LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paroxetine. Aanbeveling?

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
willie logtenberg
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mar 2008 17:10

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door willie logtenberg »

hallo eeffiee
wees niet bang voor de bijwerkingen ze horen er bij ik had precies dezelfde
als je de angst en paniekaanvallen aan voeld komen moet je tegen je zelf
zeggen het gaat weer over en dat doet het ook.ik heb in het begin ook wel eens gedacht waar ben ik aan begonnen word het ooit wel eens weer beter
maar je moet er door heen deze site gaf me veel steun elke keer als ik me
rot voelde las ik de verhalen van andere mensen en dan kon ik weer verder
ik slik nu 5 weken dit medicijn en ik voel me alleen maar beter worden
sommige hebben met 2weken al baat bij paroxetine maar ga daar niet
van uit na 2weken worden de bijwerkingen wel een stuk minder maar het geluksgevoel komt pas na 4 of 6weken heb je na 4weken nog helemaal
geen verbetering dan kun je beter na de dokter gaan en vragen om iets anders
heb geduld ook voor jouw gaat de zon weer schijnen
sterkte en zet door
groetjes willie

Eeffieee
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2008 11:42

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door Eeffieee »

Bedankt voor je reactie.

Ik voel me nu na 6 dagen beter, minder last van de bijwerkingen. Wel wat duizelig nog, maar gelukkig lang niet zo erg als het was. Had 2 deagen terug de hele dag ook al ontzettende hoofdpijn, niet te harden meer.

Mag ik vragen hoeveel jij slikt?

De dokter had het vorige week over verhogen naar 40 mg over een tijdje, maar dat wil ik niet.

willie logtenberg
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mar 2008 17:10

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door willie logtenberg »

hallo eeffiee
ik gebruik zelf 20mg en heb er wel baat bij,soms slaat de dip nog wel eens
toe maar dat hoort er bij ieder mens heeft wel eens dat die in de dipzit
alleen met deze medicijnen duurt de dip korter. je schrijft dat de dokter je op 40mg wil zetten, maar ik zou eerst de eerste 4 weken afwachten voel je in die 4 weken helemaal geen verbetering dan kun je gaan verhogen en
dan kun je eerst verhogen met 10mg erbij.en dan weer 4weken afwachten of je verandering merkt,niet direct naar40mg gaan en die hoofdpijn hoort
er ook bij,gaat ook wel weer over .sterkte er mee.en laat me weten hoe het
verder met je gaat
groetjes willie

rb77
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:56

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door rb77 »

Ik heb het ook een tijdje geslikt. had ook paniekaanvallen en last van overslaand hart. ben er zelrfstandig mee gestopt met de medicijn maar dat heeft veel moeite gekost het is iets waar je lichaam erg aan gehecht raakt

refluS
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mar 2008 17:19

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door refluS »

Ik gebruikte de eerste 4 weken ook 20mg en nu zelfs 40mg omdat dat toch een gebruikelijke dosis is waar je het meeste baat bij hebt werd me verteld.
Omdat ik me er goed bij voelde en niet veel last had van bijwerkingen werd me dat geadviseerd.

willie logtenberg
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mar 2008 17:10

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door willie logtenberg »

kan het echt wel 2maand of langer duren voordat je je weer happy voeld
het gaat wat beter maar ik heb nog nergenszin in en ben ook nog niet
happy soms denk ik ik stop met de pillen krijg ik misschien eweer meer
gevoel maar ik weet niet wat ik moet doen
willie

gabi
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 dec 2005 23:21

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door gabi »

Bij mij werkte het binnen 4 weken. Je merkt er in het begin niet zoveel van totdat je merkt dat je 's morgens niet meer zo heel erg rot wakker wordt. Weet je wat mij heeft geholpen om door die opbouwweken te komen: lopen lopen en nog eens lopen. Daar kon ik dan de hele dag naar uitkijken. Iedere avond ging ik, soms gewoon wandelen, soms ook rennen. op het moment dat het mentaal beter ging, had ik vanzelf minder behoefte om te gaan lopen. Ik heb me in ieder geval voorgenomen nooit meer te stoppen met dit medicijn. Ik heb dit zeker 8 keer geprobeerd, maar kan gewoon niet zonder. En wil dit ook niet meer....Ik kan het nu tenminste aan.

SlappeHap
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2008 00:29

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door SlappeHap »

Hallo allemaal.

Ik ben nieuw op dit forum wat ik met veel aandacht heb gelezen.

