LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2e terugroepaktie kapotte krukassen KIA Picanto noodzakelijk

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
everywhere
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:47

Re: 2e terugroepaktie kapotte krukassen KIA Picanto noodzakelijk

Ongelezen bericht door everywhere »

Mooie boel.
1000 betaald voor de reparatie na coulance en dan "slechts"
862 euro terug krijgen.
Mooi schadeloos gesteld, ik kom hier nog op terug

Piet.
3 kadobonnen mogen ontvangen van 50 euro p/s, alleen te gebruiken in de aftersale, dus bv bij een onderhoudsbeurt.
Zitten nu nog steeds te wachten op de betaling van de 862 euro van Kia Nederland,.........

Kia Nederland heeft betaald dus de zaak is opgelost voor mijn dochter.
De rechtsbijstand sluit het dossier en de Picanto is al verkocht.


Verder iedereen succes met deze zaak.

Mvgr,......Piet.
Laatst gewijzigd door everywhere op 16 apr 2008 16:51, 2 keer totaal gewijzigd.

daab
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jan 2008 13:15

Re: 2e terugroepaktie kapotte krukassen KIA Picanto noodzakelijk

Ongelezen bericht door daab »

Beste Piet,

Bij mij heeft het ook lang geduurd, maar er begint na meer dan 2 weken eindelijk schot in te komen. Een paar Koreanen heeft plots blijkbaar zowat mijn hele motor mee naar Korea genomen, en men is begonnen met repareren. Ik heb de gebroken krukas ondanks mijn uitdrukkelijk verzoek daartoe, niet te zien gekregen. Mijn Picantootje staat binnenkort met "nieuwe" motor te koop. Ik vraag er een billijke prijs voor. Was een lekker autootje, maar ik heb inmiddels een andere moeten aanschaffen om niet zonder vervoer te zitten.
Ook heb ik een bedrag aan schadeloosstelling ivm vervangend vervoer op mijn giro overgemaakt gekregen. Dit alles niet dan na er voortdurend bovenop gezeten te hebben. Zou ik ook doen als ik jou was. Ze hebben het bij KIA blijkbaar erg druk, maar die 11 gedupeerden moeten ze toch vlot kunnen afhandelen!
Gaat het niet goed, wordt je niet schadeloos gesteld: melden bij KASSA!
Het is natuurlijk wel zo sportief om het ook te melden als je netjes schadeloos gesteld bent! :lol:

daab
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jan 2008 13:15

Re: 2e terugroepaktie kapotte krukassen KIA Picanto noodzakelijk

Ongelezen bericht door daab »

Ik wil hier toch niet onvermeld laten dat ik vrijdag 11 april mijn Picantootje, gerepareerd en wel, kon ophalen. Dealer Dinant FAse te Alphen aan den Rijn had hem ook van binnen en van buiten een flinke beurt gegeven; hij stond te blinken als een plaatje. Mijn complimenten!
Ook de kosten voor vervangend vervoer zijn op mijn rekening gestort: KIA heeft zich aan zijn woord gehouden. Eind goed al goed: Bravo KIA en Dinant FAse! :D

ansie_tiny
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2009 14:36

Re: 2e terugroepaktie kapotte krukassen KIA Picanto noodzakelijk

Ongelezen bericht door ansie_tiny »

Bij mijn Kia is zojuist ook het probleem met de kapotte krukas naar voren gekomen.
Kan iemand mij vertellen welke actie ik hiertoe kan ondernemen.
De Kia is van september 2005.

Graag spoedig een bericht.
Vriendelijke groet Ans

daab
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jan 2008 13:15

Re: 2e terugroepaktie kapotte krukassen KIA Picanto noodzakelijk

Ongelezen bericht door daab »

Ik zou zeggen: lees dit onderwerp eens goed door, zoek op de autoweek.nl site naar schrijver krukaskia, kijk naar de uitzending op de KASSA! site van maart vorig jaar en op kia.nl.
Je hebt recht op volledige schadeloosstelling. KIA is daar uiteindelijk in meegegaan. Succes!

mhthvds
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2010 10:03

Re: 2e terugroepaktie kapotte krukassen KIA Picanto noodzakelijk

Ongelezen bericht door mhthvds »

Ik weet niet of het nog zin heeft om mijn ervaring hier te vermelden.
Ik kreeg gisteren (18-5-2010) van mijn garage te horen dat mijn krukas ook niet in orde is. Hij is dus nog wel niet gebroken maar moet wel vervangen worden.
Mijn wagentje is van juni 2004 en heb er net 32500 km mee gereden. Ik kom bijna niet op de grote weg, dus een stads- en boodschappenautootje.
De garage had het over een modificatie, wat dat precies inhoudt weet ik niet maar wel dat ik de helft zou moeten betalen.

