LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ah, u bedoelt dat proefschrift van Prof Dr Fetze Alsvanouds. Van de Universiteit van Harderwijk

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door kweenie »

https://www.scribd.com/document/2114926 ... ts-Chap-12

Met die 'omgekeerde osmose' maak je in feite gedemineraliseerd water. Het is volgens mij redelijk algemeen bekend dat dat niet gezond is. Dat water zorgt in je lichaam namelijk juist ook weer voor een soort osmose, waarbij allerlei nuttige mineralen uit je lichaam worden onttrokken.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door BL2 »

TS is wat te veel met water bezig, er zijn maar weinig landen waar het drinkwater van zo goede kwaliteit is, voor een prijs welke bijna gratis is.
Er zijn veel belangrijkere dingen in Nederland om je druk over te maken, als je je al druk wilt maken.....

Erthanax
Berichten: 9694
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Winterakoniet,
Voor de zekerheid haak ik nog een keer aan. De webpagina "De waarheid over omgekeerde osmose?" is een verzameling halve waarheden en leugens/onzin/kletskoek.

Ik heb geen zin om alles te weerleggen, maar het wordt het snelst duidelijk aan de hand de genoemde Charles Mayo:
1. Er zijn twee organisaties en vier personen die ooit twee keer of vaker een Nobelprijs hebben ontvangen. Mayo hoort daar niet bij.
2. Mayo heeft nooit een Nobelprijs ontvangen.
3. Mayo is niet de uitvinder van de hart-longmachine.
4. Mayo is niet de ontdekker van cortisonen.
5. Mayo is niet de uitvinder van de CT-scan.
6. Overigens zijn er twee Charles Mayo's: vader Charles Horace en zoon Charles William Vader was een van de oprichters van de Mayo Clinic.

Ik heb geen tijd en geen zin om alle andere onzin te weerleggen.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Onbetaalbaar idee, je moet dan vanaf de bron twee leidingnetwerken hebben, die strikt gescheiden zijn.
Verder zal je “gebruikswater” wel drinkbaar moeten zijn, anders krijgen we wel heel veel zieke en dode mensen die zich even vergissen. En dan heb je dus eigenlijk twee keer deinkwater in huis.
Nee, eerder zal in de toekomst een filter binnenshuis noodzaak worden, als het drinkwater echt minder van kwaliteit zou worden. Iets waar we nog tientallen jaren vanaf zitten overigens, en met de huidige stand van zaken nooit gaan komen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Behalve als je in Thieme of zijn concurrenten gelooft natuurlijk.

Erthanax
Berichten: 9694
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Aan W.J. Thieme te Zutphen heb ik nooit getwijfeld :wink:

Olivier Olmer
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 mar 2019 17:26

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Olivier Olmer »

De vraag of gedemineraliseerd water slecht voor je is is een terechte vraag. Na het bezoek aan de waterbewustwordingavond van Karel Thieme is dit de vraag die mij het meest heeft bezig gehouden. Op deze avond hebben we ons leidingwater vergeleken met diverse soorten water, waaronder ook het water wat gezuiverd was met omgekeerde osmose. Dit water kon ik makkelijk drinken, terwijl ik dit met het gewone drinkwater niet heb. Zelf ben ik opgevoed door een moeder die mij altijd heeft verteld dat mineralen in het water erg belangrijk zijn. Na een maand zoeken op de diverse websites ben ik zowel voor als tegenstanders tegen gekomen. Wat nu de waarheid is weet ik niet. Ik kan wel deel delen wat ik tegen ben gekomen.

- HEALTH RISKS FROM DRINKING DEMINERALISED WATER National Institute of Public Health Czech Republic
Uit dit document blijkt dat het advies is om geen water te nemen die lager belast is dan met een droogrest waarde van 38mg. Dit is vergelijkbaar met spa blauw. Ons drinkwater is afhankelijk van de locatie in Nederland tussen de 85mg en 480 mg per liter. Omgekeerde osmose zit op tussen de 10mg en 30mg per liter. Destillatie op 0mg per liter.