Ook ik heb (had) al dik 20 jaar last van paniekaanvallen, hyperventilatie en op laatst straatangst. Ik durfde niks meer en dat was ook geen leven. toen in 2004 heb ik paroxetine gekregen via mijn huisarts.

Daar ben ik mee begonnen en de eerste week heb ik bijna non-stop liggen slapen, alsof mijn lichaam zei: zo, nu eerst even rust na al die hectische jaren. Daarna ging het berg op, de aanvallen gingen weg en sindsdien ook niet meer gehad.

Ik ga de straat weer op en doe alles wat ik in feite wil doen. Ik heb echter ast van 1 hele nare bijwerking.

Ik heb wel zin in sex ( in het hoofd dan) maar downunder is dr maar weinig bewiging in te krijgen dus het sexuele aspect schiet er behoorlijk bij in. Gesproken met mijn huisarts heb ik er niet over want da's ook een vrouw, terwijl ik toch wel een vent behoor te zijn dus uit schaamte zeg ik er maar niks over.

Nu denk ik vast dat er meer mannen zijn die dit bijwerkinkje hebben en ik ben dan ook benieuwd naar hun oplossingen met dit probleem.

Groet aan allemaal,

Slappe Hap

refluS
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mar 2008 17:19

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door refluS »

euhm nou ik heb dat dus ook ik gebruik 40mg en ik krijg m wel hard maar ik kan niet klaarkomen..
en mijn erectie zakt snel weer af
ik hoop dat het voorbij gaat..

mariska84
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2008 22:39

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door mariska84 »

Hallo allemaal,

Ik gebruik paroxetine nu 4 weken en ik vind het een supermedicijn. Ik had van te voren de reacties gelezen op dit forum en ik durfde er bijna niet aan te beginnen!
Onthoud allemaal dat mensen die negatief zijn over iets dat willen uiten en eerder op een forum gaan dan mensen die positief zijn. Bij iedereen werken medicijnen anders en met reacties als 'begin er niet aan' schiet je ook niets op.

Ik heb al een aantal jaren een paniek/angststoornis. Het werd zo erg dat ik nergens meer heen durfde en zelfs thuis en op m'n werk aanvallen kreeg. Normaal ben ik erg positief ingesteld maar ik zag t niet meer zitten zo. Na een potje janken bij de dokter kreeg ik dit middel en na 2 weken flinke bijwerkingen (dat is zwaar ..., maar daar moet je echt doorheen) voelde ik een rust over me heen en niet meer constant die spanning in m'n lichaam. Heerlijk!
Ik heb weer zin in sociaal contact, kan weer normaal uit eten. Slaap weer goed. Ik ben begonnen met 10 mg, en blijf daarop (weeg maar 50 kilo en voor angststoornis kan dit al voldoende zijn, het is voor depressie te weinig)
Ik ben er echt heel blij mee.
Groetjes Mariska

hdt
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2008 16:48

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door hdt »

SlappeHap: Paroxetine is een medicijn dat ook wordt gebruikt om het orgasme uit te stellen bij mannen die te snel klaar komen. Waar jij nu tegen op loopt is dus voor een aantal mannen juist de reden om het medicijn te nemen! In feite komt het er op neer dat je zin in sex door het medicijn verminderd. Je raakt minder snel opgewonden en daarom bereik je ook minder snel een hoogtepunt. Bijkomend probleem: je sexuele activiteit neemt af. De fantasieen blijven, maar op de een of andere manier hoeft het allemaal niet meer zo van je lichaam. Paroxetine: minder diepe dalen maar ook minder hoge pieken. Volgens mij is er dus eigenlijk geen oplossing. Dit probleem wordt trouwens ook in de bijsluiter van het medicijn vermeldt.

Je kunt de dosis verminderen waardoor de invloed van het medicijn afneemt (dat zal wel in overleg met de huisarts moeten). Je kunt ook proberen je sexleven spannender te maken waardoor je er weer zin in krijgt. Wellicht is het toch een idee om dit met je huisarts te bespreken want misschien weet zij een alternatief middel waar libido wordt ontzien.

Dus.