Marijke van der Sluis

daab
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jan 2008 13:15

Re: 2e terugroepaktie kapotte krukassen KIA Picanto noodzakelijk

Ongelezen bericht door daab »

KIA heeft in de VARA/KASSA-uitzending van maart 2008 toegezegd alle mensen met problemen met de krukas van hun Picanto niet alleen gratis te repareren, maar zelfs kosteloos te stellen. Dwz. dat bijvoorbeeld ook de kosten van vervangend vervoer vergoed worden.

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... o/speel/1/

Vrij schandalig dat blijkbaar toch steeds geprobeerd wordt slachtoffers van hun gebrekkige krukassen voor de kosten op te laten draaien.
De mijne was van oktober 2004 en heeft bij de eerste grote beurt de "modificatie" gehad, dwz. het vervangen van de te korte krukasbout door een langere.
Dat heeft dus ook niet mogen baten: is na net 3 jaar en 45000 km toch gesneuveld.

Het lijkt me het beste dat je eea. nog eens meldt aan Meurders van Kassa, waar het hele Picanto-drama ook op het forum staat.
Tevens staat het je uiteraard vrij om KIA of je dealer nogmaals te nomineren voor de koude douche, net zoals in februari 2008 is gedaan.
Want je bent vast niet de enige.

Indertijd stond het hele verhaal van het kosteloze herstel op de KIA-site, maar daar is het helaas zelfs met zoeken op trefwoorden niet meer te vinden.
Zou ik ook maar aan Meurders melden.

Natuurlijk hardstikke leuk, die 7 jaar garantie die ze tegenwoordig geven, maar ze moeten zich wel aan eerdere toezeggingen houden.

Succes!

mhthvds
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2010 10:03

Re: 2e terugroepaktie kapotte krukassen KIA Picanto noodzakelijk

Ongelezen bericht door mhthvds »

Beste Daab,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb inmiddels een berichtje naar Kassa gestuurd en ben benieuwd of daar nog iets uit komt.

Met vriendelijke groeten,
Marijke van der Sluis

daab
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jan 2008 13:15

Re: 2e terugroepaktie kapotte krukassen KIA Picanto noodzakelijk

Ongelezen bericht door daab »

Beste Marijke,

Ik zou je dealer ook nog even attent maken op de VARA-uitzending:
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... o/speel/1/

Anders moet je misschien weer zo lang wachten of soebatten.

Hij vindt het mogelijk ook wel interessant om te weten dat de verkoop van Picantootjes --ondanks het uitkomen van een nieuw Picanto-modelletje, en geheel toevallig uiteraard-- de eerste jaren na de betreffende VARA/KASSA-uitzending gehalveerd is.

Net zoals KIA zelf door (imago)schade en schande heeft moeten ervaren overigens. Al lijken ze bij KIA nu wel weer bijzonder hardleers.

Was niet mijn bedoeling dat ze zo op de buis kwamen, maar ze wilden niet luisteren, terwijl de zaak juridisch toch zo helder was als glas: nonconformiteit. In gewoon Nederlands: een duurzaam artikel dat bij normaal gebruik niet voldoet aan redelijkerwijze te verwachten eisen, en een krukas hoort gewoon een autoleven lang mee te gaan, zoals de deskundige van de ANWB terecht opmerkte. Kosteloos herstel dus, zoals in de VARA/KASSA-uitzending door KIA toegezegd.

Men lijkt bij KIA helaas weer bijzonder hardleers.
Het minste wat ik nu van KIA Nederland verwacht is dat ze op de KIA site voor krukas-slachtoffers als jij een makkelijk vindbaar item plaatsen waarin deze hele krukasellende uit de doeken gedaan wordt, inclusief de door KIA gedane toezegging van kosteloos herstel.
Er zullen de komende jaren namelijk nog bosjes Picanto krukassen breken.

Het kan niet zo zijn dat die krukasslachtoffers telkens weer individueel voor de kosten van herstel van die ondeugdelijke Picanto-krukassen moeten opdraaien.

