LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afkikken

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: afkikken

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@e_demoet, ik denk dat het verstandig is met deze disucssie te stoppen.
1) we komen geen steek verder zodra jij niet verder komt dan berichten waarmee je aleen stemming maakt.
2) het is niet waar deze topic over gaat.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: afkikken

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Gaat lekker hier.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: afkikken

Ongelezen bericht door Martin1976 »

meer regel dan uitzondering tegenwoordig op dit forum :?

erwincroughs
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 aug 2006 17:13

Re: afkikken

Ongelezen bericht door erwincroughs »

Nou, dat was een goede uitzending over die antidepressiva; mijn complimenten voor de TROS dat ze dit onder de aandacht brengt. En in het forum zie ik dat vrijwel iedereen weet dat dit moordspul is. De meesten begrijpen ook dat de "positieve" werking bestaat uit onderdrukking en dat de rest alleen maar ellende is. Volgens mijn bescheiden mening is dat onderdrukken net zo erg want het is geen oplossing en het onderliggende probleem groeit gewoon door. Hoewel de bijsluiter, de patienten en de doktoren het uitschreeuwen, vragen we ons nog steeds af hoe het komt dat zinloos geweld toeneemt; iedere week wordt er wel iemand vermoord. Dat was 20 jaar geleden ondenkbaar maar toen hadden we geen miljoen mensen aan de (zelf)moordpil. Verkoop van verslavende middelen is altijd lucratief geweest maar met de overheid als uiterst betrouwbare financier is het een top (repeat)business! Wie wil er mee doen met een petitie om drugs te vervangen door vitaminen? Hij staat op www.bright-idea.org

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: afkikken

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Hoewel de bijsluiter, de patienten en de doktoren het uitschreeuwen, vragen we ons nog steeds af hoe het komt dat zinloos geweld toeneemt; iedere week wordt er wel iemand vermoord. Dat was 20 jaar geleden ondenkbaar maar toen hadden we geen miljoen mensen aan de (zelf)moordpil.
Pardon?
Ga je dit nog aantonen of blijft het ook hier weer bij puur onzin uitkramen en stemming maken.

@ de rest, begrijp me niet verkeerd, aan medicijnen kleven nadelen en bezwaren, maar de wijze waarop er hier af toe dingen worden geroepen stuit me bijzonder tegen de borst.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: afkikken

Ongelezen bericht door tienepien »

Wat als er geen anti-depressiva waren? Stel, we verbieden ze nu allemaal, wat is er dan voor alternatief.
(En dan niet dat gezever over: je baan opzeggen, in een hutje op de hei gaan zitten, want dat is natuurlijk absoluut niet realistisch)

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: afkikken

Ongelezen bericht door Henrice »

Wat als er geen anti-depressiva waren?
Bijna alle grote der aarde hadden een of andere psychische aandoening....

Gelukkig konden die vroeger niet behandeld worden anders had de wereld er heel anders uitgezien.

erwincroughs
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 aug 2006 17:13

Re: afkikken

Ongelezen bericht door erwincroughs »

Je hebt de uitzending toch gezien? Wist je dat Glaxo Smith Kline een rapport heeft uitgebracht waarin staat dat hun eigen Paxil een 600% hogere kans op zelfmoord heeft dan een controle groep met suikerpil? Natuurlijk is dat geen wetenschappelijk bewijs maar zou jij het nog nemen? Heb je de 63 internationale waarschuwingen gezien tegen de bijwerkingen van antidepressiva en stimulantia die de afgelopen 2 jaar mede als gevolg van uitermate moedige en correcte verslaggeving als die van de TROS uitgevaardigd zijn? Heb je b.v. de bijsluiter van Ritalin gelezen; bijwerkingen als ongecontroleerd gedrag, psychose en zelfmoordneiging staan er gewoon bij. Heb je de honderden doden gezien waarbij de farmaceutische industrie soms voor miljoenen dollars moest schikken om hun imperium te beschermen? Hitler gaf zijn wehrmacht 750 miljoen amfetamine pillen; een half volk heeft het niet kunnen navertellen. Lees je de kranten? klik op genoemde site even antidepressiva aan en beoordeel je eigen stemming.
Erwin Croughs

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: afkikken

Ongelezen bericht door tienepien »

Dan vraag ik het nog maar een keer: Wat zijn de alternatieven?