Succes ermee! hdt

Mootjuh65
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2008 19:21

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door Mootjuh65 »

Hai. Ik slik inmiddels al 9 jaar paroxetine, heb ongeveer 6 jaar 1 hele tablet gebruikt, n slik nu al 3 jaar een halve, dit geeft me net de zekerheid die ik nodig heb voor mijn paniekstoornis, ik ben sinds het gebruik veel zekerder geworden en heb nog steeds alle emoties... jank nog steeds bij een zielige film :D , ik heb ruim 7 jaar last gehad van straatangst.. dat was echt geen leven, naar therapeuten geweest en maar praten praten praten.. heeft toen allemaal niets opgeleverd, de eerste drie weken toen ik ging sliken voelde ik me vreselijk maar ben doorgegaan!! en Na vier weken stond ik in de ahoy een concert van BSB bij te wonen omdat ik dat aan mijn zoon had beloofd.... ! Ik heb er echt ontzettend veel baat bij, ben wel ruim 25 kilo aangekomen en dat gaat er moeilijk af... maar het interesseert me niet zoveel ik woog voor die tijd 49 kilo van alle stress... Iedere dag slik ik trouw mijn pilletje en het is leven is zonnig en leuk!!! daar is toch ook wat voor te zeggen!

poedeltje007
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2008 20:29

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door poedeltje007 »

Hallo,
Drie weken geleden ging ik naar de huisarts, wegens diverse klachten die al een hele poos aanslepen : vermoeidheid, vaak hoofdpijn (migraine), verkrampte schouder en nekspieren, duizeligheid, concentratiestoornissen,...
Ze schreef me een maand rust voor en... paroxetine. Ze beweerde dat ik een "verborgen" depressie heb.
Ik voel me helemaal niet depressief, alleen maar heel moe. Dus ik stond heel sceptisch tegenover die paroxetine, ook door al het negatieve dat ik erover lees. Bovendien wees een bloedonderzoek erop dat mijn hormonen heel fel aan het dalen zijn, tekenen van de overgang (ik ben 45), wat volgens mij ook wel eens mijn symptonen kon verklaren.
Ik dus toch die paroxetine geslikt : 20 mg per dag ; ik kwam de eerste paar dagen nauwelijks mijn bed uit. Vreselijk beroerd. De dokter teruggebeld : ik kon naar 10 mg per dag. Dat ging beter, maar ik bleef moe (drie keer zo moe als zonder de paroxetine!) en ongelooflijk suf. Vandaag moest ik terug bij de dokter, ik vertelde haar dat ik me nog veel vermoeider voelde als tevoren, maar ze blijft me vertellen dat ik die 10 mg nog een tijdje moet blijven slikken.
Over een week kan ik weer aan het werk ; mijn dokter beweert dat ik zonder dit medicijn binnen de kortste keren terug "begeef". Ik voel er echter niks voor om dit te blijven slikken ; ik kan helemààl niet aan behoorlijk aan de slag op deze manier (en wil het echt graag).
Wat raden jullie me aan : stop ik er maar beter mij tegen doktersadvies in of is er toch nog kans dat die extra-vermoeidheid afneemt ?
Alvast bedankt,
Poedeltje

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door james86 »

Due vermoeidheid is echt een bijwerking van het medicijn hoor. En je wil zo graag werken....de dokter zegt niet voor niks dat je rust moet houden. Die pillen werken nou eenmaal pas na minimaal 6 weken en de bijwerkingen gaan echt over. En die huisarts heeft groot gelijk dat als je dus stopt met die pillen je onwijs hard terugvalt. je hebt een DEPRESSIE zegt de huisarts en ik zou daar maar eens goed over nadenken. Hoe graag je ook wil werken, je lichaam is in protest...denk je ook niet? Als je er nu mee stopt heb je in elk geval de afgelopen weken weggegooit....en ik durf met zekerheid te zeggen dat een terugval zeeeer waarschijnlijk is. je moet het helemaal zelf weten maar het is erg zonde hoor. Een depressie is niet een dipje die even overgaat door te denken van ik zet ff goed door en tanden op elkaar...dat is het gevaarlijkste wat je op dit moment kan doen.

Beertje33
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2008 10:46

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door Beertje33 »

Toen ik een week geleden van de huisarts paroxetine 20mg voorgeschreven kreeg durfe ik het niet te slikken, zeker na het lezen van dit forum.

Ben er toch mee begonnen.....en tot mijn verbazing heb ik gelukkig niet die zeer vervelende bijwerkingen als misselijkheid, vermoeidheid helemaal niks!!!

Maar wat is er in mijn geval wel aan de hand....na een week paroxetine in genomen te hebben kan ik niet meer tot een orgasme komen :(

De zin in vrijen is er wel deglijk en ik kom bijna in de buurt van een orgasme....maar tot een hoogte punt kom ik niet meer. Ik vind dit zeer frusterend :roll:
Hebben meer vrouwen hier last van? (Ik ben namelijk een vrouw van 33 jaar)
En gaat dit ook weer over?