Professor Louis Claude Vincent heeft middels een langdurig onderoek het verband gelegd tussen het sterftecijfer en de hardheid en chloreren van drinkwater. Hard water of sterker gechloreerd water leidt tot een stijging van hart en vaatziekten. Hij had als adviseur van 300 gemeentels beschikking over veel statistische gegevens. Het sterftecijfer was gemiddeld in 1150 per 100.000 inwoners per jaar. Dit water had een redelijk hoog kalkgehalte en werd middels chloor steriel steriel gemaakt. De plaatsen waar het water zuiver was het sterftecijder aanzienlijk lager, tot zelfs 615 per 100.000 inwoners.
De stad met de hoogste mortaliteit, 1520, was Roubaix een industriestad in Noord Frankrijk. Hier was het water industrieel drinkbaar gemaakt en gechloreerd en het had een extreem hoog kalkgehalte.
De Franse stad Riom gaf sinds 1932 een aanzienlijke daling te zien van de sterfte aan kanker en hart- en vaat ziektes. In 1932 schakelde deze stad over van bewerkt en gechloreerd drinkwater naar het zuivere en onbewerkte bronwater uit de bron van het naburig dorp Volvic genaamd. Van 1932 tot 1950 daalt de sterfte aan kanker en hart- en vaat ziektes in Riom van 500 per jaar naar ongeveer 230 per jaar. In alle andere steden blijft de sterfte aan kanker en hart- en vaat ziektes trendmatig stijgen.

Dr. Robert mcGarrison heeft het volk Hunza’s onderzocht dat hoog in de Himalaya gebergte leeft. Zij leefde langer en hebben significant minder ziektes. Zij drinken water van buitengewone kwaliteit, namelijk van gletsjers, waar nauwelijks mineralen in voorkomen.

Prof. Dr. Med. Baranowski, artsencongres Uniejow, Polen
Het is jammer dat er nog steeds artsen zijn, die beweren dat omgekeerde osmosewater schadelijk is. In de VS en andere landen waar omgekeerde osmose veel gebruikt wordt, bevestigen artsen dat het zuivere water een belangrijke bijdrage tot de gezondheid levert.

Prof Dr. M Cokelaere – KU Leuven
We dienen mineralen op te nemen via een gezonde evenwichtige voeding en niet
door het drinken van sterk met anorganische mineralen belast water. Het zuiverste
water is het gezondste.

Dr. Charles Mayo, Oprichter van de wereldbekende Mayo Kliniek
Verschillende Nobelprijzen, ontdekker van cortisonen, de hart-longenmachine,
Computertomografie(CT). De Mayo Kliniek is het tweede grootste
transplantatiecentrum ter wereld, jaarlijks 500.000 patiënten.
Hard water is de geheime oorzaak van vele - en onrechtstreeks misschien wel alle -
ziektes die ontstaan uit gifstoffen in het spijsverteringsstelsel.
Hard water bevat een hoge dosis anorganische mineralen die met de meeste
voorhanden olierijke en vette substanties nieuwe onoplosbare verbindingen aangaan
die het lichaam niet kan omzetten.
Deze kalk-vet verbindingen stapelen zich op in de ingewanden, aders en organen en
bouwen een ondoorlaatbare laag die de stofwisseling verhindert. Deze afzet is
daarenboven een paradijs voor alle bacteriële ziekteverwekkers.
Dit mengsel van vet met cholesterol, zouten en kalk uit leiding- en mineraalrijk water
blokkeren niet alleen de stofwisseling door aanvankelijk als film, en na verloop van
tijd als korst, de celwanden en organen te bedekken. Ze veroorzaakt ook mede de
bekende stenen, zoals nier- , gal en blaasstenen.
Indien men de mensen zou voorzien van mineraalarm water, zoals men ze van
gepasteuriseerde melk voorziet, zo zouden vele van de verouderingsziekten
verdwijnen.

Mochten er mensen zijn met meer referenties naar onderzoeken van voor of tegen dan houd ik mij aanbevolen, want hoe weet je nu wat goed voor je is?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ook al dokter geworden en het ouder worden opgelost!

Winterakoniet
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 mar 2019 15:00

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Winterakoniet »

Erthanax
Liever afgaan op de mening van gasten, dan op informatie van deskundigen van het waterbedrijf: ik haak nu ook af.
Dank je voor je info, maar aangezien ik al zoveel gelooft heb van mensen van juist uit het waterzuiveringsbedrijf die beweerden dat er GEEN genX meer in het water zit.
En dat student in hun eigen tijd lab testen extra doen en WEL genx vinden, dan weet ik als consument ook niet ook niet hoe betrouwbaar ik altijd deze woorden geïnterpreteerd moeten worden.

