LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Oplichting' Stuur Autoverhuur Groningen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
sanderdehaan5
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2009 11:49

'Oplichting' Stuur Autoverhuur Groningen

Ongelezen bericht door sanderdehaan5 »

Afgelopen weekend heb ik een busje gehuurd bij Stuur Autoverhuur in Groningen. Vooraf hebben we samen de schade vastgesteld met de medewerker van Stuur. Op het papier (schadeplekken aan auto) hebben wij (huurders) meer schade laten opnemen dan dat er gemarkeerd was door de verhuurder op het papier. De medewerker zei expliciet dat de extra schade die wij (huurders) geconstateerd hadden reeds geregistreerd was.

Dinsdag lag er een brief op de mat van Stuur met als onderwerp: constatering schade. Het betreft een veeg over de gehele rechterzijkant, welke reeds door ons (huurders) constateerd is als extra schade en door de medewerker handmatig verwerkt is op het schadeformulier.

Hieruit blijkt dus dat de extra schade die de huurder constateerd heeft, waarvan de verhuurder expliciet heeft gezegd dat deze geregisteerd is,

niet geregistreerd is.

Wanneer u (huurder) dus niet opmerkt dat er vooraf meer schade is dan aangegeven is op het schadeformulier, krijgt u een rekening voor de schade die eerder veroorzaakt is. Waarschijnlijk ontvangt de verhuurder (Stuur in dit geval) hierdoor van meerdere mensen compensatie voor de schade, terwijl dit slechts één keer het geval zou moeten zijn.

Ik heb contact opgenomen met de politie en het juridisch loket. De politie gaf aan dat het aangifte omtrent oplichting in dit geval erg moeilijk is. Ik werd doorverwezen naar het juridisch loket. Het juridisch loket kwam met het volgende advies:
1.Niet betalen, bewijsmateriaal laten zien, getuigen noemen
2.Naar de media stappen met dit verhaal vanwege oplichting
3.Wanneer er van meerdere mensen signalen komen dat er sprake is van oplichting door de verhuurder zal de politie de zaak in behandeling nemen.
4.Huurders die opgelicht zijn kunnen na stap 3 wel aangifte doen, wat waarschijnlijk leidt tot een strafrechtelijk proces wegens oplichting welke ten laste wordt gelegd aan de verhuurder.

Het gaat mij niet om het bedrag (60 euro exclusief btw) aan schade wat de verhuurder (Stuur) vraagt. Dat krijg ik waarschijnlijk wel terug. Het gaat mij om de principiële reden dat er sprake is van oplichting, dat ik mij 'persoonlijk genaaid voel' en dat dit soort praktijken zeer verwerpelijk zijn.

Mijn vraag is dan ook:
Zijn er meer huurders van Stuur Autoverhuur Groningen die schade hebben moeten betalen die veroorzaakt is voor de daadwerkelijke huur en welke niet geregistreerd is door Stuur als verhuurder?

Met vriendelijke groet,

S. de Haan

lburgers
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2011 19:51

Re: 'Oplichting' Stuur Autoverhuur Groningen

Ongelezen bericht door lburgers »

Beste meneer de Haan,

Onlangs is mij iets soortgelijks overkomen bij Autoverhuur Stuur in Groningen. In mijn geval gaat het om een factuur van 600 euro. Graag zou ik met u in contact treden over de oplichting die bij ons beiden heeft plaatsgevonden. Misschien kunnen wij nader afspreken hoe dit het beste kan gebeuren. Ik ben zeer benieuwd hoe het bij u in 2009 is afgelopen en of u, naast de adviezen die al in uw bericht staan, mij nog nadere raad kunt geven. Ik ben in ieder geval van plan ruchtbaarheid te geven aan het voorval, wie weet kunt u daar ook een bijdrage aan leveren.

Een vriendelijke groet,

L. Burgers

Kost3r
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2011 01:52

Re: 'Oplichting' Stuur Autoverhuur Groningen

Ongelezen bericht door Kost3r »

Hallo,

Gisteren 24 juli 2011 heb ik een bus gehuurd bij "stuur autoverhuur".
Ergens tegen de avond kreeg ik pech op de a27.
Bij het melden van het incident kreeg ik een bandje te horen... Ze waren gesloten en bij pech moest ik de ANWB bellen. Na contact met de ANWB is er geen lidmaatschap bekend bij het genoemde kenteken. Na meerdere instanties te bellen. Politie -> Het voertuig is verzekerd bij Allianz verzekeringen. Niemand kon iets doen en ik sta op de A27 en wil naar huis.
Ik wil de bus achterlaten maar dat is strafbaar op een snelweg.
Ik was uiteindelijk dus genoodzaakt om een privé lidmaatschap af te sluiten bij de ANWB.
Daarnaast moest ik worden opgehaald door kennissen die van ver moeten komen.
Al met al heb ik, door geen noodhulp buiten kantooruren van het bedrijf en een kapotte huurbus, schade van € 400 +.

Ik zie de bui al hangen maandagochtend... Jullie ook?
Graag zou ik in contact willen komen om dit bedrijf aan te pakken.

Mvg,

Kost3r

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: 'Oplichting' Stuur Autoverhuur Groningen

Ongelezen bericht door rednax »

En ? Wat zeiden ze vanmorgen ?

Nergens in hun verhuurvoorwaarden vind ik of en hoe de verhuurauto's verzekerd zijn of pechhulp kennen.

Ben erg benieuwd hoe dit afloopt.

tonandre
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2012 14:35

Re: 'Oplichting' Stuur Autoverhuur Groningen

Ongelezen bericht door tonandre »

Stuur autoverhuur

Op 8-8-2012 verhuisbus gehuurd, Mercedes kenteken 8-VTF-19
Twee dagen later kreeg ik een brief dat er schade was op beide achterportieren, boven op portieren op de ronding op dak hoogte.
Hele rare plaats voor schade. Niet gezien bij het ophalen. Dus weg 300 euro borg.
Ben gaan kijken 5 dagen later, eerder kon niet omdat de bus er niet was. De medewerker kon maar een deuk vinden, na lang zoeken. De tweede niet, maar die zal er wel zijn, want degene die dat heeft bekeken, weet dat wel.

Bij het ophalen van de bus bleek de km-stand niet te kloppen, werd op briefje geschreven zodat het verwerkt zou worden, is ook niet gebeurt. Dus ook meer km’s betaald.

Is er misschien nog iemand die heeft moeten betalen voor dezelfde schade, boven op beide achterportieren?

Twee weken later weer een bus gehuurd, maar nu bij Bo-Rent. Daar kan je voor hetzelfde bedrag, die je betaald bij Stuur, de hele “schade” afkopen.

Bij Bo-Rent kan je de auto ophalen tijdens openingsuren en 24 uur later ook weer inleveren tijdens de openingsuren. Zodat je samen met de verhuurder kan bekijken wat er eventueel mis is.

Bij Stuur moet je de auto’s en bussen ’s avonds voor de deur zetten, met als gevolg dat de huurder verantwoordelijk blijft.

Ton

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: 'Oplichting' Stuur Autoverhuur Groningen

Ongelezen bericht door NONO »

Daarom maak ik als ik een auto huur altijd foto's van de wagen in de toestand dat ik hem ophaal en vlak voordat ik hem weer inlever. En van de stand van de brandstofmeter als je de wagen weer met een volle tank inlevert.

Gesloten