet hebben en dan vervolgens kan gaan reizen, net zoals met de strippenkaart nu. Vervolgens moet die opladen en kan dan gaan reizen Bij het opladen van kleine bedragen (bijvoorbeeld onder € 10,00) kunnen kosten in rekening worden gebracht voor het gebruik van een pinpas of creditcard. Voor de financieel zwakkere in onze samenleving is dit een flinke aanslag op hun bestedingspatroon, zeker wanneer en opgroeiende kinderen zijn die met het openbaar vervoer naar school gaan. Het omslachtige in en uit checken zullen we op de koop toe moeten nemen, maar om iedere keer als je overstap dit te moeten doen lijkt mij ook niet handig. Bovenstaande heeft alleen betrekking op de bus/tram en metro, gaan we naar de OV-Chipkaart in de trein dan zijn er volgens mij nog veel meer financiële problemen te verwachten
Na aankoop van de onpersoonlijke OV-Chipkaart voor de trein, waarvoor ook € 7,50 betaalt dient te worden , moet er ook nog eens minmaal € 20,-- tegoed op de kaart staan om in te kunnen checken, het zogenaamde starttarief, na het uitchecken wordt dit dan wel weer verrekend. . Als voorbeeld het volgende: Een reiziger die van Vleuten naar Utrecht CS reist kost nu enkele reis € 2,20, dient dus in te checken met een tegoed van € 20,-- en als hij terug gaat vanuit Utrecht dient er weer minimaal € 20,-- op zijn kaart te staan want anders kan hij niet terug . Ben je met meerdere uit een gezin dan dient ieder gezinslid een OV-Chipkaart te hebben . Denk b.v. aan een gezin van 4 personen, dan dient er eerst € 110,-- geïnvesteerd te hebben aleer men met de trein meekan. Zij kunnen het teveel betaalde niet terug krijgen. Ik vind dit geld uit je zak kloppen en ik denk dat zo’n gezin zich per auto vervoert en de parkeerkosten op de koop toeneemt.
Verder nog de verplichting van ouderen en kinderen jonger dan 11 jaar om een persoonlijke OV-Chipkaart aan te schaffen, anders krijgen ze geen korting in de bus/tram en metro,. Dit is duidelijk in strijd met het recht op privacy, want zo is het net big brother is watching you, Volgens mij moet er ook een onpersoonlijk kaart komen voor deze bevolkingsgroep en ook daar dient de aanschafprijs tevens tegoed op de kaart moeten zijn.
:mrgreen:

robbert61
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 jan 2009 18:42

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door robbert61 »

Als het mis gaat bij het uit chekken moet je niet een brief gaan invullen om je geld terug te krijgen dan moet je gewoon die bus, tram of metro stil laten staan eerst mijn geld terug anders niet verder.
Dan komen ze er wel achter wat beter is.
Je blijft gewoon in de deur opening staan of gaat zitten dan kan die tram,Metero, bus niet verder rijden eerst dat geld terug.
Dus anders halen ze iedere keer maar de Politie er bij om je weg te halen kijken hoelang ze dan iedere keer stil staan dat gaat ze echt klauwen met geld kosten.
Als ze niet meer op tijd kunen rijden om dat het uit chekken niet goed gaat.
Gewoon die dieven terug pakken met de zelfde wapens.
Groetjes Robbert61

Corine van Platerink
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010 12:18

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door Corine van Platerink »

Ook ik ondervind hinder van het gebruik van de OV chipkaart. Sinds januari is het niet meer mogelijk om in de RET gebruik te maken van de gecombineerde 1 zone kaart van de NS. Dit betekend dus dat ik een aparte 1 zone abonnement van de RET kan opladen. Aangezien ik in Vlaardingen woon maar in Delft werk betekend dat voor mij meer reiskosten. Waar ik voor januari maar EUR 123,80 betaalde, betaal ik nu EUR 191,00 (1 zone abbonnement in Vlaardingen, de maandtraject kaaart naar Delft en een 1 zone abbonnement in Delft (daar is het papieren abbonnement nog wel geldig)). Ik vraag mij af of mijn werkgever wel bereid is dit te vergoeden :( . En ik weet zeker dat ik niet de enige ben die dit maar een heel duur prestige project vind.

D.Blommesteijn
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2010 11:47

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door D.Blommesteijn »

Ik had een tijdelijk OV-chipkaart van 't GVB in Amsterdam ontvangen omdat mijn studenten OV nog ik geen velden of wegen te bekennen is. Overigens zit ik nu al aan pas nummer 3, maar dat terzijde.