Zeg gewoon eerlijk ja het zit in het water, maar onder de norm.
En waarom krijg ik als consument geen lijst als ik er om vraag wat er nog meer in zit? En wat de normen zijn voor welke stof.
Waarom zo vaag? Meer openheid zou heel wenselijk zijn. Want het gaat wel om mijn gezondheid waar u mee werkt.

Was er meer openheid, echte openheid, dan zou ik u eerder geloven. Want u heeft net zulke mooie verkoop praatjes als al die verkopers van allerhande producten.
U bent altijd het beste jongetje van de klas. Hoor alleen maar, het is zo goed en het beste, als je het maar vaak genoeg herhaalt dan gelooft iedereen het vanzelf. Dat is inprincipe net zo goed reclame. Alleen meer in sluik vorm.
Graag feiten. En nee hoef echt geen vergelijking van China met Nederland.

Vergelijk Zweden is met Nederland. Schijnt dat de hoeveelheid rest stoffen daar in het water stukken lager zijn als in Nederland. Hoor ik u nooit over. Scheelt ruim 200 rest stoffen op een tds meter.

Maar als er problemen zijn dan hoor ik het geregeld te laat.
Want u had geen norm voor die stof. Dus heeft u er niet nagekeken en laat staan er uitgehaald.

O en By the Way genX schijnt nog veel giftiger te zijn, dan men eerst dacht. Denk dat Europees die rapporten elk moment geopend zullen worden en toegankelijk voor iedereen.

Kijk u mag calcium goed vinden, prima.
Heb nog niemand een stuk gesteente zien eten laat staan dat ik medisch gehoord heb bij kalk gebrek moet u even de kalk aanslag uit u waterkoker schrappen en consumeren.
Andere boeren logica, ijzer, nee ik eet geen slijpsel van gesteente om mijn ijzer gehaalte bij te werken tegen bloedarmoede. Ook een arts zegt niet tegen mij mevrouw schaaf een stukje metaal af en het is opgelost.
En als we wel ijzer fijngemalen vinden in cruesli dan worden we kwaad en is de producent de kwaaie jongen.
Bij u vind ik exact hetzelfde en dan zijn ze opeens Oke??!!!

Ijzer gevormd door planten, is toch echt heel anders.
Een arts zegt wel tegen mij eet wat spinazie. Drink wat meer melk.

Het zijn 2 hele simpele boeren logica's maar als ik hier verklaring om vraag bij een waterzuiveringsbedrijf medewerker het eerst wat ik krijg te horen als ik zo precies het aangeef.

Ja we zijn geen medici of artsen, hier maar het is goed, het is schoon. Met andere woorden u roept maar wat,
Want onderbouwen kunt u het niet.
Terwijl er toch echt een inmens verschil zit tussen anorganische en organische calcium.
En als u wat roept dan zegt u een mens heeft calcium nodig, nou en dat zit in het water, top spul dus.
Wat er voor het woordje calcium staat vergeet u met het grootste gemak.

En maar roepen wij zijn goed, pure reclame, niks meer, niks minder.

Het enigste voordeel van ons water is dat je er niet direct ziek van wordt. Klopt
Maar dat worden ze in Zweden ook niet en culturen die leven van gletcherwater leven ook nog steeds.
Dus ik vraag me nog steeds puur logisch beredeneert af, waarom moet er zoveel stoffen in mijn leidingwater zitten.

En als jullie het niet aan kunnen, zeg het dan.

Winterakoniet
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 mar 2019 15:00

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Winterakoniet »

Erthanax
Liever afgaan op de mening van gasten, dan op informatie van deskundigen van het waterbedrijf: ik haak nu ook af.

Hierbij mijn reactie
Dank je voor je info, maar aangezien ik al zoveel gelooft heb van mensen van juist uit het waterzuiveringsbedrijf die beweerden dat er GEEN genX meer in het water zit.
En dat student in hun eigen tijd lab testen extra doen en WEL genx vinden, dan weet ik als consument ook niet ook niet hoe betrouwbaar ik altijd deze woorden geïnterpreteerd moeten worden.