Mensen die deze medicijnen gebruiken of gaan gebruiken hebben niets aan deze bangmakende verhalen, wanneer er geen andere keuzes tegenoverstaan.

Toolboy

Re: afkikken

Ongelezen bericht door Toolboy »

GSK is medogeloos.
Gaan alleen maar voor het geld kopen artsen om en promoten hun producten in the U.s.a op straat

erwincroughs
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 aug 2006 17:13

Re: afkikken

Ongelezen bericht door erwincroughs »

Toolboy, je hebt waarschijnlijk nog gelijk ook, zou er graag feiten van zien. Tienepien, je hebt een punt. Eenmaal verslaafd aan de antidepressiva ziet het er niet best uit en dan is er weinig alternatief; afkicken (moeilijk) of eruit stappen (nog moeilijker). Het best is om er niet aan te beginnen want ons lichaam heeft het duizenden jaren volgehouden zonder en functioneert daar nog steeds het best bij. De maatschappij is jachtiger geworden maar dat is geen reden om jezelf met sterke geestveranderende drugs vol te stoppen. Ik heb jarenlang onder hoge stress gewerkt en als ik collega's naast me had die er een chemische oplossing voor vonden betekende dat altijd extra ellende. Het is een vlucht en pakt problemen niet aan maar laat die verergeren. Daarnaast geeft het de extra problemen van verslaving en bijwerkingen. Je hebt zeker nog niet op mijn site gekeken waar zowel mogelijke oorzaken als oplossingen staan. Sterkte.

Toolboy

Re: afkikken

Ongelezen bericht door Toolboy »

@Erwin

Zoek maar eens op zyban is ook een product van gsk.
Zal je versteld doen staan.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: afkikken

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@erwincroughs, van het soort teksten dat jij hier plaatst krijg ik altijd walgneigingen.
Je roept een hoop dingen waar we blijkbaar erg bang van moeten worden. mar specifieke links lever je niet.
Wist je dat Glaxo Smith Kline een rapport heeft uitgebracht waarin staat dat hun eigen Paxil een 600% hogere kans op zelfmoord heeft dan een controle groep met suikerpil?
Deze bijvoorbeeld. waar is dit rapport? Laat maar een link zien.
Hitler gaf zijn wehrmacht 750 miljoen amfetamine pillen; een half volk heeft het niet kunnen navertellen. Lees je de kranten?
Ik lees er 2 per dag. wat dan nog? Moet ik daarin soms jouw uitspraken gaan nazoeken?
Idem voor Hitler, klinkt heel erg leuk, maar ongetwijfeld kan je dit aantonen en ook gelijk laten zien waarom hij dit deed.

Verder, ja ik heb jouw bekeken. Ook hier dezelfde vrage. kan je bij de specifieke uitspraken, specifieke bronnen geven? Je houdt alles dusdanig vaag dat ik alle kanten op kan. En dan houdt het snel op. Jammer dus.

erwincroughs
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 aug 2006 17:13

Re: afkikken

Ongelezen bericht door erwincroughs »

@toolboy
Van zyban ben ik wel even geschokken, waarschijnlijk heeft Maarschalk daar nog niet gezocht.


@ Maarschalk,
Makkelijk he, dat je iemand die onder zijn eigen naam schrijft kan google’n maar dan heb je waarschijnlijk ook de kranten artikelen gelezen die ik op mijn site gepklakt heb. Om je antwoord te geven op je vragen; ik heb de 750 miljoen amfetamine pillen uit Het Nieuwsblad in Belgie http://www.nieuwsblad.be/forum/Index.as ... mId=227470

Kun je gelijk zien wat amfetamine werkelijk met je doet. In Spiegel staat ook een mooi verslag van vele miloenen pillen aan het begin van de oorlog; http://service.spiegel.de/cache/interna ... 06,00.html

De waarschuwing voor zelfmoord risico van GSK, mei 2006, ligt op mijn bureau: “…,the frequency of suicidal behaviour was higher in patients treated with paroxetine compared with placebo 11/3455 [0,32%] versus 1/1978 [0,05%] ……” Getekend Jonh E Kraus, MD, PhD, Glaxo Smith Kline. Volgens mijn rekenkamer is 0,32/0,05 =640% in een test met 5400 personen minstens 641% te hoog als je bedenkt dat het de conditie eigenlijk zou moeten verlichten. Als je wilt stuur ik je een copie. Als je meer informatie over anti depressiva wilt kun je kijken op;

http://www.ssri-uksupport.com/files/hom ... ations.pdf

Zie je meteen de miljoenen die het de farmaceutische industrie kost om nabestaanden te compenseren. Helaas vermeldt het niet de miljarden die ze uit de volksverzekering onttrekken om dat te bekostigen. Iedere (zelf)moord op die site kun je google'n, mocht je dat ook niet geloven.