7 jaar garantie geven is natuurlijk heel leuk, maar ze moeten zich bij KIA ook wel aan eerdere afspraken houden.

keessim
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 okt 2010 23:39

Re: 2e terugroepaktie kapotte krukassen KIA Picanto noodzakelijk

Ongelezen bericht door keessim »

Marijke,

Heb je nog iets vergoed gekregen?

keessim
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 okt 2010 23:39

Re: 2e terugroepaktie kapotte krukassen KIA Picanto noodzakelijk

Ongelezen bericht door keessim »

hallo,
nou kia geeft niks weg dat is 1 ding wat zeker is.En ga ook niet naar een andere garage want die weten niet waar ze over praten :D :D
Maar de monteurs van Kia Oosterhout Kennedie weten het ook niet :twisted: terwijl je van hun juist wat verwacht :twisted:
Ben met het eerste probleem(april 2010) de hoofremcilinder voor klachten naar Kia oosterhout geweest, hun zeiden dat mijn remklauwen vervangen moesten worden..auto van 2006 met nog geen 45000 op de teller!!!
Ik ben met problemen aan mijn kia naar de onafhangelijk garage geweest om hun oordeel te vragen die kwamen met de hoofdremcilinder aan die niet werkte en die vervangen moest worden. Zijn hier meerder kia problemen over? schade € 850 eurooootjes!!
Na een maand juni 2010 ben ik weer naar de garage geweest niet naar een kia dealer. Voor een raar geluid oner de motor kap, Dit bleek de kapote krukas geweest te zijn.
Mijn auto heeft daar 8 weken gestaan omdat kia totaal niet mee wilde werken aan dit onder zoek en sterker nog ze hebben zelfs bij kia oosterhout gezegd"wij willen niks meer met deze mevrouw/auto te maken hebben"Klant vriendelijkheid bij kia!!
Er is een nieuwe krukas besteld en erin gezet € 1750,00 hiervan heeft de garagehouder zelf nog een deel van betaald omdat kia niks weggeeft!!
Nu bijna 9 maanden laten hebben we eindelijk reactie gekregen van kia, ze geven niet mee. Alles moet via een kia dealer gaan en met de rest van de wereld hebbben ze niks te maken!!!!!"dat is uw mening"is allen wat Angela v Dijk KIa nederland door de telefoon zegt. Over de hoofdremcilinder praten ze niet want dat is niet door een kia dealer kapot gevonden want het waren de remklauwen.
En iedere keer als je vertelde wat er gezegd is of wat er fout gegaan is zei Angela v Dijk "Dat is uw mening uw bent niet bij een kia geweest"Nee omdat die een foute oordeel geven"dat is uw mening"
Ik ben benieuwd, moet nu met de krukas naar een kia dealer en de monteur die daar werkt zal het beoordelen of het inderdaad om een fabrieksfout gaat.
Let wel,je moet wel eerst tegen Angela v Dijk zeggen naar welke dealer je gaat, Zodat zij kan vertellen wat er aan de hand is, en dat zij kan vertellen met welke klant ze te maken krijgen, en dat er niks aan mankeert!! Hahahah die Angela.
Ik neem gewoon mijn eigen monteur mee!
nou tot zover even een kleine bericht gevening ik hoop dat er meer mensen zijn met deze klantvriendelijke deale genaamd KIA Nederland
gr Keessim :D

Eva_dominique
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2009 12:12

Re: 2e terugroepaktie kapotte krukassen KIA Picanto noodzakelijk

Ongelezen bericht door Eva_dominique »

Weten jullie toevallig ook bij welk bouwjaar dit probleem voorkomt? Zijn Kia picanto's die na 2006 gemaakt zijn wel veilig?

daab
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jan 2008 13:15

Re: 2e terugroepaktie kapotte krukassen KIA Picanto noodzakelijk

Ongelezen bericht door daab »

Ik mag hopen dat de Picantootjes van 2006 geen mankement aan de krukas hebben.
De mijne was van eind 2004,maar je weet maar nooit.

Ik zou zeggen: vraag eens bij KIA Nederland.

Kun je gelijk vragen waarom ze nog steeds niet op de site gezet hebben dat alle klanten recht hebben en houden op schadeloosstelling van de schade die ze door en gebroken krukas hebben.
En waarom dealers van deze regeling niet blijken te (willen?) weten, en slachtoffers van die ondeugdelijke serie krukassen de volle mep laten betalen: ca. 2.000 Euro.

Volledige schadeloosstelling is namelijk wat KIA heeft toegezegd in deze KASSA!-uitzending van maart 2008:
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... o/speel/1/

Dat betekent dus bijv. inclusief de kosten van vervangend vervoer.

Succes!

Dick

Gesloten