LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Roest en kraken nieuwe Ford Fiesta 01-2006, nieuwste model.

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Boze Ford eigenaar
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2007 23:48

Roest en kraken nieuwe Ford Fiesta 01-2006, nieuwste model.

Ongelezen bericht door Boze Ford eigenaar »

Helaa al zoveel problemen met een nieuwe auto en 4900 km gereden.

Roest op beide portieren aan de binnenzijden bij het raam.
Roest op felsnaden van de deuren.
Achterklepdemper is aan het roesten.
Voorruitverwarmingsschakelaar al 2 keer verbrand.
Kraken vooras bij rijden over verkeersdrempels.
Ford embleem is al aan het verweren( jammer dat het er niet af kan )


Al een paar maal bij dealer geweest, kunnen het niet oplossen, antwoord wat je krijgt, ze doen het allemaal. Ik weet niet wat voor product ze maken maar het is in en in triest.

Ford dealer kan en wil het kraken niet meer oplossen, JE MOET ER MAAR MEE LEREN LEVEN, zeggen ze dan.

Het is een auto van 15 maanden oud, Ford Nederland al diverse keren benaderd, werkt er dar wel iemand, heel schofterig, je krijg geen eens een reactie per brief terug, wel per mail en de dealer moet het oplossen.


Roest aan de auto, is dit echt wel normaal ???????????
Ik koop een nieuwe auto, had net zogoed mijn oude kunnen houden daar zat nog geen roest op.

Wie heeft hier ook ervaring mee en wat is hier tegenover Ford Nederland aan te doen ????

Auto heeft 19.000 euro gekost verleden jaar, wat kan ik hiervoor terugkrijgen.

Ben die auto nu al echt zat en dat al na 1 jaar en 4900 km

Alvast bedankt voor uw reacties.

Michel

citroencxtre
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 okt 2006 18:42

Re: Roest en kraken nieuwe Ford Fiesta 01-2006, nieuwste model.

Ongelezen bericht door citroencxtre »

heel simpel je heb 2 jaar garantie op de auto dus moeten ze je helpen

schrijf een aangetekende brief naar de dealer met je ongenoegen dat het produckt niet voldoet en laat ze dit oplossen doen ze dat niet ontbind de koop dan

Milad
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 apr 2007 16:26

Re: Roest en kraken nieuwe Ford Fiesta 01-2006, nieuwste model.

Ongelezen bericht door Milad »

eh dat roest is niet normaal die auto moeten ze als goed is repareren of vergoeden

Boze Ford eigenaar
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2007 23:48

Re: Roest en kraken nieuwe Ford Fiesta 01-2006, nieuwste model.

Ongelezen bericht door Boze Ford eigenaar »

Helaas met Ford en dealer er niet meer uit kunnen komen,

Gelukkig auto ingeruild en een nieuwe gekocht, geen FORD meer, nooit meer.

Heeft alleen geresulteerd in een afschrijving van 6000,00 en dat voor een auto van nog geen 1,5 jaar oud.

In en in triest, dealer wilt nog iets goed maken en dat waardeer ik dan, alleen jammer dat het zover moest komen.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Roest en kraken nieuwe Ford Fiesta 01-2006, nieuwste model.

Ongelezen bericht door Ulbe »

het gekraak bij de verkeersdrempel kwam ook bij mijn Fiësta voor, :(

Oorzaak: te weinig vet in de fusekogels!, de "voor het leven" gesmeerde fusekogels zijn vorozien van te weinig vet!, zodat deze zeer snel slijten!,

Levensgevaarlijke situaties kunnen dus voorkomen bij de Fiësta!, Laat de dealer zo wie zo de speling opmeten, in Duitsland zijn er al dodelijke ongelukken gebeurd door deze stommiteit van Ford!, de kogels die de voorwielen verbinden aan het carrosserie slijten, en lopen op den duur volledig uit, de kogel schiet uit de pot, en het wiel klapt dwars onder de auto!,

Sturen is dan onmogelijk en is wachten op de klap uw enige optie!,

In mijn situatie handelde het over een Fiësta 11I van bouwjaar '91 toen des tijds met een kilometerstand van nog geen 40.000 km!,

M.a.w. laat zo wie zo de speling op deze kogels checken!,

Ford schijnt haar streken nog niet verleerd te zijn!. :cry:

Neem geen genoegen met deze lorrigheden die uw auto vertoond!, u heeft recht op een prima wagen die vrij is van mankementen!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

thestreet
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2007 16:22

Re: Roest en kraken nieuwe Ford Fiesta 01-2006, nieuwste model.

Ongelezen bericht door thestreet »

Hallo,

Ik heb zeer goede ervaring gehad met Ford Nederland wat betreft roest op de deuren van zowel de Mondeo als de KA. Beide werden of overgespoten of deuren vervangen. Sietsma Zwolle deed daar absoluut niet moeilijk over, ook kreeg ik tevens een andere auto te leen voor de dagen dat er gerepareerd werd.
Echt service

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Roest en kraken nieuwe Ford Fiesta 01-2006, nieuwste model.

Ongelezen bericht door een »

Wij hebben dezelfde positieve ervaring met de service van Kinesis in Delft/Wateringen. Onze Mondeodeuren zijn opnieuw gespoten (binnenzijde) na verwijdering van de slechter kitnaad en het uiteraard aanbrengen van een nieuwe kitlaag. Duurde een week en gratis leenauto.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Roest en kraken nieuwe Ford Fiesta 01-2006, nieuwste model.

Ongelezen bericht door D1RK »

Vroeger was de Mazda hetzelfde, en hoe zit het daar dan?

Gelukkig rij ik echt japanse auto's .

Zelfs een Toyota of Nissan made in GB komt er niet in bij mij!

Een overgespoten deur die roeste hoef ik niet, soms komt het na de garantie terug, zie de Alfasud uit 1971 en die waren binnen 2 jaar dus voor de eerste apk al doorgerot!

Omdat ze toen niets deden, hoe goed ze nu ook zijn, het is telaat Alfa Romeo!

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Roest en kraken nieuwe Ford Fiesta 01-2006, nieuwste model.

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Alfa's roesten??? Wellicht mag ik je eraan herinneren dat alle japanners tot een bepaald moment al roesten voor ze de boot af waren gerold, Datsun en toyota overleefden met hun mechaniek moeiteloos hun carrosserie (maar in een groot aantal gevallen was dat nou niet echt een prestatie). Alfa konden inderdaad erbarmelijk slecht zijn (alfa sud, guilletta) maar ik had twee sprints die met de juiste behandeling eigenlijk nooit roestproblemen hebben gekend.

Gesloten