LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ford ka

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
thira
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 nov 2007 20:48

Ford ka

Ongelezen bericht door thira »

Twee weken geleden heeft onze dochter trots haar rijbewijs gehaald,met wat spaarcentjes heeft ze een rode ford ka kunnen kopen van 2300 euro met 54000 km op de teller en hij is 9 jaar oud,we hebben een goede kennis die erg thuis is in het repareren van auto's en zijn dus met een proefrit naar hem gereden, ook hij vond voor dat geld dat het een goede koop kon zijn.Ze heeft hem dus gekocht, en vorige week woensdag gehaald, na een korte rit van 12 km en zaterdag een rit van 60 en zondag terug weer ongeveer 60 km begon het temperatuur lampje te branden,en enorme rookontwikkeling uit de motorkap, de volgende dag bij de garage was er een slang gescheurd concludeeerden ze, de auto had 11 maanden te koop gestaan dus was poreus,nieuwe slang en 30 euro betaald, we hoefden geen arbeidsloon af te rekenen......we reden weg en na 5 km hetzelfde verhaal !! Wij gebeld en nu komen ze hem morgen weer ophalen waar hij nu staat.......ze heeft hem gekocht bij een garage die in van alles en nog wat handelt,ik (haar moeder ) was er niet bij toen ze hem kocht, ik had alle vertrouwen in de kennis die goedkeuring gaf,en die wil ons alsnog wel helpen als we er niet uitkomen met die gasten, maar ik heb geen vertrouwen meer in die handelaars......en zou eigenlijk graag willen weten of ik hier nu nog rechten heb....kan ik bijvoorbeeld eisen dat ze hem maken voor weinig geld Of gratis?Want wat als het de kop pakking is ? Of de radiateur ? Je mag toch verwachten dat als je een karretje koopt van 2300 euro dat je na nog geen 150 km al weer in de problemen en kosten raakt! Zou graag advies willen.....bedankt

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Ford ka

Ongelezen bericht door nevermind »

[quote]en zou eigenlijk graag willen weten of ik hier nu nog rechten heb....kan ik bijvoorbeeld eisen dat ze hem maken voor weinig geld Of gratis?Want wat als het de kop pakking is ? Of de radiateur ? Je mag toch verwachten dat als je een karretje koopt van 2300 euro dat je na nog geen 150 km al weer in de problemen en kosten raakt! Zou graag advies willen.....bedankt

Zo te lezen is het inderdaad de koppakking.
Is het een BOVAG garage?
Garantie afgekocht?

Het vertrouwen in de handelaar is zeker gezonken, maar het vertrouwen van de kennis , met kennis voor auto´s zou ik ook even onder aandacht brengen.
Dus als je geen garantie hebt, en de kennis is goed in repareren,laat hem het maar opknappen.

thira
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 nov 2007 20:48

Re: Ford ka

Ongelezen bericht door thira »

Het is geen bovag garage ,ik kreeg ook al een raar gevoel toen mijn dochter zei dat ze alleen contant kon betalen.En inderdaad de kennis is bij mij ook een vraagteken nu,ik heb zelf geen verstand van auto's maar als een auto 11 maanden stil gestaan heeft en als monteur zijnde weet je dat rubberen slangen e.d. Poreus kunnen worden dan check je dat toch voor afleveren......hij heeft alleen apk gehad en voor de rest volgens mij niets.....ja de koppakking of misschien de termostaat ?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Ford ka

Ongelezen bericht door thecure »

die kennis zal ook niet helderziend zijn, een koppakking kan opeens gaan lekken dat zie je niet aankomen.
ik vraag het me wel af of dat het wel is, die ford motortjes zijn over het algemeen wel betrouwbaar mits goed behandeld.
eerst een goede diagnose laten stellen door een betrouwbare dealer of garage.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Ford ka

Ongelezen bericht door nevermind »

thecure schreef:die kennis zal ook niet helderziend zijn, een koppakking kan opeens gaan lekken dat zie je niet aankomen.
ik vraag het me wel af of dat het wel is, die ford motortjes zijn over het algemeen wel betrouwbaar mits goed behandeld.
eerst een goede diagnose laten stellen door een betrouwbare dealer of garage.

Het is nog niet bewezen, dat het de koppakking is.
Natuurlijk is de kennis niet helderziende, maar poreuse slangen zijn wel met het oog zichtbaar.
Inderdaad nu een echte garage, misschien zelf een Ford dealer opzoeken, en het probleem laten vaststellen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ford ka

Ongelezen bericht door bprosman »

Het is nog niet bewezen, dat het de koppakking is.
Overigens is het vaak andersom, lekkage koelsysteem -> warmlopen -> koppakking.

thira
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 nov 2007 20:48

Re: Ford ka

Ongelezen bericht door thira »

Vanmorgen is mijn man naar de garage gereden om eens even te kijken hoe en wat, ze waren ermee bezig en denken nu dat het de thermostaat is,dus hebben ze een nieuwe besteld en gaan die erin zetten zodra die binnen is,wordt vervolgt......

thira
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 nov 2007 20:48

Re: Ford ka

Ongelezen bericht door thira »

Nog geen vijf minuten na mijn vorige update belde de meneer op dat we hem konden halen, nieuwe thermostaat erin en we zijn zonder problemen thuis gekomen 15km verderop,dus ik heb goede hoop dat het nu over is.....we hoefden ook niets te betalen.......ik hoop dat ik er nu echt vanaf ben al vertrouw ik het nog steeds niet helemaal en laat ik het kaatje zeer binnenkort toch even bij de goede kennis een beurt geven...... Bedankt voor de reacties mensen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Ford ka

Ongelezen bericht door nevermind »

Gelukkig niet de koppakking.
Misschien toch nog eens alle slangen controleren, of er niet nog een boosdoener is.

Carbonfire
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 feb 2013 10:51

Re: Ford ka

Ongelezen bericht door Carbonfire »

Toch wel fijn om niet gelijk een 'bedrijfs naam' op te geven waar uw dochter een ford ka heeft gekocht.
Nette oplossing trouwens.

Ford ka's zijn in het algemeen prima auto's. ( motorisch )
Behalve dat ze heel erg door rotten en rubbers voor krakend geluid veroorzaken.

Succes verder !

Gesloten