LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bittere smaak na eten pijnboompitten

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
welters
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2009 22:43

Re: Bittere smaak na eten pijnboompitten

Ongelezen bericht door welters »

ja ik hoop dat jij inderdaat geen last krijg .ik kan mij niet herinneren dat ik er ooit last van heb gehad van andere merken misschien is het dan tog van de pijnboom pitten uit china.ik had er wel veel van gegeten groetjes .

Piet Piraat
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 feb 2009 18:42

Re: Bittere smaak na eten pijnboompitten

Ongelezen bericht door Piet Piraat »

Mijn excuses Gerdien, je hebt geheel gelijk. Ik wilde alleen refereren naar de oorzaak i.p.v. aan symptoombestrijding mee te doen. Weet je wat het nl. is: de consument moet bij elk verkeerd/fout product zelf naar bewijs zoeken om ervoor te zorgen dat dat verkeerd vervaardigd product niet meer verkocht wordt. De welgestelde producent en verkoper doet zelf niet genoeg moeite, laat staan onderzoek en lijkt de gezondheid v.d. consument weinig te intereseren. Dus de extra diepgang in JOUW forum zal er van mijn zijde niet meer zijn Gerdien. Nogmaals: sorry.

h.beilemans
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2009 20:34

Re: Bittere smaak na eten pijnboompitten

Ongelezen bericht door h.beilemans »

Hallo allemaal, per toeval kwam ik vanavond op deze site terecht. Heb hem meteen geactiveerd. Al jaren gebruik ik de saladepijnbomenmix van de LIDL. Geen problemen. Dus toen ik 2 weken geleden merkte dat ik , vooral bij het eten van brood, een zeer bittere smaak achter in mijn keel kreeg, ik geen verbinding legde met pijnboompitten. Ik had er wel last van ! Ik heb dus bij Albert Heyn een mix gekocht met pijnboompitten en deze gebruikt in mijn salades en bij het bakken van brood. Dit zou de oorzaak kunnen wezen!! Vooral omdat ik van te voren geen last heb gehad. Maar waarschijnlijk ligt het meer in het soort want enkele mensen hebben het ook bij andere merken. Groetejs Hen

Annegien
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:28

Re: Bittere smaak na eten pijnboompitten

Ongelezen bericht door Annegien »

Hallo Paula,

Ik heb ook het zakje met kaascroutons en pijnboompitten opgestuurd naar Calvé en heb inmiddels de uitslag al van hun onderzoek.
Er is volgens Calvé niks aan de hand met het product. Vervolgens heb ik ze geantwoord dat ze uit moet zoeken of ze Chinese pijnboompitten in hun product(en) stoppen en dat ze dat dus niet meer moeten doen. Op die email heb ik geen reactie meer gehad.

Groeten Annegien

Wimz
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2009 09:12

Re: Bittere smaak na eten pijnboompitten

Ongelezen bericht door Wimz »

Oh, nu weet ik eindelijk waar het van komt! Ik heb salademix van calvé gebruikt, mét pijnboompitten, en heb nu al 4 dagen een bittere smaak bij ALLES wat ik eet... Heel vies!
Maar ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat je eraan kunt doen... Iemand ideeën?

paula1959
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2009 20:27

Re: Bittere smaak na eten pijnboompitten

Ongelezen bericht door paula1959 »

Wij zijn op de hoogte dat pijnboompitten bij enkele mensen een bittere nasmaak kan geven. Ook de Voedsel en Waren Autoriteit heeft hierover een artikel op hun website (www.vwa.nl) met de volgende tekst:Bittere smaak van pijnboompitten heeft een natuurlijke oorzaak en vormt geen gevaar voor de gezondheid van de consument. De herkomst van onze pijnboompitten kan wisselen.Unilever is mede afhankelijk van het aanbod in de wereld. De meeste pijnboompitten komen uit China maar ook uit de USA komen veel pijnboompitten. Vertrouwende u hiermee van dienst te zijn. Met vriendelijke groet,Calvé Consumer Service



en hier moeten we het dus mee doen...........................

paula1959
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2009 20:27

Re: Bittere smaak na eten pijnboompitten

Ongelezen bericht door paula1959 »

dit is dus het bericht wat ik kreeg na een klachtmelding

stoofstraat
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2009 13:20

Re: Bittere smaak na eten pijnboompitten

Ongelezen bericht door stoofstraat »

Wat een feest van herkenning. Vroeg me al de hele week af of soms een of andere enge ziekte had :) Goed om te horen dat het binnenkort weer weggaat!