Keneth
Berichten: 164
Lid geworden op: 06 dec 2005 15:11

Re: afkikken

Ongelezen bericht door Keneth »

erwincroughs laat duidelijk blijken er veel van te weten. Zeer interessant, vooral mede door de duidelijke bronvermelding die hij er bij geeft.

Toolboy

Re: afkikken

Ongelezen bericht door Toolboy »

We slikken in de moderne wereld pilltjes alsof het snoepjes zijn, bijna niemand is zichzelf er van bewust wat ze tot zich nemen.
GSK is de grootste ter wereld op dit gebied,hebben al diverse problemen gehad en zijn op het matje geroepen.
Toch weerhoud het dit commerciele bedrijf het er niet van om door te gaan en artsen om te kopen.
Te machtig en te groot zijn ze.
Juridisch kunnen zij nagenoeg alles indekken ,want er staat een leger aan juristen en advocaten op hun loonlijst

jan01
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 mar 2006 21:07

Re: afkikken

Ongelezen bericht door jan01 »

Waar gaat dit over?? sommige dwalen wel erg ver af en zien de dingen niet in de juiste proportie. Scheer niet alles over een kam.Misschien toch niet zo'n gek idee om AD te slikken voor sommigen. Ik zelf functioneer hierdoor beter als zonder. Waarom onnodig lijden, E weet vast niet waar hij over praat. Laat ieder in zijn waarde en heb respect voor de ander, maar dring geen zaken aan anderen op. Is jouw mening, mag iedereen er anders over denken??

erwincroughs
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 aug 2006 17:13

Re: afkikken

Ongelezen bericht door erwincroughs »

@ Kenneth, dank je.
@toolboy
Dat legertje advocaten gaan die farmaceutische bedrijven steeds harder nodig hebben. Vioxx had honderd doden, is van de markt gehaald en en heeft nu meer dan 10.000 rechtzaken tegen zich lopen.
http://www.onlinelawyersource.com/news/ ... wsuit.html
Ben benieuwd hoe dat met ritalin gaat aflopen; bijna het dubbele.
http://www.ritalindeath.com/ADHD-Drug-Deaths.htm
Hopelijk krijgen de slachtoffertjes of hun nabestaanden wat schadevergoeding maar helaas zal dat hier niet de miljoenen zijn die ze in Amerika uitbetalen.
@jan
Bedoel je dat je vitamine A en D slikt? groot gelijk. Je moet weten dat ons lichaam zich in duizenden jaren op bouwstoffen en zonder chemische afbraakstoffen ontwikkeld heeft en je mag je mening hebben maar ik vind ook dat iedereen het recht heeft tot zijn mening te komen d.m.v. correcte gegevens. Helaas worden echte studie resultaten als staatsgeheim behandeld door de authoriteiten die ons juist zouden moeten beschermen tegen schadelijke drugs terwijl de opinie van het bedrijf met veel PR geplubiceerd wordt.
http://www.24-7pressrelease.com/view_pr ... b156807fd1
Als je wilt zal ik je ook links geven over hoe de FDA met haar gegevens omgaat.

jan01
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 mar 2006 21:07

Re: afkikken

Ongelezen bericht door jan01 »

NEE[/b], dank je, totaal geen interesse, en dring je menig niet zo op. Het ging hier over afkikken, ja. AD betekent antidepressiva. Zo duidelijk.

Toolboy

Re: afkikken

Ongelezen bericht door Toolboy »

Jan 01

Ik zie dit meer als een waarschuwing.
Het gebruik van een ad is voor iedereen anders en ook de bijwerkingen
Ad`s hebben mensenlevens gekost.
Als je een dierbare hebt verloren door het gebruik van ad is het toch niet zo vreemd dat je er tegen in opstand komt.
Ik praat nu voor mijzelf en niet voor erwin laat dat duidelijk zijn.
Kan me wel heel goed inleven hoe iemand er toe komt om dit soort postings te doen

Gesloten