LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING pas wordt niet door NS automaat geaccepteerd

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
MikeMike
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2011 11:08

ING pas wordt niet door NS automaat geaccepteerd

Ongelezen bericht door MikeMike »

Na herhaaldelijke pogingen bij verschillende automaten van de NS op verschillende stations ben ik het meer dan beu. Met mijn ING pas mag/kan ik niet pinnen. De automaat verteld me dat het een ongeldige pas is. Ik ben daardoor verplicht de conducteur te melden dat ik een kaartje nodig heb, en wel op het moment dat ik op de trein stap. Maar op de internationale trein Hengelo Schiphol (vanuit Duitsland) heeft de conducteur NIETS aan mijn ING pas, want hij accepteert alleen creditcard.

Na wat googelen kwam ik er achter dat dit een structureel probleem is. En telefonisch contact met zowel de ING als NS leert mij dat zij het probleem erkennen en graag naar elkaar wijzen. Voor mij is echter duidelijk dat ik overal met met ING pas kan pinnen/betallen, behalve bij de NS. Dus NS, het lijkt toch echt aan jullie te liggen.
Onlangs kwam ik dit tegen:
http://www.fnvov.nl/forum/index.php?topic=36180.0
http://www.depers.nl/binnenland/451055/ ... geren.html
Maar vond ook fora waar het al veel eerder voor kwam. Wat kunnen we hier nou aan doen als consument. Boetes van 35 euro blijven betalen als gevolg van fouten bij de NS? Ik heb er al twee op zak omdat ik met bagage niet in staat was de lange trein door te lopen op zoek naar de conducteur.
Is dit niet een mooi itempje voor op tv?

jessinha
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 okt 2008 00:34

Re: ING pas wordt niet door NS automaat geaccepteerd

Ongelezen bericht door jessinha »

Hey,
Ik heb ook ING, maar ik kan gewoon pinnen. Heb je al geprobeerd om de pas even af te vegen ofzo? Zeg maar aan je trui? Misschien dat dat helpt?

Overigens in het verleden wel met een postbankkaart een paar keer geweigerd geworden. Maar ING doet het tot nu toe gelukkig bij mij.

Als hij het niet deed ging ik overigens naar de balie om een kaartje te kopen en ik kreeg het zonder toeslag gelukkig.

Succes

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: ING pas wordt niet door NS automaat geaccepteerd

Ongelezen bericht door JtC »

Nu je het zegt, het zou zomaar kunnen dat het aan het ING pasje ligt. Ik heb dat probleem altijd als ik ga tanken bij het onbemande tankstation bij ons om de hoek. En dan heb ik dat probleem met 2 verschillende ING pasjes, die worden vaak geweigerd en na een paar keer door het apparaat halen lukt het pas. Of het is gewoon toeval, dat kan ook.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: ING pas wordt niet door NS automaat geaccepteerd

Ongelezen bericht door tennis »

JtC schreef:Nu je het zegt, het zou zomaar kunnen dat het aan het ING pasje ligt. Ik heb dat probleem altijd als ik ga tanken bij het onbemande tankstation bij ons om de hoek. En dan heb ik dat probleem met 2 verschillende ING pasjes, die worden vaak geweigerd en na een paar keer door het apparaat halen lukt het pas. Of het is gewoon toeval, dat kan ook.
Ik heb het probleem met mijn ABN pas bij sommige onbemande Nederlandse pompstations, maar nog nooit meegemaakt in België.
Ik denk ieder, dat het aan het soort/merk betaalautomaat ligt, maar niet aan de pas!

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: ING pas wordt niet door NS automaat geaccepteerd

Ongelezen bericht door AGGB »

Het is inderdaad een probleem van de ing pas. Al jaren geleden had ik met de postbankpas, uitsluitend bij die pas, op alle NS stations problemen. De NS heeft dat indertijd tegenover mij bevestigd, dat het bij de postbankpas voorkomt. Ik had 2 passen bij hen, allebei gaven problemen.
De andere passen van andere banken, die ik had, gaven geen probleem.
Men weet het bij de NS. Ik ben verbaasd dat dat probleem nog niet verholpen is na al die jaren.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: ING pas wordt niet door NS automaat geaccepteerd

Ongelezen bericht door sephora30 »

JtC schreef:Nu je het zegt, het zou zomaar kunnen dat het aan het ING pasje ligt. Ik heb dat probleem altijd als ik ga tanken bij het onbemande tankstation bij ons om de hoek. En dan heb ik dat probleem met 2 verschillende ING pasjes, die worden vaak geweigerd en na een paar keer door het apparaat halen lukt het pas. Of het is gewoon toeval, dat kan ook.