Zeg gewoon eerlijk ja het zit in het water, maar onder de norm.
En waarom krijg ik als consument geen lijst als ik er om vraag wat er nog meer in zit? En wat de normen zijn voor welke stof.
Waarom zo vaag? Meer openheid zou heel wenselijk zijn. Want het gaat wel om mijn gezondheid waar u mee werkt.

Was er meer openheid, echte openheid, dan zou ik u eerder geloven. Want u heeft net zulke mooie verkoop praatjes als al die verkopers van allerhande producten.
U bent altijd het beste jongetje van de klas. Hoor alleen maar, het is zo goed en het beste, als je het maar vaak genoeg herhaalt dan gelooft iedereen het vanzelf. Dat is inprincipe net zo goed reclame. Alleen meer in sluik vorm.
Graag feiten. En nee hoef echt geen vergelijking van China met Nederland.

Vergelijk Zweden is met Nederland. Schijnt dat de hoeveelheid rest stoffen daar in het water stukken lager zijn als in Nederland. Hoor ik u nooit over. Scheelt ruim 200 rest stoffen op een tds meter.

Maar als er problemen zijn dan hoor ik het geregeld te laat.
Want u had geen norm voor die stof. Dus heeft u er niet nagekeken en laat staan er uitgehaald.

O en By the Way genX schijnt nog veel giftiger te zijn, dan men eerst dacht. Denk dat Europees die rapporten elk moment geopend zullen worden en toegankelijk voor iedereen.

Kijk u mag calcium goed vinden, prima.
Heb nog niemand een stuk gesteente zien eten laat staan dat ik medisch gehoord heb bij kalk gebrek moet u even de kalk aanslag uit u waterkoker schrappen en consumeren.
Andere boeren logica, ijzer, nee ik eet geen slijpsel van gesteente om mijn ijzer gehaalte bij te werken tegen bloedarmoede. Ook een arts zegt niet tegen mij mevrouw schaaf een stukje metaal af en het is opgelost.
En als we wel ijzer fijngemalen vinden in cruesli dan worden we kwaad en is de producent de kwaaie jongen.
Bij u vind ik exact hetzelfde en dan zijn ze opeens Oke??!!!

Ijzer gevormd door planten, is toch echt heel anders.
Een arts zegt wel tegen mij eet wat spinazie. Drink wat meer melk.

Het zijn 2 hele simpele boeren logica's maar als ik hier verklaring om vraag bij een waterzuiveringsbedrijf medewerker het eerst wat ik krijg te horen als ik zo precies het aangeef.

Ja we zijn geen medici of artsen, hier maar het is goed, het is schoon. Met andere woorden u roept maar wat,
Want onderbouwen kunt u het niet.
Terwijl er toch echt een inmens verschil zit tussen anorganische en organische calcium.
En als u wat roept dan zegt u een mens heeft calcium nodig, nou en dat zit in het water, top spul dus.
Wat er voor het woordje calcium staat vergeet u met het grootste gemak.

En maar roepen wij zijn goed, pure reclame, niks meer, niks minder.

Het enigste voordeel van ons water is dat je er niet direct ziek van wordt. Klopt
Maar dat worden ze in Zweden ook niet en culturen die leven van gletcherwater leven ook nog steeds.
Dus ik vraag me nog steeds puur logisch beredeneert af, waarom moet er zoveel stoffen in mijn leidingwater zitten.

En als jullie het niet aan kunnen, zeg het dan.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als ik me dan zulke grote zorgen zou maken als u over ons drinkwater, dan zou ik maar flessen kopen. Weet u tenminste zeker dat u beduveld wordt, want aan dat filtergedoe twijfelt u nog.

https://yoo.rs/water-in-flessen-grootst ... 29841.html

Winterakoniet
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 mar 2019 15:00

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Winterakoniet »

Lady 1234
Ik probeer eerlijk, open en objectief na elke vorm van water te kijken. Ik wil mijn gezinsleden graag gezond houden. ( privé heb ik al genoeg afscheid moeten nemen van mensen die me dierbaar waren).