Grt Beertje33

Ellenk
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2008 21:14

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door Ellenk »

Ik ben vorig jaar mei begonnen met paroxitine, ik heb hetzelfde gehad de eerste 4 weken, voor de rest had ik totaal geen vervelende bijwerkingen, zo kan het dus ook! Ik heb vanaf het moment van slikken in mijn agenda bijgehouden hoe ik me voelde en wat er veranderde.

Ik had ernstige paniekaanvallen heb in het gehele jaar een keer een terugval gehad en dat had zijn reden.

Ik ben 3 weken geleden begonnen met afbouwen en dat is denk ik te snel gegaan was nl na 3 weken klaar. En dat heb ik geweten. Ben nu opnieuw begonnen om weer even de rust et krijgen en wil over een paar maanden het opnieuw proberen maar dan wel wat voorzichtiger.

Elle

SandraH
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2008 12:53

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door SandraH »

Ik heb ze 3 dagen geslikt voor een angststoornis.10 mg
Bij de derde dag kreeg ik een bad trip van een uur lang. Ik moet er wel bij zeggen dat ik er ook een half glaasje wijn bij heb gedronken. :(
Vanaf vandaag vandaag slik ze niet meer!!!!
Ik ga naar mijn huisarts om te vragen of er niks anders is voor mij.

mieppp
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2008 10:42

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door mieppp »

hallo..omdat ik last van hyperventilatie kreeg en paniekaanvallen schreef de huisarts mij paroxetine voor..
werd erg bang voor de bijwerkingen die er in de bijschrijving stonden.toen ik ook nog eens dit forum las zag ik het helemaal niet meer zitten..
ik zat echt in een hele diepe depressie..
toen ik begon met de medicijnen was ik een paar dagen misselijk..ook kreeg ik een aanval waarbij ik alles zag draaien,heel eng gewoon..maar ik heb doorgezet!
na 2 weken ging ik mij steeds beter voelen.slik ze nu ongeveer 3maanden en het gaat uitstekend.durf weer dingen te doen..heb ook weer zin in dingen.het geluksgevoel is terug..
ik schrijf dit omdat ik mensen wil helpen..er zijn zoveel negatieve reacties..maar geloof me als je doorzet met de medicijnen zal je zien dat het na een maand of 3 echt heel erg goed gaat.ik heb natuurlijk weleens een dag erbij zitten dat ik denk van bah..maar dat maakt niks uit.ik heb mijn leven weer terug.
ik slik overigens 20 mg.
ben wel veel kilo's aangekomen in korte tijd.maar ook dat vind ik niet erg.dat gaat er wel weer af..
ik hoop dat jullie er wat aan hebben
groetjes

Kiki28
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2008 18:33

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door Kiki28 »

Tijdenlang heb ik niet op dit soort forum's gekeken. Zeker omdat de ervaringen van het gebruik van Paroxetine/Seroxat, volgens mij, voor iedereen anders zijn. Toch word ik wel getriggerd door de ervaringen van andere mensen. Ik slik nu ruim 5 jaar Seroxat en later Paroxetine. Al die tijd 10 mg. per dag. Ik heb er veel baat bij gehad, maar heb al een aantal keren geprobeerd te stoppen, omdat ik het gevoel heb dat ik ook zonder kan en ik er al die tijd extreem moe onder ben. Wat wellicht ook weer veroorzaakt wordt door de gewichtstoename van zeker 18 kilo.
Echter elke keer als ik een poging doe (en ik bouw zeer langzaam af) krijg ik ontzettend last van ontwenningsverschijnselen. Ik ben nu gewoon bang om af te bouwen omdat ik dan na alle waarschijnlijkheid weer ontwenningsverschijnselen krijg. Daarbij ben ik het meest bang voor de paniek-/angstaanvallen. Kennen meer mensen dit?

happy1974
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2008 14:30

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door happy1974 »

Zelf slik ik nu 20 mg paroxetine voor depressies en angstaanvallen. Ik ben er super blij mee dat er zo'n middel is. De eerste drie weken heb ik niks kunnen doen, erg moe, emotioneel,en zwaarmoedig maar na die periode ben ik me helemaal de oude gaan voelen. Niet elke dag die spanning in mijn lijf!!!!ik voel me rustig en heb weer zin om dingen te ondernemen.
Ik ben er ook erg blij mee (en mijn gezin ook :D )

Gesloten