Nu heb ik deze kaart op 18 september, uit m'n hoofd, opgehaald. De medewerker vertelde dat deze kaart 2 maanden geldig is. Op 18 november ben ik ingecheckt met mijn kaart en na de verval datum weer uitgecheckt bij een een GVB poortjes. Nu heb ik dus een boete van 4euro opgelopen. Geheel logisch maar ja ben een student met studiefinanciering dus ik heb recht op reizen van en naar 'school'.

Dus ik naar 't GVB. "Sorry meneer maar uw pas is verlopen", Ik: "Kan ik dan een nieuwe krijgen?", GVB: "Dan moet u eerst de boete betalen van 4 euro.", Het maakte natuurlijk niet uit of ik student ben, regels zijn regels.

Totaal som van deze ongein:
- Boete 4euro;
- Nieuw kaartje om naar 't GVB service punt te komen 2,60euro;
- en een hoop frustratie.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door Inter »

Ik heb een anonieme kaart met de Erasmusbrug (Rotterdam ) en reis niet dagelijks met het openbaar vervoer .
Wil vanmorgen op de tram stappen is die opeens verlopen .
Staat helemaal niet op de kaart vermeld .Zie nu pas dat je dat kan controleren op hun website maar wat heb ik daaraan ?

Moet ik nu weer een kaart van € 7.50 extra aanschaffen terwijl met de oude nog niks mee is .
Die prijs is zoal belachelijk en voor het overzetten van het bedrag ( ongeveer € 25,-.) moet ik ook nog eens uur wachten.

Het ergste vind ik wel dat men nu mensen extra pakt die z`n ding al aanschafte toen iedereen nog gewoon nog met de strippenkaart kon reizen .

Was vroeger erg positief over dit produkt maar na dit geintje van de RET is dit nu wel gedaan .
Laatst gewijzigd door Inter op 10 feb 2010 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.

MarvinH
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 feb 2010 14:16

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door MarvinH »

Ik zie veel negatieve punten aan de ov chipkaart.

* door veel "handigheidjes" komt er meer geld in het laadje van de vervoersbedrijven.
* word er niet makkelijker op voor de reiziger.

Allereerst is de ov chipkaart in veel gevallen niet makkelijker dan de strippenkaart of abonement.
Met een "oud" abonement hoef je dat kaartje alleen maar bij je te dragen, en dat is al voldoende. Eens in de zoveel tijd laten zien aan een controleur is genoeg.
Echter, met de chipkaart moet ik veel meer handelingen doen. Ik moet deze chipkaart maar liefst 10 keer uit mijn binnenzak halen. (heen weg 2 trams, dus 2x in en uit checken plus gemiddeld 1x controle). Met het oude abonement hooguit 2x per dag. dus 5x zoveel handelingen.
Een ander nadeel is dat het verplicht is in en uit te checken met de bij een abonement. Dit is technisch totaal niet noodzakelijk. De NS had eerder aangekondigd dat ze het niet verplicht gaan stellen, maar mag wel.
Echter, in de tram is het verplicht. Er word door de RET aangegeven dat je een boete krijgt wanneer je niet bent ingechecked met een abonement dat je al betaald heb.
De reden dat je moet inchecken is puur en alleen dat ze statistieken bij kunnen houden dat voor hun heel handig is om ov in kaart te brengen. Echter, dat gaat ten koste van het gemak van de klant, sterker nog, je krijgt een boete als je ze niet helpt met de statistieken door niet in en uit te checken.

Ik heb een aantal punten opgemerkt waaraan veel extra word verdient. Op de eerste plaats het vergeten van uitchecken kost 4,- euro.
Veel mensen vergeten dat, en maar een klein deel word terug gevorderd. Een controleer heeft mij zelf verteld dat ze er rijk van worden. Vooral veel oude mensen zie ik het vergeten, of denken uitgechecked te zijn, en door haast niet door hebben dat het uitchecken niet werkt. Vaak zijn apparaten niet goed, en moet je een ander apparaat in alle haast zoeken en proberen uit te checken voor de tram weg rijd.
Waar ze ook meer mee verdienen is het feit dat er alleen nog maar 1 en 2 uren kaarten te koop zijn als je geen chipkaart heb. De 1 uren kaart geld bij ons alleen voor de RET, behalve de metro. De 2 uren kaart geld voor alleen de RET, maar wel met metro.
Voorbeeld. Ik wil voor het eerst met de ov chipkaart naar rockanje. Bij het eerste gebruik blijkt de kaart "ongeldig te zijn". Eerst de tram gepakt met een strippenkaart, bij de metro aangekomen moet je verplicht een chipkaart hebben, en genoodzaakt een dure 2 urenkaart te kopen voor een klein ritje, € 3,50. Vervolgens wil ik de bus pakken, maar is geen RET, dus weer los betaald. Dus weer extra uitgegeven. Geen goedkope strippenkaarten meer, 1 halte met een metro kost nu € 3,50.