Ik ben ook van mening dat mijn leidingwater ook al wordt er beweerd dat het zo goed is, niet zo goed is als men beweerd. Mijn 2 tds meters schommelen echt te veel.

Erthanax
Berichten: 9694
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Olivier Olmer schreef:
31 mar 2019 21:22
Wat nu de waarheid is weet ik niet. Ik kan wel deel delen wat ik tegen ben gekomen.
(...)
Dr. Charles Mayo, Oprichter van de wereldbekende Mayo Kliniek
Verschillende Nobelprijzen, ontdekker van cortisonen, de hart-longenmachine,
Computertomografie(CT).
Mag ik de inhoud van mijn bericht eerder vandaag herhalen? De hoofdpunten:

1. Er zijn twee organisaties en vier personen die ooit twee keer of vaker een Nobelprijs hebben ontvangen. Mayo hoort daar niet bij.
2. Mayo heeft nooit een Nobelprijs ontvangen.
3. Mayo is niet de uitvinder van de hart-longmachine.
4. Mayo is niet de ontdekker van cortisonen.
5. Mayo is niet de uitvinder van de CT-scan.
6. Overigens zijn er twee Charles Mayo's: vader Charles Horace en zoon Charles William Vader was een van de oprichters van de Mayo Clinic.

Met zoveel onwaarheden over één persoon, weet u hoe u de rest van dat kletsverhaal moet beoordelen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door kweenie »

En waarom krijg ik als consument geen lijst als ik er om vraag wat er nog meer in zit? En wat de normen zijn voor welke stof.
Waarom zo vaag? Meer openheid zou heel wenselijk zijn. Want het gaat wel om mijn gezondheid waar u mee werkt.
Heb je daar werkelijk wel eens naar gezocht? Ik kan namelijk van iedere productielocatie een overzicht bekijken met voor zo'n honderd verschillende stoffen de gemeten gehaltes, zowel gemiddeld als minimaal en maximaal, en de daarbij horende normen.

Ik vind het prima als je een alternatief wilt voor het gewone drinkwater. Maar zoals ik al eerder schreef, vraag ik mij af of die eenvoudige filters voor thuisgebruik genx, nanoplastics een pesticiden uit het water halen. Daar was het je toch om te doen? Het lijkt mij daarom veel logischer als je voor flessenwater zou kiezen.

Dan kan ik intussen nog een lekker glaasje mineraalwater drinken :D

Olivier Olmer
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 mar 2019 17:26

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Olivier Olmer »

Omgekeerde osmose gaat toegepast worden bij Oasen. Zie artikel https://www.papendrecht.net/nieuws/2019 ... -2022.html.

Moneyman
Berichten: 30106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Reageer je nog even op je eerder geplaatste onzin, Olivier?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door kweenie »

Olivier Olmer schreef:
31 mar 2019 22:25
Omgekeerde osmose gaat toegepast worden bij Oasen. Zie artikel https://www.papendrecht.net/nieuws/2019 ... -2022.html.
Waarbij ze dus, gelukkig, wel weer mineralen aan het water gaan toevoegen.

Erthanax
Berichten: 9694
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Omgekeerde osmose is een uitstekende manier om water te zuiveren. Wordt ook gebruikt voor (dure) drinkwaterbereiding in maritieme toepassingen en in grote drinkwaterfabrieken.
In Nederland is het echter voor thuisgebruik volstrekt onnodig.

Winterakoniet
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 mar 2019 15:00

Re: 2 kranen op het aanrecht, 1 voor consumptie water en 1 voor gebruikswater?

Ongelezen bericht door Winterakoniet »

Nu breek ik niet 1 klomp, maar 2.
Krijg je te horen geen omgekeerde osmose toepassen want dat is onzin.
En wat doet het waterzuiveringsbedrijf nu zelf omgekeerde osmose toepassen.

Las net ook dat iemand meldde dat het mogelijk ook in Brabant komt bij een wateringszuiveringsbedrijf.

Als omgekeerde osmose zo slecht is. Waarom gebruiken de waterzuiveringsbedrijven het dan.

En dan de grootste vraag wordt al het water gezuiverd of een deel en wordt het gebruikt door hun om bij te mengen om aan de normen te voldoen.
Dat zou pas echt gillen zijn. Zo kan ik ook alles goed praten met de benodigde mineralen.

Gesloten