LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CONNEXXION (WAN-) BELEID

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
jacranang
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 apr 2009 14:37

CONNEXXION (WAN-) BELEID

Ongelezen bericht door jacranang »

een aantal vragen omtrent het beleid van Connexxion: ben benieuwd wie ook een slechte ervaring heeft met dit bedrijf:
het 1e geval is: ik woon samen met een aantal personen in één huis. doordat op dit adres een betalingsachterstand is geconstateerd van één van de bewoners, wil Connexxion mijn jaarabonnement voor bustransport niet verlengen: om fraude te voorkomen ??? Lekker beleid dus. Inmiddels is er geen betalingschterstand meer, maar ik hoef geen abonnement bij dit bedrijf! Ik wacht wel af wanneer de ov-chipkaart eindelijk werkt in regio Arnhem en ik niks meer te maken krijg met dat bedrijf, waar veelal de bussen niet op tijd rijden.
2e vraag: een andere bewoner heeft al 5 jaar een jaar abonnement en dat wordt betaald dmv automatische incasso, sinds hij van bank is veranderd, wil Connexxion geen abonnement verstrekken, omdat de combinatie naam van de betaler en zijn naam als abonnementhouder niet getzelfde zijn! Connexxion doet niet aan "geschenken". Men zegt dat zoiets fraude oplevert (?).
een waardeloos beleid, want als iemand anders jouw abonnement wil betalen als geschenk, accepteert Connexxion dat niet. Begrijp ik niet, ze krijgen immers toch de kosten? zij noemden dat fraude..?
Welk rare directielid verzint zoiets?

Dick-K
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 mar 2009 17:00

Re: CONNEXXION (WAN-) BELEID

Ongelezen bericht door Dick-K »

Geen ervaringen als die van jullie. Wel is Connexxion Klantenservice log en traag en doof voor reëele klantvragen.

1. Logische overstapverbindingen komen te vervallen, met als argument: geen prioriteit en past niet in de dienstroosters van de chauffeur. O? Ik dacht dat het bij Connexxion was "Alles voor de reiziger" (niet: "Alles voor de buschauffeur", al ben ik natuurlijk voor goede arbeidsomstandigheden voor de dames en heren).
2. Bijna iedereen wil rechtstreeks mobilifoonverkeer tussen chauffeurs onderling terug. De chauffeurs (vanwege hun veiligheid), passagiers - om overstapverbindingen aan te vragen. Connexxion wil het per se niet. Waarom precies zeggen ze niet. Ook zou het aanvragen van overstappen via de centrale goed moeten gaan. Mijn ervaring is anders. Ik heb geregeld verbindingen gemist doordat de centrale tot meer dan een kwartier lang geen sjoege gaf aan een oproep van een chauffeur.

En dat noem ik wanbeleid. Alles voor de reiziger. Ammehoela!

Gesloten