Daarbij zijn alle ritten steeds een iets andere prijs lijkt het. Verschild steeds een paar cent.

Ook is het zo dat als je onderwerg een rijsproduct oplaad, je je overstap kwijt bent, en dus weer opnieuw het instap tarief moet betalen. Kost mij daardoor toch weer 0,70 cent per maand extra omdat ik de rijsproducten alleen in metro stations kan opladen, en ik eerst met de tram moet om daar te komen. Gelukkig zit er één op mijn route, maar ben je je overstap kwijt. Zou technisch niet nodig moeten zijn.

Ook is er onduidelijkheid over abonementen op de chipkaart. Vaak word geadviseerd om een sterren abonement online te kopen, en op te halen bij een oplaadpunt, echter, na veel uitzoekwerk blijkt dit niet mogelijk te zijn, ze bieden nog geen ster abonementen aan via internet, wel veel andere producten, maar geen abo's. Kwam ik ook pas achter na 10min in de wacht gestaan te hebben met de RET klantenservice. (ook weer een euro kwijt).

De 4 euro die je verliest is overigens soms niet nodig. Je zou een reken systeem kunnen aanhouden dat wanneer je al bijna bij het eindpunt instap, en de maximale rit zou maar 1 euro kunnen kosten, en bij inchecken in dat geval niet meer dan 1 euro word afgescheven.
Echter, hierdoor lopen ze weer inkomsten mis. Veel handigheidjes zoals ik al zei om extra te verdienen.

Al met al, ik word er een beetje moe van.

Het vervelende is ook dat als je vergeet uit te checken het niet meer te herstellen is.
Volgens mij doen ze dit met opzet om meer geld te verdienen.
Het is namelijk niet mogelijk wanneer je vergeet uit te checken de eerst volgende tram te gebruiken om uit te checken, op exact de zelfde halte en tramlijn die er vlak achter zit.
Hierdoor checkte ik weer in. Het systeem word centraal geregeld en zou absoluut in staat moeten zijn die te zien, en gewoon uit te checken.
Sterker nog. Wanneer iemand bij een overstap vergeet uit te checken, en weer overstapt en inchecked zou het systeem de keer dat je vergat uit te checken moeten kunnen corrigeren.
Het kan allemaal, maar ze doen het niet.
Er is dus bij vergeten van uitchecken terwijl je direct overstapt geen nood om die 4 euro kwijt te zijn.
Maar aangezien die 4 euro een absolute goudmijn is zijn ze wel gek om daar iets aan te doen. Ik noemde hierboven ook het voorbeeld om niet meer bij inchecken af te schijven dan de max. ritprijs de meestal onder die in 90% van de gevallen onder de 4 euro ligt.
Heel simpel door te voeren, maar kost ze geld, of beter gezegt, profiteren minder.
Ik hoorde iets vandaag dat 270.000 mensen per dag die 4 euro betaald waarvan 3% het maar succesvol terugvorderd. Reken maar uit, goudmijntje dus.
Ook het onderweg even opladen van je chipkaart resulteerd in het opnieuw moeten betalen van het instaptarief terwijl je aan het overstappen ben.

Daarbij, als je je 4 euro probeerd terug te vorderen moet je een formulier invullen. Dit formulier werkt ook in het voordeel van de vervoersbedrijven...
Je moet aangeven wat de reden is. Er is geen reden aan te geven dat je vergeten bent uit te checken. Alleen wanneer het apparaat niet werkte. Hierdoor haken al veel mensen af die denken dat ze dan niet in aanmerking komen.
Daarnaast moet je precies de datum en tijd aangeven wanneer het "fout" is gegaan, en welke haltes je gereist heb.
De meeste mensen weten niet al deze gegevens terwijl ze in hun systeem gewoon kunnen zien wanneer je vergeten bent uit te checken, maar ze willen het je gewoon moeilijk maken.
Maar toen ik voor het eerst mijn chipkaart gebruikte was mijn saldo -4 euro. Maar nooit gebruikt. De enigste verklaring van de RET was, misschien door je jas heen een keer ingechecked? Ik weet niet of dat kan, door een potemone en jas heen, leunend tegen zo'n apparaat aan? Geen idee, misschien.
Maar ik krijg mijn geld niet terug, want ik weet niet wanneer dat gebeurd zou moeten zijn. Ik heb dat ding bijna een jaar in mijn binnenzak bewaard zonder te gebruiken.