Dit heb ik exact hetzelfde.

MusicGirll
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 mar 2011 17:32

Re: ING pas wordt niet door NS automaat geaccepteerd

Ongelezen bericht door MusicGirll »

Ik heb exact hetzelfde probleem, maar dan met een Rabobank pas. Alle kaartjesautomaten geven steeds 'ongeldige pas' aan, en 'gebruik een ander betaalmiddel'. Ik heb de Rabobank hierover gecontacteerd, welke mij een nieuwe pas aangeboden hebben. Ik hoop dat het dan verholpen is, ik heb met mijn voorgaande Rabobank passen nooit last van dit probleem gehad!

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: ING pas wordt niet door NS automaat geaccepteerd

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Ligt toch echt aan de ING-pas.

De magneetstrip zit een paar mm hoger of lager dan bij andere pasjes en dus moet het apparaat meer moeite er voor doen. (heb ik me laten vertellen door een installateur van de pindingen)
Heb hetzelfde bij de NS, in Lelystad en Amsterdam doet ie het wel, in Hilversum weer niet. (en bij de AH mag ik het er ook zestig keer doorheen rossen)

MusicGirll
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 mar 2011 17:32

Re: ING pas wordt niet door NS automaat geaccepteerd

Ongelezen bericht door MusicGirll »

Ik blijf het probleem ook houden als ik via Maestro wil betalen, dan heb ik blijkbaar nog steeds een ongeldige pas. Zeer vervelend als ik elke keer contant moet betalen om met de trein te willen... Helemaal als (inderdaad!) je daar bij een loket ook nog eens extra voor betaald.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: ING pas wordt niet door NS automaat geaccepteerd

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Miss Tascha schreef:Ligt toch echt aan de ING-pas.

De magneetstrip zit een paar mm hoger of lager dan bij andere pasjes en dus moet het apparaat meer moeite er voor doen. (heb ik me laten vertellen door een installateur van de pindingen)
Niet alles geloven wat de zogenaamde expert je proberen wijs te maken. Ik heb mijn ING pas zojuist vergeleken met:

Citibank Mastercard
ANWB Visacard
American Express card
Airmiles pas
ANWB lidmaatschapskaart
Aevitae zorgpas
euroShell tankpas

en de magneetstrip zit op exact dezelfde plaats.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: ING pas wordt niet door NS automaat geaccepteerd

Ongelezen bericht door ciske »

JtC schreef:Nu je het zegt, het zou zomaar kunnen dat het aan het ING pasje ligt. Ik heb dat probleem altijd als ik ga tanken bij het onbemande tankstation bij ons om de hoek. En dan heb ik dat probleem met 2 verschillende ING pasjes, die worden vaak geweigerd

Geen toeval ik heb dat ook altijd bij de tankstations. Paar keer er doorheen halen en dan pakt die de pas.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: ING pas wordt niet door NS automaat geaccepteerd

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Er is overigens ook een verschil tussen de oude en de nieuwe automaten. Bij de aanraakschermen heb ik het nog niet eerder gehad dat mijn pas werd geweigerd. Dat was met de oude (schermloze) automaten wel anders.

edwinknight

Re: ING pas wordt niet door NS automaat geaccepteerd

Ongelezen bericht door edwinknight »

Nergens last van met mn ing pas, niet bij NS, supermarkt, of waar dan ook.
Ind ff veegje langs trui oid als enkele keer ff weigert.

huizi006
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2011 17:45

Re: ING pas wordt niet door NS automaat geaccepteerd

Ongelezen bericht door huizi006 »

