LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Renault neemt het niet zou nauw...

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Renault neemt het niet zou nauw...

Ongelezen bericht door berndv »

Rick0688 schreef:Het is gewoon een Feit, dat Renault slecht scoort op betrouwbaarheid, mensen om mij heen zeggen het, ik heb het zelf ervaren!
Het "feit" is nog steeds gebaseerd op ervaringen.
Rick0688 schreef:Deze auto´s hebben gewoon teveel snufjes en zien er spat zuiver uit qua uiterlijk maar technisch gezien hebben veel Renaults constant problemen.
Ook redelijk normaal bij Franse auto's. Ik rij zelf inmiddels een aantal jaren Citroën C5, met veel plezier en comfort moet ik zeggen, en ja, er zijn inderdaad technische mankementen. Hiervoor 3x een tank gereden (volvo 460, 850 en V40). Ja, die auto's hadden weinig tot geen problemen met de electronica. Maar dat komt dan ook omdat er in vergelijking met Citroën ook wel iets minder aan electronica op zat.

Wat ik wel vreemd vind, zijn de problemen aan het onderstel/aandrijving. electronicaproblemen bij Franse auto's zijn inderdaad wel een bekende, maar de problemen die u omschrijft lijken inderdaad in mijn ogen ook wel enigszins rijstijl-afhankelijk, maar goed, dat is volgens u onmogelijk.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Renault neemt het niet zou nauw...

Ongelezen bericht door sjohie »

Rick0688 schreef:-- knipje voor de leesbaarheid --

Hierna een Renault Megane station gekocht, ivm mijn gezin. De auto kwam uit 2015. Hier heb ik ook heel veel problemen mee gehad ik ga niet alles beschrijven, want dan wordt ik helaas niet vrolijk Ik heb in totaal 10 mankementen gehad aan de auto en de prijs die ik daarvoor kon betalen was niet mis.

- Fusekogel 1x
- Wiellager achter 1x
- Start problemen 4 keer aantoe
- Motor uitval 3 keer aantoe
- Electrische ramen defect
- Centrale deurvergrendeling defect 2 keer
- Achterklep electronica defect
- Ingebouwde navigatie fabriek af defect.
- Kilometer teller defect
- Airco defect, storing in het systeem 3 keer aantoe.


-- knipje voor de leesbaarheid --.
Je koopt een auto, zo te lezen 2ehands (maar dat kan ik verkeerd lezen, please correct me if I'm wrong), dus dan zat die defecte navigatie er al in, want die was "fabriek af" wat denk ik "af fabriek" moet zijn? Waarom heeft ten eerste de vorige eigenaar dit niet onder garantie laten repareren, en heb jij ten tweede die auto desondanks gekocht?

AFS Purmerend
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 nov 2007 14:42

Re: Renault neemt het niet zou nauw...

Ongelezen bericht door AFS Purmerend »

thecure schreef:ik lees allemaal wiellagers en fuse kogels. hoe worden deze auto's bereden?
Ik heb de afgelopen 10 jaar 2 Renaults gehad en heb met beiden zeer regelmatig problemen gehad met de wielophanging. Bij de (altijd onderbeladen) Kangoo was dit bijna jaarlijks..... En ik rij er altijd rustig mee. Wil ik snel pak ik wel een motorfiets.
Bij de Grand Scenic ongeveer 2-jaarlijks. En daar ging ook de electrische stuurbekrachtiging kapot (ruim 2000 Euro als Renault dit moest vervangen want repareren doen ze niet).
Voor mij ook voorlopig geen Renault meer.....

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Renault neemt het niet zou nauw...

Ongelezen bericht door gosewijn »

Maar hoeveel klachten zijn er op de totaal verkochte auto s , dan kun je pas bepalen of een auto goed of slecht is.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Renault neemt het niet zou nauw...

Ongelezen bericht door renewouters »

gosewijn schreef:Maar hoeveel klachten zijn er op de totaal verkochte auto s , dan kun je pas bepalen of een auto goed of slecht is.
Precies. Mijn vorige auto was een Renault en het is de enige auto die ik mijn 25 jarige autocarriere heb gehad die 180.000 km heeft gereden zonder storingen. Dat is me met die zogenaamde degelijke Duitse auto's nooit gelukt. De Renault dealer klaagde gekscherend (maar wel met een kern van waarheid) dat z'n werkplaats te groot was geworden: die was gebouwd voor oudere generaties Renaults, maar tegenwoordig zijn ze te goed waardoor er flink minder auto's in de werkplaats staan....

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Renault neemt het niet zou nauw...

Ongelezen bericht door peteroo »

Ik meen dat het huidige of voorlaatste model Laguna erg goed is, juist omdat Renault zo geschrokken was van de problemen van de eerdere serie. Je ziet ze volop op de wegen.
Volkswagen en Audi scoorden vorig jaar in een test van de de Consumentenbond matig tot zwak als het ging om storingen en garagebezoeken. Hekkensluiter was de Peugeot 407. Elektronicaproblemen, en in geval van VAG ook veel problemen door ontwerpfouten en verkeerde zuinigheid, waren de oorzaken.

Mijn eerste auto was een Renault Express bestelwagen en die was zeer betrouwbaar, al ging het karretje er qua carrosserie en lakwerk snel op achteruit. Maar ik heb nu al jarenlang een inmiddels bijna 24 jaar oude Audi, die (afkloppen) zeer betrouwbaar en goedkoop in onderhoud is, juist ook doordat er heel weinig elektronica in zit.

Ik denk dat alle merken miskleunen kennen. Mercedes 200- en 190-series waren (en zijn nog steeds) superduurzaam, maar het merk heeft ook jarenlang gesukkeld met hardnekkige roestproblemen bij nog jonge auto's.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Renault neemt het niet zou nauw...

Ongelezen bericht door gosewijn »

Heb hier een Ferrarirodeautouit 1987 in de garage staan , nooit geen problemen. Ja eentje de airco ,of te kout of te warm . :roll:

Gesloten