Voornamelijk verbeteringen in de software zou denk ik 80% van hun inkomsten uit vergeten uitcheckers kunnen verminderen. Dit is 100% toepasbaar, geen probleem. Kwestie van programeren. Echter, wat ik al zei, hierdoor lopen ze veel "inkomsten" mis.

bhennink
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 feb 2010 18:25

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door bhennink »

Ook wij hebben binnen 6 maanden een defecte anonieme kaart.
Geheel onbeschadigd en normaal gebruikt.

Langs centraal station moeten gaan om daar te horen dat het saldo na aftrek van 2.50 terug betaald kan worden.
Nieuwe kaart krijg je niet die moet je zelf kopen kortom in dit tempo per jaar 15 euro extra betalen voor dit wanproduct!

Ik wou de we gewoon de papieren kaart hadden gehouden want het smoesje dat deze kaart zwart rijden beperkt is nonsens.
Er staat gewoon sinds de invoering heel veel continue controlle op de metro stations in het centrum.

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door ruitenheer »

De RET wil graag een database opbouwen met de reisbewegingen van alle passagiers. Laten we ze daarbij helpen. Als je een abonnement hebt, check je in de tram bij iedere halte uit en weer in. Het was toch de verkeerde halte.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,
Prima bijdrage van MarvinH !

De grote vraag is dus: Hoe krijg je die poortjes weer weg ?

Welke politieke partij wil zich daar sterk voor maken
Wat een onzin. Hebben we nu eindelijk een sluitend toegangsysteem waardoor het zwartrijden wordt teruggedrongen, zijn er weer zwartkijkers die ervanaf willen.
Echter, met de chipkaart moet ik veel meer handelingen doen. Ik moet deze chipkaart maar liefst 10 keer uit mijn binnenzak halen. (heen weg 2 trams, dus 2x in en uit checken plus gemiddeld 1x controle). Met het oude abonement hooguit 2x per dag. dus 5x zoveel handelingen.
Tjonge tjonge, wat een drama. heb je nu niks beters om je zorgen over te maken... :mrgreen:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door Guardian72 »

seagoing racer2 schreef: Wat een onzin. Hebben we nu eindelijk een sluitend toegangsysteem waardoor het zwartrijden wordt teruggedrongen, zijn er weer zwartkijkers die ervanaf willen.
En laat ik dat nu onjuist vinden.

Even als voorbeeld. Van Amstelveen Centrum naar bijvoorbeeld halte VU met de 51 - geen poortjes, geen controle - en wel degelijk zwartrijders.

Ook, bij de poortjes, als je snel doorloopt, kan je achter iemand aan lopen - en niemand reageert op het alarm - dus, makkelijk zwart te rijden.

Zolang er geen controle is, is ook dit systeem niet 100%

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste Guradian,

Akkoord, het is niet de enige methode om zwartrijders te weren, maar poortjes zijn beter dan geen poortjes.

Enfin, Venantius en marvinH vinden dat blijkbaar ernstig vervelend. Ik stel voor dat die twee dan gezellig naar Staphorst verhuizen, daar zijn geen trams en metro, en oom agent geeft je nooit een bon omdat hij je vader kent.. :mrgreen:

bhennink
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 feb 2010 18:25

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door bhennink »

het lijk dat er meerdere doelen zijn..

1)reisbewegingen op slaan.
2) meer geld binnen krijgen doordat de ritten gemiddeld veel duurder worden
3) extra inkomsten door:
a)ondeugdelijk materiaal waar ze ons reizigers de dupe van laten worden. Door bijvoorbeeld leveren van een ondeugdelijk product zonder garantie.
b)Administratie kosten om je eigen geld terug te krijgen bij een defecte kaart.
c)Je dwingen tot een persoonlijke kaart waar je niemand anders op mee kunt
nemen
d) Daarnaast als je dus iemand eens mee wilt nemen dat je toch nog een anonieme kaart moet kopen. zonder enige garantie en daarbij wel een saldo wat je er op moet zetten


[/list]

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door Guardian72 »

seagoing racer2 schreef:en oom agent geeft je nooit een bon omdat hij je vader kent.. :mrgreen:
of juist wel :twisted:

Willem_1984
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mar 2010 12:02

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door Willem_1984 »

MarvinH slaat mijns insziens de spijker op zijn kop.

De OV-chipkaart leidt tot (grote) extra inkomens voor de vervoersbedrijven, verkregen via onredelijke en meestal ook onnodige boetes.

Gesloten