Ook ik afgelopen dinsdag 5 april.
's ochtends vroeg wilde ik een kaartje kopen naar groningen op het station nieuwerkerk ad ijssel. alle drie de automaten gave aan onbruikbare pas.
aangezien ik een abonnement heb op de route nieuwerkerk-voorburg, dacht ik dan koop ik wel een enkeltje vol tarief in gouda. Helaas ook alle automaten aldaar gaven onbruikbare pas. Loketten gaan pas later open dus geen kaartje.
De conducteur aangeschoten in de trein en mijn probleem gemeld. Treinkaartje uitgeschreven met collance regeling zodat ik de 35 euro boete niet hoef te betalen.
Op station Groningen wilde ik alvast een enkeltje met korting naar Gouda voor de terugweg kopen. Ook al deze kaartjes automaten gaven aan onbruikbare pas.
Dan maar geld uit de Geldautomaat en prijs, dit werkt wel. Vervolgens naar de loketbalie van de NS gelopen en daar een enkelte met korting gekocht. Leuk maar dan 50 euro cent duurder. Via de kaartautomaat een enkele reis Groningen-Gouda uit de automaat 13,80 en nu 14,20.
Vandaag bij de ING servicedesk geweest en deze meldt, het ligt aan de NS automaten. NS gebeld deze meldt dat het vaker voorkomt met ING en ABN passen, maar gaven aan hier niets aan te kunnen doen. De enige tip die werd gegeven is de pas niet te snel te duwen in de kaartlezer, maar wat is te snel of te langzaam? Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Kortom waar sta je als klant.

stofzuigertje

Re: ING pas wordt niet door NS automaat geaccepteerd

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vroegen toen er nog een Postbank was.....
Zelfde verhaal.
Zowel de NS als ING gebruiken niet de hele stip om te lezen.
Dus de magneet strook is gelijk maar de info die erop staat niet over de volle breedte.

Gelukkig gaan we binnenkort op de reeds aanwezige Chip over en is het probleem weg.
Die maken wel of geen contact en dus geen halve magneetstrip meer gebruiken maar de volle chip.

Dit is dus het probleem, niet zichtbaar maar wel tijdens uitlezen.

CGmijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2011 17:21

Re: ING pas wordt niet door NS automaat geaccepteerd

Ongelezen bericht door CGmijn »

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb inmiddels mijn derde pas, is echt nieuw van ING en werkt toch niet bij de ns automaten. Verder overal wel. Ook mijn rabopas werkt wel bij de NS. Dit is echt bizar als je fora en pers leest hierover. Het maakt mij geen ... :mrgreen: :mrgreen: :oops: uit aan wie het ligt, ns of ing. Los het op.

ps en probeer hierover eens een klacht in te dienen bij de NS. Dat is al helemaal niet mogelijk.

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: ING pas wordt niet door NS automaat geaccepteerd

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

JtC schreef:Nu je het zegt, het zou zomaar kunnen dat het aan het ING pasje ligt. Ik heb dat probleem altijd als ik ga tanken bij het onbemande tankstation bij ons om de hoek. En dan heb ik dat probleem met 2 verschillende ING pasjes, die worden vaak geweigerd en na een paar keer door het apparaat halen lukt het pas. Of het is gewoon toeval, dat kan ook.

Klopt ... ben zelf tankwagenchauffeur en sta dus ook veel op onbemande tankstations te lossen ==== inderdaad het zijn ZEER vaak de mensen met een ING pas die moeilijkheden hebben bij het pinnen.

Bij andere passen komt het ook wel eens voor === schoonmaken van de strip kan een hoop schelen. Maar het vaakst zie ik toch mensen met de oranje pinpas problemen hebben.

Het ligt dus zeer zeker wel aan die pas van de ING!

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: ING pas wordt niet door NS automaat geaccepteerd

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

Mogelijke tip als je je echt super_irriteert over je ING/ABNpas die niet overal even 'goed' werkt .. neem een betaalrekening bij een andere bank.
ASN of SNS = die geven nog rente over je betaalrekenigsaldo ook! ;)

Kosten ASN rekening € 1,- per maand.
En daar heb je dan ook nog een Wereldpas voor = dus ook betalen in het buitenland. was zelfs mogelijk om in de USA bij een Supermarkt te pinnen & extra geld op te nemen!!!



# Strip even goed schoonmaken aan je Tshirt of zo wil ook nog wel eens helpen.
# Bij de ene automaat moet je je pas er langzaam door(uit)halen en bij de andere weer snel. Heb echter bij een Tankstation (BP Solo, Esso express of de Tinq of Tango die ik allemaal bevoorraad heb) nog nooit meegemaakt dat iemand uiteindelijk niet kon tanken. Wel na een hoop moeite en geklooi.

Gesloten