stoofstraat
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2009 13:20

Re: Bittere smaak na eten pijnboompitten

Ongelezen bericht door stoofstraat »

Campus TV schrijft er ook over: http://www.campus.tv/?p=11162

jokoono37
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2009 15:06

Re: Bittere smaak na eten pijnboompitten

Ongelezen bericht door jokoono37 »

vorige week salade gekocht bij lidl
Toscanse salade met pijnboompitjes
Vrijdag die gegeten en nu al een paar dagen die vieze bittere smaak
dus die kopen we niet meer!!!
We eten bijna elke week wel pijn boom pitjes ..maar die rooster ik altijd
deze keer dus niet !!!!
ik heb dus wel wat geleerd!
Bahhhh

jokoono

Mariël1986
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mei 2009 21:44

Re: Bittere smaak na eten pijnboompitten

Ongelezen bericht door Mariël1986 »

Toevallig heb ik er op dit moment last van. Ik dacht eerst dat ik (door mijn werk met chemicaliën) mijn handen niet goed gewassen had. maar het bleef de hele dag. Het smaakt bij mij "metaal achtig" of zelfs naar water met zeep/zeepschuim. Daar lijkt het op. Na zoeken op internet bleek dat het kan komen door pijnboompitten, de Chinese. Zaterdag was ik bij een barbeque en daar stond een (heerlijke :lol: ) salade, MET CHINESE PIJNBOOMPITTEN!!! ze waren wel (wat) geroosterd. Omdat ik die dag totaal geen trek had in vlees, at ik van deze salade. Nu is het maandag en ik kreeg er vandaag last van. Ik vind het echt smerig. het gaat ook niet weg. Ik heb al info gevonden op internet maar wilde toch ook hier dit bericht posten op dit blog. Ik hoop dat het snel overgaat. Alles wat ik eet smaakt vies, en de na smaak daarvan is nog viezer! :cry

Mariël

yvonne19
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2009 11:06

Re: Bittere smaak na eten pijnboompitten

Ongelezen bericht door yvonne19 »

Ook ik mag er aan geloven! Wel een geruststelling dat die vieze smaak "alleen maar" van een paar onbenullige pijnboompitten komt. Ik was al ongerust over misschien iets anders raars.
Mijn pijnboompitten komen uit een grote "horeca-pot" van de Macro. Deze is al half leeg, maar ik heb er nu pas last van gekregen. Blijkbaar werkt het een beetje als een allergie, ineens zit je boven je tax. Jammer om te moeten lezen dat je er gevoelig voor blijft, moet ik dus voortaan bij ieder etentje de pijnboompitten er uit gaan zitten vissen, en ze zijn zo lekker!!
Ik dacht nog wel dat het gelijk goed voor de lijn zou zijn, maar het rare is dat ik juist voortdurend iets in mijn mond blijf stoppen in de hoop de vieze smaak weg te krijgen, tegen beter weten in natuurlijk! Wat wel goed werkt bij mij is het drinken van jasmijnthee!!!
Nou, hopelijk is de vieze smaak met een paar dagen weg en dan voorlopig geen pijnboompitten meer voor mij!!

Manon1977
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2009 19:33

Re: Bittere smaak na eten pijnboompitten

Ongelezen bericht door Manon1977 »

Wat fijn om te lezen dat dit veel voorkomend is!!! Ik dacht namelijk oprecht dat ik iets raars had!!! Heb gisteravond een heerlijke zelfgemaakte salade gemaakt met pijnboompitten van de AH. Vanmorgen op het werk smaakte mn koffie erg raar en vroeg aan mn collega's of zij ook dachten dat het apparaat net was schoongemaakt?? Niemand had last behalve ik ......
Jammer genoeg ben ik ook de enige uit mijn gezin die er last van heeft..... mijn man en kinderen hebben echt nergens last van en ik.... ik kan sinds vanmorgen echt niets meer eten of drinken zonder een afschuwelijke bittere smaak eraan over te houden :cry:

Owja en ik rooster mn pijnboompitten echt altijd dus daar kan het ook niet aan liggen! Misschien moet ik hier ergens een melding van doen ofzo? Iemand een idee??

Manon

yvonne19
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2009 11:06

Re: Bittere smaak na eten pijnboompitten

Ongelezen bericht door yvonne19 »

Ik ben er achter gekomen dat ik niet reageer op "verse" pijnboompitten. Een vriendin die dezelfde klachten bleek te hebben attendeerde mij er op dat het waarschijnlijk vooral voor komt bij wat oudere pijnboompitten, daar kan een soort schimmel in zitten. Laatst een pasta met pesto gegegeten bij de Italiaan en geen last gehad. Gelukkig, anders had ik weer 5 dagen een vieze smaak gehad!

JHSTYLE
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2009 22:39

Re: Bittere smaak na eten pijnboompitten

Ongelezen bericht door JHSTYLE »

Het begon als een leuk etentje en de volgende dag begon de ellende.
Ik ben nu op mijn derde dag en nog steeds smaakt alles bitter.
Erg vervelende ervaring.. buiten is het nu 25 graden en elk biertje smaakt naar slootwater. :cry:

Zal blij zijn als het voorbij is.

ankievandervelden
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2009 21:09

Re: Bittere smaak na eten pijnboompitten

Ongelezen bericht door ankievandervelden »

Jan Burgman schreef:Van mijn vrouw hoorde ik net dat je pijnboompitten in een droge pan even lichtbruin moet roosteren. Dan heb je geen probleem.
Hoi, ik lees net dit berichtje, maar ik moet helaas mededelen dat ik de bittere smaak heb gekregen en ik heb de pijnboompitjes van Zonnatura wel geroosterd in de pan. :cry: Heb 2 weken met die rotsmaak rondgelopen!

huiziradar
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2009 08:53

Re: Bittere smaak na eten pijnboompitten

Ongelezen bericht door huiziradar »

Afgelopen maandag Italiaanse maaltijdsalade van ALBERT HEIJN gegeten (ja; mèt pijnboompitten). Sinds woensdag een vreselijk bittere smaak in de mond! Mijn vrouw en ik stonden op het punt hierover de huisarts te bellen, tot we op internet op dit probleem stuitten....
...het blijkt dus aan de pitjes te liggen. Op dit forum stammen de verhalen al vanaf februari dit jaar en nòg ligt dit spul dus te koop bij ALBERT HEIJN..... Ongelooflijk!!
:evil:

toldee
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2009 12:06

Re: Bittere smaak na eten pijnboompitten

Ongelezen bericht door toldee »

Hai allemaal,
Wat ontzettend fijn dat dit en andere forums er zijn. Ik zag mezelf al bijna met een vreemde aandoening in t ziekenhuis liggen, want waarom zou je anders een aantal dagen een vreselijke bittere smaak in je mond/keel hebben. Daarbij komt ook nog dat ik er misselijk van ben en zelfs een beetje brandigerig gevoel lijkend op zuurbrand? heb. De eerste ochtend heb ik er zelfs van overgegeven. (gevoelig typje, zullen we maar zeggen) Zelfs de speciaal door mijn man gehaalde hier-kun-je-me-midden-in-de-nacht-voor-wakker-maken-hamburger-van-de-gele-M smaakte nergens naar en bleef bijna steken in mijn keel. Heb hem uiteraard opgegeten, want hij was met liefde gehaald. Afijn, dit allemaal is te linken naar het eten van pijnboompitjes. Dankzij alle info die er op t net te halen is, lijkt het ineens niet meer zo ernstig, gelukkig. Alleen hoe kan het dat iedereen er zo gelaten onder is. Hele pagina's vol zijn er te vinden en toch legt iedereen zich neer bij de uitkomst van een onderzoekje dat het niet schadelijk is, dus... gewoon blijven eten en je daarna gewoon belabberd voelen. Dat kan toch niet!? Zijn die chinese pitten zo veel goedkoper dat ze ze vooral daar vandaan halen en dus alle ellende maar voor lief nemen? Ik neem geen risico meer, want ondanks dat ik er voor het eerst last van heb is de last dusdanig groot dat ik ze liever helemaal niet meer eet.

Daphne006
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2009 11:35

Re: Bittere smaak na eten pijnboompitten

Ongelezen bericht door Daphne006 »

Al een week een bittere smaak in mijn mond.. Dus toch maar eens gaan zoeken naar symptonen en enge ziektes ed.
Pijnboompitten dus..
Wat me overigens wel opvalt is dat alle berichten van de verschillende forums waar ik het tegen kwam en ook de artikelen op internet stammen uit het voorjaar van 2009.
Misschien dat de mensen die het niet hebben niet meer de moeite nemen om nog te reageren?

Bah, ik heb zin een een lekker kopje thee!!

Bippertje
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2009 14:12

Re: Bittere smaak na eten pijnboompitten

Ongelezen bericht door Bippertje »

Zo blij dat ik dit vind. Al dagen last van bittere smaak sinds ik af en toe een handje pijnboompitten snoep uit een doosje slaversierder van Super de Boer. Je gaat inderdaad rare dingen denken, maar voor mij geen chinese pitten meer!

Gesloten